Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16421
    • Asikkala

    Originally posted by Lerpsu View Post
    Ei startata uutta topiccia tälle, joten isketään kysymystä tänne.

    Uudella kiesissiä (2003, 325i touring) on 225/40/18 nastarenkaat, jotka tuntuu aivan h*lvetin raskaalta. Matalassa vauhissa tuntuu, että kuivan asvaltin päällä joutuu kääntämään ihan tosissaan. Vanteet ei ole alkuperäiset, vaan jotku kiinatinakiekot.

    Onko tuo koko oikeasti niin ylisuuri, että tekee kääntämistä todella raskasta?

    Hieman asiaa sivuten, auto menossa aurauskulmiensäätöön tulevalla viikolla. Entinen omistaja vaihtanut hammastangon ja ratti on piirun verran vinossa. Alusta muuten tällä hetkellä varsin kysymysmerkki, mutta 900 kilometrin kotireissulla tuntui varsin hyvältä kunhan suodatti pois renkaiden tuottaman haasteen. Näillä asioilla tuskin vaikutusta..
    Ratti vinossa -> onkohan ohjausvaihde keskitetty asennuksen jälkeen :think Ja auraus voi olla perseellään, tehnee kääntämisestä raskaampaa tuolla koolla.

    Comment

    • Lerpsu
      Bimmer Rookie
      • Nov 2017
      • 30
      • Rovaniemi

      Originally posted by jr66 View Post
      Ratti vinossa -> onkohan ohjausvaihde keskitetty asennuksen jälkeen :think Ja auraus voi olla perseellään, tehnee kääntämisestä raskaampaa tuolla koolla.
      En osaa sanoa.. onnistuuko keskittäminen aurauskulmien säädön yhteydessä vai onko se tarkistettava/säädettävä korjaamolla?

      Comment

      • jonsered92
        BTCF Member
        • Jun 2012
        • 470
        • JKL

        Ite kun vaihdoin hammastangon nii mittasin rullamitalla kummanki puolen samaan mittaan. Millin päälle se ei periaatteessa oo kun raidetangoillahan se kulmiensäädössä laitetaan hyväksi. Kunhan ratti pyörii kunmpaanki suuntaan olikohan 1,75 kierrosta nii hyvä.
        Nyt:e60 530xda herkuilla
        ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

        Comment

        • Beemer man
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 560
          • Imatra

          Mites e46 avossa saa katon esim.puolittain auki että se luukku olisi pystyssä? Pitäisi saada maaliraja sinne koteloon ku takakylki maalataan?

          Lähteekö kylkilistat ihan vain ulospäin vetämällä?
          Harley-davidson sportster -09
          Yamaha R1 -02
          e61 520d lci
          micra

          Exät
          e24 635csi
          e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
          e34 520, 540, 535
          e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
          e46 316, 323
          e39 523,520x2

          Comment

          • bigblock
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 160
            • iisalmi

            Originally posted by Lerpsu View Post
            Ei startata uutta topiccia tälle, joten isketään kysymystä tänne.

            Uudella kiesissiä (2003, 325i touring) on 225/40/18 nastarenkaat, jotka tuntuu aivan h*lvetin raskaalta. Matalassa vauhissa tuntuu, että kuivan asvaltin päällä joutuu kääntämään ihan tosissaan. Vanteet ei ole alkuperäiset, vaan jotku kiinatinakiekot.

            Onko tuo koko oikeasti niin ylisuuri, että tekee kääntämistä todella raskasta?

            Hieman asiaa sivuten, auto menossa aurauskulmiensäätöön tulevalla viikolla. Entinen omistaja vaihtanut hammastangon ja ratti on piirun verran vinossa. Alusta muuten tällä hetkellä varsin kysymysmerkki, mutta 900 kilometrin kotireissulla tuntui varsin hyvältä kunhan suodatti pois renkaiden tuottaman haasteen. Näillä asioilla tuskin vaikutusta..
            Mulla 330i toukka -01 ja kesällä alla 225/40-18 kitkat ja ihmettelin todella kevyttä ohjaus tuntumaa nyt vaihdoin alle 225/45-17 nastat ja ohjaus vaste kasvoi sopivan tuntuiseksi.
            Aika isoja eroja tuntuu renkaat tekevän.

            Comment

            • tuningki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1205
              • $ievi

              Onkohan noissa schmiedmannin kässärinkengissä asennustarvikkeet mukana kun myyvät niitä eriksee:think
              Bmw 320d -10
              Volvo s40 2.4 -05
              ex:bmw 316 e46 1.9 -02
              ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
              ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

              Comment

              • jonsered92
                BTCF Member
                • Jun 2012
                • 470
                • JKL

                Originally posted by bigblock View Post
                Mulla 330i toukka -01 ja kesällä alla 225/40-18 kitkat ja ihmettelin todella kevyttä ohjaus tuntumaa nyt vaihdoin alle 225/45-17 nastat ja ohjaus vaste kasvoi sopivan tuntuiseksi.
                Aika isoja eroja tuntuu renkaat tekevän.
                Mullaki kesäl 225/40/18 ja kun laitoin talvirenkaat nii ärsyttävän herkkä ohjaus. Tykkään et on vähä raskas. Just vasta tehostimen pumppuki vaihdettu.
                Nyt:e60 530xda herkuilla
                ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16421
                  • Asikkala

                  Originally posted by tuningki View Post
                  Onkohan noissa schmiedmannin kässärinkengissä asennustarvikkeet mukana kun myyvät niitä eriksee:think
                  Ei ole yli 30 v. aikana osunut eteen laatikkoa missä olisi as. tarvikkeet mukana, merkistä riippumatta. Joten... Mutta mistäs sen tietää jos ei kysy sieltä.

                  Comment

                  • Bnito
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 334

                    Onkos 330d m57 venttiilikopan tiivisteen vaihto kui iso työmaa? Vuotaa jonkun verta öljyä ahtimen yläpuolelta ja valuu sitten ahtimen päälle. Vai onko tuolla jotain muita mahdollisia vuoto kohtia jotka ois mahdollisia? En ole vielä asiaa ehtinyt tarkemmin tutkimaan joten tuo ny vain oma veikkaus/ arvio..
                    F11 525 3.0 -10

                    Ex E46 330d Touring -00
                    Ex 316/325 '85

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Originally posted by Bnito View Post
                      Onkos 330d m57 venttiilikopan tiivisteen vaihto kui iso työmaa? Vuotaa jonkun verta öljyä ahtimen yläpuolelta ja valuu sitten ahtimen päälle. Vai onko tuolla jotain muita mahdollisia vuoto kohtia jotka ois mahdollisia? En ole vielä asiaa ehtinyt tarkemmin tutkimaan joten tuo ny vain oma veikkaus/ arvio..
                      Kampikammion huohotin voisi olla ensimmäinen tutkinnan kohde, erityisesti jossei sitä ole koskaan vaihdettu. M57:ssa on huoparullasuodatin, se voi tukkeutua, sinne sopii uudempi vortex-mallinen paikalleen.

                      Jos huohotin on tukossa, imusarjan puolelta voi kampikammion tuuletusputkesta vuotaa öljyä.

                      Muutoin venttiilikopan tiiviste on hyvä arvaus.

                      Comment

                      • apeka
                        Newbiemmer
                        • Oct 2016
                        • 14
                        • Jyväskylä

                        330d pätkii yläkierroksilla ja yskii mustaa putkesta elikkä soppa saa happea ei aiemmin teki samaa alipine vuodon takia eikä ahtimen siivet päässyt aukeamaan nyt ei vuotoja missään mutta vedot puuttuu 3 tonnin jälkeen alaalta vääntää täydellä paukulla mutta ylemmäs kun pääsee niin hyytyy ja alkaa pätkiä. Voiko alipaine kellon ohjuksessa olla vikaa? Kellään muilla saman tyyppistä ollut? Siivet toimii sulavasti ja alipaine kellokin pitää alipaineet sisässä..

                        Comment

                        • 325E
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1227
                          • LAHTI

                          Olishan siihen käynyt Bosch 140A laturikin

                          Tuossa kohtaa olis kannattanut päivittää se laturi isommaksi eli siihen käy E39 523i laturi vm-98 eli se on Bosch 140A suurin ns. heittämällä käyvä ei tarvii tehdä virityksiä , sellaisen laitoin E46 325ti Compaktiin vm-2002.


                          Originally posted by Jampsu87 View Post
                          Tuosta e46 330i laturista vielä. Alkuperäinen laturi on Bosch merkkinen mutta en tiedä onko se 90a vai 120a. Kl-varaosat tarjosi vain 90a ja 120a laturia auton tiedoilla. Tilasin sitten summassa sen 120a version. Kävin hakemassa tänään laturin ja se on Valeon merkkinen numero 437115 tai Valeon uudelleen kasaama, laturin takaosan muovissa on Boschin merkinnät jonka päälle on puolittain liimattu uusi Valeon oma tarra.

                          Auton ohjauskaapelin liittimessä on vain kahdelle pinnille ne vastakappaleet, mutta tuossa uudessa laturissa on kolme pinniä liittimessä. Molemmat liittimet on kyllä suorakulmaisia ja äkkiseltään täysin saman näköisiä muuten.

                          Toimiiko tuo laturi tässä autossa jos tuo yksi pinni jää liittämättä?

                          Tuli nakattua Valeo paikoilleen ja hyvinhän se näyttäisi toimivan vaikka yksi pinni jäi liittimestä ylimääräiseksi. Lähtipä konehuoneesta mukavasti kaikenlaisia sivuääniä pois uudella laturilla.

                          Comment

                          • Bnito
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 334

                            Originally posted by MNi View Post
                            Kampikammion huohotin voisi olla ensimmäinen tutkinnan kohde, erityisesti jossei sitä ole koskaan vaihdettu. M57:ssa on huoparullasuodatin, se voi tukkeutua, sinne sopii uudempi vortex-mallinen paikalleen.

                            Jos huohotin on tukossa, imusarjan puolelta voi kampikammion tuuletusputkesta vuotaa öljyä.

                            Muutoin venttiilikopan tiiviste on hyvä arvaus.
                            Vaihdoin juuri syksyllä tuon huoparullan pois, se oli kyllä ihan siistissä kunnossa, vortex meni tilalle.

                            Jos oikein ymmärsin niin suuttimet tulee irroittaa venttiilikopan tiivisteen vaihdossa pois tieltä? Varmistelin jo edelliseltä omistajalta että suuttimet on käyneet irti kannesta noin vuosi takaperin kun niiden ohivuodot (?) mitattiin ja olihan ne irroitettu. Eli voisivat ehkä jopa irrota helposti.

                            Oliko tuohon suuttimien irroituukseen olemassa joku aputyökalu jos ovat yhtään jumissa?
                            F11 525 3.0 -10

                            Ex E46 330d Touring -00
                            Ex 316/325 '85

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              Originally posted by apeka View Post
                              330d pätkii yläkierroksilla ja yskii mustaa putkesta elikkä soppa saa happea ei aiemmin teki samaa alipine vuodon takia eikä ahtimen siivet päässyt aukeamaan nyt ei vuotoja missään mutta vedot puuttuu 3 tonnin jälkeen alaalta vääntää täydellä paukulla mutta ylemmäs kun pääsee niin hyytyy ja alkaa pätkiä. Voiko alipaine kellon ohjuksessa olla vikaa? Kellään muilla saman tyyppistä ollut? Siivet toimii sulavasti ja alipaine kellokin pitää alipaineet sisässä..
                              Kun on alipainevuoto tai muusta syystä alipainekello ei vedä, niin silloin alakierroksilla tehoton mutta n. 2500 ylöspäin alkaa kulkea. Mikä nyt vikana en tiedä. Egr:kin voi jäädä auki...
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • BeMMi_PoJu98
                                BTCF Member
                                • Oct 2014
                                • 28
                                • Lempäälä, Suomi

                                Originally posted by BeMMi_PoJu98 View Post
                                Mitä vaikutusta/oireita kyseisillä vikakoodeilla on(löyty shadow memorysta inpalla)?

                                Autona E46 320i M52TUB20

                                file:///C:/Users/matam/OneDrive/Tiedostot/shadowmemory%2017.9.17.pdf


                                133 CAN Signal ASC -Timeout
                                35 Aux. Air Injection System Relay
                                62 Aux. Air Injection System -Switching Valve
                                126 Activation Tank Leak Pump Solenoid
                                127 Activation Pump Solenoid

                                Tuolta katoin koodit englanniksi:
                                http://realitypod.com/2012/06/08/bmw...-e90-and-more/
                                Voisiko joku kertoa?!
                                ---------------------------------------------------------------
                                BMW 330Ci -00 E46 "käyttis
                                BMW 535d -05 E61:think "käyttökuntoon rojekti"

                                Exät:
                                BMW 320i -98 E46
                                BMW 320i -93 E36

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎