Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonsered92
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 470
    • JKL

    Tätä polkua pitäs löytyy: Select another car > Radiator > Cooling system coolant hoses ja osa neljä ainaki mun autos, mut eri malli,
    Nyt:e60 530xda herkuilla
    ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

    Comment

    • Rudenorth
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 2415
      • Iisalmi

      Auton ikkunat alkaneet huurtumaan sisäpuolelta, samalla huomasin että ilmaräppänöistä ei tule ilmaa. Puhallinmoottori lähtee päälle, teho säätyy, täysillä kuuluu kunnon tohina, mutta ilmaa ei vaan tule, tai tulee erittäin heikosti. Raitisilmasuodattimen otin myös pois. Onkohan tuolla joku säätövivusto irronnut tms?
      MB W204 C320 CDI
      Kawasaki Ninja ZX-7R

      Comment

      • A^A
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2168
        • Seinäjoki

        E46 facelift alkuperäisillä xenoneilla. Kuskin puoleinen xenon syttyy huonosti, ilmeisesti kuvilla keleillä paremmin ja akun irroituksen jälkeen syttyy paremmin.

        Ballasti / sytytin varmaan tiensä päässä? Polttimot on vaihdettu.

        Saako tuon alkuperäisen systeemin "ohitettua" hommaamalla tarvike ballastin ja siihen d2s adapterin? Ainakin väliaikaisesti?
        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

        Comment

        • Naftis
          Bimmer Rookie
          • Sep 2014
          • 38
          • Espoo

          Originally posted by A^A View Post
          E46 facelift alkuperäisillä xenoneilla. Kuskin puoleinen xenon syttyy huonosti, ilmeisesti kuvilla keleillä paremmin ja akun irroituksen jälkeen syttyy paremmin.

          Ballasti / sytytin varmaan tiensä päässä? Polttimot on vaihdettu.

          Saako tuon alkuperäisen systeemin "ohitettua" hommaamalla tarvike ballastin ja siihen d2s adapterin? Ainakin väliaikaisesti?
          Onko kiina -polttimot? Itsellä ruvennu tekemään noin ku tullu märät/kylmät ilmat. Ja polttimot kiina osramit. Ballasti pitäisi saada korvattua "tarvike" ballastilla d2s adapterikaapelin kera.
          Last edited by Naftis; 30-11-2017, 21:35.

          Comment

          • eekolmekyssine
            Bimmer Rookie
            • Nov 2014
            • 49
            • finland

            Osaisko joku kertoo mitä kaikkea täytyy purkaa että sais vaihettua laturin? auto siis e46 320d vm 98. Ohjeet kyseiseen operaatioon myös tervetulleita!

            Comment

            • halder1
              Newbiemmer
              • Dec 2015
              • 26
              • hki

              Tuli hommattua päänvaivaksi tuommoinen 320D, 2001vuoden.

              Tuttuun bemaritapaan myös tämä kadottaa nestettä, noin 700kilometrin välein alkaa valo palamaan taulussa. Luin vanhoja viestejä ja tulee ensimmäisenä mieleen josko vuotaisi tuolta EGR O renkaasta. Ei vissiin ole paha rasti itse vaihtaa?

              Comment

              • Rhodry
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 3264
                • Siuntio

                Onkohan mitään toivoa että vika olis jossain muussa kuin turbossa? 320d vm. -02, alkuun päästi sellasen vähän narahtavan äänen kun kiihdytti kaasu pohjassa, kierrosten ollessa noin 2500 paikkeilla. Kuului ainakin vaihteilla 1-3. Katsottiin nyt viikonloppuna että onko siellä imusarjan läpät rikki, mutta ne olikin jo joskus poistettu joten vika ei ainakaan siinä ole. Kauppareissulla toimi ihan normaalisti, ääntä ei aluksi kuulunut kylmällä koneella mutta lämpimällä kuului. Töihin lähtiessä ehdin ajaa ehkä noin 10km kunnes auto alkoi itsekseen kiihdyttämään turbon voimin jos kaasua painoi liikaa, ja se sama ääni kuului siis joka kerta. Loppujen lopuksi ei voinut yli 80km/h ajaa ja kiihdytykset piti tehdä aivan pintakaasulla tai muuten alkoi sitä ääntä pitämään ja kiihdyttelemään itekseen.

                Jos se nyt sitten on se turbo niin mistä uusi ja missä se kannattaa Uudenmaan/Päijät-Hämeen alueella vaihdattaa?

                Ei varmaan kannattais aamulla ajaa 94km kotiin?
                BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Rhodry View Post
                  Onkohan mitään toivoa että vika olis jossain muussa kuin turbossa? 320d vm. -02, alkuun päästi sellasen vähän narahtavan äänen kun kiihdytti kaasu pohjassa, kierrosten ollessa noin 2500 paikkeilla. Kuului ainakin vaihteilla 1-3. Katsottiin nyt viikonloppuna että onko siellä imusarjan läpät rikki, mutta ne olikin jo joskus poistettu joten vika ei ainakaan siinä ole. Kauppareissulla toimi ihan normaalisti, ääntä ei aluksi kuulunut kylmällä koneella mutta lämpimällä kuului. Töihin lähtiessä ehdin ajaa ehkä noin 10km kunnes auto alkoi itsekseen kiihdyttämään turbon voimin jos kaasua painoi liikaa, ja se sama ääni kuului siis joka kerta. Loppujen lopuksi ei voinut yli 80km/h ajaa ja kiihdytykset piti tehdä aivan pintakaasulla tai muuten alkoi sitä ääntä pitämään ja kiihdyttelemään itekseen.

                  Jos se nyt sitten on se turbo niin mistä uusi ja missä se kannattaa Uudenmaan/Päijät-Hämeen alueella vaihdattaa?

                  Ei varmaan kannattais aamulla ajaa 94km kotiin?
                  Onko alkanut syömään öljyä? Jos öljyä alkaa menemään reilusti turbosta läpi, niin alkaa kone käymään moottoriöljyllä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Rhodry
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 3264
                    • Siuntio

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Onko alkanut syömään öljyä? Jos öljyä alkaa menemään reilusti turbosta läpi, niin alkaa kone käymään moottoriöljyllä.
                    Ei se ainakaan tähän mennessä oo mitenkään erikoisemmin öljyä syöny, toki pari päivää edellisestä tarkistuksesta. Käyn kattomassa öljyt vielä tässä ruokiksen jälkeen.

                    Edit. Vähän yli minimin oli öljyä, mutta ei se tainnu edellisellä tarkistuksella olla ihan maksimissa. Enkä kyllä nyt ihan tarkkaan muista koska ne öljyt viimeks katoin
                    Last edited by Rhodry; 04-12-2017, 02:33.
                    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Rhodry View Post
                      Ei se ainakaan tähän mennessä oo mitenkään erikoisemmin öljyä syöny, toki pari päivää edellisestä tarkistuksesta. Käyn kattomassa öljyt vielä tässä ruokiksen jälkeen.

                      Edit. Vähän yli minimin oli öljyä, mutta ei se tainnu edellisellä tarkistuksella olla ihan maksimissa. Enkä kyllä nyt ihan tarkkaan muista koska ne öljyt viimeks katoin
                      Jos alkaa käydä moottoriöljyllä, niin silloin ainoa toivo on että auto on manuaalivaihteinen että saa edes jarrulla iso vaihde päällä sammumaan, automaatilla tilanne on katastrofaalinen...se ei sitten sammu virta-avaimesta.

                      Ei olisi uskonut kuinka paljon potkua löytyi Fordin 75 hepan 1,8 TD moottorista, kun turbo painoi öljyt sumuna koneeseen. Se meteli ja savu sekä kierroslukumittari asteikon päässä. Ei se kyllä silloin yhtään naurattanut vaan vähän aikaa oltiin tien sivussa odottamassa sydämen tykytyksen loppumista.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • Rhodry
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 3264
                        • Siuntio

                        Sain sen kuitenkin kotiin asti. Katoin tossa aamulla niin jos sitä turbon akselia heiluttaa ylösalas ni on pieni välys, jos yritän työntää ni ei liiku yhtään. Millä tosta nyt varmistaa että se on turbo mikä on rikki? Voiko siinä olla vaan jossain letkussa halkeema tai jotain minkä takia toimis noin?
                        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                        Comment

                        • Bnito
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 334

                          Ahdin hommista kun höpötellään niin tungenpa oman lusikkani soppaan mukaan...


                          Eli M57 ja oireilee siten että 120 vauhdissa ei aina lähde vetämään kunnolla, kulutus mittari ei nouse 12 litraa korkeammalle. Vähän aikaa kun antaa vauhdin tippua ja koittaa hellästi kaasuttaa uudelleen niin sitten yleensä lähtee vetämään. Huomaa aina kun vakkarilla ajaa pitemmän pätkän ja koittaa kiihdyttää niin eipä vedäkkään kunnolla.

                          Voisko siivet olla jumissa? Alipaine kello paskana? Näissä vissiin joku ahtopainesolenoidi? Ed. omistajan mukaan ahdin vaihdettu n.324tkm tienoilla, nyt mittarissa 400tkm.

                          Tosiaan tekee vain tuossa 120kmh vauhdissa, joka tästä viasta vähän veikeän tekee.

                          Pitäs livedataa saada otettua, niin vois olla viisaampi...
                          F11 525 3.0 -10

                          Ex E46 330d Touring -00
                          Ex 316/325 '85

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Rhodry View Post
                            Sain sen kuitenkin kotiin asti. Katoin tossa aamulla niin jos sitä turbon akselia heiluttaa ylösalas ni on pieni välys, jos yritän työntää ni ei liiku yhtään. Millä tosta nyt varmistaa että se on turbo mikä on rikki? Voiko siinä olla vaan jossain letkussa halkeema tai jotain minkä takia toimis noin?
                            Akselin suuntaisesti siellä saa olla pieni välys. Jos sieltä ahdot karkaisi, nin ei kyllä mielestäni selitä auton itsestään kiihdyttämistä. Kuten tuossa Esal sanoi, niin jos alkaa moottoriöljyllä käymään, niin hymy kýllä hyytyy äkkiä. Manuaali on tosiaan mahdollista saada sammumaan, automaatin kanssa ainut toivo on työntää joku riittävän iso rätti/pusero tms. imuputkeen, että kone sammuu.

                            Originally posted by Bnito View Post
                            Ahdin hommista kun höpötellään niin tungenpa oman lusikkani soppaan mukaan...


                            Eli M57 ja oireilee siten että 120 vauhdissa ei aina lähde vetämään kunnolla, kulutus mittari ei nouse 12 litraa korkeammalle. Vähän aikaa kun antaa vauhdin tippua ja koittaa hellästi kaasuttaa uudelleen niin sitten yleensä lähtee vetämään. Huomaa aina kun vakkarilla ajaa pitemmän pätkän ja koittaa kiihdyttää niin eipä vedäkkään kunnolla.

                            Voisko siivet olla jumissa? Alipaine kello paskana? Näissä vissiin joku ahtopainesolenoidi? Ed. omistajan mukaan ahdin vaihdettu n.324tkm tienoilla, nyt mittarissa 400tkm.

                            Tosiaan tekee vain tuossa 120kmh vauhdissa, joka tästä viasta vähän veikeän tekee.

                            Pitäs livedataa saada otettua, niin vois olla viisaampi...
                            Livedatasta lähtisin itse liikkeelle. Toki vnt tangon liikkuvuuden voi tarkistaa ilman testeriä. Alipainelekujen kunnon voi samalla vilkaista.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Jampsu87
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1335
                              • Rovaniemi

                              Tarvitaanko uuden kytkimen+vauhtipyörän asennuksessa tätä Luki:n erikoistyökalua :https://www.x1-autoteile.de/produkt/...00%200072%2010

                              Luki:n kytkimen pakkauksessa mainitaan tuo erikoistyökalu 400007210

                              Romut pitäisi siis vaihtaa m54b25 moottoriin johon on noin kolmisen vuotta sitten vaihdettu samanlainen Lukin kytkin\vauhtipyörä RepSet paikallisessa nyrkkipajassa jossa ei erittäin todennäköisesti kyseistä työkalua ollut käytössä.

                              Ongelmana on kova kalkatus joka kuuluu kytkin ylhäällä ja katoaa kytkin pohjassa : https://www.youtube.com/watch?v=pjMaoEL6-gA

                              Pitäisi nyt käyttää vaihdelaatikko uudestaan irti ja ostin varmuudenvuoksi tuommoisen uuden korjaussarjan jos esim. vauhtipyörä onkin viallinen.
                              E91 lci 330xd.

                              Comment

                              • Jesse93
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 938
                                • Mustio

                                Onko automaatti ilmastoinnin paneelissa 'ihka'?ssa taustavalo perinteisellä polttimolla kuin esim e36 obc? Jostain syystä itsellä vähän muita sisustavaloja kirkkaampi tuo ihka
                                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎