Tätä polkua pitäs löytyy: Select another car > Radiator > Cooling system coolant hoses ja osa neljä ainaki mun autos, mut eri malli,
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Auton ikkunat alkaneet huurtumaan sisäpuolelta, samalla huomasin että ilmaräppänöistä ei tule ilmaa. Puhallinmoottori lähtee päälle, teho säätyy, täysillä kuuluu kunnon tohina, mutta ilmaa ei vaan tule, tai tulee erittäin heikosti. Raitisilmasuodattimen otin myös pois. Onkohan tuolla joku säätövivusto irronnut tms?MB W204 C320 CDI
Kawasaki Ninja ZX-7R
Comment
-
-
E46 facelift alkuperäisillä xenoneilla. Kuskin puoleinen xenon syttyy huonosti, ilmeisesti kuvilla keleillä paremmin ja akun irroituksen jälkeen syttyy paremmin.
Ballasti / sytytin varmaan tiensä päässä? Polttimot on vaihdettu.
Saako tuon alkuperäisen systeemin "ohitettua" hommaamalla tarvike ballastin ja siihen d2s adapterin? Ainakin väliaikaisesti?EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostE46 facelift alkuperäisillä xenoneilla. Kuskin puoleinen xenon syttyy huonosti, ilmeisesti kuvilla keleillä paremmin ja akun irroituksen jälkeen syttyy paremmin.
Ballasti / sytytin varmaan tiensä päässä? Polttimot on vaihdettu.
Saako tuon alkuperäisen systeemin "ohitettua" hommaamalla tarvike ballastin ja siihen d2s adapterin? Ainakin väliaikaisesti?Last edited by Naftis; 30-11-2017, 21:35.
Comment
-
-
Tuli hommattua päänvaivaksi tuommoinen 320D, 2001vuoden.
Tuttuun bemaritapaan myös tämä kadottaa nestettä, noin 700kilometrin välein alkaa valo palamaan taulussa. Luin vanhoja viestejä ja tulee ensimmäisenä mieleen josko vuotaisi tuolta EGR O renkaasta. Ei vissiin ole paha rasti itse vaihtaa?
Comment
-
-
Onkohan mitään toivoa että vika olis jossain muussa kuin turbossa? 320d vm. -02, alkuun päästi sellasen vähän narahtavan äänen kun kiihdytti kaasu pohjassa, kierrosten ollessa noin 2500 paikkeilla. Kuului ainakin vaihteilla 1-3. Katsottiin nyt viikonloppuna että onko siellä imusarjan läpät rikki, mutta ne olikin jo joskus poistettu joten vika ei ainakaan siinä ole. Kauppareissulla toimi ihan normaalisti, ääntä ei aluksi kuulunut kylmällä koneella mutta lämpimällä kuului. Töihin lähtiessä ehdin ajaa ehkä noin 10km kunnes auto alkoi itsekseen kiihdyttämään turbon voimin jos kaasua painoi liikaa, ja se sama ääni kuului siis joka kerta. Loppujen lopuksi ei voinut yli 80km/h ajaa ja kiihdytykset piti tehdä aivan pintakaasulla tai muuten alkoi sitä ääntä pitämään ja kiihdyttelemään itekseen.
Jos se nyt sitten on se turbo niin mistä uusi ja missä se kannattaa Uudenmaan/Päijät-Hämeen alueella vaihdattaa?
Ei varmaan kannattais aamulla ajaa 94km kotiin?BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostOnkohan mitään toivoa että vika olis jossain muussa kuin turbossa? 320d vm. -02, alkuun päästi sellasen vähän narahtavan äänen kun kiihdytti kaasu pohjassa, kierrosten ollessa noin 2500 paikkeilla. Kuului ainakin vaihteilla 1-3. Katsottiin nyt viikonloppuna että onko siellä imusarjan läpät rikki, mutta ne olikin jo joskus poistettu joten vika ei ainakaan siinä ole. Kauppareissulla toimi ihan normaalisti, ääntä ei aluksi kuulunut kylmällä koneella mutta lämpimällä kuului. Töihin lähtiessä ehdin ajaa ehkä noin 10km kunnes auto alkoi itsekseen kiihdyttämään turbon voimin jos kaasua painoi liikaa, ja se sama ääni kuului siis joka kerta. Loppujen lopuksi ei voinut yli 80km/h ajaa ja kiihdytykset piti tehdä aivan pintakaasulla tai muuten alkoi sitä ääntä pitämään ja kiihdyttelemään itekseen.
Jos se nyt sitten on se turbo niin mistä uusi ja missä se kannattaa Uudenmaan/Päijät-Hämeen alueella vaihdattaa?
Ei varmaan kannattais aamulla ajaa 94km kotiin?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko alkanut syömään öljyä? Jos öljyä alkaa menemään reilusti turbosta läpi, niin alkaa kone käymään moottoriöljyllä.
Edit. Vähän yli minimin oli öljyä, mutta ei se tainnu edellisellä tarkistuksella olla ihan maksimissa. Enkä kyllä nyt ihan tarkkaan muista koska ne öljyt viimeks katoinLast edited by Rhodry; 04-12-2017, 02:33.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostEi se ainakaan tähän mennessä oo mitenkään erikoisemmin öljyä syöny, toki pari päivää edellisestä tarkistuksesta. Käyn kattomassa öljyt vielä tässä ruokiksen jälkeen.
Edit. Vähän yli minimin oli öljyä, mutta ei se tainnu edellisellä tarkistuksella olla ihan maksimissa. Enkä kyllä nyt ihan tarkkaan muista koska ne öljyt viimeks katoin
Ei olisi uskonut kuinka paljon potkua löytyi Fordin 75 hepan 1,8 TD moottorista, kun turbo painoi öljyt sumuna koneeseen. Se meteli ja savu sekä kierroslukumittari asteikon päässä. Ei se kyllä silloin yhtään naurattanut vaan vähän aikaa oltiin tien sivussa odottamassa sydämen tykytyksen loppumista.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Sain sen kuitenkin kotiin asti. Katoin tossa aamulla niin jos sitä turbon akselia heiluttaa ylösalas ni on pieni välys, jos yritän työntää ni ei liiku yhtään. Millä tosta nyt varmistaa että se on turbo mikä on rikki? Voiko siinä olla vaan jossain letkussa halkeema tai jotain minkä takia toimis noin?BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Ahdin hommista kun höpötellään niin tungenpa oman lusikkani soppaan mukaan...
Eli M57 ja oireilee siten että 120 vauhdissa ei aina lähde vetämään kunnolla, kulutus mittari ei nouse 12 litraa korkeammalle. Vähän aikaa kun antaa vauhdin tippua ja koittaa hellästi kaasuttaa uudelleen niin sitten yleensä lähtee vetämään. Huomaa aina kun vakkarilla ajaa pitemmän pätkän ja koittaa kiihdyttää niin eipä vedäkkään kunnolla.
Voisko siivet olla jumissa? Alipaine kello paskana? Näissä vissiin joku ahtopainesolenoidi? Ed. omistajan mukaan ahdin vaihdettu n.324tkm tienoilla, nyt mittarissa 400tkm.
Tosiaan tekee vain tuossa 120kmh vauhdissa, joka tästä viasta vähän veikeän tekee.
Pitäs livedataa saada otettua, niin vois olla viisaampi...F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostSain sen kuitenkin kotiin asti. Katoin tossa aamulla niin jos sitä turbon akselia heiluttaa ylösalas ni on pieni välys, jos yritän työntää ni ei liiku yhtään. Millä tosta nyt varmistaa että se on turbo mikä on rikki? Voiko siinä olla vaan jossain letkussa halkeema tai jotain minkä takia toimis noin?
Originally posted by Bnito View PostAhdin hommista kun höpötellään niin tungenpa oman lusikkani soppaan mukaan...
Eli M57 ja oireilee siten että 120 vauhdissa ei aina lähde vetämään kunnolla, kulutus mittari ei nouse 12 litraa korkeammalle. Vähän aikaa kun antaa vauhdin tippua ja koittaa hellästi kaasuttaa uudelleen niin sitten yleensä lähtee vetämään. Huomaa aina kun vakkarilla ajaa pitemmän pätkän ja koittaa kiihdyttää niin eipä vedäkkään kunnolla.
Voisko siivet olla jumissa? Alipaine kello paskana? Näissä vissiin joku ahtopainesolenoidi? Ed. omistajan mukaan ahdin vaihdettu n.324tkm tienoilla, nyt mittarissa 400tkm.
Tosiaan tekee vain tuossa 120kmh vauhdissa, joka tästä viasta vähän veikeän tekee.
Pitäs livedataa saada otettua, niin vois olla viisaampi...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tarvitaanko uuden kytkimen+vauhtipyörän asennuksessa tätä Luki:n erikoistyökalua :https://www.x1-autoteile.de/produkt/...00%200072%2010
Luki:n kytkimen pakkauksessa mainitaan tuo erikoistyökalu 400007210
Romut pitäisi siis vaihtaa m54b25 moottoriin johon on noin kolmisen vuotta sitten vaihdettu samanlainen Lukin kytkin\vauhtipyörä RepSet paikallisessa nyrkkipajassa jossa ei erittäin todennäköisesti kyseistä työkalua ollut käytössä.
Ongelmana on kova kalkatus joka kuuluu kytkin ylhäällä ja katoaa kytkin pohjassa : https://www.youtube.com/watch?v=pjMaoEL6-gA
Pitäisi nyt käyttää vaihdelaatikko uudestaan irti ja ostin varmuudenvuoksi tuommoisen uuden korjaussarjan jos esim. vauhtipyörä onkin viallinen.E91 lci 330xd.
Comment
-
Comment