316i e46 bemarin huolto tulee ajankohtaiseksi. Auto on alkanut hiukan nykimään silloin tällöin ja ilmeisesti puolat on tulemassa taas tiensä päähän. Mitä puolia ja tulppia näihin suosittelette? Perus bosch vai joku muu?
Taas? Miten äskettäin ne sitten on uusittu? Kutoskoneisissa ainakin puolat Beru ja tulpat NGK.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
On ne puolat jo noin 30tkm kestänyt mutta tässä on ongelmana ollut se että aiemmin autoa on huollettu liikkeessä ja liike on vaihtanut ainoastaan viallisen puolan eikä kaikkia kerralla. Nyt siellä joku vanha on taas tiensä päässä ja tällä kertaa vaihdetaan kaikki.
Onko 320D jakajapumppu versiossa polttoainepumppu, mikä siirtää toisesta tankista naftaa toiseen tankkiin?
Auto jätti käynnistymättä, teki aikaisemmin saman homman ja silloin oli päässyt ilmaa naftan joukkoon. Mittarin mukaan hieman alle puolitankkia jäljellä eikä enää lähtenyt, vaikka aamulla toimi normaalisti.
Käyttikseen pitäisi uusi turbo hommata ja mietin tässä jos laittaisi suoraan pykälää isomman gt2260v:n. Kannattaakohan tuollanen tilata e60 vai e46 spekseillä, että pääsisi mahdollisimman vähällä muokkailulla? Paluulinja on ilmeisesti sama m57 ja m57n koneissa, mutta öljyn painelinja sopinee suoraan vanhaankin koneeseen kun hommaa tuon m57n osanumerolla? Tarvinneeko muuta ottaa huomioon? Ahtoputken lähtö pitää toki muokata.
Auto johon ahdin tulossa siis 330d -02 vanhemmalla 184hv m57 padalla.
Jooh elikkäs M54B30 -01 vuoden coupe sytytti moottorin vikavalon. Viikonlopun aikana luetaan koodit, vahvana veikkauksena se perinteinen imuvuoto:think
Onko mitään haittaa jos autolla ajaa lyhyempiä matkoja vaikka vikavalo palaakin? Tuntui toimivan ja ottavan kierroksia ihan normaalisti.
Noniin täsä tuli hommailtua e46 (318i) mistä oli konehuone riisuttu konerikon johdosta. Nyt kun olen kasaamassa takaisin nippuun niin tuli tenkkapoo vastaan vesiventtiilin takia. Ite koneesta kannen päätystä lähtevät kaksi letkua ovat suunnattu täysin rintapelliä vasten oleviin kennon liitoskohtiin (2kpl) joka mietityttää siinä mielessä, että voiko olla sellasta e46 mallia missä ei olisi vesiventtiiliä edes vaan koneesta menevät letkut menisi suoraan kennolle. Sitten tätä asiaa vahvistaa vielä sellanen seikka, että joku on uusinut aikoinaan jarruputket ja taivutettu niin että menevät sen vesiventtiilille tarkoitetun "telineen" edestä niin että siihen väliin sitä vesiventtiiliä ei saa jollei ite taivuttele jarrulinjoja uudelleen.. kotin myös johtosarjasta metsästää vesiventtiilin liitintä niin sellaistakaan vielä ole tullut vastaan. Itse auto on ilmastoimaton malli ihan perus lämmönsäätö paneelilla missä on kolme ns. Kiekkoa ja sisäilman kierto nappi. (Lämpötilat ja nopeus sekä tuo sisäilmankiertonappi). Toiv sepustin tarpeeksi epäselvästi
Paljonko teillä on 325i rmp satasen vauhdissa?
itsellä näyttää 2800 tuntuu jokseenkin suurehkolta?
Alla tosin 18" renkaat mutta ei ne leveät ole. Ja tietysti tottunut Dieselillä ajamaan jossa vääntöä alhaalla enemmän.
Paljonko teillä on 325i rmp satasen vauhdissa?
itsellä näyttää 2800 tuntuu jokseenkin suurehkolta?
Alla tosin 18" renkaat mutta ei ne leveät ole. Ja tietysti tottunut Dieselillä ajamaan jossa vääntöä alhaalla enemmän.
Oletetaan että renkaat on 225/40 niin 2800 rpm on laskennallisesti 107 km/h vitosella ja 3,15 perällä.
Olen kaivannut jo pitkään e46 coupeen mustia nahkaisia sport penkkejä sähkösäädöillä, mutta näitä ei tunnu mistään löytyvän.
Ebay.co.uk näitä on pilvinpimein saatavana, mutta mitä muutoksia tarvitsee airbaggeihin / tunnistemattoihin tehdä, jos päätän tilata brittimalliset penkit?
Ainakin se tunnistinmatto täytyy vaihtaa penkistä toiseen,(tai vaihtaa istuinosat päittäin) koska briteissä on oikeanpuolinen ohjaus, ja näin se tunnistinmatto on meikäläisittäin kuskinpenkissä.
EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
E46 coupe ja kuskinovi ei tahdo pakkasilla mennä kiinni. Auto on ollut tallissa muutaman päivän sulamassa ja lukkoja voideltu aseöljyllä, silti kun pakkasta on päälle -5 astetta, ovi ei tahdo mennä enää kiinni. Onko noissa joku tietty paikka mitä kannattaa putsata/voidella?
Comment