Originally posted by Sisäänajettu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i (Sedan) Huoltoa/Kunnostusta
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTämä on helppo: https://www.motonet.fi/fi/tuote/7651...runestetyokalu . Itsellä on eezi bleedin valmistama, mutta tuo näyttäisi toimivan täysin samoin. Paineistava mielestäni parempi kuin ne imevät. Ottaa paineen renkaasta. Yli yhtä baaria en tämän ikäisen auton jarrunestesäiliöön laittaisi. Eli esim. vararengas esille ja siitä laskee paineet 1 bar, homman lopuksi sitten huoltoasemalla takaisin normi paineet vararenkaaseen.
Vararengasta ei löydy omasta autosta, mutta käytetään toisen rengassetin rengasta tässä.
Eli tuo kiinni jarrunestesäiliöön ja nesteet imemällä pois.
Uudet nesteet sisään ja kauimmasta renkaasta aloitetaan tuolla ilmaaminen, tuo kiinni ilmausruuvin ja imetään niin kauan, että tulee puhdasta nestettä ulos ?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia nopeasta vastauksesta, täytyy hakea tuollainen.
Vararengasta ei löydy omasta autosta, mutta käytetään toisen rengassetin rengasta tässä.
Eli tuo kiinni jarrunestesäiliöön ja nesteet imemällä pois.
Uudet nesteet sisään ja kauimmasta renkaasta aloitetaan tuolla ilmaaminen, tuo kiinni ilmausruuvin ja imetään niin kauan, että tulee puhdasta nestettä ulos ?E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia nopeasta vastauksesta, täytyy hakea tuollainen.
Vararengasta ei löydy omasta autosta, mutta käytetään toisen rengassetin rengasta tässä.
Eli tuo kiinni jarrunestesäiliöön ja nesteet imemällä pois.
Uudet nesteet sisään ja kauimmasta renkaasta aloitetaan tuolla ilmaaminen, tuo kiinni ilmausruuvin ja imetään niin kauan, että tulee puhdasta nestettä ulos ?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKuten tuossa edellä jo sanottiin, niin tuo työntään siis nesteet läpi ei ime. Itse laittaisin kirkasta letkua siihen ilmausnippaan, niin näkee kun nesteen väri vaihtuu. Letku sitten sopivaan purkkiin, niin ei ole jarrunesteet ympäriinsä. Katsot vaan, ettei se laitteen purkki pääse tyhjäksi. Nipat yksikerrallaan auki. Tuossa vielä videoa, miten homma toimii: https://youtu.be/Lz8t6ZkVSQM
Millaista jarrunestettä laittaisitte autoon, olin unohtanut nähtävästi tilata, niin täytyy huomenna hakea motonetistä.
Onko tämä ok, ilmeisesti LV on suositeltavaa ?: https://www.motonet.fi/fi/tuote/6059...V-DOT-4-ESP-1L
Riittääkö 1l koko prosessiin ?
Ja millaista kirkasta letkua menee tuohon ilmausruuviin halkaisijaltaan ?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia, video helpotti käsitystä.
Millaista jarrunestettä laittaisitte autoon, olin unohtanut nähtävästi tilata, niin täytyy huomenna hakea motonetistä.
Onko tämä ok, ilmeisesti LV on suositeltavaa ?: https://www.motonet.fi/fi/tuote/6059...V-DOT-4-ESP-1L
Riittääkö 1l koko prosessiin ?
Ja millaista kirkasta letkua menee tuohon ilmausruuviin halkaisijaltaan ?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTuo Brembo neste käy hyvin. Käytetyssä autossa paha mennä sanomaan varmaksi minkäkokoiset nipat siellä on. Satulat ei välttämättä ole alkuperäiset ja vaikka olisivatkin, niin nipat voi olla vaihdettu. 5mm letku on usein sopinut nippoihin. Biltemasta saa 5mm kirkasta letkua vähän reilulla 2€ 5m. Polttoaineletku maksaa metriltä yleensä jo tuplat eikä se yleensä ole läpinäkyvää.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Lueskelin muilta foorumeilta jarrunesteistä ja vastaukset olivat hieman eriäviä.
Jotkut suosittelevat DOT 5.1, koska korkeampi kiehumispiste:
Toiset suosittelevat DOT 4:
Jotkut sanovat manuaalin henkeen DOT 4 LV:
Mikä noista sitten on se sopivin ja paras hintaansa nähden ? DOT 5.1 olisi samanhintainen kuin DOT 4 LV, mutta sopiiko ? :think
Ja osaako kukaan sanoa, että kuinka paljon menee nestettä sisään, jos 0.5l pärjää niin Motul lienee hieman parempi ?: https://www.motonet.fi/fi/tuote/6059...ste-Racing-05lLast edited by Sisäänajettu; 13-07-2018, 23:22.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostLueskelin muilta foorumeilta jarrunesteistä ja vastaukset olivat hieman eriäviä.
Jotkut suosittelevat DOT 5.1, koska korkeampi kiehumispiste:
Toiset suosittelevat DOT 4:
Jotkut sanovat manuaalin henkeen DOT 4 LV:
Mikä noista sitten on se sopivin ja paras hintaansa nähden ? DOT 5.1 olisi samanhintainen kuin DOT 4 LV, mutta sopiiko ? :think
Ja osaako kukaan sanoa, että kuinka paljon menee nestettä sisään, jos 0.5l pärjää niin Motul lienee hieman parempi ?: https://www.motonet.fi/fi/tuote/6059...ste-Racing-05le39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKatukäytössä tuskin pienellä erolla kiehumispisteessä on juuri väliä. Nesteen viskositeetti vaikuttaa kuinka nopeasti ABS/ASC/DSC toimii. Sillä taas on jotain vaikutusta normiliikenteessäkin, kun nuo viskositeetti erot on melko suuria nesteiden välillä. Itse laittaisin noista tuota Brembo dot 4 LV. Oletko katsonut, että sillä 5.1 on korkeampi kiehumispiste? Se dot on vain minimi vaatimus, jonka nesteen valmistaja voi ylittää, kunten esim. BMW suosittelemassa ATE Sl6 on tehty. Ei kyllä riitä mitenkään se 0.5l, jos haluaa saada nesteet vaihdettua kunnolla. Litralla pärjää jo, kun katsoo miten paljon mistäkin laskee nestettä läpi. Auto kun on manuaali, niin samalla laskisin kytkimenkin läpi uudet nesteet. Käyttää sitten samaa säiliötä ja samoja nesteitä, tosin osioitu on se säiliö.
Jos ymmärsin oikein niin olisi korkein kiehumispiste ja viskositeetti olisi paras ilmeisesti tai jotain, en osaa koota tätä sanoihin ?
Litra siis mukaan, mutta DOT 4 LV vai 5.1 ?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia paljon, tälläisiä asioita kerrottiin brembon sivuilla, DOT 5.1 olisi varmaan paras hintaansa nähden ja uusinta teknologiaa...
Jos ymmärsin oikein niin olisi korkein kiehumispiste ja viskositeetti olisi paras ilmeisesti tai jotain, en osaa koota tätä sanoihin ?
Litra siis mukaan, mutta DOT 4 LV vai 5.1 ?
"DOT 4 Low Viscosity
Suositellaan uusimman sukupolven ajoneuvoille, joissa on elektronisia jarru- ja vakausjärjestelmiä kuten ABS, ESP, ASR, TCS, EBD, sille on tyypillistä erittäin alhainen viskositeetti."
Ajonvakautuksen kanssa halutaan mahdollisimman matala viskositeetti ja DOT 4 LV se on matalampi kun DOT 5.1. Ei pidä tehdä asioista liian monimutkaisia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEdelleen DOT 4 LV on se paras noista. Niinhän Brembokin sanoo sivuillaan
"DOT 4 Low Viscosity
Suositellaan uusimman sukupolven ajoneuvoille, joissa on elektronisia jarru- ja vakausjärjestelmiä kuten ABS, ESP, ASR, TCS, EBD, sille on tyypillistä erittäin alhainen viskositeetti."
Ajonvakautuksen kanssa halutaan mahdollisimman matala viskositeetti ja DOT 4 LV se on matalampi kun DOT 5.1. Ei pidä tehdä asioista liian monimutkaisia.
Käydään hakemassa ruota DOT 4 LV:tä ja 5mm kirkasta letkua. Oliko motonetin valikoimassa kirkasta 5mm letkua ?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Eilen tuli vaihettua jarrunestettä ja ruskeaa nestettähän sieltä tuli. Uudet vanteet tuli laitettua alle ja omaan silmään näyttää ihan hyvältä, seuravaksi alkaa etupään jousien ja iskareiden laitto ja konehuoneessa huoltotyöt, pitäisi joku ramppi kyhätä kasaan.
Tässä muutama kuva tämänhetkisestä lookista:
Takapää laski aika maltillisesti, mutta aika leveät vanteet, muistaakseni 9” ja ET en muista. 265/35 19” renkaat alla. Ottaa hieman kiinni kaarteissa ja hidastetöyssyissä jos ajaa vähääkään kovempaa.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
Comment