E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hampsu
    replied
    Vaihdoin Slip ringin autooni, joka on 2-vaiheisella bägillä (pre fl).

    Pitääkö ratti kalibroida?
    Jos pitää, onnistuuko Inpalla ?

    Leave a comment:


  • >bemari<
    replied
    320d m47n pari kysymystä, jos webastolla lämmittää 5min tai alle ja käynnistää auto sammuu heti, sit tosin lähtee käymään ja käy normaalisti. Jos lämmittää esim vartin ei tuota tee, voisko kylmempänä paskainen löpösutari tehdä tuon?

    Toinen et sammuu raskaasti rynkyttäen, vähän ku jälkikäyntiä tekis. Vanhempi vag 1.9tdi teki samanlaista kun sammutus läppä ei pelannut, näissä samaa vikaa ollut?
    E: ja sit mitä w30 öljyy näissä kannattas talvisin käyttää?
    Last edited by >bemari<; 17-12-2020, 20:39.

    Leave a comment:


  • Amigo
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    "fuel trim out of range"


    Mitkä asiat tuollaista vikaa tuottaa?
    Vika tulee ja menee, mutta tietysti se pomppaa just silloin kun katsastusmies käynnistää.
    Huonot seokset. Yleensä imuvuoto, voi johtua myös lambdoista tai maffista. Yleismallisilla obd-skannereillakin voit seurata fuel trimmejä, long term -arvo ei saisi olla yli 10, mieluiten lähellä nollaa.
    Last edited by Amigo; 13-12-2020, 15:49.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    "fuel trim out of range"


    Mitkä asiat tuollaista vikaa tuottaa?
    Vika tulee ja menee, mutta tietysti se pomppaa just silloin kun katsastusmies käynnistää.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jiberish View Post
    Kampiakselin hihnapyörääkö tarkoitat? Mitenkäs siitä pystyy havaita sen olevan lopussa?:think Minkäslaisia muita oireita se aiheuttaa?
    Mikä moottori kyseessä? Dieseleissä tuota kampiakselin hihnapyörää mennyt. Onko koodeja luettu? Niistä voisi nähdä onko siellä esim. jotain anturi ongelmaa tms.

    Leave a comment:


  • mekstrm
    replied
    Originally posted by Jiberish View Post
    Kampiakselin hihnapyörääkö tarkoitat? Mitenkäs siitä pystyy havaita sen olevan lopussa?:think Minkäslaisia muita oireita se aiheuttaa?
    Ongelman aiheuttaa hyvin todennäköisesti kampiakselin asentotunnistin. uusi oe-laatuinen paikalleen ja ongelma poistuu.

    Leave a comment:


  • Jiberish
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Värinänvaimentimen kunnon voisi ainakin tarkastaa.
    Kampiakselin hihnapyörääkö tarkoitat? Mitenkäs siitä pystyy havaita sen olevan lopussa?:think Minkäslaisia muita oireita se aiheuttaa?

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Jiberish View Post
    Mistä mahtaa johtua sellainen, kun on nyt muutaman viikon sisään 2krt motarilla n 100kmh vauhdissa yhtäkkiä auto ”nytkähtänyt” ja kojelaudassa on käynyt punainen akkuvalo 1-2 sekunttia. Enteileekö tämä laturin hiilistä vai mistä voi olla kyse��

    Edit. Latausjännitteeksi antaa kuitenkin ~13.8V-14V
    Värinänvaimentimen kunnon voisi ainakin tarkastaa.

    Leave a comment:


  • Jiberish
    replied
    Mistä mahtaa johtua sellainen, kun on nyt muutaman viikon sisään 2krt motarilla n 100kmh vauhdissa yhtäkkiä auto ”nytkähtänyt” ja kojelaudassa on käynyt punainen akkuvalo 1-2 sekunttia. Enteileekö tämä laturin hiilistä vai mistä voi olla kyse��

    Edit. Latausjännitteeksi antaa kuitenkin ~13.8V-14V

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Rikke_ View Post
    Apua kaivataan...
    Oma auto E46 3201 touring vm 2001... Eli takaluukku ei aukea kokonaisuudessaan vaan pelkkä takalasi ja sekin märällä kelillä itsekseen vähän väliä...Eli mitä osia tarvitsen korjatakseni nuo molemmat viat? Menee vähän tuo toukan idea hukkaan ku ei saa koko luukkua kokonaan auki ja lisäks tuo takalasivikakin ois mukava saada kuntoon... Kiitoksia jo etukäteen
    Eiköhän ne yleisimät syyt tuohon takaluukun aukeamattomuuteen tai itsestään aukeiluun lie ne kahvan mikrokytkimien toimimattomuus ja rikkinäiset johtosarjat. Ohjeita vianetsintään luulisi löytyvän tältä foorumilta useita.
    Esim tämä:

    Leave a comment:


  • Sansq
    replied
    Kävin tossa ostamassa uuden akun kun luulin vanhan olevan vaan loppu noh nyt tuo auto tossa muutaman päivän uuden akun kanssa seisonut pihalla niin on sekin tyhjänä... Eli joku syö virtaa, mutta mikä? Laturi työntää 14v käynnissä ollessa, joten ei siellä pitäisi vikaa ainakaan olla. Muistan pari vuotta sitten että yöllä menin koiraa kusettamaan niin paloi toinen etuvalo siellä itekseen, eikä suostunut sammumaan kuin akun irrotuksella :think
    Takaluukussa ei kyllä pala mikään valo jos kontin lyö kiinni eli ei ole se perinteinen takakontin valo syypää.

    Sen verran kattelin että toinen noista rekkarikilven valoista on tosi hapettunute, eikä toimi uudellakaan polttimolla, voiko tuo purkaa akkua? Niinjoo ja autossa on lisävalo keulilla, mutta toiminut sen kanssa jo pari talvea mallikkaasti ja kytkennät samalla tavalla nytkin. Tuosta nyt varmaan ekana kuitenkin liikkeelle et ottaa noi lisävalon kytkennät irti ja yleismittarilla mittaamaan kulutusta?

    Leave a comment:


  • Rikke_
    replied
    Apua kaivataan...
    Oma auto E46 3201 touring vm 2001... Eli takaluukku ei aukea kokonaisuudessaan vaan pelkkä takalasi ja sekin märällä kelillä itsekseen vähän väliä...Eli mitä osia tarvitsen korjatakseni nuo molemmat viat? Menee vähän tuo toukan idea hukkaan ku ei saa koko luukkua kokonaan auki ja lisäks tuo takalasivikakin ois mukava saada kuntoon... Kiitoksia jo etukäteen

    Leave a comment:


  • Amigo
    replied
    Bilsteinin sivuilta voit myös kurkata mitkä palikat autoosi sopivat

    Noita etujousia ei siellä ole. Itsellä B4 tolppien kanssa eibachin pro-kit ja voin suositella jos about alkuperäisiä jousia vastaavan setin haluaa. Madaltaa edestä hiukan.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Sanot niille että pakettiin ne mitkä haluat, maksaja lienee päättää mitä tilataan ?

    Mustat bilsteinit perseestä, pintakovat mitä olen kahta eri autoa ajanut.

    Leave a comment:


  • lousku
    replied
    Kysymys sopivista jousista E46 2003/05 325Ci (alustanro: PL20428) Cabriolet:iin. Autossa on ns. tavallinen alusta.

    Autodoc:sta on tilauksessa seuraavat jouset:
    taakse: Bilstein 38-129230 https://www.autodoc.fi/bilstein/635532
    eteen:Bilstein 36-133208 https://www.autodoc.fi/bilstein/636255

    Kyseessä on ns. "vahvistetut" jouset, jotka eivät kuitenkaan ole sporttialustalle sopivat, ovat siis ns. vakioalustalle tarkoitetut. Tässä vielä linkit Bilsteinin omalle sivustolle ko. tuotteista:
    Bilstein B3 Rear Spring - 38-129230 Bilstein shocks.co.uk have thousands of Bilstein suspension products listed to purchase with FAST FREE UK DELIVERY

    Bilstein B3 Front Spring - 36-133208 Bilstein shocks.co.uk have thousands of Bilstein suspension products listed to purchase with FAST FREE UK DELIVERY


    Audocin nettisivujen mukaan nuo näyttäisi käyvän, myös Bilsteinin omien sivujen mukaan nuo käyvät myös. Lisäksi Bimmerworldi näyttää myös että nuo käyvät:




    Ongelmana on että Autodocin asiakaspalvelun mukaan nuo eivät käy ja haluasivat vaihtaa ne toisiin. Tatkajouset toiseen Bilsteiniin: 36-266722 ja etujouset Ridex jousiin: 188C0011

    Kysymys on, että onko tässä nyt oikea ongelma, vaiko vain se että Autodoc haluaa vaihtaa nuo halvempiin ja jo maksettu tilaus jää tilille saldoksi seuraaviin tuotteisiin? Itse sain nämä tuossa Black Fridayna tilattua kohtuullisiin hyviin hintoihin 36e/kpl. taakse ja eteen 54e/kpl.

    Kaveriksi näille on tulossa myös Bilsteinin B4 iskarit:
    taakse: https://www.autodoc.fi/bilstein/638549
    eteen vas: https://www.autodoc.fi/bilstein/633286
    eteen oik: https://www.autodoc.fi/bilstein/633287
    Last edited by lousku; 06-12-2020, 17:44.

    Leave a comment:

Working...
X