Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lundersson
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2009
    • 246
    • Kerava

    Originally posted by veikko666 View Post
    Update: Luin tätä e46 topicia vähän eteenpäin ja tulin siihen tulokseen että jätän n42 koneiset visusti rauhaan
    Erittäin hyvin sanottu siellä, on tosiaan arpaonnesta kiinni miten tekniikka kestää: Kertakäyttökulttuurin ja halpuuttamisen multihuipentuma.
    Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
    ex 325 e30, 316ti e46

    Comment

    • Matuh
      BTCF Member
      • Apr 2013
      • 3702
      • Kouvola

      Käykös M54 (2.2-2.5) Disa rebuild kit M52Tu disaan? :think
      Vai onko tuolle ainoa vaihtoehto uusi hajoava läppä systeemi.
      E36 328i M50B30 turbo
      Skoda vRS
      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

      Comment

      • kukkakeppi
        Bimmer Rookie
        • Feb 2020
        • 38
        • Joensuu

        Originally posted by kukkakeppi View Post
        Hei
        Mikähän mahtaa olla vikana, m54b30 käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ravistaa. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala. Matalilla kieroksilla tuntuu että vedot hukassa, korkeimmilla (siinä yli 2500 likimain vetää ihan hyvin) Inpalla lukasin antoi seuraavat koodit:

        104
        106
        Nämä ilmeisesti viittaisivat vanokseen ja pakonokkaan. Huoltokirjan mukaan vanos 10tkm sisään rempattu (tiivisteet ilmeisesti) ja kummatkin, sekä pako- että imunokan asentotunnistimet vaihdettu. Näytti olevan kylläkin tarvike ainakin tuo pakonokan (febi). Irrotettu myöskin pakonokan solenoidi ja testattu paristolla toimivaksi.

        Lisäksi pukkaa koodeja
        238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
        240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
        243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
        239 Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
        241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
        240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3

        Elikkäs siis ilmeisesti misfireä joka pytyllä. Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu myöskin alle 10 tkm sitten.

        Mistäköhän alkaisi vikaa seuraavaksi tutkimaan?
        No nythän tämä menikin mielenkiintoiseksi. Piti käydä autolla hieman pidempi lenkki ajamassa koodeista huolimatta, ja kappas keppana vika korjaantuikin itsestään. Tyhjäkäynnillä ollessaan alkoi käymään taas aivan normaalisti, kuin mitään vikaa ei olisikaan. Nollasin vanhat koodit ja ajoin muutama sata kilometriä, eikä koodeja ole ilmaantunut. Tuskin imuvuoto itseään korjaisi, liekkö anturivika/johtosarja vai jokin esim. tukos vanoksessa yms mikä olisi lähtenyt tuossa sitten itsestään liikkeelle :think

        Comment

        • Awbo
          Newbiemmer
          • Sep 2020
          • 6
          • Jämsä

          E46, 320i -98 Airbagin valo..

          Moro! Alkoi tässä sopivasti katsastusta edeltävä päivänä palamaan airbagin valo.. inpa kertoo seuraavaa; "Oikeanpuoleisen turvatyynyanturin tiedonsiirtovirhe tai avoin piiri". Penkin alta ja turvavyön lukon puolelta tuli alustavasti johtoja ränättyä jolloin valo sammui hetkellisesti mutta syttyi uudestaan.. Kyselisin siis että onko jollakin kokemusta haurastuneista johdoista tai mahdollisesti viallisesta liittimestä ja osaisi vähän opastaa mistä vikaa tarkemmin lähtisi tutkimaan. Onko vaan helpoin repiä penkki irti ja alkaa käymään läpi johto kerrallaan..? Tunnistematosta ilmeisesti ei ole kyse, tai ainakaan inpa ei sitä siihen suoraan paikantanut..

          Comment

          • Lundersson
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2009
            • 246
            • Kerava

            Originally posted by Awbo View Post
            Moro! Alkoi tässä sopivasti katsastusta edeltävä päivänä palamaan airbagin valo.. inpa kertoo seuraavaa; "Oikeanpuoleisen turvatyynyanturin tiedonsiirtovirhe tai avoin piiri". Penkin alta ja turvavyön lukon puolelta tuli alustavasti johtoja ränättyä jolloin valo sammui hetkellisesti mutta syttyi uudestaan.. Kyselisin siis että onko jollakin kokemusta haurastuneista johdoista tai mahdollisesti viallisesta liittimestä ja osaisi vähän opastaa mistä vikaa tarkemmin lähtisi tutkimaan. Onko vaan helpoin repiä penkki irti ja alkaa käymään läpi johto kerrallaan..? Tunnistematosta ilmeisesti ei ole kyse, tai ainakaan inpa ei sitä siihen suoraan paikantanut..
            Yleinen johtovika on turvavyöpaukun johto. Valmistaja on varta vasten laittanut n. 30cm pätkän joka ajan myötä taipuu katki suojakuoren sisällä. Muistaakseni 10 vuotta sitten marmorilla maksoi karvan alle 20€
            Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
            ex 325 e30, 316ti e46

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6937
              • N/A

              Eikös oikea turvatyynyanturi nimenomaan viittaa tunnistinmattoon.

              Comment

              • Henkka992
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 155
                • Polvijärvi

                E46 -03

                Viikko sitten rupes tiukkaan kääntyessä kuulumaan jostai alustasta ym. Naks/klonks ääni. Ja samalla sytty mittaristoon luistonesto ja ajonvakautus valot. (Absit toimii) ratti myös aavistuksen vinossa vasemalle. Huomenna ois tarkotus koodit lukea, mutta onko jtn arvioo mikä siellä vois olla väljänä noin niiku yleisesti 😅 j

                Leima setähän sen löytää luultavasti, mut oishan tuo hyvä korjata ennen sinne vientiä.. voiko tulla ajokielto pelkästään noista, plus airbag valo palaa vai selviäisköhän vikalistalla 😅

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16457
                  • Asikkala

                  Originally posted by Henkka992 View Post
                  Viikko sitten rupes tiukkaan kääntyessä kuulumaan jostai alustasta ym. Naks/klonks ääni. Ja samalla sytty mittaristoon luistonesto ja ajonvakautus valot. (Absit toimii) ratti myös aavistuksen vinossa vasemalle. Huomenna ois tarkotus koodit lukea, mutta onko jtn arvioo mikä siellä vois olla väljänä noin niiku yleisesti 😅 j

                  Leima setähän sen löytää luultavasti, mut oishan tuo hyvä korjata ennen sinne vientiä.. voiko tulla ajokielto pelkästään noista, plus airbag valo palaa vai selviäisköhän vikalistalla 😅
                  Oliko ratti aikaisemmin suorassa ? Airbag-valosta tulee hylky. Alle tutkimaan, ei täältä näe mikä on vikana.

                  Comment

                  • Henkka992
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2011
                    • 155
                    • Polvijärvi

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Oliko ratti aikaisemmin suorassa ? Airbag-valosta tulee hylky. Alle tutkimaan, ei täältä näe mikä on vikana.

                    Huomenna pääsee nosturille ihmettelee. No hylky tuleejuu, mut että ajokielto onko mwhollista tulla noilla kaikilla vioilla

                    Comment

                    • mmie
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 504
                      • Kouvola

                      Originally posted by kukkakeppi View Post
                      Niitäkin on koitettu paikantaa, mutta ei ole toistaiseksi löytynyt. Putsarilta lähtevät kumit näyttivät ehjiltä. Lisäksi hiljattain on vaihdettu mm. imusarjan tiivisteet, disa, separaattori, ja imm.
                      Se läppärungolle menevän haitarikumin tyhjäkäyntimoottorille menevä pikkuhaara on monesti syyllinen. Näkyy vähän huonosti.



                      Tuolta löytyy kuva + muita mahdollisia syyllisiä.
                      ex e36 325
                      ex e46 328
                      e92 335i FBO
                      Ducati 900S ie
                      KTM 640
                      Suzuki GT550
                      Honda CBR600

                      Comment

                      • chrono
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 62
                        • Tampere

                        2004 avomalliin kattotelineet hakusessa. Kovakatosta löytyy luukun alta pultin kierteet. En ole tämmöstä kiinnitystapaa ennen nähnyt. Ja minkälaisista painorajoista puhutaan ?

                        Comment

                        • Ukko22
                          Newbiemmer
                          • Mar 2021
                          • 18
                          • Tampere Suomi

                          e46 osto mielessä

                          Vuoden 2001 e46 osto mielessä. 320 bensa ilmeisesti m52 moottorilla kun nettiautossa lukee että 150hv. Vai onko jo m54 moottorilla. Kyseisellä autolla rullattu 320tkm. Onko jo liikaa vai vieläkö tuolla koneella ajelee? Kuvista siisti. Tarkoitus mennä katsomaan jokinpäivä.

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1838
                            • Karjaa

                            Jos ei ole erityisen hyvin varusteltu ja/tai harvinainen väri niin suosittelen kyllä mieluummin 325/328/330, kulutus ei juurikaan nouse mutta hupikerroin kyllä, ja jälleenmyyntiarvo myös jos sillä on jotain merkitystä. Kunhan pandemia jossain vaiheessa hellittää niin suosittelen hakemaan Saksasta, saat usein paremmin rahalle vastinetta ja valikoimakin on ihan toista luokkaa. Ja on se hakureissukin ihan hauska näin kerran itse sen kokeneena.
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • Ukko22
                              Newbiemmer
                              • Mar 2021
                              • 18
                              • Tampere Suomi

                              Originally posted by Wespa View Post
                              Jos ei ole erityisen hyvin varusteltu ja/tai harvinainen väri niin suosittelen kyllä mieluummin 325/328/330, kulutus ei juurikaan nouse mutta hupikerroin kyllä, ja jälleenmyyntiarvo myös jos sillä on jotain merkitystä. Kunhan pandemia jossain vaiheessa hellittää niin suosittelen hakemaan Saksasta, saat usein paremmin rahalle vastinetta ja valikoimakin on ihan toista luokkaa. Ja on se hakureissukin ihan hauska näin kerran itse sen kokeneena.

                              Näyttäisi ihan ok varusteilla olevan. Nahat ja automaatti ilmastointi ja vakkari ainaskin. Mitä sanot moottorin kestävyydestä? Kestääkö nuo koneet yleisesti kuinka? Aina tietysty riippuu huolloista ja pidosta mutta yleisesti kyseinen kone ja nuo kilsat

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1838
                                • Karjaa

                                Kyllähän M52 ja M54 kestäviä patoja ovat, tuommoisella kilometrimäärällä alkaa olla jo aika iso merkitys sillä miten on huollettu (erityisesti öljynvaihdot) sekä millaista ajoa on tullut, lyhyttä nurkka-ajoa vs. pitkää matkaa niin aika iso ero moottorin kannalta. Jos hinta on kohdillaan niin mikseipä tuollaisillakin lukemilla olevan hyvän yksilön uskaltaisi ostaa.


                                Edit. Niin ja antaisin kyllä vähän merkitystä vaihteistollekin noilla kilsoilla, automaattia en enää noin rullattuna ottaisi, manuaali pitäisi olla.
                                Last edited by Wespa; 16-03-2021, 15:51. Reason: Lisäys
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎