Originally posted by veikko666
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kukkakeppi View PostHei
Mikähän mahtaa olla vikana, m54b30 käy tyhjäkäyntiä huonosti ja ravistaa. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan pala. Matalilla kieroksilla tuntuu että vedot hukassa, korkeimmilla (siinä yli 2500 likimain vetää ihan hyvin) Inpalla lukasin antoi seuraavat koodit:
104
106
Nämä ilmeisesti viittaisivat vanokseen ja pakonokkaan. Huoltokirjan mukaan vanos 10tkm sisään rempattu (tiivisteet ilmeisesti) ja kummatkin, sekä pako- että imunokan asentotunnistimet vaihdettu. Näytti olevan kylläkin tarvike ainakin tuo pakonokan (febi). Irrotettu myöskin pakonokan solenoidi ja testattu paristolla toimivaksi.
Lisäksi pukkaa koodeja
238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1
240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
243 Verbrennungsaussetzer Zylinder 6
239 Verbrennungsaussetzer Zylinder 2
241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4
240 Verbrennungsaussetzer Zylinder 3
Elikkäs siis ilmeisesti misfireä joka pytyllä. Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu myöskin alle 10 tkm sitten.
Mistäköhän alkaisi vikaa seuraavaksi tutkimaan?
Comment
-
-
E46, 320i -98 Airbagin valo..
Moro! Alkoi tässä sopivasti katsastusta edeltävä päivänä palamaan airbagin valo.. inpa kertoo seuraavaa; "Oikeanpuoleisen turvatyynyanturin tiedonsiirtovirhe tai avoin piiri". Penkin alta ja turvavyön lukon puolelta tuli alustavasti johtoja ränättyä jolloin valo sammui hetkellisesti mutta syttyi uudestaan.. Kyselisin siis että onko jollakin kokemusta haurastuneista johdoista tai mahdollisesti viallisesta liittimestä ja osaisi vähän opastaa mistä vikaa tarkemmin lähtisi tutkimaan. Onko vaan helpoin repiä penkki irti ja alkaa käymään läpi johto kerrallaan..? Tunnistematosta ilmeisesti ei ole kyse, tai ainakaan inpa ei sitä siihen suoraan paikantanut..
Comment
-
-
Originally posted by Awbo View PostMoro! Alkoi tässä sopivasti katsastusta edeltävä päivänä palamaan airbagin valo.. inpa kertoo seuraavaa; "Oikeanpuoleisen turvatyynyanturin tiedonsiirtovirhe tai avoin piiri". Penkin alta ja turvavyön lukon puolelta tuli alustavasti johtoja ränättyä jolloin valo sammui hetkellisesti mutta syttyi uudestaan.. Kyselisin siis että onko jollakin kokemusta haurastuneista johdoista tai mahdollisesti viallisesta liittimestä ja osaisi vähän opastaa mistä vikaa tarkemmin lähtisi tutkimaan. Onko vaan helpoin repiä penkki irti ja alkaa käymään läpi johto kerrallaan..? Tunnistematosta ilmeisesti ei ole kyse, tai ainakaan inpa ei sitä siihen suoraan paikantanut..Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
E46 -03
Viikko sitten rupes tiukkaan kääntyessä kuulumaan jostai alustasta ym. Naks/klonks ääni. Ja samalla sytty mittaristoon luistonesto ja ajonvakautus valot. (Absit toimii) ratti myös aavistuksen vinossa vasemalle. Huomenna ois tarkotus koodit lukea, mutta onko jtn arvioo mikä siellä vois olla väljänä noin niiku yleisesti 😅 j
Leima setähän sen löytää luultavasti, mut oishan tuo hyvä korjata ennen sinne vientiä.. voiko tulla ajokielto pelkästään noista, plus airbag valo palaa vai selviäisköhän vikalistalla 😅
Comment
-
-
Originally posted by Henkka992 View PostViikko sitten rupes tiukkaan kääntyessä kuulumaan jostai alustasta ym. Naks/klonks ääni. Ja samalla sytty mittaristoon luistonesto ja ajonvakautus valot. (Absit toimii) ratti myös aavistuksen vinossa vasemalle. Huomenna ois tarkotus koodit lukea, mutta onko jtn arvioo mikä siellä vois olla väljänä noin niiku yleisesti 😅 j
Leima setähän sen löytää luultavasti, mut oishan tuo hyvä korjata ennen sinne vientiä.. voiko tulla ajokielto pelkästään noista, plus airbag valo palaa vai selviäisköhän vikalistalla 😅
Comment
-
-
Originally posted by kukkakeppi View PostNiitäkin on koitettu paikantaa, mutta ei ole toistaiseksi löytynyt. Putsarilta lähtevät kumit näyttivät ehjiltä. Lisäksi hiljattain on vaihdettu mm. imusarjan tiivisteet, disa, separaattori, ja imm.
Tuolta löytyy kuva + muita mahdollisia syyllisiä.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Jos ei ole erityisen hyvin varusteltu ja/tai harvinainen väri niin suosittelen kyllä mieluummin 325/328/330, kulutus ei juurikaan nouse mutta hupikerroin kyllä, ja jälleenmyyntiarvo myös jos sillä on jotain merkitystä. Kunhan pandemia jossain vaiheessa hellittää niin suosittelen hakemaan Saksasta, saat usein paremmin rahalle vastinetta ja valikoimakin on ihan toista luokkaa. Ja on se hakureissukin ihan hauska näin kerran itse sen kokeneena.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostJos ei ole erityisen hyvin varusteltu ja/tai harvinainen väri niin suosittelen kyllä mieluummin 325/328/330, kulutus ei juurikaan nouse mutta hupikerroin kyllä, ja jälleenmyyntiarvo myös jos sillä on jotain merkitystä. Kunhan pandemia jossain vaiheessa hellittää niin suosittelen hakemaan Saksasta, saat usein paremmin rahalle vastinetta ja valikoimakin on ihan toista luokkaa. Ja on se hakureissukin ihan hauska näin kerran itse sen kokeneena.
Näyttäisi ihan ok varusteilla olevan. Nahat ja automaatti ilmastointi ja vakkari ainaskin. Mitä sanot moottorin kestävyydestä? Kestääkö nuo koneet yleisesti kuinka? Aina tietysty riippuu huolloista ja pidosta mutta yleisesti kyseinen kone ja nuo kilsat
Comment
-
-
Kyllähän M52 ja M54 kestäviä patoja ovat, tuommoisella kilometrimäärällä alkaa olla jo aika iso merkitys sillä miten on huollettu (erityisesti öljynvaihdot) sekä millaista ajoa on tullut, lyhyttä nurkka-ajoa vs. pitkää matkaa niin aika iso ero moottorin kannalta. Jos hinta on kohdillaan niin mikseipä tuollaisillakin lukemilla olevan hyvän yksilön uskaltaisi ostaa.
Edit. Niin ja antaisin kyllä vähän merkitystä vaihteistollekin noilla kilsoilla, automaattia en enää noin rullattuna ottaisi, manuaali pitäisi olla.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Comment