Originally posted by Antsah
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sain lopultakin tuon auton nosturille ja yhden mekaanikon mestariksi tohon puslahommaan. Kun nostettiin auto ylös ja purettiin se alumiininen suojalevy irti näki jo suoraan että puslat on riekaleina, etupyörästä kun otti kiinni ja heilutti niin ne liikkui aivan holtittomasti ja varmasti on välillä toinen harittanut ja toinen aurannut urissa. Pallonivelistä ei ainaskaan vääntelemällä väljää tuntenut. Alatukivarret olivat alumiinia ja niissä luki ///M Bmw sports suspension.
Puslat itsessään menivät 1.5h rauhassa työskentelyllä paikalleen ja kävivät Brittitermein "spot on". Ensimmäinen fiilis ajossa oli että miten tästä tuli ihan eri auto ajaa. Kaikki jarrutärinät, lotinat ja muut häiriöt hävisivät. Tuntui kun autosta olisi hävinnyt 200tkm mittarista. Ihan vitun uskomatonta!
Tilaan huomenna bmw:lle ajan suuntaukseen ja pyydän ihan että laittavat tehdaskulmiin suuntaukset, tuo menee jo nyt lähes täydellisen suoraan joten en usko että on tarvetta edes hieroa noita cambereita ihan pystyyn.
Eilen illalla jo luonnostelin nettiauton ilmoitusta mutta nyt se lähtee roskakoriin samantien. Ehkä paras 68€ investointi autoihin ikinä tuo powerlexipari. Eikä muuten mennyt epämukavaksi millään tavalla, hiekkatietäkin kävin ajamassa ja ihan nätisti menee. Ainut vaan että enää ei lotise keulalla mikään. Takanta katottiin kanssa ne etummaiset puslat ja ainaskaan vääntelemällä ei väljää löytynyt, en tiedä sitten miten ne voisi varmasti todeta että ovat ehjät.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostSain lopultakin tuon auton nosturille ja yhden mekaanikon mestariksi tohon puslahommaan. Kun nostettiin auto ylös ja purettiin se alumiininen suojalevy irti näki jo suoraan että puslat on riekaleina, etupyörästä kun otti kiinni ja heilutti niin ne liikkui aivan holtittomasti ja varmasti on välillä toinen harittanut ja toinen aurannut urissa. Pallonivelistä ei ainaskaan vääntelemällä väljää tuntenut. Alatukivarret olivat alumiinia ja niissä luki ///M Bmw sports suspension.
Puslat itsessään menivät 1.5h rauhassa työskentelyllä paikalleen ja kävivät Brittitermein "spot on". Ensimmäinen fiilis ajossa oli että miten tästä tuli ihan eri auto ajaa. Kaikki jarrutärinät, lotinat ja muut häiriöt hävisivät. Tuntui kun autosta olisi hävinnyt 200tkm mittarista. Ihan vitun uskomatonta!
Tilaan huomenna bmw:lle ajan suuntaukseen ja pyydän ihan että laittavat tehdaskulmiin suuntaukset, tuo menee jo nyt lähes täydellisen suoraan joten en usko että on tarvetta edes hieroa noita cambereita ihan pystyyn.
Eilen illalla jo luonnostelin nettiauton ilmoitusta mutta nyt se lähtee roskakoriin samantien. Ehkä paras 68€ investointi autoihin ikinä tuo powerlexipari. Eikä muuten mennyt epämukavaksi millään tavalla, hiekkatietäkin kävin ajamassa ja ihan nätisti menee. Ainut vaan että enää ei lotise keulalla mikään. Takanta katottiin kanssa ne etummaiset puslat ja ainaskaan vääntelemällä ei väljää löytynyt, en tiedä sitten miten ne voisi varmasti todeta että ovat ehjät.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostJoo no kyllä nyt o pakko nostaa hattua ja kiittää. Nuo puslat oli meinaan jo sökönä kun ostin ton auton, aattelin että pienet jarrutärinät ja pyöräravistukset tulee ihan muualta. Tuntu että toi on kun joku tvshop tuote korjaa kaiken
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostSain lopultakin tuon auton nosturille ja yhden mekaanikon mestariksi tohon puslahommaan. Kun nostettiin auto ylös ja purettiin se alumiininen suojalevy irti näki jo suoraan että puslat on riekaleina, etupyörästä kun otti kiinni ja heilutti niin ne liikkui aivan holtittomasti ja varmasti on välillä toinen harittanut ja toinen aurannut urissa. Pallonivelistä ei ainaskaan vääntelemällä väljää tuntenut. Alatukivarret olivat alumiinia ja niissä luki ///M Bmw sports suspension.
Puslat itsessään menivät 1.5h rauhassa työskentelyllä paikalleen ja kävivät Brittitermein "spot on". Ensimmäinen fiilis ajossa oli että miten tästä tuli ihan eri auto ajaa. Kaikki jarrutärinät, lotinat ja muut häiriöt hävisivät. Tuntui kun autosta olisi hävinnyt 200tkm mittarista. Ihan vitun uskomatonta!
Tilaan huomenna bmw:lle ajan suuntaukseen ja pyydän ihan että laittavat tehdaskulmiin suuntaukset, tuo menee jo nyt lähes täydellisen suoraan joten en usko että on tarvetta edes hieroa noita cambereita ihan pystyyn.
Eilen illalla jo luonnostelin nettiauton ilmoitusta mutta nyt se lähtee roskakoriin samantien. Ehkä paras 68€ investointi autoihin ikinä tuo powerlexipari. Eikä muuten mennyt epämukavaksi millään tavalla, hiekkatietäkin kävin ajamassa ja ihan nätisti menee. Ainut vaan että enää ei lotise keulalla mikään. Takanta katottiin kanssa ne etummaiset puslat ja ainaskaan vääntelemällä ei väljää löytynyt, en tiedä sitten miten ne voisi varmasti todeta että ovat ehjät.
Tsekkasitko muuten tuolta takaa sen puslan joka tulee perämurikalta eli siis se taainmaisin pusla? Etummaiset puslat itsellä kanssa ok kunnossa, mutta tuo viimeinen oli revennyt molemmilta puolilta ja huomenna pitäis jatkaa tuota vaihtooperaatiota, kun auto lepäilee tuolla pukeilla.
Comment
-
-
Originally posted by bmw330ci View PostHieno homma
Tsekkasitko muuten tuolta takaa sen puslan joka tulee perämurikalta eli siis se taainmaisin pusla? Etummaiset puslat itsellä kanssa ok kunnossa, mutta tuo viimeinen oli revennyt molemmilta puolilta ja huomenna pitäis jatkaa tuota vaihtooperaatiota, kun auto lepäilee tuolla pukeilla.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostJoo no kyllä nyt o pakko nostaa hattua ja kiittää. Nuo puslat oli meinaan jo sökönä kun ostin ton auton, aattelin että pienet jarrutärinät ja pyöräravistukset tulee ihan muualta. Tuntu että toi on kun joku tvshop tuote korjaa kaiken
Ootko vielä kokeillut ajaa 115-130kmh vauhtia noilla Powerflexin puslilla?? Jos olet niin tuntuuko tärinää ohjauspyörään?
Comment
-
-
Originally posted by j328 View PostOotko vielä kokeillut ajaa 115-130kmh vauhtia noilla Powerflexin puslilla?? Jos olet niin tuntuuko tärinää ohjauspyörään?
Sanokaa nyt että voiko tuo johtua jostain muusta vai onko tosiaan hammastanko väljä ja vaihdettava? Kuullostaa mukavan kalliilta..
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View PostTämä on se minun ongelma :think
Sanokaa nyt että voiko tuo johtua jostain muusta vai onko tosiaan hammastanko väljä ja vaihdettava? Kuullostaa mukavan kalliilta..
Comment
-
-
Originally posted by j328 View PostOmalla kohdalla menossa toinen auto missä Powerflexien asennuksen jälkeen alkanut tärinä 115-130kmh alueella. Odottelen uusia eturenkaita ja jos ei tärinät häviä niillä, niin tulee orginaali puslat tilalle.
Mutta jos tuolla korjaantuu,että vaihtaa orkkikset takasi niin ilmotelkaa ihmeessä vaihdan kansLast edited by Antsah; 03-05-2010, 07:51.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Post.....
Tilaan huomenna bmw:lle ajan suuntaukseen ja pyydän ihan että laittavat tehdaskulmiin suuntaukset, tuo menee jo nyt lähes täydellisen suoraan joten en usko että on tarvetta edes hieroa noita cambereita ihan pystyyn.
Eli ne "tehdaskulmat" kattavat yhdessä ja samassa toleranssialueessa 15"-18" rengaskokoluokat
Oikea camber suhteessa vannekokoon/rankaan profiiliin on myös renkaan kulutuskestävyyden suhteen melko oleellista?
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostMiten muuten varaudun suuntaukseen kun uittamalla kriittisiä paikkoja wd40?
Tarviiko etutolpista lyödä ne tapit alas että saa camberia säädettyä. Auto siis M-sport alustalla vakiokorkeudella. Tapit menee pohjaan kun vaan lyö vasaralla?
Varasin ke iltapäivälle ajan.
Niitä jousilautasen tappeja ei lyödä suoraan alaspäin vaan sivuttain poikki. Onnistuu vaikka iskari on kiinni autossa. Nosta etunurkka tunkilla ylös (rengas ilmaan asti) ja löysää iskarin yläpään 3 mutteria niin pitkälle kuin voi ilman, että iskari putoaa irti. Eli ns. huulille. Siihen tulee sen verran rakoa, että tappi laskeutuu ohjarireijästään alas pois ja iskaritornin isosta keskireiästä voi laittaa ison talttapäämeisselin kärjen lappeellaan lautasen päälle tappia vasten ja lyö meisselin päähän yks napakka isku vasaralla. Menee kerrasta poikki ja katoaa huitsin nevadaan. Sitte vaan iskarin yläpään mutterit takaisin kiinni ja auto maahan ja toinen puoli samalla tavalla. Aikaa kuluu alle 10 minuuttia.E61 525d LCI
Comment
-
Comment