Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radon
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 463
    • Suomi-Finland

    Originally posted by Antsah View Post
    Kattelin, että taitaa olla kaikki kunnostettuja mitä ebayssa on myynnissä. Eikö kunnostettu pitäs vastata käytännössä uutta.
    Tuo kyllä taitaa olla totta, kyllähän pitäisi kun uutena noita myyvät.

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6937
      • N/A

      Sain lopultakin tuon auton nosturille ja yhden mekaanikon mestariksi tohon puslahommaan. Kun nostettiin auto ylös ja purettiin se alumiininen suojalevy irti näki jo suoraan että puslat on riekaleina, etupyörästä kun otti kiinni ja heilutti niin ne liikkui aivan holtittomasti ja varmasti on välillä toinen harittanut ja toinen aurannut urissa. Pallonivelistä ei ainaskaan vääntelemällä väljää tuntenut. Alatukivarret olivat alumiinia ja niissä luki ///M Bmw sports suspension.

      Puslat itsessään menivät 1.5h rauhassa työskentelyllä paikalleen ja kävivät Brittitermein "spot on". Ensimmäinen fiilis ajossa oli että miten tästä tuli ihan eri auto ajaa. Kaikki jarrutärinät, lotinat ja muut häiriöt hävisivät. Tuntui kun autosta olisi hävinnyt 200tkm mittarista. Ihan vitun uskomatonta!
      Tilaan huomenna bmw:lle ajan suuntaukseen ja pyydän ihan että laittavat tehdaskulmiin suuntaukset, tuo menee jo nyt lähes täydellisen suoraan joten en usko että on tarvetta edes hieroa noita cambereita ihan pystyyn.

      Eilen illalla jo luonnostelin nettiauton ilmoitusta mutta nyt se lähtee roskakoriin samantien. Ehkä paras 68€ investointi autoihin ikinä tuo powerlexipari. Eikä muuten mennyt epämukavaksi millään tavalla, hiekkatietäkin kävin ajamassa ja ihan nätisti menee. Ainut vaan että enää ei lotise keulalla mikään. Takanta katottiin kanssa ne etummaiset puslat ja ainaskaan vääntelemällä ei väljää löytynyt, en tiedä sitten miten ne voisi varmasti todeta että ovat ehjät.

      Comment

      • Petri
        BTCF Member
        • Jun 2004
        • 3156
        • Nummela

        Originally posted by Antti O View Post
        Sain lopultakin tuon auton nosturille ja yhden mekaanikon mestariksi tohon puslahommaan. Kun nostettiin auto ylös ja purettiin se alumiininen suojalevy irti näki jo suoraan että puslat on riekaleina, etupyörästä kun otti kiinni ja heilutti niin ne liikkui aivan holtittomasti ja varmasti on välillä toinen harittanut ja toinen aurannut urissa. Pallonivelistä ei ainaskaan vääntelemällä väljää tuntenut. Alatukivarret olivat alumiinia ja niissä luki ///M Bmw sports suspension.

        Puslat itsessään menivät 1.5h rauhassa työskentelyllä paikalleen ja kävivät Brittitermein "spot on". Ensimmäinen fiilis ajossa oli että miten tästä tuli ihan eri auto ajaa. Kaikki jarrutärinät, lotinat ja muut häiriöt hävisivät. Tuntui kun autosta olisi hävinnyt 200tkm mittarista. Ihan vitun uskomatonta!
        Tilaan huomenna bmw:lle ajan suuntaukseen ja pyydän ihan että laittavat tehdaskulmiin suuntaukset, tuo menee jo nyt lähes täydellisen suoraan joten en usko että on tarvetta edes hieroa noita cambereita ihan pystyyn.

        Eilen illalla jo luonnostelin nettiauton ilmoitusta mutta nyt se lähtee roskakoriin samantien. Ehkä paras 68€ investointi autoihin ikinä tuo powerlexipari. Eikä muuten mennyt epämukavaksi millään tavalla, hiekkatietäkin kävin ajamassa ja ihan nätisti menee. Ainut vaan että enää ei lotise keulalla mikään. Takanta katottiin kanssa ne etummaiset puslat ja ainaskaan vääntelemällä ei väljää löytynyt, en tiedä sitten miten ne voisi varmasti todeta että ovat ehjät.

        Mitäs me sanottiin?
        E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
        E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


        Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6937
          • N/A

          Joo no kyllä nyt o pakko nostaa hattua ja kiittää. Nuo puslat oli meinaan jo sökönä kun ostin ton auton, aattelin että pienet jarrutärinät ja pyöräravistukset tulee ihan muualta. Tuntu että toi on kun joku tvshop tuote korjaa kaiken

          Comment

          • Petri
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 3156
            • Nummela

            Originally posted by Antti O View Post
            Joo no kyllä nyt o pakko nostaa hattua ja kiittää. Nuo puslat oli meinaan jo sökönä kun ostin ton auton, aattelin että pienet jarrutärinät ja pyöräravistukset tulee ihan muualta. Tuntu että toi on kun joku tvshop tuote korjaa kaiken
            Se on yllättävän pienestä kiinni, mutta hyvä että tuli kuntoon!
            E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
            E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


            Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

            Comment

            • bmw330ci
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 231
              • Etelä-Suomi

              Originally posted by Antti O View Post
              Sain lopultakin tuon auton nosturille ja yhden mekaanikon mestariksi tohon puslahommaan. Kun nostettiin auto ylös ja purettiin se alumiininen suojalevy irti näki jo suoraan että puslat on riekaleina, etupyörästä kun otti kiinni ja heilutti niin ne liikkui aivan holtittomasti ja varmasti on välillä toinen harittanut ja toinen aurannut urissa. Pallonivelistä ei ainaskaan vääntelemällä väljää tuntenut. Alatukivarret olivat alumiinia ja niissä luki ///M Bmw sports suspension.

              Puslat itsessään menivät 1.5h rauhassa työskentelyllä paikalleen ja kävivät Brittitermein "spot on". Ensimmäinen fiilis ajossa oli että miten tästä tuli ihan eri auto ajaa. Kaikki jarrutärinät, lotinat ja muut häiriöt hävisivät. Tuntui kun autosta olisi hävinnyt 200tkm mittarista. Ihan vitun uskomatonta!
              Tilaan huomenna bmw:lle ajan suuntaukseen ja pyydän ihan että laittavat tehdaskulmiin suuntaukset, tuo menee jo nyt lähes täydellisen suoraan joten en usko että on tarvetta edes hieroa noita cambereita ihan pystyyn.

              Eilen illalla jo luonnostelin nettiauton ilmoitusta mutta nyt se lähtee roskakoriin samantien. Ehkä paras 68€ investointi autoihin ikinä tuo powerlexipari. Eikä muuten mennyt epämukavaksi millään tavalla, hiekkatietäkin kävin ajamassa ja ihan nätisti menee. Ainut vaan että enää ei lotise keulalla mikään. Takanta katottiin kanssa ne etummaiset puslat ja ainaskaan vääntelemällä ei väljää löytynyt, en tiedä sitten miten ne voisi varmasti todeta että ovat ehjät.

              Hieno homma
              Tsekkasitko muuten tuolta takaa sen puslan joka tulee perämurikalta eli siis se taainmaisin pusla? Etummaiset puslat itsellä kanssa ok kunnossa, mutta tuo viimeinen oli revennyt molemmilta puolilta ja huomenna pitäis jatkaa tuota vaihtooperaatiota, kun auto lepäilee tuolla pukeilla.

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6937
                • N/A

                Originally posted by bmw330ci View Post
                Hieno homma
                Tsekkasitko muuten tuolta takaa sen puslan joka tulee perämurikalta eli siis se taainmaisin pusla? Etummaiset puslat itsellä kanssa ok kunnossa, mutta tuo viimeinen oli revennyt molemmilta puolilta ja huomenna pitäis jatkaa tuota vaihtooperaatiota, kun auto lepäilee tuolla pukeilla.
                Eipä niitä tullut oikein muuta katottua tarkemmin, silmäilin niitä ja muuten ihan ehjältä näytti

                Comment

                • j328
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 310
                  • Vantaa

                  Originally posted by Antti O View Post
                  Joo no kyllä nyt o pakko nostaa hattua ja kiittää. Nuo puslat oli meinaan jo sökönä kun ostin ton auton, aattelin että pienet jarrutärinät ja pyöräravistukset tulee ihan muualta. Tuntu että toi on kun joku tvshop tuote korjaa kaiken

                  Ootko vielä kokeillut ajaa 115-130kmh vauhtia noilla Powerflexin puslilla?? Jos olet niin tuntuuko tärinää ohjauspyörään?

                  Comment

                  • tuumas
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2564
                    • Lapland, Finland

                    Originally posted by j328 View Post
                    Ootko vielä kokeillut ajaa 115-130kmh vauhtia noilla Powerflexin puslilla?? Jos olet niin tuntuuko tärinää ohjauspyörään?
                    Tämä on se minun ongelma :think
                    Sanokaa nyt että voiko tuo johtua jostain muusta vai onko tosiaan hammastanko väljä ja vaihdettava? Kuullostaa mukavan kalliilta..

                    Comment

                    • j328
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 310
                      • Vantaa

                      Originally posted by tuumas View Post
                      Tämä on se minun ongelma :think
                      Sanokaa nyt että voiko tuo johtua jostain muusta vai onko tosiaan hammastanko väljä ja vaihdettava? Kuullostaa mukavan kalliilta..
                      Omalla kohdalla menossa toinen auto missä Powerflexien asennuksen jälkeen alkanut tärinä 115-130kmh alueella. Odottelen uusia eturenkaita ja jos ei tärinät häviä niillä, niin tulee orginaali puslat tilalle.

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by j328 View Post
                        Omalla kohdalla menossa toinen auto missä Powerflexien asennuksen jälkeen alkanut tärinä 115-130kmh alueella. Odottelen uusia eturenkaita ja jos ei tärinät häviä niillä, niin tulee orginaali puslat tilalle.
                        Ettei vaan johtuisi kuitenkin juuri siitä, että kun powerflexien jälkeen on väljyys poistunut niistä isoista puslista niin muualla alustassa oleva väljyys ilmoittelee itsestään tärinällä.

                        Mutta jos tuolla korjaantuu,että vaihtaa orkkikset takasi niin ilmotelkaa ihmeessä vaihdan kans
                        Last edited by Antsah; 03-05-2010, 07:51.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Antti O View Post
                          .....
                          Tilaan huomenna bmw:lle ajan suuntaukseen ja pyydän ihan että laittavat tehdaskulmiin suuntaukset, tuo menee jo nyt lähes täydellisen suoraan joten en usko että on tarvetta edes hieroa noita cambereita ihan pystyyn.
                          Tehdaskulmiinhan ne AINA laitetaan. Tehtaan toleranssialue ko.arvoille vain on niin laaja, että sinne voidaan laittaa lähes mitä tahansa ja silti se on "tehdaskulmissa".
                          Eli ne "tehdaskulmat" kattavat yhdessä ja samassa toleranssialueessa 15"-18" rengaskokoluokat
                          Oikea camber suhteessa vannekokoon/rankaan profiiliin on myös renkaan kulutuskestävyyden suhteen melko oleellista?

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            Originally posted by j328 View Post
                            Ootko vielä kokeillut ajaa 115-130kmh vauhtia noilla Powerflexin puslilla?? Jos olet niin tuntuuko tärinää ohjauspyörään?
                            En ole ajanut, meilläpäin kun ei ole edes moottoriteitä.
                            Mutta miepä kokeilen jossain kun on mahdollisuus

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6937
                              • N/A

                              Miten muuten varaudun suuntaukseen kun uittamalla kriittisiä paikkoja wd40?
                              Tarviiko etutolpista lyödä ne tapit alas että saa camberia säädettyä. Auto siis M-sport alustalla vakiokorkeudella. Tapit menee pohjaan kun vaan lyö vasaralla?
                              Varasin ke iltapäivälle ajan.

                              Comment

                              • Ha2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1786
                                • Oulu

                                Originally posted by Antti O View Post
                                Miten muuten varaudun suuntaukseen kun uittamalla kriittisiä paikkoja wd40?
                                Tarviiko etutolpista lyödä ne tapit alas että saa camberia säädettyä. Auto siis M-sport alustalla vakiokorkeudella. Tapit menee pohjaan kun vaan lyö vasaralla?
                                Varasin ke iltapäivälle ajan.
                                Takacambereiden säätöjä ja raidetankojen säätöjä voit kostutella pari kertaa irrotusöljyllä tms.

                                Niitä jousilautasen tappeja ei lyödä suoraan alaspäin vaan sivuttain poikki. Onnistuu vaikka iskari on kiinni autossa. Nosta etunurkka tunkilla ylös (rengas ilmaan asti) ja löysää iskarin yläpään 3 mutteria niin pitkälle kuin voi ilman, että iskari putoaa irti. Eli ns. huulille. Siihen tulee sen verran rakoa, että tappi laskeutuu ohjarireijästään alas pois ja iskaritornin isosta keskireiästä voi laittaa ison talttapäämeisselin kärjen lappeellaan lautasen päälle tappia vasten ja lyö meisselin päähän yks napakka isku vasaralla. Menee kerrasta poikki ja katoaa huitsin nevadaan. Sitte vaan iskarin yläpään mutterit takaisin kiinni ja auto maahan ja toinen puoli samalla tavalla. Aikaa kuluu alle 10 minuuttia.
                                E61 525d LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎