Originally posted by Dani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Petteri -81 View PostMenee kyllä oikeasti hermot tuon vetelyn kanssa! Kulmat tarkistettu kahteen kertaan, alustan puslat vaihdettu. Mikään ei tunnu auttavan.Renkaina uudet Kumho Ecsta 225/40 R18 ja vanteet 8x18" ET 40. Aivan kauhea ajettava tuolla rengastuksella! Huomenna nykin nastat talvirenkaista ja nakkaan ne orkkisvanteineen alle, loppuu se saatanan vetely! Järki menee näiden kanssa.
Onko tuossa rengasmerkissä vika, vai onko vika alkuperäisestä poikkeavasta ET lukemasta??
Pelkkä "tarkistaminen", eikä se että kulmat ovat vain sallittujen tehdastoleranssialueiden sisäpuolella ole todellakaan mikään tae siitä etteikö ne olisi huolellisesti viturallaan ko.rengastukselle?
Eli minkälaisen camberkulmat siellä on nyt edessä ja takana?
Comment
-
-
Originally posted by Proppu View PostOtin tuon viime kesän lapun verrokiksi, nyt kun säädettiin saatiin kaikki muut arvot about noihin samoihin mutta tuo auraus takaoikealla jäi 0.43 kun loppu säätövara kesken. Johtuen tuosta alkuvuoden kanttaripususta ja liike joka korjas tuon takakulman ei vaihtanu napakannatinta joka nähtävästi väänty samas rytäkässä.
Eli vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen? Lievästi vetelee takapää tällä hetkellä mutta mitä tässä olis järkevin tehdä? Vinguttaa lisää säätövaraa tohon oikeanpuolen aurauksen säätöön vai säätää vasen samoihin 0.43 arvoihin (0.05 tällä hetkellä)?
Tota napakannatinta en saa enää kaskon piikkiin vaihdettua kun alkuperäisen korjauksenkin kanssa sai tapella et vakuutusyhtiö suostui korvaamaan kun tuli lunariraja melkein vastaan euromääräisesti.
Vaihda vioittuneet osat: www.varaosahaku.fi
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMillä lailla "kulmat tarkistettu"?
Pelkkä "tarkistaminen", eikä se että kulmat ovat vain sallittujen tehdastoleranssialueiden sisäpuolella ole todellakaan mikään tae siitä etteikö ne olisi huolellisesti viturallaan ko.rengastukselle?
Eli minkälaisen camberkulmat siellä on nyt edessä ja takana?
Kirjoitan tähän, mitä lapulla lukee:
Etu vasen: Etu oikea: Taka vasen: Taka oikea:
Camber: -0,26 0,09 -0,59 -1,03
Castor: 5,42 4,54
Wheel set back: 0,50
Alignment total: 0,21 0.27 0,29 0,29
Thrust angle: 0.01
Kingpin: 15,12 14,51
Included angle: 14,47 15,01
Siinä nyt jotain tietoa tuosta lapusta. Mitään ongelmia ei ollut alkuperäisen 225/45 17" rengastuksen kanssa. Nämä 18" kesävanteet ovat mallia "kiinan tina" Orkkisvannetta vaan alle! :thinkNykyinen: Volvo V70 D5 -04
Ex: BMW 330 dA Touring -03 & BMW 525 Tds -93
Comment
-
-
Originally posted by Petteri -81 View PostAivan virallisilla laitteilla tehty nelipyörä suuntaus.
Kirjoitan tähän, mitä lapulla lukee:
Etu vasen: Etu oikea: Taka vasen: Taka oikea:
Camber: -0,26 0,09 -0,59 -1,03
Castor: 5,42 4,54
Wheel set back: 0,50
Alignment total: 0,21 0.27 0,29 0,29
Thrust angle: 0.01
Kingpin: 15,12 14,51
Included angle: 14,47 15,01
Siinä nyt jotain tietoa tuosta lapusta. Mitään ongelmia ei ollut alkuperäisen 225/45 17" rengastuksen kanssa. Nämä 18" kesävanteet ovat mallia "kiinan tina" Orkkisvannetta vaan alle! :think
Takapäässä camberia on tässä tapauksessa taas aavistuksen liian vähän?
Eli "kunnossa" nuo kulmat eivät ole.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostVanteiden vika että auto vetelee
..no toi että vaihdetaan pienempiin vanteisiin ja todetaan että nyt kulkee suoraan kutsutaan nimellä: vian kiertäminen.Ja orkkistahan täällä suositaan muutenkin, kiinan tinavanteet haukutaan yleensä poikkeuksetta lyttyyn...
Nykyinen: Volvo V70 D5 -04
Ex: BMW 330 dA Touring -03 & BMW 525 Tds -93
Comment
-
-
Kohta saadaan lisää kokemuksia kun käytän tuon e46 puslarempassa+suuntauksessa ja kokeilen vielä kerran noilla 18" vanteilla. Jos auto ei mene suoraan sittenkään mitä epäilen vahvasti niin siirryn 225/45/17" rengastukseen. Talvirenkailla 205/55/16 E46 kulki todella hienosti vaikka puslat olivatkin jo talvella löysähköt.Last edited by Antti O; 25-04-2010, 20:33.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostKohta saadaan lisää kokemuksia kun käytän tuon e46 puslarempassa+suuntauksessa ja kokeilen vielä kerran noilla 18" vanteilla. Jos auto ei mene suoraan sittenkään mitä epäilen vahvasti niin siirryn 225/45/17" rengastukseen. Talvirenkailla 205/55/16 E46 kulki todella hienosti vaikka puslat olivatkin jo talvella löysähköt.
Mutta tosiaan en tiedä millaista ajettavuutta haet. Itsellä oli alla 18" Style 32, renkaina 225/40 ja 255/35 Uniroyalit ja niin nätisti ja vetelemättömästi meni eteenpäin. Edelliset vanteet viime kesältä replica LM 225/40 ja 255/35 Nankang NS-II ja ei minkäänlaista ongelmaa, saatanan komeesti meni myös.
Eli pointti on nyt se että jos susta oikeesti tuntuu noin pahalta se auto tuolla rengastuksella niin suosittelen katseleen ne alustan osat kuntoon ihan oikeesti ensin ja kulmat.
Comment
-
-
Voin ottaa videota jokupäivä imukuppitelineellä miten paljon se vetelee tollasessa taajama-ajossa niin saatte hieman perspektiiviä. Tuo tosiaan menee mehtään toi auto jos ratista päästää irti 50 vauhdissa kun uraan ajaa.
Tuo on lähdössä viikon-2 sisään pukeille ylös ja siinä tutkitaan sitten mitä sieltä on mennyt, harmillisesti puslia ei oikeastaan näe ennenkun ne purkaa = älytön projekti. Jos siis purkaisi kaikki etupäästä+takapäästä irti. Nyt lähdetään siitä että vaihdan eteen alatukivarsien puslat powerflexeihin ja taakse ne etummaiset puslat.Last edited by Antti O; 25-04-2010, 20:55.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostVoin ottaa videota jokupäivä imukuppitelineellä miten paljon se vetelee tollasessa taajama-ajossa niin saatte hieman perspektiiviä. Tuo tosiaan menee mehtään toi auto jos ratista päästää irti 50 vauhdissa kun uraan ajaa.
Tuo on lähdössä viikon-2 sisään pukeille ylös ja siinä tutkitaan sitten mitä sieltä on mennyt, harmillisesti puslia ei oikeastaan näe ennenkun ne purkaa = älytön projekti. Jos siis purkaisi kaikki etupäästä+takapäästä irti.
Itsellä saman suuntainen rojekti käynnissä,kun tuppaa ketuttaa toi urissa vetely.
Mulla ei nyt ihan noin pahasti sentää vetele mut kumminki.
Eilen vaihdoin taakse powerflexit tukivarsiin ja kunhan nuo etupään osat vaan saapuvat niin vaihtuu raidetangot,tukivarret ja powerflexit noihin tukivarsien taaempiin pusliin. Ja sitten nelipyöräsuuntaus niin toivottavasti vetelyt vähenee :think
Niin ja tilasin vielä noi 18"Kumhon KU31:set renkaiks.
Huomasin muuten tuossa takapuslia vaihtaessa, että perästä takakelkkaan tuleva pusla oli kans ihan revennyt eli senkin joutuu vaihtamaan/vaihdattamaan.Last edited by bmw330ci; 25-04-2010, 21:22.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiellä nyt kuitenkin on etupäässä jokin vaurio tai väsymää/välystä(todennäköisesti oikea etukulma), koska castereissa eroa lähes aste ja cambereissa on liikaa keskinäistä eroa+oikea etukulma lähes nollissa?
Takapäässä camberia on tässä tapauksessa taas aavistuksen liian vähän?
Eli "kunnossa" nuo kulmat eivät ole.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostVanteiden vika että auto vetelee
..no toi että vaihdetaan pienempiin vanteisiin ja todetaan että nyt kulkee suoraan kutsutaan nimellä: vian kiertäminen.Originally posted by Antti O View PostKohta saadaan lisää kokemuksia kun käytän tuon e46 puslarempassa+suuntauksessa ja kokeilen vielä kerran noilla 18" vanteilla. Jos auto ei mene suoraan sittenkään mitä epäilen vahvasti niin siirryn 225/45/17" rengastukseen. Talvirenkailla 205/55/16 E46 kulki todella hienosti vaikka puslat olivatkin jo talvella löysähköt.Originally posted by Bouma View PostEli pointti on nyt se että jos susta oikeesti tuntuu noin pahalta se auto tuolla rengastuksella niin suosittelen katseleen ne alustan osat kuntoon ihan oikeesti ensin ja kulmat.
Omassa autossa on nuo M135 vanteet mitkä Antti O:llakin, rengastus 225/40/18 Continentalin kitkat, eikä kyllä vetele vaikka tiet täällä pk-seudulla onkin aivan kauheassa kunnossa. Kulmia en ole itse kertaakaan säädättänyt, joten en osaa vielä sanoa niiden arvoista, katsotaan tilanne uudestaan sitten kun uusi alusta tulee paikalleen...
Nyt on uudet tukivarret, puslat ja pallonivelet, ei vetele. Eikä kyllä vedellyt ennen niiden vaihtoakaan vaikka ne väljiä olikin, joten sulla täytyy olla joko alusta viturallaan tai huonot/todella kuluneet renkaat.
Comment
-
-
Joo siis jotain häikkää noilla on, joko renkaissa, alustassa tai kulmissa.
Kaikki nuo kun on kunnossa niin E46 ei vetele urissa.
Todella teräväolkaiset kumit ovat pahimpia kumeja E46een.
Koittakaa nyt paikallistaa viat, koska jotain häikkää sielä nyt on jos noin pahasti vetelee että metsähallitus kutsuu kun päästää ratista taajamaassa
Comment
-
Comment