Nuo Falken:it vain ovat hiemankin matalaprofiilisimmissa kokoluokissa suoraan sanoen paska esitys. Oma hermo ei kestä edes nähdä 452:ia auton alla....vaikka ei olisi omakaan.
Kulmat tarkastettiin tänään alkuvuonna sattuneen oikean takapään kanttaripusu -> kaskokorjaus -> kulmien säätämisen jälkeen. Muuten saatiin arvot suht samoihin mitä oli viime kesänä mutta takaoikealla loppu aurauksen säätövara 0.43 kun ohjearvo on 0.05<->0.11. Takavasen tällä hetkellä 0.05.
Napakannatinko tuo nyt nimeltään on minkä päässä aurauksensäätö tapahtuu ottanut sekin näköjään kipeetä.
Kysymys kuuluu vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen merkittävästi madalletussa e46:ssa?
Ei nappais navan vaihtoa mennä vaatimaan taas kertaalleen korjauksen tehneeseen liikkeeseen.. (oikean takalaakerin kävin jo vaihdattaa heti korjauksen jälkeen kun piti tajutonta huminaa)
Nyt on GT Radial Champiro 328 koossa 225/40-18 + 255/35-18 alla ja ensifiilikset on ihan hyvät. Pahimmat pitkittäisurat näillä kyllä tuntee mutta muuten menee kuin juna. Ero kuluneisiin Falken 452:n aivan älytön, ei kyllä tule moisia gummeja ikinä enää alle..
Korotin paineita, nyt on 3 edessä ja 3,2 takana. Parani hiukan maantieajossa. Mutta edelleen tietää, että BMW on "ajajan auto", koska saa tosissaan ajaa, että pysyy tiellä.
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Nuo Falken:it vain ovat hiemankin matalaprofiilisimmissa kokoluokissa suoraan sanoen paska esitys. Oma hermo ei kestä edes nähdä 452:ia auton alla....vaikka ei olisi omakaan.
Onkos kokemuksia tuosta ZE912:sta...sellaset tuli tilattua, mut ei oo vielä tulleet
e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Täytyy sanoa että olen pirun tyytyväinen! Laitoin vihdoin kesätassut alle ja kietaisin päälle orkkis koossa (225/40, 255/35 19") Misukan Pilot Sport 2:set ja ei vetele! Vaikka tiedän että camberitkaan ei ole aivan kohillaan on ero kuin yöllä jä päivällä vrt. GY Eagle F1! Hiljasemmatkin ovat vaikka ovat tuuman isommat... Kohta vielä kulmat kohdilleen niin luulis olevan hyvä.
http://www.btcf.fi/forum/attachment....chmentid=70460
Kulmat tarkastettiin tänään alkuvuonna sattuneen oikean takapään kanttaripusu -> kaskokorjaus -> kulmien säätämisen jälkeen. Muuten saatiin arvot suht samoihin mitä oli viime kesänä mutta takaoikealla loppu aurauksen säätövara 0.43 kun ohjearvo on 0.05<->0.11. Takavasen tällä hetkellä 0.05.
Napakannatinko tuo nyt nimeltään on minkä päässä aurauksensäätö tapahtuu ottanut sekin näköjään kipeetä.
Kysymys kuuluu vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen merkittävästi madalletussa e46:ssa?
Ei nappais navan vaihtoa mennä vaatimaan taas kertaalleen korjauksen tehneeseen liikkeeseen.. (oikean takalaakerin kävin jo vaihdattaa heti korjauksen jälkeen kun piti tajutonta huminaa)
Nyt on GT Radial Champiro 328 koossa 225/40-18 + 255/35-18 alla ja ensifiilikset on ihan hyvät. Pahimmat pitkittäisurat näillä kyllä tuntee mutta muuten menee kuin juna. Ero kuluneisiin Falken 452:n aivan älytön, ei kyllä tule moisia gummeja ikinä enää alle..
No kyllä sielä mun mielestä on liikaa aurausta, jos on niin kuin kerroit. Toisella puolella kun on vielä tuon verran poikkeamaa auraus kulmissa niin auto kulkee todennäköisesti hiukan ajokoiran lailla..
''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Siis parempia kulmia e46:een jossa on vähänkään isomman vannehalkaisijan pyörät saa hakea, mikäli tämä suuntaustodistus viittaa kertomaasi(siis en löydä lapusta viitettä kertomallesi)?
Takana aurausta saisi olla aavistuksen enemmän ja meno tien kallistuksissa vielä hieman rauhoittuisi?
Nuo Falken:it vain ovat hiemankin matalaprofiilisimmissa kokoluokissa suoraan sanoen paska esitys. Oma hermo ei kestä edes nähdä 452:ia auton alla....vaikka ei olisi omakaan.
Minulle on sitten sattunut varmaan jotkut maanantaikappaleet noista Falkeneista, kun tuntuvat niin hyviltä. Kai nuokin sitten muuttuvat aivan surkeiksi kuluessaan?
Siis parempia kulmia e46:een jossa on vähänkään isomman vannehalkaisijan pyörät saa hakea, mikäli tämä suuntaustodistus viittaa kertomaasi(siis en löydä lapusta viitettä kertomallesi)?
Takana aurausta saisi olla aavistuksen enemmän ja meno tien kallistuksissa vielä hieman rauhoittuisi?
Otin tuon viime kesän lapun verrokiksi, nyt kun säädettiin saatiin kaikki muut arvot about noihin samoihin mutta tuo auraus takaoikealla jäi 0.43 kun loppu säätövara kesken. Johtuen tuosta alkuvuoden kanttaripususta ja liike joka korjas tuon takakulman ei vaihtanu napakannatinta joka nähtävästi väänty samas rytäkässä.
Eli vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen? Lievästi vetelee takapää tällä hetkellä mutta mitä tässä olis järkevin tehdä? Vinguttaa lisää säätövaraa tohon oikeanpuolen aurauksen säätöön vai säätää vasen samoihin 0.43 arvoihin (0.05 tällä hetkellä)?
Tota napakannatinta en saa enää kaskon piikkiin vaihdettua kun alkuperäisen korjauksenkin kanssa sai tapella et vakuutusyhtiö suostui korvaamaan kun tuli lunariraja melkein vastaan euromääräisesti.
Minulle on sitten sattunut varmaan jotkut maanantaikappaleet noista Falkeneista, kun tuntuvat niin hyviltä. Kai nuokin sitten muuttuvat aivan surkeiksi kuluessaan?
Kyllä ne Falken 452:t hyvin toimi yhden kesäsesongin (bout 15tkm -08 kesä). Viime kesänä sitten alko vetelee ihan urakalla kun kulutuspintaa oli joku 4-5mm jäljellä, sai oikeesti pitää ratista kaksin käsin kiinni ettei lähteny lapasista..
Menee kyllä oikeasti hermot tuon vetelyn kanssa! Kulmat tarkistettu kahteen kertaan, alustan puslat vaihdettu. Mikään ei tunnu auttavan. Renkaina uudet Kumho Ecsta 225/40 R18 ja vanteet 8x18" ET 40. Aivan kauhea ajettava tuolla rengastuksella! Huomenna nykin nastat talvirenkaista ja nakkaan ne orkkisvanteineen alle, loppuu se saatanan vetely! Järki menee näiden kanssa. Onko tuossa rengasmerkissä vika, vai onko vika alkuperäisestä poikkeavasta ET lukemasta??
Comment