Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MarQu
    replied
    Originally posted by astars View Post
    Kirjotellaan kirjotellaan kunhan loputkin palikat saapuu kartanolle ja päästään masennushommiin. Nähdään partyilla
    .
    Hei ei älä pidä hullua jännitykses. Mistäpäin maailmaan tuon joutu tilaamaan ja millanen hinta haarukka moisilla on? US&A?
    iipeissä näytti olevan yksi sarja 1100e.

    Leave a comment:


  • astars
    replied
    Originally posted by MarQu View Post
    Tuosta sarjasta kiinnostaisi kuulla lisää. Onko kellään käyttökokemuksia moisesta?
    Kirjotellaan kirjotellaan kunhan loputkin palikat saapuu kartanolle ja päästään masennushommiin. Nähdään partyilla

    Originally posted by Juu50 View Post
    Itelläni kyseinen paketti pyöriny pari kuukautta alla, ihan tyytyväinen ollu, takajouset vaan liian löysät ja edestä ei saa tarpeeksi alas. Täytyy jokupäivä ottaa apujouset pois ja lyhentää pohjaanlyöntikumeja.

    E: asennuksessa ei mene kun tunnin verran jos on kaveri auttamassa, jos vaan tietää mitä tekee. Takaiskarien yläpäät ovat varmaankin inhottavin kohta tuossa rojektissa.
    Edestä loppuu kyllä tosiaan säätövarat hitusen kesken:



    Ko. kuvassa edessä apujouset paikallaan, kierteet tapissa ja takana parisen senttiä kierrettä jäljellä...

    Mut kyllä tolla ihan kohtuu tonttiin ton kopan saa, jos omistaa vaan tarpeeks pienet vanteet ja renkaat.
    Last edited by astars; 03-05-2013, 00:14.

    Leave a comment:


  • Juu50
    replied
    Originally posted by mixoo View Post
    terve! mitäs porukka olisi mieltä tästä sarjasta http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=943 ?
    olisi sopivan hintainen ja parilla kaverilla ollu kyseinen sarja ja olleet iha tyytyväisiä... mutta onko kuinka jäykkä ja tarviiko jotain muitakin osia vai meneekö yhessä illassa auton alle?
    kiitos jo vastauksista !
    Itelläni kyseinen paketti pyöriny pari kuukautta alla, ihan tyytyväinen ollu, takajouset vaan liian löysät ja edestä ei saa tarpeeksi alas. Täytyy jokupäivä ottaa apujouset pois ja lyhentää pohjaanlyöntikumeja.

    E: asennuksessa ei mene kun tunnin verran jos on kaveri auttamassa, jos vaan tietää mitä tekee. Takaiskarien yläpäät ovat varmaankin inhottavin kohta tuossa rojektissa.
    Last edited by Juu50; 02-05-2013, 16:01.

    Leave a comment:


  • Jonbeam
    replied
    Saakos H&R Cup kit -settiin pelkkiä iskareita, tai mitkä ovat samanlaiset korvaavat?

    Olin hieman aavistellutkin, että toinen iskari takaa on löysännyt mehut kartanolle ja olihan se, tuli huomattua rengasjumpan yhteydessä.

    Parinahan nuo pitää uusia. Sigun auto siis.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by astars View Post

    PS.

    Tuosta sarjasta kiinnostaisi kuulla lisää. Onko kellään käyttökokemuksia moisesta?

    Leave a comment:


  • astars
    replied
    Originally posted by mixoo View Post
    terve! mitäs porukka olisi mieltä tästä sarjasta http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=943 ?
    olisi sopivan hintainen ja parilla kaverilla ollu kyseinen sarja ja olleet iha tyytyväisiä... mutta onko kuinka jäykkä ja tarviiko jotain muitakin osia vai meneekö yhessä illassa auton alle?
    kiitos jo vastauksista !
    Lyhemmät koiranluut tarvii (näkyy tulevan mukana) ja - riippuen orkkisten kunnosta - yläpään laakerit ja -kumit. Aika kivirekihän toi oli alkuun ainakin itellä (toukassa alla), mut löysty melko nopeesti.

    Asennus melko bolt-on, harmaita hiuksia tuottaa luultavasti eniten jumineet pultit ja takaosan verhoilun purkaminen.

    Originally posted by piitp View Post
    Ostin uudet 19" aluvanteet 8,5" (225,35 kumilla) ja 9,5" (235,35 kumilla). Tuli vähän tyhmän näkönen (ei paljoa mutta häiritsee itseä) kun edessä jäi kaariin pystysuunnassa väliä mutta takana ei.

    Kannattaako lähteä madaltamaan (ja ehkä mankeloimaan takakaaria samalla) vai mikä olisi neuvo? Edessä ei ole paljoa tilaa renkaita kääntäessä, miten madallus vaikuttaa renkaan kääntösäteeseen? Alustana varmaankin vakio. Ehkä vaikeasti ilmastu teksti mutta jos joku tajuaa itse pointin.
    Itellä kans sama homma nyt kun vakioalusta paikallaan ja kasitoistaset tuli ostettua. Ei onneks keuli kun ihan helkkaristi. Kätevin tietysti laittaa coilit alle niin saat mallailtua fitmentin kohilleen. Jos ei oo hirveesti väliä jääkö sen kaaren ja renkaan väliin sentti vai kymmenen niin sitte joku perus one-way-setti eteen, -20mm tai enemmän. Eikä sitä taida noilla kumeilla ja ysitoistasilla kovin matalaks saadakaan.

    Ja se ei nyt varmaan kovin vaarallista ole jos etuset hipoo ratti tapissa sisälokaria, kyllä ne sinne tilan tekee. Ja jos mietitään että kuin usein sulla on renkaat käännettynä ääriasentoon ajaessa?

    PS.

    Last edited by astars; 01-05-2013, 23:24.

    Leave a comment:


  • piitp
    replied
    Ostin uudet 19" aluvanteet 8,5" (225,35 kumilla) ja 9,5" (235,35 kumilla). Tuli vähän tyhmän näkönen (ei paljoa mutta häiritsee itseä) kun edessä jäi kaariin pystysuunnassa väliä mutta takana ei.

    Kannattaako lähteä madaltamaan (ja ehkä mankeloimaan takakaaria samalla) vai mikä olisi neuvo? Edessä ei ole paljoa tilaa renkaita kääntäessä, miten madallus vaikuttaa renkaan kääntösäteeseen? Alustana varmaankin vakio. Ehkä vaikeasti ilmastu teksti mutta jos joku tajuaa itse pointin.

    Leave a comment:


  • mixoo
    replied
    terve! mitäs porukka olisi mieltä tästä sarjasta http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=943 ?
    olisi sopivan hintainen ja parilla kaverilla ollu kyseinen sarja ja olleet iha tyytyväisiä... mutta onko kuinka jäykkä ja tarviiko jotain muitakin osia vai meneekö yhessä illassa auton alle?
    kiitos jo vastauksista !

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    kiitoksia. laakerit siis tilaukseen ->
    edit: narskuna loppu kun töistä lähin. en tiä johtuuko kosteudesta kun sade alko vai oliko vaan niin että ne yläpäät haki hieman paikkaansa sielä alkuun. noh taakse vaihdoin yläpäät kun neki hieman kolisi, oli se yläpään mutteri päässyt löystymään. samalla pistin sen korin ja yläpään tiivisteen tilalle paksummat kumi prikat. eipä kolise enään !
    samalla kun tallilla oli niin tutkin etupäätä ja kääntelin renkaita keula ilmassa ja testailin välyksiä, eikä mitään vikaa löytynyt.. tarkastin myös ton valojen korkeudensäätö koiranluun apparin puolelta jota toisessa topicissa ehdotettiin narskunan syyks, sekin oli kunnossa. sitte laskin auton alas, ja varmuudeks kiristin etupäänkin mutterit, ne konehuoneen puolelta 13mm kiristy lisää aika reilusti, että olikohan lopulta toi se syy ollut että pääsi nariseen.. loppu narinat ja kolinat noilla toimenpiteillä. vähän offtopic mutta ehkä jollekkin hyötyä tästäkin sepostuksesta..
    Last edited by janne[l; 27-04-2013, 07:23.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    tein tosiaan alkuviikosta tuota camber säätöä lisää etupäähän, ja etutolppien yläpäät oli luonnollisesti irti korista ja nyt auto alko nariseen\rutiseen kääntäessä paikallaan tai hiljasessa vauhdissa. ennen tätä ääntä ei oo tullut. iskarin yläpäätkö siä nyt alko ääntämään ku tuli sen verran tolppa eri asentoon vai mikä ?
    Iskarin ylätukilaakerit alkaa olemaan finaalissa. Ne on varmaankin olleet jo aika loppu, mutta eivät vaan ole ääntäneet, nyt kun muutettu asentoa ja ne on pyörähtäneet eri asentoon niin alkoivat ilmaisemaan itseään.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    tein tosiaan alkuviikosta tuota camber säätöä lisää etupäähän, ja etutolppien yläpäät oli luonnollisesti irti korista ja nyt auto alko nariseen\rutiseen kääntäessä paikallaan tai hiljasessa vauhdissa. ennen tätä ääntä ei oo tullut. iskarin yläpäätkö siä nyt alko ääntämään ku tuli sen verran tolppa eri asentoon vai mikä ?

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Suositeltava alusta/jousisarja cabrioon.

    Tavoitteena että ajomukavuus/pintapehmeys säilyy, mutta hiukan tipahtaa alas tai lähinnä kaula laskeutuu nätinpään kulmaan.

    Tonttiin ei siis tartte saada vaan mukava alusta jossa toi vakio keulimislookki hiukan menee parempaan suuntaan.

    Leave a comment:


  • Oleg
    replied
    Originally posted by Antti_ View Post
    Mitä jousia suosittelisitte 320d touringiin. Tarkoitus siis vaihtaa aluksi pelkät jouset kun nuo vakioiskarit tuntuisi olevan niin hyvässä kunnossa. Joku 30-15 tai 30-20 madallus mielessä.
    Jos harkitset halppisjousia, niin kannattaa valita tosi pieni madallus taakse. Ainakin oma sarja (40/20 merkkiä X) tiputti perän liian alas ja nyt tarvii korottaa..

    Joten itse suosittelen satsaamaan sen pari satkua enemmän ja ostamaan kunnon jouset.

    Ja kappas, sulla on toukka joten siihenhän on omat jousensa joissa varmaan jäykemmät takaset..
    Last edited by Oleg; 24-04-2013, 07:17. Reason: mis

    Leave a comment:


  • Antti_
    replied
    Mitä jousia suosittelisitte 320d touringiin. Tarkoitus siis vaihtaa aluksi pelkät jouset kun nuo vakioiskarit tuntuisi olevan niin hyvässä kunnossa. Joku 30-15 tai 30-20 madallus mielessä.

    Leave a comment:


  • Squamish
    replied
    Originally posted by Enter View Post
    Moro!

    Pitäisi pemariin (e46 316) tilata madallusjouset, ja sopivatkin löytyi jo, mutta tuota.. Onkohan kellään kokemusta kun tilaa tuningstudio.fi sivuilta että tuleekohan noissa tuv todistukset yms. härpäkkeet jotka on oltava muutoskatsastuksessa mukana?

    Tuossa vielä linkki vietereihin jotta tietää mistä on kyse.



    Edit. Tämmöinen löytyi, liekköhän oikea ja käypä katsastustoimenpiteisiin? Auto oli siis e46 316 sedan.

    http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/.../E2066-140.PDF
    Pro-kitissä tulee mukana TÜV-hyväksyntätodistus.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎