memebuy23buy

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antti O
    replied
    Nyt on alla eibach sportline -50/25mm alusta e46 sedanissa. On ehkä omaan makuun turhan matala. Onko foorumilaisilla kokemuksia H&R cup kit (comfort version) alustasta?
    Madallusta lupaa 35/20mm mikä olisi varmaan aika passeli.

    Leave a comment:


  • Hampsu
    replied
    Minun käsityksen mukaan coilisetit tekevät autosta suhteellisen kovan ajaa (riippuu tietenkin valmistajasta) ja jos tarkoitus ei ole reilusti tontittaa ,niin ostaisin sinuna kiinteästi madaltavan. Niissä ajomukavuus säilyy.
    Ainakin itse olen aikaisemmin ostanut aina säädettävät ja nykyiseen autoon ostin kiinteästi madaltavan. Ajomukavuus parani vanhohin vakio iskareihin reilusti ,eikä ole pintakova kuten useat coilit autosta tekevät (kokemukseni FK sekä Bc Racing) .
    KW (weitec) tai H&R 60/40 alle niin eiköhän se sinulle ole passeli

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    Voi olla, että löytyy jo tästä threadista, mutta upataan vähäsen...

    Hakusessa e46 touring 330d vm-05 sopiva coilisetti joka olisi täysin hyväksytty, bc racing ei tällöin vissiin tule kyseeseen?

    Vanteet tulee olemaan luokkaa

    Etu 18x9,5 et n.30 @ 225/35
    Taka 18x10 et 30 @ 235/35

    Elikkä aikas kaarelle tulee mutta onkohan mitään mahdollisuuksia saada pidettyä auto coilisetillä vielä jotenkuten "mukavana" ettei tarttis mitään älytöntä kivirekeä tehdä?

    Tarkoitus olisi kuitenkin laskea autoa suht tonttiin, joka karsii osan coiliseteistä pois joissa on vain n.30mm säätövara.

    Mikähän olisi minulle se "oikea" sarja? :think

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Niiro View Post
    Pienoinen kysymys asiantuntijoille: 330i.ssä tällä hetkellä joku vuoden vanha kw:n sport alustasarja, ja madallus suhde on 40/30. Navoista kaariin on edessä 33cm ja takana 30cm. Tarkoitus olisi saada autoa korkeammalle, ja siksi ajattelinkin kysyä että minkälaisia kaari/napa mittoja on esim. h&r:n tai eibachhin 30/20 alustoilla teillä autoissa?
    Eibachin Pro Kitti E46 cabriossa. Edessä noin 330mm ja takana noin 320mm. Omaan makuun/ajoihin madalluksen suhteen aikalailla perfecti. Reilu pudostus vakioon, jopa ennakko-odotuksia reilumpi.

    Leave a comment:


  • _odin
    replied
    Originally posted by DerMeister View Post
    Mittailin omasta alustanvaihdon yhtehdessä edestä 350mm ja takaa 335mm
    Noniin kiitos kovasti!

    Leave a comment:


  • DerMeister
    replied
    Originally posted by _odin View Post
    Mikäs se oli tuon m-sport sedan alustan vakio korkeus navasta kaareen edessä ja takana?
    Mittailin omasta alustanvaihdon yhtehdessä edestä 350mm ja takaa 335mm

    Leave a comment:


  • _odin
    replied
    Mikäs se oli tuon m-sport sedan alustan vakio korkeus navasta kaareen edessä ja takana?

    Leave a comment:


  • ohohh
    replied
    Tuossa setissä pitäisi tulla säätöpalikka setin mukana. Ota yhteys myyjään ja tiedustele onko sattunut erehdys. Edellyttäen tietysti, että sarja on korkeussäädettävä.

    E: Taitaakin olla kyse vain niistä kumiosista, meni vähän ohi. Alkuperäinen kumi menee alapäähän kyllä hyvin, mutta säätöpalan sisään ei mene ylhäältä, joko voit teurastaa vanhan kumin, jotta säätöpalan saa sopimaan sitä vasten, taikka laittaa koria vasten. Itse teurastaisin ja tilaisin tarvittaessa sitten uudet, jos tarve tulee.
    Last edited by ohohh; 13-04-2014, 05:00.

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Sorry jos väärään ketjuun. Olettekos laitelleet Ta-tekki alustojen takapäähän jotain jousen ja korin väliin? Säätöpalikka siiskö suoraan koria vasten? Omassa setissä ei tullut mitään kumitutteja vai miksi niitä nyt kutsutaankaan..? BC racingissä tuli mukana erittäin ohuet edm osat, jotka nyt sitten eivät enää käy tuohon ta-tekkiin :think Originellit taitavat olla huomattavasti paksummat jos oikein muistan?

    Leave a comment:


  • Bimmer-05
    replied
    Originally posted by KmO View Post
    Kyllä siihen Bc:n jousiin saa myös sen säätöpalikan tilattua Mamasanilta, vaikkei verkkokaupassa sitä olekaan listattuna. Laitat vaan sähköpostilla sinne että haluat myös semmoset ja mihin autoon, niin tulee sopivat sovitteet. Muistaakseni maksoin 150€ toimituksineen takajousista ja säätöpalikoista aikoinaan, kun tilasin.
    Jeep kiitos tiedosta. Mamasanilta jousia jo hetki sitten kyselinkin, mutta luulen et menee ensi vuoden hankintoihin sitten. Mielästäni mittaamieni mukaan fk:n oma säätöpala sopii niihin bc-racing vaihtojousiin, joten sellaisia uusia en tarvitse. Tarkitetaan asia kumminkin vielä.
    Last edited by Bimmer-05; 11-04-2014, 17:18.

    Leave a comment:


  • KmO
    replied
    Originally posted by Bimmer-05 View Post
    Itse harkinnut hankkivani seuraavaksi bc-racing vaihtojouset taakse ja fk:n säätöpala niin saa säädeltyä taas, vois myös vähän jäykemmät jouset ottaa taakse kun farkku koppasesta kerran kyse vaikkei nytkään oikein valittamista ole jos ei ajele auto kuormattuna.
    Kyllä siihen Bc:n jousiin saa myös sen säätöpalikan tilattua Mamasanilta, vaikkei verkkokaupassa sitä olekaan listattuna. Laitat vaan sähköpostilla sinne että haluat myös semmoset ja mihin autoon, niin tulee sopivat sovitteet. Muistaakseni maksoin 150€ toimituksineen takajousista ja säätöpalikoista aikoinaan, kun tilasin.

    Leave a comment:


  • Bimmer-05
    replied
    Originally posted by ohohh View Post
    Kyselinkin jo tuolta e46 kysymyksiä ja vastauksia topikista, muttei vastauksia tuntunut löytyvän.

    Eli pitäisi ottaa tuo säätöpala takaa pois kokonaan, niin oletteko keksineet jotain sovitteita, jolla jousen isomman pään saa jämptiksi orkkis kumia vasten, vai oletteko antaneet olla vähän "löysänä". Jos olette jotain keksineet, niin mitä ja mistä tehtynä?

    Kiitoksia
    Ilman säätöpalaa ja ilman mitään sovitetta eli jousi sellaisenaan ainakin itse jo nyt toista kesää menossa. Ei ole ollut ongelmia. Autossa FK:n säädettävä alusta. Suosittelen kumminkin väistelemään suurimmat kuopat ja kynnykset, tämä luultavasti tuttua jo ennestään jos olet autoasi laskenut vähänkään lähelle kenttää. nimin. Rakkaudella routavauriot.

    Takaata loppuu tarvittava säätövara jo kun säätöpala on säädetty minimiinsä.. Itse harkinnut hankkivani seuraavaksi bc-racing vaihtojouset taakse ja fk:n säätöpala niin saa säädeltyä taas, vois myös vähän jäykemmät jouset ottaa taakse kun farkku koppasesta kerran kyse vaikkei nytkään oikein valittamista ole jos ei ajele auto kuormattuna.

    Leave a comment:


  • ohohh
    replied
    Kyselinkin jo tuolta e46 kysymyksiä ja vastauksia topikista, muttei vastauksia tuntunut löytyvän.

    Eli pitäisi ottaa tuo säätöpala takaa pois kokonaan, niin oletteko keksineet jotain sovitteita, jolla jousen isomman pään saa jämptiksi orkkis kumia vasten, vai oletteko antaneet olla vähän "löysänä". Jos olette jotain keksineet, niin mitä ja mistä tehtynä?

    Kiitoksia

    Leave a comment:


  • fex
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    Itellä mennyt 2 autossa jousen alle se säätöpala taas :think Sinne sen on ainoastaan saanu nätisti istumaan ja säätökin helpompaa.
    Okei, korjataas aiempaa viestiä. En mene takuuseen kaikista KW alustoista, tosin olen lähes varma että palikka on aina yläpuolella - mukaanlukien muut alustat. Miksipä sitä ois alustojen välillä eri tavalla suunniteltu. Noh kuitenkin KW variante 1 instructions for 4wd: http://www.kw-store.com/extras/docs/...ah68620024.pdf
    kelatkaa sivulle 9.

    Te saatte manuaalin alustojen mukana niin tsiigailkaa niitä. Jos ei tule laittaisin googlen käymään.

    Happy endings, peace.

    Leave a comment:


  • DerMeister
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    Tuli äsken avattua bc racing br extremedrop coiloversetti -pahvilaatikko.

    Pari huomiota:

    - Miks tuolla on noin pitkät koiranluut mukana? Eikö nimenomaa tarvi lyhkäset ku coilit laittaa? :think Oon valmiiks ostanu lyhkäset koiranluut..

    - Kun alusta on asennettu ja tahtoo jälkeenpäin säätää korkeutta alapään kiinnitystä säätämällä, riittää ilmeisesti että ottaa koiranluun kiinnityksen irti tolpasta ja pyörittää alapäätä?

    - Ootteko säätäny jousen jännitystä/korkeutta lainkaan, vai pelkästään alapään kiinnityskohtaa?

    - Mimmoseen mittaan ootte noi tolpat säätäny alapäästä? kaikki info on kotiopäi, niin ei tarvii heti irrotella koiranluuta ja rengasta kun alustan on kiinni saanu.
    Korkeudensäätö onnistuu löysäämällä alamutteri ja sen jälkeen vaan ylempiä muttereita apuna käyttäen ylös tai alaspäin, eli jousijäykkyyttä ei siinä kohdassa säädetä.
    Itse en ole vielä jousen esijännitystä muuttanut.
    Last edited by DerMeister; 01-04-2014, 22:12.

    Leave a comment:

Working...
X