Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janne30
    replied
    Tuli äsken avattua bc racing br extremedrop coiloversetti -pahvilaatikko.

    Pari huomiota:

    - Miks tuolla on noin pitkät koiranluut mukana? Eikö nimenomaa tarvi lyhkäset ku coilit laittaa? :think Oon valmiiks ostanu lyhkäset koiranluut..

    - Kun alusta on asennettu ja tahtoo jälkeenpäin säätää korkeutta alapään kiinnitystä säätämällä, riittää ilmeisesti että ottaa koiranluun kiinnityksen irti tolpasta ja pyörittää alapäätä?

    - Ootteko säätäny jousen jännitystä/korkeutta lainkaan, vai pelkästään alapään kiinnityskohtaa?

    - Mimmoseen mittaan ootte noi tolpat säätäny alapäästä? kaikki info on kotiopäi, niin ei tarvii heti irrotella koiranluuta ja rengasta kun alustan on kiinni saanu.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by DerMeister View Post
    Noniin BC Racing coilover asennettu ja ensimmäinen ongelma heti. Alkuperäisten xenonien tasonsäädön hapero nivel murtui edestä vanhaa tolppaa irroittaessa ja nyt lamput näyttää 5 metrin päähän

    Miten tuon joutuu ''viritellä'' että saa toimimaan? Reilulla madalluksella alkuperäistä tasonsäätöniveltä ei saa millään sinne oikein asennettua..
    Valot päälle ja "säädät" siitä potikasta valot oikeaan korkeuteen ja jumitat sen jollain siihen asentoon

    Leave a comment:


  • DerMeister
    replied
    Noniin BC Racing coilover asennettu ja ensimmäinen ongelma heti. Alkuperäisten xenonien tasonsäädön hapero nivel murtui edestä vanhaa tolppaa irroittaessa ja nyt lamput näyttää 5 metrin päähän

    Miten tuon joutuu ''viritellä'' että saa toimimaan? Reilulla madalluksella alkuperäistä tasonsäätöniveltä ei saa millään sinne oikein asennettua..

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by fex View Post
    Oon aivan varma ainakin KW alustan kanssa. Mitä testailin se säätöpalikka käy suoraan yläpuolen paikkaan. Itseäkin aikanaan epäilytti kun alustaa myytiin säädettävänä ja takapään säätäminen oli mahdotonta käyttämättä jousta ja säätöpalikkaa irti, koska yläpuolella on pelti edessä. Tuohon korkeushommaan en osaa sanoa mitään. Takasäätöpalikka on ruuvattu korkeimmaksi ja se on nyt sopivasti kesätontissa. Talvea varten nostettavaksi KW on huono, koska autoa ei saa nostettua. Nää kaikki pätee nelivetomalliin mut kai takapää sama kaikissa? Takajousenhan nelivedossa pitää olla paljon jäykempi jotta etupitoa saadaan balanzoitua.
    Itellä mennyt 2 autossa jousen alle se säätöpala taas :think Sinne sen on ainoastaan saanu nätisti istumaan ja säätökin helpompaa.

    Leave a comment:


  • fex
    replied
    Originally posted by Bimmer-05 View Post
    Ootko aivan varma..? :think

    Maanantaina ruuvasin kesärenkaat alle ja kesäkorkeudessa mulla takana ei ole säätöpaloja jousen mukana ollenkaan. Kokeilin sitä säätöpalaa sovittaa niin ette olisi yläpuolella niin ei se uppoa siihen uraan kun on koria vasten. Tämähän tarkoittaa sitä, että A) auto jää törkeän korkeaksi ja B) säätöpala voi jossain sopivassa töyssyssä pompata kokonaan pois paikoiltaan jolloin myös jousi lähtee tuennastaan myös.. Tästä kaikki voi päätellä lopputuloksen.

    Kun säätöpala alhaalla paikassaan, pysyy se tukevasti sitä kumipalaa vasten. Tuli tämmöinen mieleeni kun katselin jonkun coilover setin asennusvideon huvikseen läpi ja siinä säätöpalikka asennettiin jousen yläpuolelle.. Mahtaako eri merkkien sarjoissa olla näissä säätöpalikoissa eroa? Mulla autossa FK:n säädettävä alusta.
    Oon aivan varma ainakin KW alustan kanssa. Mitä testailin se säätöpalikka käy suoraan yläpuolen paikkaan. Itseäkin aikanaan epäilytti kun alustaa myytiin säädettävänä ja takapään säätäminen oli mahdotonta käyttämättä jousta ja säätöpalikkaa irti, koska yläpuolella on pelti edessä. Tuohon korkeushommaan en osaa sanoa mitään. Takasäätöpalikka on ruuvattu korkeimmaksi ja se on nyt sopivasti kesätontissa. Talvea varten nostettavaksi KW on huono, koska autoa ei saa nostettua. Nää kaikki pätee nelivetomalliin mut kai takapää sama kaikissa? Takajousenhan nelivedossa pitää olla paljon jäykempi jotta etupitoa saadaan balanzoitua.

    Leave a comment:


  • Bimmer-05
    replied
    Originally posted by fex View Post
    yläpuolelle
    Ootko aivan varma..? :think

    Maanantaina ruuvasin kesärenkaat alle ja kesäkorkeudessa mulla takana ei ole säätöpaloja jousen mukana ollenkaan. Kokeilin sitä säätöpalaa sovittaa niin ette olisi yläpuolella niin ei se uppoa siihen uraan kun on koria vasten. Tämähän tarkoittaa sitä, että A) auto jää törkeän korkeaksi ja B) säätöpala voi jossain sopivassa töyssyssä pompata kokonaan pois paikoiltaan jolloin myös jousi lähtee tuennastaan myös.. Tästä kaikki voi päätellä lopputuloksen.

    Kun säätöpala alhaalla paikassaan, pysyy se tukevasti sitä kumipalaa vasten. Tuli tämmöinen mieleeni kun katselin jonkun coilover setin asennusvideon huvikseen läpi ja siinä säätöpalikka asennettiin jousen yläpuolelle.. Mahtaako eri merkkien sarjoissa olla näissä säätöpalikoissa eroa? Mulla autossa FK:n säädettävä alusta.

    Leave a comment:


  • fex
    replied
    Originally posted by Bimmer-05 View Post
    Takapäähän kun asentelee coiloverit niin tuleeko korkeudensäätöpalikka jousen alle tukivartta vasten vai jousen päälle vasten koria? Vai onko tällä mitään väliä? :think
    yläpuolelle

    Leave a comment:


  • TemedO_ob
    replied
    Mielipiteitä

    Itellä sanoi sitten oikea takajousi itsensä irti. Kyseessä 2004 E46 325 CiA cabrio (facelift). Alla ilmeisesti Eibachin madaltavat jouset.

    Onko kellään tiedossa mikä on moisessa autossa vakiomitta akselista kaareen? Rekkarissa maininta, että madallettuna akselista kaareen mitta n. 300 mm (tällä hetkellä tietenkin alle sen). Onkohan -40 mm ja -20-25 mm jouset kyseessä?
    Last edited by TemedO_ob; 28-03-2014, 07:54.

    Leave a comment:


  • Slome
    replied
    Tilasin itse maanantaina ko. putkkista nuo koiranluut ja tänään tuli postista ja nyt ovat auton alla ja taas mennää hetki ilman kolinoita. Mutta suosittelen paikkaa!

    Leave a comment:


  • Bimmer-05
    replied
    Takapäähän kun asentelee coiloverit niin tuleeko korkeudensäätöpalikka jousen alle tukivartta vasten vai jousen päälle vasten koria? Vai onko tällä mitään väliä? :think

    Leave a comment:


  • rotikka
    replied
    Originally posted by r0nx View Post
    Mitkä etujouset m-sport iskareiden kaveriksi tourinkiin? :think Mistä saa pelkkiä H&R 55mm etujousia tuohon malliin tai vastaavalla madalluksella?
    Mulla on h/r -35mm 330d toukassa kiinni,madalsi n.20mm m-sportista.
    ja ebay:stä ainakin löytyy pelkkiä etujousia.
    jos -55mm meinaat vielä vakio m-sport iskareihin niin voi aika pian puklata mehut pihalle

    Leave a comment:


  • r0nx
    replied
    Mitkä etujouset m-sport iskareiden kaveriksi tourinkiin? :think Mistä saa pelkkiä H&R 55mm etujousia tuohon malliin tai vastaavalla madalluksella?

    #EDIT: Eibach Sportline 45-50/30mm jouset tilattu ebaystä.. Täältä keskustelusta luin joltain sivulta pelkkää positiivistä kys. setistä vakio m-sport iskareilla!
    Last edited by r0nx; 18-03-2014, 17:15.

    Leave a comment:


  • H3nxu
    replied
    Tilasin omaan kippoon muutama vuosi sitten säädettävät V-MAXX merkkiset koiranluut jotka makso ~30€ ja nyt olis uus alusta tulossa niin samalla nuo voisi päivittää mielellään säädeltäviin. Onko jotain hyväksi todettuja muuta kuin tuo V-MAXX?

    EDIT: niin siis noita V-MAXX:a ei enään saa ku ulkomailta.

    Leave a comment:


  • fex
    replied


    45€

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by DerMeister View Post
    Jep, coilit on tulossa. Kiitos tiedosta!
    Ebayst tilasin just omaani ta-technixin koiranluut. Koppelstange tai joku hakusanaks niin alkaa löytymään. Paljon halvempia kun esim suomessa

    EDIT: http://www.ebay.de/itm/2x-TA-TECHNIX...item23354e6856

    Last edited by janne30; 15-03-2014, 13:59.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎