Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anz0r
    replied
    Olisi tuommoinen vm. -00 330d ja toinen etuiskari on alkanut valuttaa mehuja pihalle ( 200 tkm takana) ja menee siis vaihtoon. Ajattelin, että voisi samalla madaltaa tuota joten olisiko suosituksia opiskelijabudjetille (max. 300 euroa kaikkineen)?

    Itse ajattelin h&r:n madallusjousia ja sitten laittaa tuohon jonkun orkkista vastaavan iskarin tilalle ja uusia sitten loppuja sitämukaa kuin menevät (todennäköisesti madalluksen jälkeen menevät nopeasti...). Schmiedmannilla näytti olevan vaihtoehtoina tuohon meyle (huokeampi vaihtoehto 68€/kpl) ja toinen kalliimpi vaihtoehto (tuoteselostuksen mukaan aina vähintään orkkislaatua 119€/kpl). Tuo kalliimpi oletettavasti parempi, mutta voisiko tuo meyle olla hyvä/kestävä?

    Joten onko parempia budjetissa pysyviä vaihtoehtoja vai pysynkö suunnitelmassa?

    Leave a comment:


  • Kylyma
    replied
    Kiitos MarQu ja McBeast! Vieterit lähti tilaukseen ja pitänee käydä kyselemässä sieltä konttorilta kivuttomin tapa toimia, luulishan tuo ettei ongelmaa oo, ei taida nimittäin olla tuo eibachin pro kit mikään harvinainen jousisatsi

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by Enter View Post
    Moro!

    Pitäisi pemariin (e46 316) tilata madallusjouset, ja sopivatkin löytyi jo, mutta tuota.. Onkohan kellään kokemusta kun tilaa tuningstudio.fi sivuilta että tuleekohan noissa tuv todistukset yms. härpäkkeet jotka on oltava muutoskatsastuksessa mukana?

    Tuossa vielä linkki vietereihin jotta tietää mistä on kyse.



    Edit. Tämmöinen löytyi, liekköhän oikea ja käypä katsastustoimenpiteisiin? Auto oli siis e46 316 sedan.

    http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/.../E2066-140.PDF
    Ei noista TUV lapuista kannata kauheeta ressiä kyllä ottaa. Tuntuu, että se on ihan sama mitkä laput sinne konttorille vie, niin leima tulee lappuun. Ja tosiaan käy vaikkka kysymässä jonkun lapun kanssa jos arveluttaa kovasti. Nettihän noita on täynnä sitten tarvittaessa.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by Enter View Post
    Moro!

    Pitäisi pemariin (e46 316) tilata madallusjouset, ja sopivatkin löytyi jo, mutta tuota.. Onkohan kellään kokemusta kun tilaa tuningstudio.fi sivuilta että tuleekohan noissa tuv todistukset yms. härpäkkeet jotka on oltava muutoskatsastuksessa mukana?

    Tuossa vielä linkki vietereihin jotta tietää mistä on kyse.



    Edit. Tämmöinen löytyi, liekköhän oikea ja käypä katsastustoimenpiteisiin? Auto oli siis e46 316 sedan.

    http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/.../E2066-140.PDF
    Printtaa tuo lappu ja käy kysymässä etukäteen riittääkö tämä? Sitten vain muutoskatsastus samalle asemalle ja katsastajlle, jolta asiaa olet kysynyt.

    E:Pitäisi onnistu tuolla paperilla.

    Oliskohan joku halukas vaihtamaan touringin/cabrion M-sport alustaa korkeussäädettävään sarjaan? Eli mulla on tuollanen säädettävä alusta ja haluaisin antituunata omaa sen verta että laittaisin sinne takaisin pappamallin alustan.

    Leave a comment:


  • Kylyma
    replied
    Moro!

    Pitäisi pemariin (e46 316) tilata madallusjouset, ja sopivatkin löytyi jo, mutta tuota.. Onkohan kellään kokemusta kun tilaa tuningstudio.fi sivuilta että tuleekohan noissa tuv todistukset yms. härpäkkeet jotka on oltava muutoskatsastuksessa mukana?

    Tuossa vielä linkki vietereihin jotta tietää mistä on kyse.



    Edit. Tämmöinen löytyi, liekköhän oikea ja käypä katsastustoimenpiteisiin? Auto oli siis e46 316 sedan.

    Last edited by Kylyma; 22-04-2013, 07:30.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Katso missä vaiheessa sisempien pulttien kaulusmutteri alkaa nousemaan tolpan keskireiän reunaa ylös. Siitä pidemmälle on turha mennä, ellei vaihda mutteria kauluksettomaan, sitten voi viilata muutaman millin lisää.
    kiitoksia. Tänään vinguttelin ja säädin. Helppo homma oli kyllä, nyt on pyörät suoremmassa

    Leave a comment:


  • JMTN
    replied
    Originally posted by -Hekaaa View Post
    Eilen tuli laitatettua tuo säädettävä alusta paikalleen ja nyt mitä oon ajanut niin ihmetyttää tuommoinen omituinen pauke kun rattia kääntää? Johtuuko tämä siitä että jouset hakee ns. omaa paikkaansa vai?
    iskarin laakerikuppi ottaa, yläjousilautaseen kiinni ja siten koittaa kääntyä koko iskari kääntäessä. Pari prikkaa kupin ja jousilautasen väliin, niin ei enään pauku.

    Leave a comment:


  • -Hekaaa
    replied
    Eilen tuli laitatettua tuo säädettävä alusta paikalleen ja nyt mitä oon ajanut niin ihmetyttää tuommoinen omituinen pauke kun rattia kääntää? Johtuuko tämä siitä että jouset hakee ns. omaa paikkaansa vai?

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    ois tarkotus avoon noi etucambberit laittaa kuntoon, tai edes hiukan paremmiksi mitä ne nyt on. kaks kesää pääsi renkailla ja nyt sisäsyrjät langoilla. elikkä poistan sen ohjuritapin ja sen jälkeen vingutan reikiä lokarin suuntaan ? montakohan milliä tota nyt suoriltaan kannattaa vinguttaa ?
    Katso missä vaiheessa sisempien pulttien kaulusmutteri alkaa nousemaan tolpan keskireiän reunaa ylös. Siitä pidemmälle on turha mennä, ellei vaihda mutteria kauluksettomaan, sitten voi viilata muutaman millin lisää.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    ois tarkotus avoon noi etucambberit laittaa kuntoon, tai edes hiukan paremmiksi mitä ne nyt on. kaks kesää pääsi renkailla ja nyt sisäsyrjät langoilla. elikkä poistan sen ohjuritapin ja sen jälkeen vingutan reikiä lokarin suuntaan ? montakohan milliä tota nyt suoriltaan kannattaa vinguttaa ?

    Leave a comment:


  • Kylmäkalle
    replied
    Originally posted by hakala- View Post
    En tiedä toukasta mutta ainakin sedanissa ei edes jousipuristimia tarvittu. Takaa jousen sai pois kun käytti vararenkaan vaihtoa varten olevaa tunkkia ja tunkkas siinä jousen vierestä niin sai tilaa tunkee vaikka päänsä väliin.

    Toki kun ottaa vanhoista tolpista yläpäät edessä niin siihen voipi tarvita vaan ei näillä lihaksilla
    Itse sain takajousert irti ja paikalleen ihan painamalla kyynerpäillä ripustuksia alaspäin samalla kun kiskaisi jouset irti/paikalleen. Ei tarvinnut irroittaa vakaajanpäitä kun kumpikin puoli oli ilmassa. Tuolla tunkkauskonstilla saa mahdollisesti tehokkaasti rikottua ripustusten puslat. Etupäässä kannattaa jo ihan turvallisuussyistä käyttää puristinta.

    Leave a comment:


  • Kylmäkalle
    replied
    Originally posted by hakala- View Post
    En tiedä toukasta mutta ainakin sedanissa ei edes jousipuristimia tarvittu. Takaa jousen sai pois kun käytti vararenkaan vaihtoa varten olevaa tunkkia ja tunkkas siinä jousen vierestä niin sai tilaa tunkee vaikka päänsä väliin.

    Toki kun ottaa vanhoista tolpista yläpäät edessä niin siihen voipi tarvita vaan ei näillä lihaksilla
    Itse sain takajousert irti ja paikalleen ihan painamalla kyynerpäillä ripustuksia alaspäin samalla kun kiskaisi jouset irti/paikalleen. Ei tarvinnut irroittaa vakaajanpäitä kun kumpikin puoli oli ilmassa. Tuolla tunnkauskonstilla saa mahdollisesti tehokkaasti rikottua ripustusten puslat. Etupäässä kannattaa jo ihan turvallisuussyistä käyttää puristinta.

    Leave a comment:


  • age
    replied
    Otettiin vanhoista tolpista tosiaan noi yläpäät irti, niin siihen hommaan oli ihan mukava käyttää jousipuristinta

    Takaa jousen sai pois kun käytti vararenkaan vaihtoa varten olevaa tunkkia ja tunkkas siinä jousen vierestä niin sai tilaa tunkee vaikka päänsä väliin.
    Vielä helpommin onnistuu, kun pyytää kaveria painaan napaa alaspäin ja vaan kiskasee sen jousen kolostaan...

    Leave a comment:


  • hakala-
    replied
    Originally posted by redvepe View Post
    Jees, kiitän! Joo kontin purkamisesta ollaan tietoisia haha.
    En tiedä toukasta mutta ainakin sedanissa ei edes jousipuristimia tarvittu. Takaa jousen sai pois kun käytti vararenkaan vaihtoa varten olevaa tunkkia ja tunkkas siinä jousen vierestä niin sai tilaa tunkee vaikka päänsä väliin.

    Toki kun ottaa vanhoista tolpista yläpäät edessä niin siihen voipi tarvita vaan ei näillä lihaksilla

    Leave a comment:


  • redvepe
    replied
    Originally posted by age View Post
    Kaverin coupeen viikko sitten asennettiin tommonen jom/ta-technix, niin ei sen vaihtoon mitään erikoista tarvii.

    Räikkä, hylsyjä, lukkopihdit ja jousipuristimet.

    Noilla pärjäs ihan hyvin.

    Ainoo että farkussa joutuu kontin purkaan melkeen kokonaan, niin en sitten tiiä tarviiko siinä jotain muita työkaluja.
    Jees, kiitän! Joo kontin purkamisesta ollaan tietoisia haha.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎