Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nevari
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 259
    • jyväskylä

    Originally posted by NokiLeka View Post
    Tuo renkaiden epätasainen kuluminen ei sitten ole mikään ominaisuus joka tulee automaattisesti madalluksen yhteydessä.. Se kulmien säätö maksaa sen 70-80e ja sillä säästää äkkiä monta satasta kesässä kun renkaat kestää enemmän kuin kaksi kuukautta. Kannattaa tutustua täältä löytyvään ketjuun e46:n pyöränkulmista ja niiden säädöstä, sieltä löytyy ohjeet etupään camberin korjaamisen ym.
    tottakai käytän säädössä ja haluan ne kulmat kohdalleen. ekasta autosta (e21) tiedossa että rahaa alkaa palamaan renkaiden muodossa kun ne kulmat on pielessä. minä kiitän, asiallisia vastauksia hölmöihin kysymyksiin.

    Comment

    • janne[l
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 861
      • Ylöjärvi

      eikös halvin mahollisuus oo vinguttaa etutolppien kiinnitysreikiä ja ohjuritappi poistaa ? eikai niitä säädettäviä etupään lätkiä pakko oo hommata..
      e46 330i cabriolet
      e91 320d
      e36 328 törpö

      Comment

      • Punde
        Newbiemmer
        • Apr 2013
        • 5
        • Finland

        Aikomuksena olisi tilata H&R cupkit comfort 35/20 madallussarja e46 sedaniin kun vakioalustalla meinaa maasturilta näyttää 17" vanteilla.

        Olisko kellään kuvaa minkä näkönen siitä tulisi ja muutenkin mitä mieltä kyseisestä sarjasta.

        Comment

        • redvepe
          BTCF Member
          • Mar 2013
          • 78
          • Vantaa

          Oisko jollain heittää listaa mitä kaikkia työkaluja tarviii säädettävän alustan vaihtoon nelikuus toukkaan? Jomin säädettävä alusta ois tarkotus hankkia tässä keväällä niin olisi kiva tietää mitä kaikkee tarvii!

          btw eka viesti foorumeille

          Comment

          • age
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 145

            Kaverin coupeen viikko sitten asennettiin tommonen jom/ta-technix, niin ei sen vaihtoon mitään erikoista tarvii.

            Räikkä, hylsyjä, lukkopihdit ja jousipuristimet.

            Noilla pärjäs ihan hyvin.

            Ainoo että farkussa joutuu kontin purkaan melkeen kokonaan, niin en sitten tiiä tarviiko siinä jotain muita työkaluja.
            e46 328Ci

            Comment

            • riuska
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1160
              • Lahti

              Originally posted by Punde View Post
              Aikomuksena olisi tilata H&R cupkit comfort 35/20 madallussarja e46 sedaniin kun vakioalustalla meinaa maasturilta näyttää 17" vanteilla.

              Olisko kellään kuvaa minkä näkönen siitä tulisi ja muutenkin mitä mieltä kyseisestä sarjasta.
              Moro

              Tossa 35/15 coupessa.. aika huono kuva kyl..

              Attached Files
              F30 320d
              F30 320i
              E46 320i
              E36 325i
              E30 316

              Comment

              • redvepe
                BTCF Member
                • Mar 2013
                • 78
                • Vantaa

                Originally posted by age View Post
                Kaverin coupeen viikko sitten asennettiin tommonen jom/ta-technix, niin ei sen vaihtoon mitään erikoista tarvii.

                Räikkä, hylsyjä, lukkopihdit ja jousipuristimet.

                Noilla pärjäs ihan hyvin.

                Ainoo että farkussa joutuu kontin purkaan melkeen kokonaan, niin en sitten tiiä tarviiko siinä jotain muita työkaluja.
                Jees, kiitän! Joo kontin purkamisesta ollaan tietoisia haha.

                Comment

                • hakala-
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 458
                  • Tampere

                  Originally posted by redvepe View Post
                  Jees, kiitän! Joo kontin purkamisesta ollaan tietoisia haha.
                  En tiedä toukasta mutta ainakin sedanissa ei edes jousipuristimia tarvittu. Takaa jousen sai pois kun käytti vararenkaan vaihtoa varten olevaa tunkkia ja tunkkas siinä jousen vierestä niin sai tilaa tunkee vaikka päänsä väliin.

                  Toki kun ottaa vanhoista tolpista yläpäät edessä niin siihen voipi tarvita vaan ei näillä lihaksilla
                  F15 M50D
                  E36 328 turbo
                  E34 535 turbo

                  Comment

                  • age
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 145

                    Otettiin vanhoista tolpista tosiaan noi yläpäät irti, niin siihen hommaan oli ihan mukava käyttää jousipuristinta

                    Takaa jousen sai pois kun käytti vararenkaan vaihtoa varten olevaa tunkkia ja tunkkas siinä jousen vierestä niin sai tilaa tunkee vaikka päänsä väliin.
                    Vielä helpommin onnistuu, kun pyytää kaveria painaan napaa alaspäin ja vaan kiskasee sen jousen kolostaan...
                    e46 328Ci

                    Comment

                    • Kylmäkalle
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2011
                      • 72
                      • Espoo

                      Originally posted by hakala- View Post
                      En tiedä toukasta mutta ainakin sedanissa ei edes jousipuristimia tarvittu. Takaa jousen sai pois kun käytti vararenkaan vaihtoa varten olevaa tunkkia ja tunkkas siinä jousen vierestä niin sai tilaa tunkee vaikka päänsä väliin.

                      Toki kun ottaa vanhoista tolpista yläpäät edessä niin siihen voipi tarvita vaan ei näillä lihaksilla
                      Itse sain takajousert irti ja paikalleen ihan painamalla kyynerpäillä ripustuksia alaspäin samalla kun kiskaisi jouset irti/paikalleen. Ei tarvinnut irroittaa vakaajanpäitä kun kumpikin puoli oli ilmassa. Tuolla tunnkauskonstilla saa mahdollisesti tehokkaasti rikottua ripustusten puslat. Etupäässä kannattaa jo ihan turvallisuussyistä käyttää puristinta.

                      Comment

                      • Kylmäkalle
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 72
                        • Espoo

                        Originally posted by hakala- View Post
                        En tiedä toukasta mutta ainakin sedanissa ei edes jousipuristimia tarvittu. Takaa jousen sai pois kun käytti vararenkaan vaihtoa varten olevaa tunkkia ja tunkkas siinä jousen vierestä niin sai tilaa tunkee vaikka päänsä väliin.

                        Toki kun ottaa vanhoista tolpista yläpäät edessä niin siihen voipi tarvita vaan ei näillä lihaksilla
                        Itse sain takajousert irti ja paikalleen ihan painamalla kyynerpäillä ripustuksia alaspäin samalla kun kiskaisi jouset irti/paikalleen. Ei tarvinnut irroittaa vakaajanpäitä kun kumpikin puoli oli ilmassa. Tuolla tunkkauskonstilla saa mahdollisesti tehokkaasti rikottua ripustusten puslat. Etupäässä kannattaa jo ihan turvallisuussyistä käyttää puristinta.

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          ois tarkotus avoon noi etucambberit laittaa kuntoon, tai edes hiukan paremmiksi mitä ne nyt on. kaks kesää pääsi renkailla ja nyt sisäsyrjät langoilla. elikkä poistan sen ohjuritapin ja sen jälkeen vingutan reikiä lokarin suuntaan ? montakohan milliä tota nyt suoriltaan kannattaa vinguttaa ?
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            Originally posted by janne[l View Post
                            ois tarkotus avoon noi etucambberit laittaa kuntoon, tai edes hiukan paremmiksi mitä ne nyt on. kaks kesää pääsi renkailla ja nyt sisäsyrjät langoilla. elikkä poistan sen ohjuritapin ja sen jälkeen vingutan reikiä lokarin suuntaan ? montakohan milliä tota nyt suoriltaan kannattaa vinguttaa ?
                            Katso missä vaiheessa sisempien pulttien kaulusmutteri alkaa nousemaan tolpan keskireiän reunaa ylös. Siitä pidemmälle on turha mennä, ellei vaihda mutteria kauluksettomaan, sitten voi viilata muutaman millin lisää.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • -Hekaaa
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 154
                              • Pyhäjärvi/Iisalmi

                              Eilen tuli laitatettua tuo säädettävä alusta paikalleen ja nyt mitä oon ajanut niin ihmetyttää tuommoinen omituinen pauke kun rattia kääntää? Johtuuko tämä siitä että jouset hakee ns. omaa paikkaansa vai?

                              Comment

                              • JMTN
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2010
                                • 338
                                • Haukipudas

                                Originally posted by -Hekaaa View Post
                                Eilen tuli laitatettua tuo säädettävä alusta paikalleen ja nyt mitä oon ajanut niin ihmetyttää tuommoinen omituinen pauke kun rattia kääntää? Johtuuko tämä siitä että jouset hakee ns. omaa paikkaansa vai?
                                iskarin laakerikuppi ottaa, yläjousilautaseen kiinni ja siten koittaa kääntyä koko iskari kääntäessä. Pari prikkaa kupin ja jousilautasen väliin, niin ei enään pauku.
                                BMW e91 320d -08
                                ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                                ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                                ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                                Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎