Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Taitaa olla e36 joissa jää ta tekniksillä korkeeks.

    Edessä säätövaraa noin puolet "toisesta" säädöstä ja takaa noin puolet vielä.
    Tietenkin ei oo hajua miten paljon se tippuu tuosta enään niillä mutta varmaan vanteen saa aikalailla kaaren korkeudelle ainakin takaa ja edestä hyvin lähelle. Ta tekniksi siis kyseessä.

    Comment

    • Nikke-
      Bimmer Rookie
      • Mar 2014
      • 101
      • Toholampi

      Originally posted by Malagutisti View Post
      Mulla on tällä hetkellä Eibach, mahtaako olla pro-kit, 55mm/30mm madalluksella ja keula on 10mm alempana ilman kuormaa. Laita koko rinki.
      käyny mielesä kyllä. Mutta takana pyörii tällä hetkellä 9,5x19" ET40 255/30 setti Sen verran tiukka sovitus että rupiaako raapiin tuolla 30mm madalluksella :think
      Vai mahtuuko tuo sukeltaan sedanin kaareen Olis hyvä tietää ennenkö jousisettiä tilailee...
      Last edited by Nikke-; 17-05-2015, 17:46.
      e46 330d Sedan ///M-Sport II -02 Topasblau Metallic
      ex e36 325i Coupe -93

      Comment

      • salamine
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 109
        • Finland

        Osaako joku sanoo käykö nuo e46 330d taakse? käykö muka kaikkien e46 ja e36 takaiskarit keskenään? Itellä ois tarve. Eikös nuo oo lyhyet iskarit?


        KIITOS!

        Comment

        • Jygga
          BTCF Member
          • May 2013
          • 197
          • Oulu / Kainuu

          AP coilover

          Kellään kokemuksia AP:n coilover sarjasta? Huhupuheita? Mutua?

          Pitkään ollut jo tarkoitus tilata Koni str.t kitti mutta ruennu nyt toi säädettävä kiinnostamaan. Koni ois vissiin varma valinta mutta kai tuo AP sentään parempi on ku tekniksit ja jomit..? Ap:lta kun saisi samaan hintaan säädettävän kuin tuo konin kiinteä satsi...

          Jouset AP:n seteissä vissiin melko pehmosia niinku str.t setin h&r jousetkin mutta minkälaista kuraa lie iskarit..? Jossain olivat kyllä lontoon murteella kritisoineet jotain sarjaa jossa oli jotkut Gabriel merkkiset iskarit.. :think

          Comment

          • iVille
            Bimmer Rookie
            • Oct 2013
            • 53
            • Turku

            Kokemuksia e46 toukan perän madaltamisesta? Tällä hetkellä ta technixin iskarit ja jouset, ei pysty kunnolla madaltamaan kun on niin löysät. Ei raaskis uutta maalipintaa raapia heti ruvelle. Sopiiko ta technixin säätöpalikoihin bcn jouset jos tilaisi pelkät jouset? Mikä olisi hyvä jäykkyys jouselle, että sais oikeesti renkaan kaarelle..

            Comment

            • wsq´_
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 458
              • Lohja

              käyhän ne. Varmaan jossain 12kilon paikkeilla kannataa jousia katella. Mamasanilta vaan jousta tilalle!
              e36 m60

              Comment

              • kepeksi
                Newbiemmer
                • Jun 2014
                • 4
                • Oulu

                Saatettiin käsitellä täsä samaa asiaa ketjussa mutta ei osunut silmään tai sitten en tutkinut tarpeeksi tarkkaavaisesti ketjua. Eibachin pro kit 35/20 asentu tänään puoleksi vakioalustalla olevaan e46 tourinkiin. Siitä syystä vaan puoleksi että toisella puolellapa olikin pumppu tullut tiensä päähän. Huomenna siis pumppu ostoksille ja molemmin puolin homma uusiksi. Tuli mieleen vaan että mennäänkö ihan vakiopumpulla vai onko joku laittanut jousimadalluksen jälkeen lyhempiä M-sport pumppuja ja onko se edes mahdollista/missään nimessä suositeltavaa? :think:think
                E46 320dA Touring -05

                Comment

                • Nikke-
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2014
                  • 101
                  • Toholampi

                  Originally posted by kepeksi View Post
                  Saatettiin käsitellä täsä samaa asiaa ketjussa mutta ei osunut silmään tai sitten en tutkinut tarpeeksi tarkkaavaisesti ketjua. Eibachin pro kit 35/20 asentu tänään puoleksi vakioalustalla olevaan e46 tourinkiin. Siitä syystä vaan puoleksi että toisella puolellapa olikin pumppu tullut tiensä päähän. Huomenna siis pumppu ostoksille ja molemmin puolin homma uusiksi. Tuli mieleen vaan että mennäänkö ihan vakiopumpulla vai onko joku laittanut jousimadalluksen jälkeen lyhempiä M-sport pumppuja ja onko se edes mahdollista/missään nimessä suositeltavaa? :think:think
                  Aina paremmin ne lyhyemmät iskarit toimii kun madalletaan
                  Mutta nuin lievällä madalluksella vielä toimii vakiotkin hyvin.
                  Tosin jos tuosta vielä joskus meinaat laskea olis suotavaa vaihtaa lyhyemmät..
                  e46 330d Sedan ///M-Sport II -02 Topasblau Metallic
                  ex e36 325i Coupe -93

                  Comment

                  • Jygga
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 197
                    • Oulu / Kainuu

                    Originally posted by Nikke- View Post
                    Aina paremmin ne lyhyemmät iskarit toimii kun madalletaan
                    Samaa tuumasin tuolla yleistopikissa.
                    Itse laittaisin m-sportit joka tapauksessa

                    Varaston perällä odottaisi nyt Koni str.t alustapaketti 35/20 madalluksella plus puslia, palloniveliä, iskarin yläpäät, raidetangot ja ohjausakselin kuminivel.
                    Täytyy kirjoitella kokemuksia aikanaan kunhan on paikoillaan ja ajellut tovin, kovin huonosti itse ainakin löysin niitä kun harkitsin mitä ostaisin.
                    Last edited by Jygga; 15-06-2015, 22:39.

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      Noita iskarin yläpäitä saa ebaystä melko halvalla, ostin ite bilstein merkkiset eteen ja taakse 70e kierros.
                      Last edited by Antti O; 16-06-2015, 07:07.

                      Comment

                      • Myge
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 117
                        • Tampere

                        Voikohan jom blueline coilisetistä ottaa edestä apujouset pois, ilman että tulee mitään onkelmia ajamisen tai muunkaan suhteen? Ongelmana kun on semmonen että coilin säätöpotikka ottaa vanteen reunaan kiini ilman leveitä spacereita.. Säätäähän vois ylemmäskin säätöprikkaa apujousen ollessa paikallaan ja tällöin ei vanne ottaisi kiini siihen, mutta auto jää keulimaan Noissahan on tolpan alapäässäkin säätö joten apujousi kun olisi pois niin vois sitä säätämällä hakea oikean korkeuden..
                        Exät: e90 320i, e36 cäbi, e46 328i, e34 520i, e34 535i, e30 316i, e30 316

                        Comment

                        • Hanza
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1931
                          • Juvan Shell. Requiescat in pace

                          Tuli tuossa tilattua KW:n Street Comfort sarja omaan 320cd:hen, kun saksassa ja suomessakin myytiin eioota Konin Sport kitille ja toimitusajoiksi lupailtiin 5-6 viikkoa.
                          Itsellä ei mitään aikaisempia kokemuksia coilisarjoista niin kysynpä tässä, että tuleeko noissa kaikki tarvittava tilpehööri mukana eli pohjaanlyöntikumit ja pölysuojat vai tarvitseeko ne tilata itse uudet tai muokata sopivat vakio-osista.

                          Se myös askarruttaa, että tarviiko tuo setti lyhyemmät vakaajan niveltangot aka. koiranluut vai meneekö vakiot?
                          Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                          t: luft waffel

                          "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                          Comment

                          • pomo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2013
                            • 429
                            • Oulu

                            Originally posted by Jygga View Post
                            Samaa tuumasin tuolla yleistopikissa.
                            Itse laittaisin m-sportit joka tapauksessa

                            Varaston perällä odottaisi nyt Koni str.t alustapaketti 35/20 madalluksella plus puslia, palloniveliä, iskarin yläpäät, raidetangot ja ohjausakselin kuminivel.
                            Täytyy kirjoitella kokemuksia aikanaan kunhan on paikoillaan ja ajellut tovin, kovin huonosti itse ainakin löysin niitä kun harkitsin mitä ostaisin.
                            Ite oon miettinyt mille tuon cabrion alustan kanssa alkas, iskarit alkaa omla finaalissa. M-sport-jousrt ois, mutta olen miettinyt putäskö kuitenkin laittaa tuo streetkit tai joku kw tms. Mitä nuo maksaa ulkomailta tilaamalla, suomessa streetkit on jotain 700e.
                            --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                            E46 320 Cab

                            Comment

                            • Jygga
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 197
                              • Oulu / Kainuu

                              Tilasin ebay:n kautta tuon oman str.t kitin, 430€ toimitettuna ja tuli 10:ssä päivässä; ei mitään järkeä tilata Suomesta...

                              nex_motorsport oli myyjän nimi, voin suositella. Ei yllätyksiä ja tuv-todistuksetkin tuli matkassa.



                              Tuossa vielä linkki vastaavaan satsiin, helpoiten löytää omaan kaaraan sopivan kun etsii oikeanlaisen sarjan tuotekoodin konin sivuilta ja sitten laittaa ebay:n hakuun sen.

                              Tähän asti vain positiivista sanottavaa tuosta sarjasta, satsi on nyt alla mutta en oikein paljon ole päässyt ajelemaan kun piti tilata vielä eteen tukivarret saksasta kun oli jäänyt huomaamatta pallonivelien väljyys.
                              Kunhan ne saa niin pyöränsuuntaukseen mars ja päivitellään tilannetta sitten.

                              Mitäsattuu kulmilla ja väljillä raidetangoilla ja alapalloilla ajetun ~50km perusteella sanoisin että varsin hyvä ajettava, ihan sopivasti jämäköityi tuntuma olematta mikään kivireki kuitenkaan.

                              Korkeuskin varmaan vielä vähän muuttuu kun asettuu kunnolla mutta keulasta sanoisin että melko makumoilleen, perästä olisi voinut ehkä olla alempana. Vähän arvioin pieleen perän madalluksen kun orkkisalustasta oli ollut toinen takajousikin poikki...

                              Ei mikään stancepeli todellakaan tuolla tule mutta käyttikseen
                              Last edited by Jygga; 05-07-2015, 13:54.

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

                                On kyllä jännä ilmiö tuo e46 takajousien katkeilu.
                                Tossa yhdestä e46 mitä tänään tutkin, ei siis oma.
                                Tohon lähtee jo kolmannet takajouset..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎