Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuoppo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 558
    • Joensuu

    Täältä ääni tuolle H&R 35/15 "comfort" kitille. Ajotuntuma ei käytännössä eroa 55/35 setistä, mutta on käytännöllisyys lisääntyy huomattavasti, kun jokaista katukiveä ei tarvitse kiertää. M-sport alustaan nähden madallusta on ehkä 2cm sekä edessä että takana. Molemmat H&R jousisarjat 55/35 ja 35/15 ovat tehty tasapaksusta materiaalista toisinkuin Bmw:n omat jouset.
    G30 530e xDrive iPerformance -20
    E70 X5 xDrive40d -10

    Comment

    • Ozzy #69#
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1642
      • Pirkanmaa

      Kyllä omaan tarkoitukseen saa olla tuo matalampi setti. Ei ole ennenkään ollut ongelmaa noiden matalien autojen kanssa, joten ilman muuta hommaan ennemmin sen enemmän madaltavan setin.

      Mistäs noita muuten kannattaisi tilailla?
      G20 330e M-Sport sunset orange

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        Originally posted by Ozzy #69# View Post
        Muistatko paljon sulla on mitat vanteen keskiöstä kaareen?
        Kiinnostaisi tietää paljonko tuo madaltaa tuohon normi M-sporttiin verrattuna. :think
        En kyllä yhtään muista, täytyy tässä joku päivä mitata tuo.
        Itse ostin edelliseen http://www.fahrwerkebilliger.de/
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          Originally posted by Dani View Post
          En kyllä yhtään muista, täytyy tässä joku päivä mitata tuo.
          Itse ostin edelliseen http://www.fahrwerkebilliger.de/
          Mulla on mitat samalla alustalla edessä 330mm takana 320mm. M-sport alustalla mitat edessä 360mm takana 330mm.

          Melkein suosittelisin ostamaan pelkät jouset ja kavereiksi paremmat iskarit, mulla paukahti sarjasta etuiskari vajaa vuosi asennuksen jälkeen ja talvella takaiskarit oli hetken kuin yhtä puuta ennenkuin notkistuivat.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • Ozzy #69#
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1642
            • Pirkanmaa

            Originally posted by NokiLeka View Post
            Mulla on mitat samalla alustalla edessä 330mm takana 320mm. M-sport alustalla mitat edessä 360mm takana 330mm.

            Melkein suosittelisin ostamaan pelkät jouset ja kavereiksi paremmat iskarit, mulla paukahti sarjasta etuiskari vajaa vuosi asennuksen jälkeen ja talvella takaiskarit oli hetken kuin yhtä puuta ennenkuin notkistuivat.
            Hmmm... mites noi normi M-sport iskarit sitten käyttäytyisivät noiden H&R:n vietereiden kanssa? :think
            G20 330e M-Sport sunset orange

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              Originally posted by Ozzy #69# View Post
              Hmmm... mites noi normi M-sport iskarit sitten käyttäytyisivät noiden H&R:n vietereiden kanssa? :think
              Mulla on kolme vuotta ollut Sachsin Advantaget, jotka on lähes vastaavat kuin M-sportin Boget noitten H&R:n vieterien kanssa ja hyvin toimii edelleen.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • Zeik88
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 300
                • Suonenjoki

                Mitenkäs kun minulla on 330 ci m-sport ja meinasin coilovereita niin osassa ilmoituksista lukee että ei m-tech ja osassa kaikki mallit? Niin mitä eroa tuolla m sportilla on normaaliin coupeen verrattuna kerta jotkut samat alustat käy ja toiset ei?
                chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                Comment

                • mikkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1900
                  • Vantaa

                  Originally posted by Valitsijamies View Post
                  Millaisia kokemuksia Schmiedmannin myymistä Lowtec-jousista?

                  Päätellen kommenteista ovat Lowtecin iskarit aika heikko esitys.

                  Jos jousetkin ovat silkkaa kuraa, niin eipä niitä sitten viitsi harkita.
                  Kiinnostaisi myös käyttökokemukset noista lowtec jousista?

                  Comment

                  • ainomieli
                    Newbiemmer
                    • Jan 2010
                    • 12
                    • Oulu

                    Originally posted by NokiLeka View Post
                    Mulla on mitat samalla alustalla edessä 330mm takana 320mm. M-sport alustalla mitat edessä 360mm takana 330mm.

                    Melkein suosittelisin ostamaan pelkät jouset ja kavereiksi paremmat iskarit, mulla paukahti sarjasta etuiskari vajaa vuosi asennuksen jälkeen ja talvella takaiskarit oli hetken kuin yhtä puuta ennenkuin notkistuivat.
                    Juu samaa suosittelen myös, H&R cup-kit comfort paketin takaiskarit meni vuodessa löysäksi eikä etuiskaritkaan enää uutta vastaavat olleet.

                    Jos ketään kiinnostaa niin nuo jouset on joutilaana ja ne voi tulla noutamaan Oulusta. Olivat reilun vuoden 330d:ssä kiinni ennenkuin totesin että ovat liian matalat näille monttusille teille. Laitoin tilalle alkuperäistä vastaavat Lesjöforsin jouset joilla auto nousi vajaa pari senttiä, nyt ei tarvi jokaisen hidastetöyssyn edessä pysähtyä.

                    E: Jouset vaihtoivat omistajaa
                    Last edited by ainomieli; 05-01-2011, 19:24.

                    Comment

                    • Ozzy #69#
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1642
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by ainomieli View Post
                      Juu samaa suosittelen myös, H&R cup-kit comfort paketin takaiskarit meni vuodessa löysäksi eikä etuiskaritkaan enää uutta vastaavat olleet.

                      Jos ketään kiinnostaa niin nuo jouset on joutilaana ja ne voi tulla noutamaan Oulusta. Olivat reilun vuoden 330d:ssä kiinni ennenkuin totesin että ovat liian matalat näille monttusille teille. Laitoin tilalle alkuperäistä vastaavat Lesjöforsin jouset joilla auto nousi vajaa pari senttiä, nyt ei tarvi jokaisen hidastetöyssyn edessä pysähtyä.
                      Kävisivätköhän nuo tuohon meikäläisen 325i toukkaan? :think
                      G20 330e M-Sport sunset orange

                      Comment

                      • ainomieli
                        Newbiemmer
                        • Jan 2010
                        • 12
                        • Oulu

                        Originally posted by Ozzy #69# View Post
                        Kävisivätköhän nuo tuohon meikäläisen 325i toukkaan? :think
                        Niin nuo mun jouset on sedaniin, ja semmonen muistikuva on jäänyt että touringissa on erilaiset takajouset.

                        Comment

                        • Samust
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 6
                          • Helsinki

                          On tullut selailtua usean jousivalmistajan tarjontaa, ja olen törmännyt jatkuvasti samaan ongelmaan.

                          Autona toimii e46 Coupe, kaikki madallusjouset juuri Coupeen madaltavat autoa noin -20mm vähemmän kuin samaiset sarjat esim. e46 sedaniin/toukkaan.
                          Aluksi ajattelin, että kyseisissä laskelmissa on otettu mukaan Coupessa vakiona oleva -20 mm madaltava sport alusta, kuitenkin tiedustellessani asiaa vastauksena on tullut: "Jos käytössä on autonvalmistajan madallussarja, Eibachin madalluksen määrä pienenee vastaavalla määrällä." Sama esimerkiksi h&r sarjojen kanssa. Onko jollain kokemuksia, madaltavatko esim Eibach Sportlinet Coupessa tuon Toukassa/Sedanissakin luvatun 50mm/25mm Coupen 30mm/15mm sijaan?

                          Jos ei, niin kuinka hyvin Sedanin/Toukan jouset sopivat Coupeen?
                          Kestääkö 100 tkm ajetut vakio sport iskarit laittaa 45mm madaltavia jousia kuinka hyvin eteeen?

                          Jos jollain on kokemuksia samasta ongelmasta tai ratkaisusta olisi hienoa kuulla.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            Minulla oli E46 328 ci coupessa aikoinaan Eibachin jousisarja vakio M-sport iskareitten kanssa ja auto oli mielestäni todella hyvä ajaa. Madallus ei vetänyt autoa linttaan tai muutenkaan ollut yliampuva vaan laittoi sen vaan siistiin ryhtiin vrt orkkis tilanteeseen että edessä kaaren ja pyörän välissä oli tyyliin 10cm tyhjää.
                            Voisin luonnehtia auton mukavuutta jopa paremmaksi kuin vakio m-sport jousilla.
                            Muistaakseni nimellismadallus oli jotain -35/10mm , en muista enää tarkasti. Kuiteskin auto putosi varsin riittävästi. Käytin 18" vanteita ja 225/40 pyöriä ympäriinsä.
                            Tilasin jouset www.fahrwerkebilliger.de firmasta.


                            Olisiko peräti olleet nämä jouset:



                            Minulta muuten löytyy autosta kuviakin jos tahdot nähdä miltä se käytännössä näytti.

                            Comment

                            • Samust
                              BTCF Member
                              • May 2010
                              • 6
                              • Helsinki

                              Olisi mahtavaa jos pistäisit muutaman kuvan tulemaan autostasi Antti. Pähkäillyt jo tässä kauan mitä laittaa tilaukseen kesää varten. Itseäkin häiritsee tuo edessä oleva 10 cm rako =)
                              Kestikö muuten miten nuo vakio sportti iskarit lyhyempien jousien seurana? Kyseinen 35/10mm madallus siis oli vakion 20mm madalluksen lisäksi, eli täysin vakiosta 55/30mm?

                              Comment

                              • hoikkas
                                BTCF Member
                                • Oct 2005
                                • 1579
                                • TURKU

                                Originally posted by Samust View Post
                                On tullut selailtua usean jousivalmistajan tarjontaa, ja olen törmännyt jatkuvasti samaan ongelmaan.

                                Autona toimii e46 Coupe, kaikki madallusjouset juuri Coupeen madaltavat autoa noin -20mm vähemmän kuin samaiset sarjat esim. e46 sedaniin/toukkaan.
                                Aluksi ajattelin, että kyseisissä laskelmissa on otettu mukaan Coupessa vakiona oleva -20 mm madaltava sport alusta, kuitenkin tiedustellessani asiaa vastauksena on tullut: "Jos käytössä on autonvalmistajan madallussarja, Eibachin madalluksen määrä pienenee vastaavalla määrällä." Sama esimerkiksi h&r sarjojen kanssa. Onko jollain kokemuksia, madaltavatko esim Eibach Sportlinet Coupessa tuon Toukassa/Sedanissakin luvatun 50mm/25mm Coupen 30mm/15mm sijaan?

                                Jos ei, niin kuinka hyvin Sedanin/Toukan jouset sopivat Coupeen?
                                Kestääkö 100 tkm ajetut vakio sport iskarit laittaa 45mm madaltavia jousia kuinka hyvin eteeen?

                                Jos jollain on kokemuksia samasta ongelmasta tai ratkaisusta olisi hienoa kuulla.
                                Itsellä E46 330Cd facelift tehtaan sportalustalla. Ostin ja asennutin KW -40/30 madallusjousisarjan. Madallus oli mielestäni takaa enempi kuin edestä ja nyt näyttää ehkä hieman siltä, että edestä voisi ehkä vielä pudota noin -10mm. Auton on kuitenkin toimittava käyttöautona ja siksi sen enempää halunnut madaltaa. En ole joutanut mittailemaan tulosta ennen KW:n jousia, mutta teen sen ensi viikolla... Minusta madallus oli tosiaan oikein hyvä (pois lukien se pieni gäppi mikä nyt on mielestäni edessä suhteessa kuinka hyvin takaa madalsi). KW madallusjousisarja maksaa noin 190€, suomesta, ulkomailta...

                                Itsellä oli ihan samoja juttuja mielessä mitä itse kirjoitit... Mielestäni tämä oli "turvallisin" ratkaisu ja olen tyytyväinen! Talvivanteilla ja nastoilla ei tunnu olevan juuri mitään eroa alkuperäisiin sport jousiin. Ehkä hieman jämäkämpi kun vauhtia on enempi. Saa nähdä miltä tuntuu sitten 19" kesävanteilla ja kumeilla (225/35/19 ja 255/30/19 Hankook).
                                BMW i4M50

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎