Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • riuska
    replied
    Originally posted by Punde View Post
    Aikomuksena olisi tilata H&R cupkit comfort 35/20 madallussarja e46 sedaniin kun vakioalustalla meinaa maasturilta näyttää 17" vanteilla.

    Olisko kellään kuvaa minkä näkönen siitä tulisi ja muutenkin mitä mieltä kyseisestä sarjasta.
    Moro

    Tossa 35/15 coupessa.. aika huono kuva kyl..

    Attached Files

    Leave a comment:


  • age
    replied
    Kaverin coupeen viikko sitten asennettiin tommonen jom/ta-technix, niin ei sen vaihtoon mitään erikoista tarvii.

    Räikkä, hylsyjä, lukkopihdit ja jousipuristimet.

    Noilla pärjäs ihan hyvin.

    Ainoo että farkussa joutuu kontin purkaan melkeen kokonaan, niin en sitten tiiä tarviiko siinä jotain muita työkaluja.

    Leave a comment:


  • redvepe
    replied
    Oisko jollain heittää listaa mitä kaikkia työkaluja tarviii säädettävän alustan vaihtoon nelikuus toukkaan? Jomin säädettävä alusta ois tarkotus hankkia tässä keväällä niin olisi kiva tietää mitä kaikkee tarvii!

    btw eka viesti foorumeille

    Leave a comment:


  • Punde
    replied
    Aikomuksena olisi tilata H&R cupkit comfort 35/20 madallussarja e46 sedaniin kun vakioalustalla meinaa maasturilta näyttää 17" vanteilla.

    Olisko kellään kuvaa minkä näkönen siitä tulisi ja muutenkin mitä mieltä kyseisestä sarjasta.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    eikös halvin mahollisuus oo vinguttaa etutolppien kiinnitysreikiä ja ohjuritappi poistaa ? eikai niitä säädettäviä etupään lätkiä pakko oo hommata..

    Leave a comment:


  • nevari
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Tuo renkaiden epätasainen kuluminen ei sitten ole mikään ominaisuus joka tulee automaattisesti madalluksen yhteydessä.. Se kulmien säätö maksaa sen 70-80e ja sillä säästää äkkiä monta satasta kesässä kun renkaat kestää enemmän kuin kaksi kuukautta. Kannattaa tutustua täältä löytyvään ketjuun e46:n pyöränkulmista ja niiden säädöstä, sieltä löytyy ohjeet etupään camberin korjaamisen ym.
    tottakai käytän säädössä ja haluan ne kulmat kohdalleen. ekasta autosta (e21) tiedossa että rahaa alkaa palamaan renkaiden muodossa kun ne kulmat on pielessä. minä kiitän, asiallisia vastauksia hölmöihin kysymyksiin.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by riuska View Post
    Ei tarvi tolla madalluksella mitään muuta... pyöränkulmat voi sit käydä säädättää ku on madaltanu... eikä välttämättä ees tarvi.. leveet kumit syö vaa vähän enemmän sisäpuolelta.
    Tuo renkaiden epätasainen kuluminen ei sitten ole mikään ominaisuus joka tulee automaattisesti madalluksen yhteydessä.. Se kulmien säätö maksaa sen 70-80e ja sillä säästää äkkiä monta satasta kesässä kun renkaat kestää enemmän kuin kaksi kuukautta. Kannattaa tutustua täältä löytyvään ketjuun e46:n pyöränkulmista ja niiden säädöstä, sieltä löytyy ohjeet etupään camberin korjaamisen ym.

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Originally posted by nevari View Post
    niin, siis tietenkin alatukivarret
    mutta kuinka pieleen kulmat menee vaikka -40mm, varmaan takapäähän joutuu tukivarret vaihtaan? tarkoitus siis tietää jos tuon alustasarjan tilaa nii tilaa muutkin osat samalla
    Ei tarvi tolla madalluksella mitään muuta... pyöränkulmat voi sit käydä säädättää ku on madaltanu... eikä välttämättä ees tarvi.. leveet kumit syö vaa vähän enemmän sisäpuolelta.

    Leave a comment:


  • nevari
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Eipä niillä koiranluilla pyöränkulmia säädellä, camberin säätöön eteen cambersäätöiset iskarinyläpäät ja takana jos ei vakiot alatukivarret riitä niin sitten vaikkapa tämmöstä, ei tosin taida olla lailliset tieliikenteessä? :think
    niin, siis tietenkin alatukivarret
    mutta kuinka pieleen kulmat menee vaikka -40mm, varmaan takapäähän joutuu tukivarret vaihtaan? tarkoitus siis tietää jos tuon alustasarjan tilaa nii tilaa muutkin osat samalla

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by nevari View Post
    mihin asti alkuperäiset pyöränkulmien säädöt riittää, eli milloin aletaan vaihtaa koiranluita jne jotta saa kulmat kohdalleen.. kiitos
    Eipä niillä koiranluilla pyöränkulmia säädellä, camberin säätöön eteen cambersäätöiset iskarinyläpäät ja takana jos ei vakiot alatukivarret riitä niin sitten vaikkapa tämmöstä, ei tosin taida olla lailliset tieliikenteessä? :think

    Leave a comment:


  • nevari
    replied
    vielä tietämättömän kysymyksiä..

    mihin asti alkuperäiset pyöränkulmien säädöt riittää, eli milloin aletaan vaihtaa koiranluita jne jotta saa kulmat kohdalleen.. kiitos

    Leave a comment:


  • Markus
    replied
    Originally posted by jesulapio View Post
    Moro taas, vaikeudet jatkuu. Oon päättäny ostaa einbachi sarja. Mietinnässä vaa, että pitäskö olla kiintee vai säädettävä alusta.

    Vaihtoehdot lähinnä Eibach Prostreet-S tai Einbach B12 Sportline

    Itse ottaisin mielummin kiinteän, mutta syystä tai toisesta matalin kiinteä alustasarja jonka eibachilta saa on 35/15, enkä oo iha varma oisko tä riittävä. Sit taas Prostreetissä perän saa korkeimmillaan -40mm mikä kuullostaa mun korvassa hyvin paljolta.

    Oisko kellää lukijalla mahdollisesti jompaa kumpaa alustaa autossa, ni ois kiva nähä vähä kuvia, että mil korkeuksil oikeesti liikutaa.

    Kiitos etukäteen.

    Tässä pari kuvaa Pro Street S:stä:




    Tuossa ensimmäisessä korkeussäädössä:


    Takana olisi vielä hieman säätövaraa alaspäin (1-2 cm), edessä ei kovin paljoa, jos pysytään valmistajan antamassa minimimitassa kaaren reunasta pyöränkeskiöön. Kierrettä riittäisi kuitenkin vielä jonkun matkaa.

    Nostin perää tuosta ensimmäisestä asetuksesta aavistuksen ylöspäin, ja nyt on ollut tuollainen:



    Korkeudet navasta kaareen ovat:
    Etu: 325 mm
    Taka 320 mm

    Tässä vielä linkki Showroom-topicciin:
    Last edited by Markus; 06-04-2013, 17:07.

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Originally posted by jesulapio View Post
    Moro taas, vaikeudet jatkuu. Oon päättäny ostaa einbachi sarja. Mietinnässä vaa, että pitäskö olla kiintee vai säädettävä alusta.

    Vaihtoehdot lähinnä Eibach Prostreet-S tai Einbach B12 Sportline

    Itse ottaisin mielummin kiinteän, mutta syystä tai toisesta matalin kiinteä alustasarja jonka eibachilta saa on 35/15, enkä oo iha varma oisko tä riittävä. Sit taas Prostreetissä perän saa korkeimmillaan -40mm mikä kuullostaa mun korvassa hyvin paljolta.

    Oisko kellää lukijalla mahdollisesti jompaa kumpaa alustaa autossa, ni ois kiva nähä vähä kuvia, että mil korkeuksil oikeesti liikutaa.

    Kiitos etukäteen.
    Moro
    Tossa on h&r 35/15..

    Click image for larger version

Name:	24062011022.jpg
Views:	2
Size:	63.1 KB
ID:	4826460

    Leave a comment:


  • nevari
    replied
    minä kiitän!

    Leave a comment:


  • JMTN
    replied
    Originally posted by nevari View Post
    kallistumassa bc racingin tuotteisiin.. niin mitenkäs tuo katsastus kun PITÄISI olla se mallikohtainen tyypihyväksyntä, vai olenko ihan väärässä?

    ja onko muilla kokemusta tuosta merkistä, vaikuttaa ainakin laadukkaalta ja esim. korkeussäätö ja jousen esijännitys erikseen. kiitos jo etukäteen!
    Last edited by JMTN; 06-04-2013, 13:53.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎