Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • protoni
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2008
    • 1365
    • Tampere

    Noihin kaikkiin kysymyksiin taitaa jo löytyä vastaus tästä viestiketjusta. Kiinteän hommaamisessa varmaan riippuu kuinka paljon haluat madaltaa. Jos haluat jotain NokiLekan kuvien kaltaista, niin unohda tuo. Jos jotain originaali m-sportin korkuista, niin tuo voi toimia.

    Comment

    • McBeast
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2007
      • 2998
      • Tallinn

      Muutaman alustasarjan olen tilannut myös täältä.

      http://fahrwerkebilliger.de/

      Tuntuu toimivan, mutta ebaysta varmaan löytää kaikista poljetuimman hinnan.
      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

      Comment

      • jesulapio
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 32
        • Turku

        Moro taas, vaikeudet jatkuu. Oon päättäny ostaa einbachi sarja. Mietinnässä vaa, että pitäskö olla kiintee vai säädettävä alusta.

        Vaihtoehdot lähinnä Eibach Prostreet-S tai Einbach B12 Sportline

        Itse ottaisin mielummin kiinteän, mutta syystä tai toisesta matalin kiinteä alustasarja jonka eibachilta saa on 35/15, enkä oo iha varma oisko tä riittävä. Sit taas Prostreetissä perän saa korkeimmillaan -40mm mikä kuullostaa mun korvassa hyvin paljolta.

        Oisko kellää lukijalla mahdollisesti jompaa kumpaa alustaa autossa, ni ois kiva nähä vähä kuvia, että mil korkeuksil oikeesti liikutaa.

        Kiitos etukäteen.

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          Originally posted by jesulapio View Post
          Moro taas, vaikeudet jatkuu. Oon päättäny ostaa einbachi sarja. Mietinnässä vaa, että pitäskö olla kiintee vai säädettävä alusta.

          Vaihtoehdot lähinnä Eibach Prostreet-S tai Einbach B12 Sportline

          Itse ottaisin mielummin kiinteän, mutta syystä tai toisesta matalin kiinteä alustasarja jonka eibachilta saa on 35/15, enkä oo iha varma oisko tä riittävä. Sit taas Prostreetissä perän saa korkeimmillaan -40mm mikä kuullostaa mun korvassa hyvin paljolta.

          Oisko kellää lukijalla mahdollisesti jompaa kumpaa alustaa autossa, ni ois kiva nähä vähä kuvia, että mil korkeuksil oikeesti liikutaa.

          Kiitos etukäteen.
          Miksi nimenomaan Eibach, jos kerran se madallus ei riitä? AP:lta löytyy 40/20 sarjaa, K.A.W:lta löytyy muistaakseni 60/40 sarjaa jne. Eli vaihtoehtoja kyllä löytyy. Toiset pudottavat enemmän kuin toiset. Täältä löytyy ketju, nimeltään Auton madallustaulukko, josta löytyy mitat kaaresta navan keskelle eri autoihin ja eri alustoilla. Sieltä voi ihmetellä mittoja.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • jesulapio
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 32
            • Turku

            Joo tein sen mikä ois pitäny heti tehä eli luin nää kaikki forumi viestit, nyt toivottavasti fiksumpi Tulin sellasee tuloksee, et vois ostaa pelkät madaltavat jouset. Totesin vaa ku varusteluetteloa luin, että autossa on "sports suspension settings" eli sportti alusta pitäs olla. Alusta on vaa nii löysä, että varmaa iha lopussa toi alusta, ni typerää varmaa ostaa pelkkiä jousia.

            Ton CupKiti 55/35 todnäk meen saksasta tilamaa. Sen verra ostettu ja kehuttu, ettei ainakaa voi vikaa mennä. Liian laiska säätämää kuitekaa alustaa, ni fiksumpaa ostaa kiinteä. Siinä ilmeisesti muuteki lähes samat iskarit ku msportissa, näin oon ainaki itselle antanut kertoa.

            Kiitos pojille avusta, taisin vihdoi päästä tosta eibach möröstäki joteki kummitteli että ois pakko ostaa se.

            Korjatkaa myös tää väite jos oon väärässä. CupKit sopii sedanille kuten myös coupelle, eli ku se pudottaa sen 55/35 niin todellisuudessa coupelle se on 35/15, ja kun eibachin alustasarjat, jotka sopii ainoastaan coupeeseen sanoo 35/15, niin ne todellisuudessa pudottaa sen 35/15 ? Eli näin ollen cup-kit ja eibach madaltaisi saman verran?
            Last edited by jesulapio; 05-04-2013, 03:42.

            Comment

            • nevari
              BTCF Member
              • Apr 2008
              • 259
              • jyväskylä

              e46 sedan alustaa

              kallistumassa bc racingin tuotteisiin.. niin mitenkäs tuo katsastus kun PITÄISI olla se mallikohtainen tyypihyväksyntä, vai olenko ihan väärässä?

              ja onko muilla kokemusta tuosta merkistä, vaikuttaa ainakin laadukkaalta ja esim. korkeussäätö ja jousen esijännitys erikseen. kiitos jo etukäteen!

              Comment

              • JMTN
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 338
                • Haukipudas

                Originally posted by nevari View Post
                kallistumassa bc racingin tuotteisiin.. niin mitenkäs tuo katsastus kun PITÄISI olla se mallikohtainen tyypihyväksyntä, vai olenko ihan väärässä?

                ja onko muilla kokemusta tuosta merkistä, vaikuttaa ainakin laadukkaalta ja esim. korkeussäätö ja jousen esijännitys erikseen. kiitos jo etukäteen!
                Last edited by JMTN; 06-04-2013, 14:53.
                BMW e91 320d -08
                ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                Comment

                • nevari
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 259
                  • jyväskylä

                  minä kiitän!

                  Comment

                  • riuska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1160
                    • Lahti

                    Originally posted by jesulapio View Post
                    Moro taas, vaikeudet jatkuu. Oon päättäny ostaa einbachi sarja. Mietinnässä vaa, että pitäskö olla kiintee vai säädettävä alusta.

                    Vaihtoehdot lähinnä Eibach Prostreet-S tai Einbach B12 Sportline

                    Itse ottaisin mielummin kiinteän, mutta syystä tai toisesta matalin kiinteä alustasarja jonka eibachilta saa on 35/15, enkä oo iha varma oisko tä riittävä. Sit taas Prostreetissä perän saa korkeimmillaan -40mm mikä kuullostaa mun korvassa hyvin paljolta.

                    Oisko kellää lukijalla mahdollisesti jompaa kumpaa alustaa autossa, ni ois kiva nähä vähä kuvia, että mil korkeuksil oikeesti liikutaa.

                    Kiitos etukäteen.
                    Moro
                    Tossa on h&r 35/15..

                    Click image for larger version

Name:	24062011022.jpg
Views:	2
Size:	63.1 KB
ID:	4826460
                    F30 320d
                    F30 320i
                    E46 320i
                    E36 325i
                    E30 316

                    Comment

                    • Markus
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 235
                      • Mouhijärvi

                      Originally posted by jesulapio View Post
                      Moro taas, vaikeudet jatkuu. Oon päättäny ostaa einbachi sarja. Mietinnässä vaa, että pitäskö olla kiintee vai säädettävä alusta.

                      Vaihtoehdot lähinnä Eibach Prostreet-S tai Einbach B12 Sportline

                      Itse ottaisin mielummin kiinteän, mutta syystä tai toisesta matalin kiinteä alustasarja jonka eibachilta saa on 35/15, enkä oo iha varma oisko tä riittävä. Sit taas Prostreetissä perän saa korkeimmillaan -40mm mikä kuullostaa mun korvassa hyvin paljolta.

                      Oisko kellää lukijalla mahdollisesti jompaa kumpaa alustaa autossa, ni ois kiva nähä vähä kuvia, että mil korkeuksil oikeesti liikutaa.

                      Kiitos etukäteen.

                      Tässä pari kuvaa Pro Street S:stä:




                      Tuossa ensimmäisessä korkeussäädössä:


                      Takana olisi vielä hieman säätövaraa alaspäin (1-2 cm), edessä ei kovin paljoa, jos pysytään valmistajan antamassa minimimitassa kaaren reunasta pyöränkeskiöön. Kierrettä riittäisi kuitenkin vielä jonkun matkaa.

                      Nostin perää tuosta ensimmäisestä asetuksesta aavistuksen ylöspäin, ja nyt on ollut tuollainen:



                      Korkeudet navasta kaareen ovat:
                      Etu: 325 mm
                      Taka 320 mm

                      Tässä vielä linkki Showroom-topicciin:
                      Last edited by Markus; 06-04-2013, 18:07.

                      Comment

                      • nevari
                        BTCF Member
                        • Apr 2008
                        • 259
                        • jyväskylä

                        vielä tietämättömän kysymyksiä..

                        mihin asti alkuperäiset pyöränkulmien säädöt riittää, eli milloin aletaan vaihtaa koiranluita jne jotta saa kulmat kohdalleen.. kiitos

                        Comment

                        • Slazha
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 2284
                          • Joensuu/Syvyys

                          Originally posted by nevari View Post
                          mihin asti alkuperäiset pyöränkulmien säädöt riittää, eli milloin aletaan vaihtaa koiranluita jne jotta saa kulmat kohdalleen.. kiitos
                          Eipä niillä koiranluilla pyöränkulmia säädellä, camberin säätöön eteen cambersäätöiset iskarinyläpäät ja takana jos ei vakiot alatukivarret riitä niin sitten vaikkapa tämmöstä, ei tosin taida olla lailliset tieliikenteessä? :think
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          E36 318is class II, e30 turpo

                          Comment

                          • nevari
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 259
                            • jyväskylä

                            Originally posted by Slazha View Post
                            Eipä niillä koiranluilla pyöränkulmia säädellä, camberin säätöön eteen cambersäätöiset iskarinyläpäät ja takana jos ei vakiot alatukivarret riitä niin sitten vaikkapa tämmöstä, ei tosin taida olla lailliset tieliikenteessä? :think
                            niin, siis tietenkin alatukivarret
                            mutta kuinka pieleen kulmat menee vaikka -40mm, varmaan takapäähän joutuu tukivarret vaihtaan? tarkoitus siis tietää jos tuon alustasarjan tilaa nii tilaa muutkin osat samalla

                            Comment

                            • riuska
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1160
                              • Lahti

                              Originally posted by nevari View Post
                              niin, siis tietenkin alatukivarret
                              mutta kuinka pieleen kulmat menee vaikka -40mm, varmaan takapäähän joutuu tukivarret vaihtaan? tarkoitus siis tietää jos tuon alustasarjan tilaa nii tilaa muutkin osat samalla
                              Ei tarvi tolla madalluksella mitään muuta... pyöränkulmat voi sit käydä säädättää ku on madaltanu... eikä välttämättä ees tarvi.. leveet kumit syö vaa vähän enemmän sisäpuolelta.
                              F30 320d
                              F30 320i
                              E46 320i
                              E36 325i
                              E30 316

                              Comment

                              • NokiLeka
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2341
                                • Eurajoki

                                Originally posted by riuska View Post
                                Ei tarvi tolla madalluksella mitään muuta... pyöränkulmat voi sit käydä säädättää ku on madaltanu... eikä välttämättä ees tarvi.. leveet kumit syö vaa vähän enemmän sisäpuolelta.
                                Tuo renkaiden epätasainen kuluminen ei sitten ole mikään ominaisuus joka tulee automaattisesti madalluksen yhteydessä.. Se kulmien säätö maksaa sen 70-80e ja sillä säästää äkkiä monta satasta kesässä kun renkaat kestää enemmän kuin kaksi kuukautta. Kannattaa tutustua täältä löytyvään ketjuun e46:n pyöränkulmista ja niiden säädöstä, sieltä löytyy ohjeet etupään camberin korjaamisen ym.
                                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎