Edit .......
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...
Collapse
X
-
E46 M3 vakio takapönttö olis hakusessa. Jos jollain ois ylimääräisenä, laita privaa! Omassa tuli Saksan tuliaisena erittäin möreä-ääninen jenkkiputki, joka matka-ajossa meinaa hajottaa pään. Vähän kenkää annettaessa kyllä laulaa komeasti ja tyhjäkäynnillä suorasta kutosesta kuuluu jopa bassojytinää
Comment
-
-
Nämä kaksi E46 M3:sta kävin koeajamassa joku aika sitten. Pistä privaa jos haluat koeajofiilikset noista:
http://www.nettiauto.com/bmw/m3/5055107
http://www.nettiauto.com/bmw/m3/5080905
Comment
-
-
SMG tumpsahtelee ja nykii kylmänä
Originally posted by Terou View PostTarkoittanee sitä "tumpsausta". Se on kyllä ihan normaalia jos autolla on tyyliin yli 50tkm ajettu. Johtuu välyksistä voimansiirrossa. Sitä kun pikkuhiljaa kertyy vetareihin, perään ja kardaaniin, niin niiden summa on pieni "tumpsaus" varsinkin pienellä nopeudella vaihtaessa, esim. 1->2.
Mutta onko tuolla jotain, mitä pitäisi etukäteen olla valvomassa, ettei pääse hajoamaan?
Yksi outous on se, että kylmänä kun lähtee liikkeelle, auto "nytkyttää" pienellä kaasulla. Ihan kun kytkin ei ottaisi kunnolla kiinni tms.. Itse en ole kauhean tekninen näiden suhteen, joten jos jollain on ideoita, mistä tuo voi johtua, niin otan mielelläni vinkkejä vastaan.. Kun auto siitä lämpeää hetken, niin ongelma katoaa. Liekö se normaalia ton SMG laatikon kanssa?
Auto on 2004 vuoden mallia, ajettu n. 109 000km. Jenkeistä tuotu. Kaikki huollot ja öljynvaihdot jne on tehty papereiden mukaan. Mulla auto on ollut vasta heinäkuusta lähtien, niin tää on kaikki vähän uutta ja ihmeellistä..
Mutta muutenhan tuo on vallan mahtava vekotin ja hauska peli ...
-P
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostNämä kaksi E46 M3:sta kävin koeajamassa joku aika sitten. Pistä privaa jos haluat koeajofiilikset noista:
http://www.nettiauto.com/bmw/m3/5055107
http://www.nettiauto.com/bmw/m3/5080905
Comment
-
-
Originally posted by raccna View PostJälkimmäinen on mun vanha, joten saa Hiacelta tai multa kysellä ja katsoa täsmääkö väittämät
Perän tumpsaus on ollut läsnä 2 SMG-yksilössä mitä olen koeajanut. Nopeammilla vaihtoajoilla tumpsaus on aika raju. Manuaalilla ei ihan tuollaista ääntä saa aikaan...ei käden nopeus riitä
Pieni nytkytys liikkeelle lähtiessä viittaisi kuluneeseen kytkimeen. Korjatkaa jos olen väärässä.
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostJust näin...morjensta vaan tälläkin palstalla
Perän tumpsaus on ollut läsnä 2 SMG-yksilössä mitä olen koeajanut. Nopeammilla vaihtoajoilla tumpsaus on aika raju. Manuaalilla ei ihan tuollaista ääntä saa aikaan...ei käden nopeus riitä
Pieni nytkytys liikkeelle lähtiessä viittaisi kuluneeseen kytkimeen. Korjatkaa jos olen väärässä.
Sama kokemus itsellä kaikista SMG2. Etenkin "kovassa ajossa" se voima on sen verran raju siellä perämurikassa että vaihde "runtoutuu" silmään Haitta tuosta on se että, kun tuota tekee riittävän paljon niin vuosien ja kilometrien myötä subframe saattaa väsyä ja hajota. Jos autoa on viritelty niin tämä tapahtuu aikaisemmin.
Tuo kylmänä nykiminen on myös ollut tuttua omistamissani M3. Etenkin jos keli on vähän viileä niin tätä tapahtuu. En osaa sanoa kyllä mistä johtuu, ilmeisesti ECU säätää konetta? Saatto olla pelkkää persdynoa, mutta mielestäni tukkonen filtteri lisäsi tuota ongelmaa, vaihtamalla ehkä helpotti vähän?
Comment
-
-
Originally posted by raccna View PostTere tere
Sama kokemus itsellä kaikista SMG2. Etenkin "kovassa ajossa" se voima on sen verran raju siellä perämurikassa että vaihde "runtoutuu" silmään Haitta tuosta on se että, kun tuota tekee riittävän paljon niin vuosien ja kilometrien myötä subframe saattaa väsyä ja hajota. Jos autoa on viritelty niin tämä tapahtuu aikaisemmin.
Tuo kylmänä nykiminen on myös ollut tuttua omistamissani M3. Etenkin jos keli on vähän viileä niin tätä tapahtuu. En osaa sanoa kyllä mistä johtuu, ilmeisesti ECU säätää konetta? Saatto olla pelkkää persdynoa, mutta mielestäni tukkonen filtteri lisäsi tuota ongelmaa, vaihtamalla ehkä helpotti vähän?
joo pitääpä selvittää, että onko kyseessä kytkin vai ei. Ja tutkia toi subframe hommakin pois alta. Tosin kyseessä on vakio peli, joten pitänee toivoa, ettei tollasta ongelmaa ala ilmetä .. Onko ideoita, missä pajoilla pääkaupunkiseudun alueella tommosta kannattaisi käyttää, eli kellä oikeesti löytyy osaaminen?
-P
Comment
-
-
Originally posted by dinin View PostMoro,
joo pitääpä selvittää, että onko kyseessä kytkin vai ei. Ja tutkia toi subframe hommakin pois alta. Tosin kyseessä on vakio peli, joten pitänee toivoa, ettei tollasta ongelmaa ala ilmetä .. Onko ideoita, missä pajoilla pääkaupunkiseudun alueella tommosta kannattaisi käyttää, eli kellä oikeesti löytyy osaaminen?
-P
Täällä Tampereen seudulla saisit kyllä apua monestakin paikasta... :think
Comment
-
-
Kylmänä lievä nykiminen on täysin normaalia, eikä sillä ole mitään tekemistä kytkimen kanssa. Tuttua myös muista S-moottorisista Bemareista.
Subframe hommissa olisin yhteydessä foorumin Doni nimimerkkiin..All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by ämkolme View PostEtulippa näköjään poistunut ja vanteista keskiöt. Aika hyvin on hintaansa pitänyt. Useampi vuosi tuli tollakin ajeltua (40tkm).
Comment
-
-
Originally posted by raccna View PostYks keskiö jäi Alastarolle ja etulippa on tallissa, se otti joka paikkaan kiinni... mitä sille takapuskurille oli tehty? Hinattu jotain?BMW 135i performance
ex: BMW e46 M3
Comment
-
Comment