Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Messier
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 628
    • Savo

    Originally posted by Terou View Post
    Saako tuohon ihan vartavasten tehtyä säteilijää vai joku yleismalli?
    Defalta löytyy mallikohtainen, käy ihan suoraan bolt on tyyliin. Se on sellainen suora lätkä minkä pystyy asentamaan 98% autoista, tukirautaa fixaamalla.
    G05 X5 45e
    KM9 ///M1000XR

    Ex:
    F10 ///M5
    K49 S1000XR
    E90 ///M3
    E46 ///M3

    Comment

    • Esca
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1662
      • Pirkkala

      Noh, TWS:ät meni moottoriin ja ajetaan niillä se max 7tkm.

      Terou, mulle se shimmisetti. Laitoin privaa

      Comment

      • Doni
        Moderator
        • Sep 2004
        • 2842
        • Kyrsälä

        Originally posted by Esca View Post
        Noh, TWS:ät meni moottoriin ja ajetaan niillä se max 7tkm.

        Terou, mulle se shimmisetti. Laitoin privaa
        Et sä sitä tartte. Ne venat on just säädetty
        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

        Comment

        • TSI
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 122

          Mitäs sanoisitte järkeväksi pyyntihinnaksi 50 tkm ajetulle 2004-malliselle E46 M3 Cabille manuaalivaihteistolla ehkä tuossa keväämmällä, kun on paremmat markkinat avoautoille? :think Auto on tuotu muuttoautona Jenkeistä ja on huippusiistissä alkuperäiskunnossa, siis tuunaamaton ja räpeltämätön. Varusteina on navia lukuun ottamatta kaikki tärkeimmät, mitä tuohon on saanut. Väri on Carbonschwarz, sisusta mustaa nahkaa ja alla on alkuperäiset CSL:n 19"-vanteet. Nimimerkillä E90 M3 -kuumetta ilmassa.
          Kesällä E46 M3 Cab, talvella Golf VII R Facelift Variant

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            Originally posted by TSI View Post
            Mitäs sanoisitte järkeväksi pyyntihinnaksi 50 tkm ajetulle 2004-malliselle E46 M3 Cabille manuaalivaihteistolla ehkä tuossa keväämmällä, kun on paremmat markkinat avoautoille? :think Auto on tuotu muuttoautona Jenkeistä ja on huippusiistissä alkuperäiskunnossa, siis tuunaamaton ja räpeltämätön. Varusteina on navia lukuun ottamatta kaikki tärkeimmät, mitä tuohon on saanut. Väri on Carbonschwarz, sisusta mustaa nahkaa ja alla on alkuperäiset CSL:n 19"-vanteet. Nimimerkillä E90 M3 -kuumetta ilmassa.
            Jotain vajaa ~40 k€? Pyynti siis. Suoralla kaupalla hinta selvästi vähemmän, lähempänä 30k€ kuin 40...
            Last edited by MajorDrake; 10-11-2012, 00:31.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • TSI
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 122

              Joo, tuollaista ajattelin itsekin, että kyllä pyyntihinnan pitäisi olla lähellä 40 tonnia. Mutta katsotaan nyt, miten asiat tässä etenee.
              Kesällä E46 M3 Cab, talvella Golf VII R Facelift Variant

              Comment

              • jani
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 5157
                • Kuopio

                Standardin mukaan 10W-xx öljyn pitäis olla vielä pumpattavissa -30c. Uskoisin, että TWS on vielä juoksevaa -30c jälkeenkin. Harvoimpa näitä taidetaan käynnistellä taivasalta?
                F33 435d Mineral-grau metallic
                K40 K1200s sondermodell

                Comment

                • Esca
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1662
                  • Pirkkala

                  Originally posted by jani View Post
                  Standardin mukaan 10W-xx öljyn pitäis olla vielä pumpattavissa -30c. Uskoisin, että TWS on vielä juoksevaa -30c jälkeenkin. Harvoimpa näitä taidetaan käynnistellä taivasalta?
                  Niitäkin hetkiä tulee.

                  Comment

                  • ///MJ
                    BTCF Member
                    • Jan 2004
                    • 1869
                    • Joensuu

                    Originally posted by jani View Post
                    Standardin mukaan 10W-xx öljyn pitäis olla vielä pumpattavissa -30c. Uskoisin, että TWS on vielä juoksevaa -30c jälkeenkin. Harvoimpa näitä taidetaan käynnistellä taivasalta?
                    Originally posted by Esca View Post
                    Niitäkin hetkiä tulee.
                    Kokeiltu on ainakin S50B32 käynnistää TWS10W-60:llä yön yli -33 pakkasesta. Ei mitään ongelmia ilmennyt eikä ylimääräisiä ääniä... Jos tekniikka kunnossa ja öljyt tuoreehkot niin toiminee :think

                    Se että onko tuo pitkässä juoksussa terveellistä Onko S54 kuinka eri kylmäkäynnistykseltään, en usko...
                    F36 428iA GC M-Sport
                    Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                    M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                    M: E36 328i osia

                    M: E39 business cd ja info display

                    M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                    Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3026
                      • Sjundeå

                      Mä luulen, että täällä porukka on joka tapauksessa sen verran huolehtivaista, että kylmiltään kovillakin pakkasilla käynnistäessä antaa hetken käydä, ennen kun lähtee mihinkään. Vaikka oliskin kylmempi kuin -30C

                      Jos miettii talveksi 10W40 öljyä, niin se on kyllä rahantuhlausta. Ja tuskin toisaalta talvella sitä TWS:n kuuman pään kestoa tulee niin tarvittua...

                      Jos todella katsoo tarpeelliseksi vaihtaa talveksi öljyt, niin itse varmaan kallistuisin esim Peak Lifeen (5W-50). Ei ole edes kallista. Ja hoituu vaikka viikon ruokaostosten yhteydessä kun tota mobilia saa vaikka prismasta...
                      -22 Lexus ES300h
                      -07 Subaru Outback

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • jani
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 5157
                        • Kuopio

                        Originally posted by GameOver View Post
                        Jos miettii talveksi 10W40 öljyä, niin se on kyllä rahantuhlausta. Ja tuskin toisaalta talvella sitä TWS:n kuuman pään kestoa tulee niin tarvittua...
                        Kunnossa oleva moottori saavutta normaalin käyntilämpötilan myös talvella hyvinkin nopeasti mikä on noin 85C BMW:n s-moottoreissa.

                        Originally posted by GameOver View Post
                        Jos todella katsoo tarpeelliseksi vaihtaa talveksi öljyt, niin itse varmaan kallistuisin esim Peak Lifeen (5W-50). Ei ole edes kallista. Ja hoituu vaikka viikon ruokaostosten yhteydessä kun tota mobilia saa vaikka prismasta...
                        Tuskinpa hinta on kynnyskysymys?

                        Itse ainakin näkisin, että yksi tärkempiä pointteja TWS:n käytössä on, että se on suunniteltu palasäätöiseen moottoriin.
                        F33 435d Mineral-grau metallic
                        K40 K1200s sondermodell

                        Comment

                        • Tonizz
                          BTCF Member
                          • Jan 2009
                          • 35
                          • Helsinki

                          Onkos porukalla kokemuksia/ehdotuksia short shiftereistä ämmään? schmiedmanilta löytyy muutama vaihtoehto mutta oisko jollain muita ehdotuksia että sais ton soppakauhan liikkeen hieman lyhyemmäks:think
                          -e60 M5
                          -e92 330d m-sport
                          ex
                          e91 325d m-sport, e36 328i cabriolet, e46 328ci, e46 M3, e36 325i cabriolet, e46 320i, e38 740i, e28 520i, e30 325i

                          Comment

                          • GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3026
                            • Sjundeå

                            Originally posted by jani View Post
                            Kunnossa oleva moottori saavutta normaalin käyntilämpötilan myös talvella hyvinkin nopeasti mikä on noin 85C BMW:n s-moottoreissa.
                            Eikös se oo 85-90c olla normaali käyntilämpötila moottorissa ku moottorissa. Bensavehkeissä siis.

                            Siitä taas en tiedä, että kuinka monella lämpenee öljyt sinne sataan asteeseen talvikeleillä... :think

                            Originally posted by jani View Post
                            Tuskinpa hinta on kynnyskysymys?
                            Totta. Joillekin on ja joillekin ei. Kunhan heitin.

                            Originally posted by jani View Post
                            Itse ainakin näkisin, että yksi tärkempiä pointteja TWS:n käytössä on, että se on suunniteltu palasäätöiseen moottoriin.
                            Tätä en tiennytkään... Mikäli siis pitää paikkansa. Joka päivä oppii jotain uutta Itse olen ollut siinä ymmärryksessä, että tärkeimpiä pointteja 10W-60 öljyn käytössä oli nimenomaan se kuuman pään viskositeetti.
                            -22 Lexus ES300h
                            -07 Subaru Outback

                            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                            Comment

                            • Antza
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2143
                              • Espoo

                              Originally posted by Tonizz View Post
                              Onkos porukalla kokemuksia/ehdotuksia short shiftereistä ämmään? schmiedmanilta löytyy muutama vaihtoehto mutta oisko jollain muita ehdotuksia että sais ton soppakauhan liikkeen hieman lyhyemmäks:think
                              BMW Performance SSK, 25110430358
                              Current rides:
                              F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                              Previous rides:
                              E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                              Comment

                              • TSI
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2007
                                • 122

                                Haja-ajatelmia E46 M3:sta... Kyselin tässä samassa ketjussa viikko sitten sopivaa pyyntihintaa E46 M3:lleni, jos sen laittaisi ensi keväänä myyntiin. Oli kova E90/E92 M3 -kuume päällä, ja eräs foorumilainen kyseli autoani heti. Laitoin sen sitten myös foorumin myyntipalstalle ja Nettiautoonkin vähäksi aikaa myyntiin, ja foorumilainen kävi sitä katsomassa ja koeajamassakin tällä viikolla ja lupasi miettiä budjettiansa. Ja E90/E92-kuume vain paheni, kun toissapäivänä kadulla kävellessäni valkoinen coupé sattui juuri kaasuttamaan sopivalla hetkellä ohitseni, on siinä S65:ssa vaan mahtavat äänet! Eikä kuumetta yhtään helpottanut se, että Italiassa tuollaisen n. 40 000 km ajetun pyynti on tällä hetkellä 22 000 euroa. :think

                                Mutta sitten aloin tutkia vähän ajettujen E46:sten hintoja, ja nehän näyttävät maksavan siellä suunnilleen saman verran! Eikä niitä Saksastakaan juuri alle 20 tonnin saa. Äsken kävin pesemässä Ämmän talviseisontaa varten ja heitin sillä samalla pikku lenkin. Rautaan ei kai saisi rakastua, mutta eipä tuota taidakaan raaskia myydä. On se vaan niin hauska peli, eikä tuossa kunnossa ja noilla kilometreillä olevaa vastaava avoa (50 000 km) ole ihan helppo löytää uudestaan. Ja kun en tykkää yhtään E93:sta, niin sitten ei olisi enää avoautoakaan, jos E92-Ämmän toisi ensi kesäksi. Vähän ajettujen E46:sten ja E92:n välinen hintaero on yllättävän pieni Keski- ja Etelä-Euroopan markkinoilla, kaipa nuo E46-Ämmät alkavat vähän ajettuina olla jo sen verran harvinaista herkkua. Summa summarum, enpä taidakaan malttaa luopua Ämmästä.
                                Kesällä E46 M3 Cab, talvella Golf VII R Facelift Variant

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎