Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2842
    • Kyrsälä

    Pyöriikö pumppu kun laitat virrat päälle? Eli nostaako paineen?

    Burkhartilta moottori ja öljyt.
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

    Comment

    • Ruut
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 174
      • Jyväskylä

      Itellä teki kanssa muutamaan kertaan samaa aikanaan..

      Vikana oli vaihteiston huohotus järjestelmään päässyt ilma. Kannattaa tsekata tuo ihan ekana, sillä itekkin sain vikakoodit samanlailla mutta ilmauksella ja huohotin säiliön korkin tiivistämällä katos ongelma.
      E46 M3 '01 rata-prokkis
      EX: E36 325i '91
      Kaikkia audista tojotaan
      (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
      + perseestä perämoottoriin

      "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

      Comment

      • juho-85
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 753
        • Pirkkala

        Täällä olikin tullut pari postausta mitä en huomannut. No tämä on nyt kunnossa ja syynä tosiaan oli tuo SMG yksikön ohjausmoottori.
        Uuden tilasin smgsociety nimisestä nettikaupasta hintaan 340€+pk. Toimitus kesti 5 arkipäivää, joten kiitettävän nopeasti tuli.

        Melko kalliiksi olisi taas tullut, jos ei olisi itse perehtynyt asiaan ja olisi vain hinauttanut auton lähimpään merkkiliikkeeseen. Siellä tuo olisi ilmeisesti ollut noin 5ke korjaus.

        Asennuksen teki kaveri vas.pyöräkotelosta youtubesta löytyvän videon ohjeilla.
        Ei tarvinnut tyhjentää järjestelmää ja oli varmaan myös nopeampi keino verrattuna yläkautta vaihtamiseen.

        Nyt vielä pari päivää testiajoa ja sitten auto talviunille.
        F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
        Tilattu i4 M50

        Exät:
        e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

        Comment

        • PJS69
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 255
          • Porvoo

          Originally posted by juho-85 View Post
          Täällä olikin tullut pari postausta mitä en huomannut. No tämä on nyt kunnossa ja syynä tosiaan oli tuo SMG yksikön ohjausmoottori.
          Uuden tilasin smgsociety nimisestä nettikaupasta hintaan 340€+pk. Toimitus kesti 5 arkipäivää, joten kiitettävän nopeasti tuli.

          Melko kalliiksi olisi taas tullut, jos ei olisi itse perehtynyt asiaan ja olisi vain hinauttanut auton lähimpään merkkiliikkeeseen. Siellä tuo olisi ilmeisesti ollut noin 5ke korjaus.

          Asennuksen teki kaveri vas.pyöräkotelosta youtubesta löytyvän videon ohjeilla.
          Ei tarvinnut tyhjentää järjestelmää ja oli varmaan myös nopeampi keino verrattuna yläkautta vaihtamiseen.

          Nyt vielä pari päivää testiajoa ja sitten auto talviunille.

          Loistavaa! Ensi kesää kohden siis...

          Comment

          • PJS69
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 255
            • Porvoo

            Olisikohan kenelläkään kokemusta / näkemystä, eli minkä laatuisia on RM MOTOR:n putkistot (www.rm-motors.pl) Olen miettinyt, että jos takavaimennin sekä downpipe decat (kannattaako tuollaista osaa ylipäätään edes vanhaan M3:seen asentaa?) osat sopisi omaan avooni vähän niin kuin ”heittämällä”, ja olisivat vielä laadukkaitakin, voisi jopa alkaa tilailemaan...

            Vai meneeköhän rahat täysin ”kankkulan kaivoon”, eli mielipiteitä vaan tulemaan, kiitos...

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by PJS69 View Post
              Olisikohan kenelläkään kokemusta / näkemystä, eli minkä laatuisia on RM MOTOR:n putkistot (www.rm-motors.pl) Olen miettinyt, että jos takavaimennin sekä downpipe decat (kannattaako tuollaista osaa ylipäätään edes vanhaan M3:seen asentaa?) osat sopisi omaan avooni vähän niin kuin ”heittämällä”, ja olisivat vielä laadukkaitakin, voisi jopa alkaa tilailemaan...

              Vai meneeköhän rahat täysin ”kankkulan kaivoon”, eli mielipiteitä vaan tulemaan, kiitos...
              Miksi ne katit pitää poistaa? Jotain isompaa viriä?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • PJS69
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 255
                • Porvoo

                Originally posted by HTK12 View Post
                Miksi ne katit pitää poistaa? Jotain isompaa viriä?
                Ei oikeastaan mitään järkevää syytä...Sulo Vilenin sanontaa lainatakseni...kun edullisesti saisi tuollaisen osat...

                Mutta joo, kyseisen tuotteiden laadusta itselläni ei mitään hajua...ja onko sopivuus US- malliin 100% vai onko samantien ongelmia / haasteita edessä? Putkisto + pakosarjathan taitaa olla ainakin osittain erilaisia Euro / US- mallissa...
                Last edited by PJS69; 19-03-2019, 20:43.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by PJS69 View Post
                  Ei oikeastaan mitään järkevää syytä...Sulo Vilenin sanontaa lainatakseni...kun edullisesti saisi tuollaisen osat...

                  Mutta joo, kyseisen tuotteiden laadusta itselläni ei mitään hajua...ja onko sopivuus US- malliin 100% vai onko samantien ongelmia / haasteita edessä? Putkisto + pakosarjathan taitaa olla ainakin osittain erilaisia Euro / US- mallissa...
                  No itse en kyllä näe mitään järkeä katteja alkaa poistamaan jos isoa viriä ei ole tarkoitus tehdä. Sen jälkeen joudut softauttamaan, että ei herjaile katin toiminnasta. Eli heti tulee ongelmia kun lyöt tuo dp kiinni. 02 anturien paikat? Näistä kun luetaan koodit leimalla, niin ilman softaa pomppaa leimalla. Jos ääntä pitää saada (sitähän tässä varmaan haetaan), niin vaimentien kimppuun. Ota ensimmäisenä vaikka takavaimeinnin kokonaan pois ja kokeile miltä kuulostaa (jos haluaa vaan nopeasti kokeilla, niin avaa vaan sen liitokset takavaimentimelle). Itse en ymmärrä noiden kattien poistoa, jos autoa ei muuten isommin viritetä (ahtaminen ym). Saa vaan itselleen ongelmia kun kyllä ne siellä konttorilla tietää että tuon ikäisessä on ihan varmasti katti ja O2 anturit.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • PJS69
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 255
                    • Porvoo

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    No itse en kyllä näe mitään järkeä katteja alkaa poistamaan jos isoa viriä ei ole tarkoitus tehdä. Sen jälkeen joudut softauttamaan, että ei herjaile katin toiminnasta. Eli heti tulee ongelmia kun lyöt tuo dp kiinni. 02 anturien paikat? Näistä kun luetaan koodit leimalla, niin ilman softaa pomppaa leimalla. Jos ääntä pitää saada (sitähän tässä varmaan haetaan), niin vaimentien kimppuun. Ota ensimmäisenä vaikka takavaimeinnin kokonaan pois ja kokeile miltä kuulostaa (jos haluaa vaan nopeasti kokeilla, niin avaa vaan sen liitokset takavaimentimelle). Itse en ymmärrä noiden kattien poistoa, jos autoa ei muuten isommin viritetä (ahtaminen ym). Saa vaan itselleen ongelmia kun kyllä ne siellä konttorilla tietää että tuon ikäisessä on ihan varmasti katti ja O2 anturit.
                    Kiitos hemmetisti selvennyksestä!
                    Tuo vastaus ratkaisi käytännössä puolet miettimästäni asiasta heti, eli en ala kyllä ”pelleilemään” vuosi leimauksia(kaan) takia...

                    No niin, eli nyt pitäisi vielä päättää, ottaako uuden takavaimentimen vai ei. Tosi asia on se, että omassa autossani on hiukan ”kulahtanut” moinen kiinni, ja jossain vaiheessa vaihto on edessä. Originaali ei ole enää tälläkään hetkellä, joten siinä mielessä joku ”pörinä” pöntön sinne voisi vaihtaa tilalle, mutta hinta / laatu pitäisi tietenkin kohdata. Ja ei sen nyt ihan helv.... tarvitsisi mölytä moottoritie nopeuksissa, eli että pystyisi ilman korvatulppia sentään ajelemaan kuten nykyisinkin....

                    Tuo RM- Motorsin takavaimenninhan on tosiaankin näitä edullisemman pään takavaimentimia, ja nyt kun sen saisi vielä käytännössä huomattavasti edullisemmin kotipihaan asti, kiinnostukseni heräsi kuvien tutkiskelun jälkeen...:think

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by PJS69 View Post
                      Kiitos hemmetisti selvennyksestä!
                      Tuo vastaus ratkaisi käytännössä puolet miettimästäni asiasta heti, eli en ala kyllä ”pelleilemään” vuosi leimauksia(kaan) takia...

                      No niin, eli nyt pitäisi vielä päättää, ottaako uuden takavaimentimen vai ei. Tosi asia on se, että omassa autossani on hiukan ”kulahtanut” moinen kiinni, ja jossain vaiheessa vaihto on edessä. Originaali ei ole enää tälläkään hetkellä, joten siinä mielessä joku ”pörinä” pöntön sinne voisi vaihtaa tilalle, mutta hinta / laatu pitäisi tietenkin kohdata. Ja ei sen nyt ihan helv.... tarvitsisi mölytä moottoritie nopeuksissa, eli että pystyisi ilman korvatulppia sentään ajelemaan kuten nykyisinkin....

                      Tuo RM- Motorsin takavaimenninhan on tosiaankin näitä edullisemman pään takavaimentimia, ja nyt kun sen saisi vielä käytännössä huomattavasti edullisemmin kotipihaan asti, kiinnostukseni heräsi kuvien tutkiskelun jälkeen...:think
                      Taitaa olla aika pikkupaja kyseessä, niin Suomessa tuskin hirveästi löytyy kokemuksia. Jos hinta ja ulkonäkö näyttää hyvältä, niin miksei kokeilisi? Kaikkien aftermarket pönttöjen kanssa se on vaan kokeiltava, ellei pääse vastaavassa autossa kuuntelemaan miltä se kuulostaa. Ihmisillä on niin eri makuja mikä on sopiva.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • PJS69
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 255
                        • Porvoo

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Taitaa olla aika pikkupaja kyseessä, niin Suomessa tuskin hirveästi löytyy kokemuksia. Jos hinta ja ulkonäkö näyttää hyvältä, niin miksei kokeilisi? Kaikkien aftermarket pönttöjen kanssa se on vaan kokeiltava, ellei pääse vastaavassa autossa kuuntelemaan miltä se kuulostaa. Ihmisillä on niin eri makuja mikä on sopiva.
                        No noinhan ne asiat käytännössä vähän on. Ja se mikä miellyttää itseäni ei todellakaan tarkoita että miellyttää välttämättä naapuriani jne...

                        Noita kyseisen firman tuotteita on käsitykseni mukaan Suomen Schmiedmann asentanut ainakin joihinkin uudempiin BMW:hin, mutta saattaa olla niin, että ei kyllä yhteenkään E46 M3:seen takavaimenninta.

                        Tähän asti olen miettinyt Supersprinttiä, mutta tuollaisen RM Motorsin pöntön saisi puoleen hintaan. Se on sitten eri asia, onko yhtä laadukas...

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by PJS69 View Post
                          No noinhan ne asiat käytännössä vähän on. Ja se mikä miellyttää itseäni ei todellakaan tarkoita että miellyttää välttämättä naapuriani jne...

                          Noita kyseisen firman tuotteita on käsitykseni mukaan Suomen Schmiedmann asentanut ainakin joihinkin uudempiin BMW:hin, mutta saattaa olla niin, että ei kyllä yhteenkään E46 M3:seen takavaimenninta.

                          Tähän asti olen miettinyt Supersprinttiä, mutta tuollaisen RM Motorsin pöntön saisi puoleen hintaan. Se on sitten eri asia, onko yhtä laadukas...
                          Näin se menee näiden vaimentimien kanssa. Itse kyllä tuolla hintaerolla kokeilisin. Jos ei miellytä, voihan se myydä pois, niin ei siinä nyt mahdottomasti tule takkiin.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6022
                            • Sipoo

                            Väitän, että näistä ei kyllä niin isoa ääntä saa pelkällä takapöntön vaihdolla, että siitä nyt joku ylitsepääsemätön meteli tulisi. Ellei sitten pura niitä toisia takavaimentimia ja just katteja pois. Tossa RM:n pöntössä taisi olla vielä läpätkin putkessa, eli.. Kiinni vaan ja kokeilemaan.

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • Fasti
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 671
                              • FIN

                              Tilasin epähuomiossa väärän ilmansuodattimen.
                              Nyt olisi tarvetta Evolven carbon airboxin ilmansuodattimelle. Mutta mistä?
                              Eipä näin äkkiseltään osunut kyllä silmään kovin hyviä sivuja. (n 50€ toimitus + tullit.)

                              Ps. Uusi CSL oem ilmansuodin tarpeettomana -> https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=386481
                              Current
                              sigpic

                              Comment

                              • PJS69
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 255
                                • Porvoo

                                Originally posted by Fasti View Post
                                Tilasin epähuomiossa väärän ilmansuodattimen.
                                Nyt olisi tarvetta Evolven carbon airboxin ilmansuodattimelle. Mutta mistä?
                                Eipä näin äkkiseltään osunut kyllä silmään kovin hyviä sivuja. (n 50€ toimitus + tullit.)

                                Ps. Uusi CSL oem ilmansuodin tarpeettomana -> https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=386481

                                Eli tuollaista kaipailet?



                                Saattaa tosiaankin joutua maksamaan hiukan ”extraa” saadakseen koti Suomeen...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎