Perän vahvistukset kannattaa kyllä tehdä ajoissa ja etukäteen. Peltiin "pohja"peltiin kohdistuva vääntö kyllä repii nopeasti sen halkeaman isommaksi nm. kokemusta on. Vahvike lappuja saa valmiina settinä netistä, myös helppo tehdä itse mikäli laitteet löytyy.
Jos alustan puslia vaihtaa esim. powerflexiin, kannattaa miettiä kuinka jäykät jouset coiloveriin ottaa. Pelkillä puslien vaihdolla jämäköityy jo huomattavasti, siihen ehkä madallus jouset niin auto pysyy vielä kohtuu mukavana katukäytössä..
Perän ääntäminen on kai vähän korvasta kiinni. Jos jo esim purkaa takakontin sisustusta, saattaa äänet kantautua pahemmin. Ja jos perän apurungon puslat on uretaaniset, äänet kantautuu koria pitkin huomattavasti kovempana.
Mutta jos ääntää kovasti, kannattaa auto ajella nosturille ja kokeilla perän vetareiden laipoista tuntuuko siinä yhtään välystä. Jos sitä esiintyy niin luultavasti poskilaakerit ovat kuluneet joka aiheuttaa välyksen.
Jos alustan puslia vaihtaa esim. powerflexiin, kannattaa miettiä kuinka jäykät jouset coiloveriin ottaa. Pelkillä puslien vaihdolla jämäköityy jo huomattavasti, siihen ehkä madallus jouset niin auto pysyy vielä kohtuu mukavana katukäytössä..
Perän ääntäminen on kai vähän korvasta kiinni. Jos jo esim purkaa takakontin sisustusta, saattaa äänet kantautua pahemmin. Ja jos perän apurungon puslat on uretaaniset, äänet kantautuu koria pitkin huomattavasti kovempana.
Mutta jos ääntää kovasti, kannattaa auto ajella nosturille ja kokeilla perän vetareiden laipoista tuntuuko siinä yhtään välystä. Jos sitä esiintyy niin luultavasti poskilaakerit ovat kuluneet joka aiheuttaa välyksen.
Comment