Itellä teki kanssa muutamaan kertaan samaa aikanaan..
Vikana oli vaihteiston huohotus järjestelmään päässyt ilma. Kannattaa tsekata tuo ihan ekana, sillä itekkin sain vikakoodit samanlailla mutta ilmauksella ja huohotin säiliön korkin tiivistämällä katos ongelma.
E46 M3 '01 rata-prokkis
EX: E36 325i '91
Kaikkia audista tojotaan
(nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
+ perseestä perämoottoriin
"Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"
Täällä olikin tullut pari postausta mitä en huomannut. No tämä on nyt kunnossa ja syynä tosiaan oli tuo SMG yksikön ohjausmoottori.
Uuden tilasin smgsociety nimisestä nettikaupasta hintaan 340€+pk. Toimitus kesti 5 arkipäivää, joten kiitettävän nopeasti tuli.
Melko kalliiksi olisi taas tullut, jos ei olisi itse perehtynyt asiaan ja olisi vain hinauttanut auton lähimpään merkkiliikkeeseen. Siellä tuo olisi ilmeisesti ollut noin 5ke korjaus.
Asennuksen teki kaveri vas.pyöräkotelosta youtubesta löytyvän videon ohjeilla.
Ei tarvinnut tyhjentää järjestelmää ja oli varmaan myös nopeampi keino verrattuna yläkautta vaihtamiseen.
Nyt vielä pari päivää testiajoa ja sitten auto talviunille.
Täällä olikin tullut pari postausta mitä en huomannut. No tämä on nyt kunnossa ja syynä tosiaan oli tuo SMG yksikön ohjausmoottori.
Uuden tilasin smgsociety nimisestä nettikaupasta hintaan 340€+pk. Toimitus kesti 5 arkipäivää, joten kiitettävän nopeasti tuli.
Melko kalliiksi olisi taas tullut, jos ei olisi itse perehtynyt asiaan ja olisi vain hinauttanut auton lähimpään merkkiliikkeeseen. Siellä tuo olisi ilmeisesti ollut noin 5ke korjaus.
Asennuksen teki kaveri vas.pyöräkotelosta youtubesta löytyvän videon ohjeilla.
Ei tarvinnut tyhjentää järjestelmää ja oli varmaan myös nopeampi keino verrattuna yläkautta vaihtamiseen.
Nyt vielä pari päivää testiajoa ja sitten auto talviunille.
Olisikohan kenelläkään kokemusta / näkemystä, eli minkä laatuisia on RM MOTOR:n putkistot (www.rm-motors.pl) Olen miettinyt, että jos takavaimennin sekä downpipe decat (kannattaako tuollaista osaa ylipäätään edes vanhaan M3:seen asentaa?) osat sopisi omaan avooni vähän niin kuin ”heittämällä”, ja olisivat vielä laadukkaitakin, voisi jopa alkaa tilailemaan...
Vai meneeköhän rahat täysin ”kankkulan kaivoon”, eli mielipiteitä vaan tulemaan, kiitos...
Olisikohan kenelläkään kokemusta / näkemystä, eli minkä laatuisia on RM MOTOR:n putkistot (www.rm-motors.pl) Olen miettinyt, että jos takavaimennin sekä downpipe decat (kannattaako tuollaista osaa ylipäätään edes vanhaan M3:seen asentaa?) osat sopisi omaan avooni vähän niin kuin ”heittämällä”, ja olisivat vielä laadukkaitakin, voisi jopa alkaa tilailemaan...
Vai meneeköhän rahat täysin ”kankkulan kaivoon”, eli mielipiteitä vaan tulemaan, kiitos...
Miksi ne katit pitää poistaa? Jotain isompaa viriä?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Miksi ne katit pitää poistaa? Jotain isompaa viriä?
Ei oikeastaan mitään järkevää syytä...Sulo Vilenin sanontaa lainatakseni...kun edullisesti saisi tuollaisen osat...
Mutta joo, kyseisen tuotteiden laadusta itselläni ei mitään hajua...ja onko sopivuus US- malliin 100% vai onko samantien ongelmia / haasteita edessä? Putkisto + pakosarjathan taitaa olla ainakin osittain erilaisia Euro / US- mallissa...
Ei oikeastaan mitään järkevää syytä...Sulo Vilenin sanontaa lainatakseni...kun edullisesti saisi tuollaisen osat...
Mutta joo, kyseisen tuotteiden laadusta itselläni ei mitään hajua...ja onko sopivuus US- malliin 100% vai onko samantien ongelmia / haasteita edessä? Putkisto + pakosarjathan taitaa olla ainakin osittain erilaisia Euro / US- mallissa...
No itse en kyllä näe mitään järkeä katteja alkaa poistamaan jos isoa viriä ei ole tarkoitus tehdä. Sen jälkeen joudut softauttamaan, että ei herjaile katin toiminnasta. Eli heti tulee ongelmia kun lyöt tuo dp kiinni. 02 anturien paikat? Näistä kun luetaan koodit leimalla, niin ilman softaa pomppaa leimalla. Jos ääntä pitää saada (sitähän tässä varmaan haetaan), niin vaimentien kimppuun. Ota ensimmäisenä vaikka takavaimeinnin kokonaan pois ja kokeile miltä kuulostaa (jos haluaa vaan nopeasti kokeilla, niin avaa vaan sen liitokset takavaimentimelle). Itse en ymmärrä noiden kattien poistoa, jos autoa ei muuten isommin viritetä (ahtaminen ym). Saa vaan itselleen ongelmia kun kyllä ne siellä konttorilla tietää että tuon ikäisessä on ihan varmasti katti ja O2 anturit.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
No itse en kyllä näe mitään järkeä katteja alkaa poistamaan jos isoa viriä ei ole tarkoitus tehdä. Sen jälkeen joudut softauttamaan, että ei herjaile katin toiminnasta. Eli heti tulee ongelmia kun lyöt tuo dp kiinni. 02 anturien paikat? Näistä kun luetaan koodit leimalla, niin ilman softaa pomppaa leimalla. Jos ääntä pitää saada (sitähän tässä varmaan haetaan), niin vaimentien kimppuun. Ota ensimmäisenä vaikka takavaimeinnin kokonaan pois ja kokeile miltä kuulostaa (jos haluaa vaan nopeasti kokeilla, niin avaa vaan sen liitokset takavaimentimelle). Itse en ymmärrä noiden kattien poistoa, jos autoa ei muuten isommin viritetä (ahtaminen ym). Saa vaan itselleen ongelmia kun kyllä ne siellä konttorilla tietää että tuon ikäisessä on ihan varmasti katti ja O2 anturit.
Kiitos hemmetisti selvennyksestä!
Tuo vastaus ratkaisi käytännössä puolet miettimästäni asiasta heti, eli en ala kyllä ”pelleilemään” vuosi leimauksia(kaan) takia...
No niin, eli nyt pitäisi vielä päättää, ottaako uuden takavaimentimen vai ei. Tosi asia on se, että omassa autossani on hiukan ”kulahtanut” moinen kiinni, ja jossain vaiheessa vaihto on edessä. Originaali ei ole enää tälläkään hetkellä, joten siinä mielessä joku ”pörinä” pöntön sinne voisi vaihtaa tilalle, mutta hinta / laatu pitäisi tietenkin kohdata. Ja ei sen nyt ihan helv.... tarvitsisi mölytä moottoritie nopeuksissa, eli että pystyisi ilman korvatulppia sentään ajelemaan kuten nykyisinkin....
Tuo RM- Motorsin takavaimenninhan on tosiaankin näitä edullisemman pään takavaimentimia, ja nyt kun sen saisi vielä käytännössä huomattavasti edullisemmin kotipihaan asti, kiinnostukseni heräsi kuvien tutkiskelun jälkeen...:think
Kiitos hemmetisti selvennyksestä!
Tuo vastaus ratkaisi käytännössä puolet miettimästäni asiasta heti, eli en ala kyllä ”pelleilemään” vuosi leimauksia(kaan) takia...
No niin, eli nyt pitäisi vielä päättää, ottaako uuden takavaimentimen vai ei. Tosi asia on se, että omassa autossani on hiukan ”kulahtanut” moinen kiinni, ja jossain vaiheessa vaihto on edessä. Originaali ei ole enää tälläkään hetkellä, joten siinä mielessä joku ”pörinä” pöntön sinne voisi vaihtaa tilalle, mutta hinta / laatu pitäisi tietenkin kohdata. Ja ei sen nyt ihan helv.... tarvitsisi mölytä moottoritie nopeuksissa, eli että pystyisi ilman korvatulppia sentään ajelemaan kuten nykyisinkin....
Tuo RM- Motorsin takavaimenninhan on tosiaankin näitä edullisemman pään takavaimentimia, ja nyt kun sen saisi vielä käytännössä huomattavasti edullisemmin kotipihaan asti, kiinnostukseni heräsi kuvien tutkiskelun jälkeen...:think
Taitaa olla aika pikkupaja kyseessä, niin Suomessa tuskin hirveästi löytyy kokemuksia. Jos hinta ja ulkonäkö näyttää hyvältä, niin miksei kokeilisi? Kaikkien aftermarket pönttöjen kanssa se on vaan kokeiltava, ellei pääse vastaavassa autossa kuuntelemaan miltä se kuulostaa. Ihmisillä on niin eri makuja mikä on sopiva.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Taitaa olla aika pikkupaja kyseessä, niin Suomessa tuskin hirveästi löytyy kokemuksia. Jos hinta ja ulkonäkö näyttää hyvältä, niin miksei kokeilisi? Kaikkien aftermarket pönttöjen kanssa se on vaan kokeiltava, ellei pääse vastaavassa autossa kuuntelemaan miltä se kuulostaa. Ihmisillä on niin eri makuja mikä on sopiva.
No noinhan ne asiat käytännössä vähän on. Ja se mikä miellyttää itseäni ei todellakaan tarkoita että miellyttää välttämättä naapuriani jne...
Noita kyseisen firman tuotteita on käsitykseni mukaan Suomen Schmiedmann asentanut ainakin joihinkin uudempiin BMW:hin, mutta saattaa olla niin, että ei kyllä yhteenkään E46 M3:seen takavaimenninta.
Tähän asti olen miettinyt Supersprinttiä, mutta tuollaisen RM Motorsin pöntön saisi puoleen hintaan. Se on sitten eri asia, onko yhtä laadukas...
No noinhan ne asiat käytännössä vähän on. Ja se mikä miellyttää itseäni ei todellakaan tarkoita että miellyttää välttämättä naapuriani jne...
Noita kyseisen firman tuotteita on käsitykseni mukaan Suomen Schmiedmann asentanut ainakin joihinkin uudempiin BMW:hin, mutta saattaa olla niin, että ei kyllä yhteenkään E46 M3:seen takavaimenninta.
Tähän asti olen miettinyt Supersprinttiä, mutta tuollaisen RM Motorsin pöntön saisi puoleen hintaan. Se on sitten eri asia, onko yhtä laadukas...
Näin se menee näiden vaimentimien kanssa. Itse kyllä tuolla hintaerolla kokeilisin. Jos ei miellytä, voihan se myydä pois, niin ei siinä nyt mahdottomasti tule takkiin.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Väitän, että näistä ei kyllä niin isoa ääntä saa pelkällä takapöntön vaihdolla, että siitä nyt joku ylitsepääsemätön meteli tulisi. Ellei sitten pura niitä toisia takavaimentimia ja just katteja pois. Tossa RM:n pöntössä taisi olla vielä läpätkin putkessa, eli.. Kiinni vaan ja kokeilemaan.
Tilasin epähuomiossa väärän ilmansuodattimen.
Nyt olisi tarvetta Evolven carbon airboxin ilmansuodattimelle. Mutta mistä?
Eipä näin äkkiseltään osunut kyllä silmään kovin hyviä sivuja. (n 50€ toimitus + tullit.)
Tilasin epähuomiossa väärän ilmansuodattimen.
Nyt olisi tarvetta Evolven carbon airboxin ilmansuodattimelle. Mutta mistä?
Eipä näin äkkiseltään osunut kyllä silmään kovin hyviä sivuja. (n 50€ toimitus + tullit.)
Comment