Originally posted by Ha2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
19" vanteet e46:een
Collapse
X
-
Originally posted by mikalkai View PostLainataanpa tätä topiccia. Mikäs on 19x8,5 vanteelle se oikea rengaskoko? Tällä hetkellä on 235/35 mutta pari palloa pitäisi ostaa lisää, joten ostanko samankokoiset vaiko 225/35?
Eli mikä leveys+profiilisuhde antaa oikean ulkohalkaisijan?
Jos kyseessä on e46, niin oikea ulkohalkaisija syntyy 225/35-19":sta ja mikäli kyse taas on e39:stä, tulee oikea orggis/speksihalkaisija 235/35-19":lla.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostMiten paljon nuo säädettävät tolpat ovat paksumpia kun ei säädettävät?E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSe kaiketi on oleellisempaa mihin autoon ko.rengastus on aikomus laittaa?
Eli mikä leveys+profiilisuhde antaa oikean ulkohalkaisijan?
Jos kyseessä on e46, niin oikea ulkohalkaisija syntyy 225/35-19":sta ja mikäli kyse taas on e39:stä, tulee oikea orggis/speksihalkaisija 235/35-19":lla."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostEsim. KW:n Teilgutachtenin mukaan etutolpan pääjousen ulkohalkaisija on 83 mm. Alkuperäisen iskarin jousilaitasen alla olevan varren paksuutta en ole päässyt mittaamaan. Sen vois joku mitata. ETK:kaan ei kerro.Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostKun hankinnassa on kuitenkin vaan kaksi rengasta niin eiköhän ne kannata ostaa samankokoiset kuin jo olemassa olevat, muuten tulee kokoeroa etu- ja takapään välillä. Korjasi muuten nuo 235/35-19 kumit mittarivirheen 225/45-17 kumeihin nähden
Comment
-
-
Originally posted by Pred View PostKyllä alkuperäinen jousilautanen on isompi mitä coilover:n vastaava. Harmi kun ei ole enään varastossa M-sportin kilkkeitä, niin olis voinut käydä mittaan...
mahtaakohan noi coilover jouset olla yleensä saman levyisiä? standardi?
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostKun hankinnassa on kuitenkin vaan kaksi rengasta niin eiköhän ne kannata ostaa samankokoiset kuin jo olemassa olevat, muuten tulee kokoeroa etu- ja takapään välillä. Korjasi muuten nuo 235/35-19 kumit mittarivirheen 225/45-17 kumeihin nähden
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNäin tietenkin, mutta nythän ne jäljelle jäävät 235/35-19":set ovat joka tapauksessa jo jonkin verran kuluneet, jolloin tuo e46:n oikea koko 225/35-19" on jo lähellä. Jos/kun jäljelle jäävät 235:et laitetaan taakse ja uudet 225:t eteen, niin nuo takakumit loppuu seuraavaksi jo ennen kuin etukumit on menettänyt pinnastaan 1/3:aa enempää. Tällöin kun myös taakse heitetään uudet 225:t ollaan tilanteessa jossa etu+takapää on seuraavan kerran finaalissa yhtä aikaa ja tässä yhtälössä on etu+takapään vierintäkehät olleet koko käyttöelinkaaren maksimaalisen lähellä toisiaan."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by Pred View PostKyllä alkuperäinen jousilautanen on isompi mitä coilover:n vastaava. Harmi kun ei ole enään varastossa M-sportin kilkkeitä, niin olis voinut käydä mittaan...Originally posted by bemu2000 View Postno sillä nyt ei ole mitään merkitystä paljonko vakio jousilautanen on, kun se jää renkaan yläpuolelle... kyse oli siitä paljonko coilover jousi on paksumpi mitä vakio tolppa lautasen alta.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostNo näinpä juuri. Mulla lukikin ensin tuossa viestissä, että ei-säädettävän alustan kanssahan rengas pyörii jousilautasen alla mutta säädettävässä jousen vieressä. Pyyhin sitte pois ja postasin niin ku postasin.
Tuli itelle hommattua 8.5x19 ET39 235/35 kumeilla eteen ja taakse 9.5x19 ET39 265/30 kumeilla. Pitää varmaan noi touringin takakaaret mankeloida että mahtuu raapimatta pyörimään, kun madallusta on takana 45mm... No voihan tuota aina nostaa kun säädettävä alusta on... Pitää varmaan huomenna sovitella... Tietääkö kukaan kuka osais mankeloida kaaret Ylivieskan seudulla?Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSe kaiketi on oleellisempaa mihin autoon ko.rengastus on aikomus laittaa?
Eli mikä leveys+profiilisuhde antaa oikean ulkohalkaisijan?
Jos kyseessä on e46, niin oikea ulkohalkaisija syntyy 225/35-19":sta ja mikäli kyse taas on e39:stä, tulee oikea orggis/speksihalkaisija 235/35-19":lla.Ajossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Pred View PostTuli itelle hommattua 8.5x19 ET39 235/35 kumeilla eteen ja taakse 9.5x19 ET39 265/30 kumeilla. Pitää varmaan noi touringin takakaaret mankeloida että mahtuu raapimatta pyörimään, kun madallusta on takana 45mm... No voihan tuota aina nostaa kun säädettävä alusta on... Pitää varmaan huomenna sovitella... Tietääkö kukaan kuka osais mankeloida kaaret Ylivieskan seudulla?Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment
-
-
Miten se ottaa noin helposti kiinni sisälokariin ET39:llä?
Itselläni Sedan ja 9.5/19" 255/30 nakilla ET46 eikä ota sisälokariin kiinni missään vaiheessa H&R CupKitin kanssa (55/35)
Paljon sulla on takana navasta kaareen?
Uudet vanteet tulee tossa piakkoin jotka ovat samaa kokoa kun edelliset mutta ET43 + 5mm spacerit niin ET38.
Comment
-
Comment