Originally posted by NokiLeka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BigBoi83 View PostOngelma seuraava e46 touring : etupään jousien ja iskarien vaihdon jälkeen nyt viikko mennyt niin paikalla tai hiljaa kääntäessä edessä paukahtaa jotain aika kovaa. Otin auton ylös ja tarkistin kaikki pultit mitä mulla oli ko. projektissa auki mutta kaikki olivat kyllä visusti kiinni eli onko jollain jotain hajua mistä mahtaa johtua/kuulua tuo ääni. Oma pieni veikkaus on että kuuluu koiranluusta koska oli mielestäni hieman liian pieni tuohon iskarin ja vakaajan reikään kun sitä asentelin.
Koiranluissa on hirveesti eroja, en suosittele mätänetin luita.
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostEi tuo mikään yleismallinen osa ole, mutta löytyy niitä ainakin tunnetuimpien valmistajien startteihin varaosana tarvikeliikkeistä. Jos ei muuten, niin ainakin tilaamalla. Toki startin valmistaja ja tyyppi on hyvä olla tiedossa, niin sattuu heti oikea osa käteen!
Motonetin sivuilla ei näyttänyt olevan erikseen bendixejä myynnissä, mutta vaihtostarttikaan ei maksa siellä kuin 109,90..
http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostOnko jouset niin että ovat lautasessa stopparia vasten?
Koiranluissa on hirveesti eroja, en suosittele mätänetin luita.Originally posted by Ravermeister View PostMulla oli yhdessä autossa ostettaessa normi-iskarit ja rälläkällä lyhennetyt jouset, ja paukahteli paikallaan kääntäessä koska jousi pääsi kääntymään jousilautasessa."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostOnko jouset niin että ovat lautasessa stopparia vasten?
Koiranluissa on hirveesti eroja, en suosittele mätänetin luita.
Noista yläpään prikoista mulla ei kyllä ole siellä mitään prikkoja vai tarkoitatko iskarin ja ylätuennan välistä leveää prikkaa?E46 320D Touring M-Sport II
Comment
-
-
Originally posted by BigBoi83 View PostSäädettävä sarja kyseessä eli nousen alapäät ovat ns. tasoitetut johtuen säätölautasesta. Ja koiranluut ovat kyllä ihan laatukamaa eikä taida motonetissä ollakkaan lyhennettyjä.
Noista yläpään prikoista mulla ei kyllä ole siellä mitään prikkoja vai tarkoitatko iskarin ja ylätuennan välistä leveää prikkaa?
Ainakin vakiotolpilla jos jousilautasen ja ylälaakerin välistä jättää prikan pois niin junttaa aika hyvin kii.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Olapade View PostJaapa jaa. Surullisen kuuluisa E46 moottorivalo ilmestyi. Vikakoodit luettu ja seuraavaa faktaa tuli paperille.
...[KOODEJA]...
Itse en noista tajua hölkäsen pöläystäkään, nokka-akselin asentotunnistin ja lambat=käynyt liian laihalla? Tunnistin vaihtoon ja toivotaan parasta, vai lambdoissa kenties jotain häikkää? Auto muuten toimii kohtuu normaalisti, ehkä tehoja uupuu (luumu anyways), kierrokset välillä seilaa. Kertokaahan viisaammat. Tarjoan pullakahvit.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostImuvuoto. Katso topikki "M54 imuvuoto- ja livedata..."M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936
Comment
-
-
Kyllä se koskee. Niistä kannattaa aloittaa. Haitariputket, imusarjan tiiviste, huohotin kaikkine letkuineen, kaikki muutkin alipaineletkut, imusarjan takana olevat mahdolliset kumitulpat. Vaikka jotkut kritisoikin imuvuotojen etsimistä starttipilotilla, niin kyllä minä omastani löysin sillä kaikki (ja niitähän riitti). Vikakooditkin oli "samoja": lamdakorjaus ei enää mahdollista, laiha seos jne...E61 525d LCI
Comment
-
-
Olikos tuossa M47:n tukena (320D) kuinka monta moottorin kannatinkumia? Käytin viikonloppuna koko putkiston irti ja siinä ainakin muutama olisi ollut kivasti hollilla, joten ei liene kovin paha rasti itsekään vaihtaa? Ilmeisesti ei pidä purkaa kuin pohjapanssari, tukikolmio ja putkiston suojapellit jolloin pääsee pulttaamaan kaikki kannatinkumien pultit irti ja nostamaan konetta riittävästi? Mietin tässä että onko vaivan arvoista ajosiltojen kanssa rueta tolskaamaan vai mitä ottavat yleensä vaihtotyöstä?
Motonetissä näyttäis olevan tukikumille hintaa 49,90€, lienee kappalehinta? Ovatko ihan roskaa vai? Putkisto oli halkeillut heti turbon jälkeen ennen ekaa kattia, joten lienee moottorin liian suuri liike sitä väännättää. Tuolla kuuluisi olla vissiin 2 alumiinista tukitankoa putkiston alkupäässä? Itsellä toinen ekan katin alapuolella olevista kiinnikkeistä sisälsi vain katkenneen pultin, joten tein uuden tangon alumiinista ja pulttasin sen pitkittäin vaihdelaatikossa olevaan läpireikään. Onkohan alkuperäinen paikka? Toinen kun tulee poikittaissuunnassa kiinni sinne jonnekki etukelkan takaosaan.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNiin siis lähinnä haetaan varmaan sitä että laakeri pyörii vapaasti eikä ota jousilautaseen kiinni, onko näin?
Ainakin vakiotolpilla jos jousilautasen ja ylälaakerin välistä jättää prikan pois niin junttaa aika hyvin kii.E46 320D Touring M-Sport II
Comment
-
-
Originally posted by jrr View PostLähteekö noi pakoputken pultit tuosta pakosarjan loppupäästä pois suosiolla vai pitääkö porata pois? Kardaanille mennessä napsahti pari niistä poikki ja pitäisi laittaa uudet tilalle, mutta aika jämäkät tuntuvat olevan.f22 220i
Comment
-
-
Lämmitystä kokeiltiinkin, mutta kun ei ollut mitään Boschin kuumailmapuhallinta järeämpää niin eihän se mihinkään lähtenyt. Joku kun meni jo pelottelemaan, että ne on hitsattu kiinni mutta tätä kyllä epäilin. Uudet pultit hankinkin jo ihan paikallisesta työkaluja ja muita vastaavia myyvästä puljusta mutta mutta... Tarvitseeko niiden olla sadan markan pultit vai meneekö ihan "tavalliset" saman kokoiset?
Comment
-
Comment