Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tume3
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 141
    • Iisalmi

    Onko tuossa E46:n etupuskurissa oleva säleikön keskiosa millä kiinni?
    Se näyttää olevan 3-osainen ja nuo reunapalat lähtevät helposti irti mutta keskiosaa en ole saanu irroitettua.
    Joutuuko koko puskurin käyttää irti vai pääseekö alakautta sinne käsiksi?

    Kyseessä tuollainen puskuri ja nro.3 säleikkö

    Comment

    • Tuhis
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 125
      • Stadi

      Originally posted by BmwPunisher View Post
      saa helposti, joutuu vain vaihtamaan koko keskikonsolin, katso kuva vaikka täältä..
      Tuo operaatio on tullut tehtyä, tällaiselta aloittelijaltakin meni ekalla yrittämällä.
      Ex:
      E46 320Ci "Baijerin Huzzleri"
      E46 316i "Baijerin Neekeri"

      Comment

      • Hekuli
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 65

        Originally posted by Tuhis View Post
        Tuo operaatio on tullut tehtyä, tällaiselta aloittelijaltakin meni ekalla yrittämällä.
        Osaatko sanoa saako noita jostain halvemmalla? Tai mistä ite hankit sen?
        Köyhyys ei ole ilo, vaikka se rikkaita naurattaakin.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by JJT View Post
          Ei lopu.
          Puhaltaa aaltoilevasti muutaman minuutin kylmää, jonka jälkeen kompressori pysähtyy eikä enää lähde päälle.
          Puhallusteho kuulemma muutenkin heikkoa mutta johtuu varmaan raitisilmasuodattimen tukkoisuudesta.
          Vähän lisää vielä, kompressorin pyöriminen loppuu heti kun lämpömittari nousee siniseltä? Joku anturi?
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            Originally posted by -Lari- View Post
            Auto on 316 1.9l ja 09/00 valmistettu.

            Saanko siihen vakionopeudensäätimen pelkillä ratin nappien vaihdoilla eli mistä tarkalleen tiedän onko sähköinen kaasu vai ei?
            Ihan tuurissa, että saako vai ei. Kaverin vastaavaan -01 ei saanut..
            Merkkiliikkeissä ainakin pitäisi rekisterinumeron perusteella selvitä, että saako.

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              Originally posted by Tume3 View Post
              Onko tuossa E46:n etupuskurissa oleva säleikön keskiosa millä kiinni?
              Se näyttää olevan 3-osainen ja nuo reunapalat lähtevät helposti irti mutta keskiosaa en ole saanu irroitettua.
              Joutuuko koko puskurin käyttää irti vai pääseekö alakautta sinne käsiksi?

              Kyseessä tuollainen puskuri ja nro.3 säleikkö
              http://www.realoem.com/bmw/showparts...22&hg=51&fg=15
              Tuo säleikkö on yhtenäinen ja sen irrottaminen vaatii puskurin irrotuksen. Tästä näet puskurin takapuolen: http://juubi.hlan.net/car/e46touring...nAsennus01.jpg

              säleikkö on kiinni useammalla "muoviniitillä" tuossa alumiinisessa tukipalkissa ja lisäksi muovikynsillä kiinni itse puskurissa.

              Comment

              • Bbird80
                Newbiemmer
                • Aug 2010
                • 7
                • Helsinki

                328i -99 Steptronic kolahtaa alaspäin vaihdettaessa

                Reilun 6000 kilometrin Eurooppa-kiertueen loppupäässä alkoi automaatti pitää ääntä alaspäin vaihdettaessa, uskoakseni kakkos- ja ykkösvaihteen kohdalla. Laatikolla on ajettu reilu 290 tkm, joista omaa ajoa reilu kymppi, ja huomasin nuo pienet kolahdukset/tumpsahdukset ensimmäistä kertaa vasta nyt, alppipainotteisen ajopäivän jälkeen. Uskoakseni moottorijarruttaminen manuaalitoiminnolla rasitti vaihteistoa jonkin verran. Alppiteillä moottorijarrutus oli must, ja yleensä riitti kakkoselle pudottaminen, mutta joissakin neulansilmissä pudotin myös ykköselle.

                Äänen huomaa erityisesti silloin, kun pysähtyy valoihin tms. hieman kovemmasta vauhdista. Ylöspäin vaihdettaessa en ääntä ole kuullut.

                Vaihdelaatikosta kuuluvat äänet eivät koskaan ole kovin mukava juttu, joten mitä suosittelisitte tarkastamaan/tarkistuttamaan? En ole vielä ryhtynyt mihinkään toimenpiteisiin.

                Ja tulipahan samalla kirjoitettua ensimmäinen viesti foorumille... Tästä se lähtee!

                E: Vaihteiston malli taitaa olla GM 5L40-E, mikäli E46fanatics.com:in listaukseen on luottamista.
                Last edited by Bbird80; 03-08-2010, 14:40.
                Ex: E46 328iA -99 M-tech II
                Nyt: E61 530dA -04

                Comment

                • Tume3
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 141
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Juubi View Post
                  Tuo säleikkö on yhtenäinen ja sen irrottaminen vaatii puskurin irrotuksen. Tästä näet puskurin takapuolen: http://juubi.hlan.net/car/e46touring...nAsennus01.jpg

                  säleikkö on kiinni useammalla "muoviniitillä" tuossa alumiinisessa tukipalkissa ja lisäksi muovikynsillä kiinni itse puskurissa.
                  Ilmankos se ei tahtonutkaan lähteä mukaan
                  Sittenpä se menee puskurin irrotukseen

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16344
                    • Leppävirta

                    On ihan hakusessa missä vaiheessa E46:ssa tulee faceliftit ym parannukset. Voisko joku valaista? Muutenkin kaikki tietämys kyseisestä korimallista ja niiden tekniikoista on nollassa.

                    Ja jos esim. 318i Touring -00 olisi kyseessä niin mitähän tuollaisesta kannattaa kysellä? Onko mitään erikoista tyyppi vikaa vai ihan perus bmw meininkiä mitä katsoa ja kysellä..? Onko nämä miten alttiita ruosteelle? Sähkövikoja?

                    Kiitos jos joku osaa/malttaa auttaa.

                    -Juha
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Lue tuo ensin niin sitten kyselet jos jäi vielä jotain kaivelemaan
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • JD
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1195
                        • Espoo

                        Vastuksia :-)

                        Tässäpä niitä E46 vastuksia :-) eräs lämppäritarina:

                        E46:ssa toimi vain nopein asento lämppärin puhaltimessa, esivastus hajonnut ajattelin ja aloin etsimään sen sijaintia.
                        Oli vaikea rasti "kun ei vaan voi lukea korjausoppaita" Ei näkynyt merkkiäkään vaikka sivupahvit ja hanskalokeron poisti. Lopulta piti lähteä kytkimeltä lähtevää piuhanippua seuraamaan vaan sekin oli hankalaa kun nippu katosi lopulta kotelon sisään jossakin takana. Lämppärin kyljessä oli joku moottori jonka vielä nappasin irti, samalla se vetäisi auki valtavan muoviläpän lämppärin ja tulipellin välistä (sisäilmankierto-läppä). Sinne tiirailemalla näkyi että sinnehän se piuhanippu menee läpän taakse puhaltimen siipien lähelle.

                        Siellä odotti mielenkiintoinen näky: Piuhanipun päässä oli liitin jonka reunimmaisiin nastoihin oli työnnetty paljas noin 6 cm pituinen jousi!



                        Nyt oli kyllä Virolaiset tee-itse-miehet pistäneet omiaan, näin ne oli saaneet kytkettyä suurimman nopeuden nastat yhteen ja tämä jousiviritys lie tarkoitettu toimimaan vastuksena ja lämmönpoistona siitä. Ihan näppärää juu...

                        Varsinkin kun tämä ilmastoimattoman lämppärin original vastus BMW kaupassa maksaa alle kolmenkympin niin kannattikohan?



                        Oli hirmuhomma punnertaa se uusi vastus paikoilleen kun yksi käsi mahtui juuri ja juuri sinne sisään ja piuha ei anna periksi joten käsikopelolla oli ähellettävä liitin paikoilleen. Meni
                        kuitenkin ja kaikki nopeudet palasi.

                        Tulipa korjattua toinen kummallisuus samalla, se kun puhalsi ilmaa lasille kun nupin käänsi puhaltamaan jaloille... Oli tasan 180 astetta pielessä ja sitä kummastelin että kuinka on edes mahdollista, onko väärä nuppi kenties?
                        Ei ollut, vaan Viron pojat oli koonneet vivut remontissaan väärin, siellä on iso pyörä vipuja liikuttamassa jonka pohjassa on hammasratas, sen kun käänsi oikeaan asentoon niin nyt puhaltaa sinnen minne nuppi näyttää.
                        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          JD:llähän meni hyvin kun 10 kroonin suutari ei ollut saanut pahempaa vahinkoa aikaisiksi :think
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • dumle127
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 99
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            On ihan hakusessa missä vaiheessa E46:ssa tulee faceliftit ym parannukset. Voisko joku valaista? Muutenkin kaikki tietämys kyseisestä korimallista ja niiden tekniikoista on nollassa.

                            Ja jos esim. 318i Touring -00 olisi kyseessä niin mitähän tuollaisesta kannattaa kysellä? Onko mitään erikoista tyyppi vikaa vai ihan perus bmw meininkiä mitä katsoa ja kysellä..? Onko nämä miten alttiita ruosteelle? Sähkövikoja?

                            Kiitos jos joku osaa/malttaa auttaa.

                            -Juha
                            Itselläni on juuri tuollainen 318i Touring -00, mittarissa nyt 180tkm, ollut meillä 1,5v ja sinä aikana ajettu 30tkm. Tyytyväinen oon ollut, tehoa sais tietysti aina olla enemmän...

                            Alkavaa ruostetta löytyy etulokasuojasta, konepellin sisäpuolelta ja etureunasta maali alkanu kuplimaan. Vikoja mitä ollut tänäaikana; Takalasi alkoi aukeilla itseksiään kosteilla säillä, nyt sulake poissa niin ei aukeile enää. Uusittu mm. ilmamassamittari, paisuntasäiliö, lohkolämmittimen etuvastus ja takaiskunvaimentimen yläpää. Jotain mystistä jäähdytin ongelmaa on vissiin kun vilkuttelee sillon tällön merkkivaloa ja välillä palaa myös käsijarru, ABS, ASC merkkivalot, tämä ongelma johtuu vissiin ABS-anturissa.

                            Comment

                            • vilho
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 34
                              • Joutseno

                              Kurkkasin tossa konehuoneeseen ja huomasin että edestä päin katottuna vasemmalta kone on alkanut "hikoilemaan" öljyä koko koneen pituudelta aika ylhäältä, mikäs voisi olla vikana? ei kai kansi vika? (sori,vähän heikosti selitetty)

                              Comment

                              • Tuoppo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2007
                                • 558
                                • Joensuu

                                Originally posted by vilho View Post
                                Kurkkasin tossa konehuoneeseen ja huomasin että edestä päin katottuna vasemmalta kone on alkanut "hikoilemaan" öljyä koko koneen pituudelta aika ylhäältä, mikäs voisi olla vikana? ei kai kansi vika? (sori,vähän heikosti selitetty)
                                Ettei vika olisi sama kun, tässä ...

                                G30 530e xDrive iPerformance -20
                                E70 X5 xDrive40d -10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎