Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ackbar
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 253
    • Espoo

Pitäisi edestä oikeanpuoleinen kylkilista vaihtaa, kun vähän repsottaa. Päällisin puolin ok kuntoinen, mutta kiinnikkeet kuluneet. RealOEM pisti pollan sekaisin. http://realoem.com/bmw/showparts.do?...09&hg=41&fg=40

Tarviiko tuosta ostaa vain toi INNER RIGHT WINDOW CHANNEL COVER osa 2 siinä osassa on ne tapit jotka menee ovipellin rei-istä sisään? Ja vanha pääliosa napsautetaan osa kakkoseen kiinni? En oo vielä vanhaa repiny irti ja tarkastellu lähemmin.. :think

Comment

• nekholm
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 860
      • Porvoo

Aamulla kun käynnistin auton, se tärisi ihan helvetisti, ei meinannut pysyä käynnissä, ja sammui pienen hetken päästä. Moottorin varoitusvalo syttyi vähän ennen kuin auto sammui. Ohjekirjan mukaan "pakokaasuarvot heikentyneet". Pitää varmaan viedä auto huoltoon tarkistettavaksi, mutta voiko sillä ajaa nyt kun se teki noin, vai vahingoittaako se moottoria?
      VW Passat 1.4 TSI -12
      Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

Comment

• Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

Mulla oli vähän sama juttu niin yksi puola oli pimeenä, onneksi mulla on INPA jolla pääsin katsomaan mikä pissi.
        Itse asiassa mun auto ei sammunut, täristi vaan kun kävi 5-pytyllä
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

Comment

• K-3
          Newbiemmer
          • Aug 2009
          • 25
          • Oulu

Sisälämmittimen paikka

Ilmat viilenee ja piti taas kaivaa sisälämppäri naftaliinista. Palautui mieleen viimetalvinen ongelma, eli lämppärin paikka kabiinissa. Tuli silloin ruuvattua se kiinni keskikonsolin sivuun apukuskin jalkatilaan, mutta vasta jälkikäteen hokasin että pentele, hanskalokero ei mahdu avautumaan kun tökkää lämmittimeen...

Onkohan noihin olemassa lattialle laitettavia jalustoja/tukia, vai onko paras paikka asennukselle hanskalokeron alla -> lokeron luukku menee melko alas, ei välttämättä mahdu? Vai pitääkö tässä alkaa itse rustaamaan jotain telinettä?

Lämppäri on sellanen ohut malli, muistaakseni Defa Termini 1850, ja auto siis e46 compacti.

Comment

• huppu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 423
            • Rovaniemi

Tärinää

Originally posted by Dani View Post
            Mulla oli vähän sama juttu niin yksi puola oli pimeenä, onneksi mulla on INPA jolla pääsin katsomaan mikä pissi.
            Yhessä E46 316i rupes pari kertaa tärisemään ja tehot katos. Puolahan sieltä oli sitten menny. Ei ollu mukava ajaa kun se tuli eikä tienny minkä moottorivikavalon se iski tauluun
            BMW E46 318d 10/04

Comment

• Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

Originally posted by K-3 View Post
              Ilmat viilenee ja piti taas kaivaa sisälämppäri naftaliinista. Palautui mieleen viimetalvinen ongelma, eli lämppärin paikka kabiinissa. Tuli silloin ruuvattua se kiinni keskikonsolin sivuun apukuskin jalkatilaan, mutta vasta jälkikäteen hokasin että pentele, hanskalokero ei mahdu avautumaan kun tökkää lämmittimeen...

Onkohan noihin olemassa lattialle laitettavia jalustoja/tukia, vai onko paras paikka asennukselle hanskalokeron alla -> lokeron luukku menee melko alas, ei välttämättä mahdu? Vai pitääkö tässä alkaa itse rustaamaan jotain telinettä?

Lämppäri on sellanen ohut malli, muistaakseni Defa Termini 1850, ja auto siis e46 compacti.
              Onko E46 Compactissa tuo tila ahtaampi ku normaaleissa E46:ssa?
              Itselläni samassa paikkaa ja ei ongelmia luukun kanssa:
              sigpic

Comment

• Sampza
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1398
                • Rovaniemi

Vetokoukku+sähkösarja e46 sedaniin...

Mitä maksaa, mistä kannattee tilata? Ideana olis asennuttaa irroitetta koukku omaani kun tuli tuo peräkärrykin ostettua kelkankuskaamiseen.

Aiheesta on varmasti ollut juttua paljonkin vaan ei mun söörtsi paljon löytänyt.

Onkohan tää nyt aivan tosi et töineen (8h työtä) asennettuna hintaa koukulle tulee noin 950€? Kävin kysymässä just täällä Rovaniemellä eräästä varaosaliikkeestä.
                320d touring M-sport -09
                320d -02
                1250 Bandit S

Comment

• T-N
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 42
                  • Raisio

Originally posted by Sampza View Post

Mitä maksaa, mistä kannattee tilata? Ideana olis asennuttaa irroitetta koukku omaani kun tuli tuo peräkärrykin ostettua kelkankuskaamiseen.

Aiheesta on varmasti ollut juttua paljonkin vaan ei mun söörtsi paljon löytänyt.

Onkohan tää nyt aivan tosi et töineen (8h työtä) asennettuna hintaa koukulle tulee noin 950€? Kävin kysymässä just täällä Rovaniemellä eräästä varaosaliikkeestä.
                  Heitin itte koukun paikalleen ja johtasarjan vedin vain takalootaa. Sitte auto johonkin joka osaa johtosarjan kytkeä ja koodata, itseltäni taisi kulua asennukseen noin 5h että puskuri oli takaisin paikallaan ja johtosarjan asennus maksoin alle 100€ Eli kokonais hintaa taisi tulla noin 500... En muista tarkkaa

Comment

• K-3
                    Newbiemmer
                    • Aug 2009
                    • 25
                    • Oulu

Onko E46 Compactissa tuo tila ahtaampi ku normaaleissa E46:ssa?
                    Itselläni samassa paikkaa ja ei ongelmia luukun kanssa:
                    Tilat vaikuttais ainakin kuvan perusteella jokseenkin samalta, joten tuota vois harkita. Ei vaan taida talvipakkasilla kovin nopsaa tuulilasi sulaa kun tuolta jalkatilan pohjalta hönkii (tosin parempaakaan kiinteänasennuksen paikka ei taida olla?). Mitä muuten kuvan kiinnityskohdassa on seinän takana, että uskaltaako ruuvata paketin mukana tulleilla ruuveilla kiinni? Vaikutti aika pehmoiselta tuo verhoilu.

Comment

• nekholm
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 860
                      • Porvoo

Originally posted by huppu View Post
                      Yhessä E46 316i rupes pari kertaa tärisemään ja tehot katos. Puolahan sieltä oli sitten menny. Ei ollu mukava ajaa kun se tuli eikä tienny minkä moottorivikavalon se iski tauluun
                      Voinko ajaa huoltoon ihan normaalisti, matkaa noin 30 km?
                      VW Passat 1.4 TSI -12
                      Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

Comment

• Jpää
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 1909
                        • Ylitornio

Originally posted by Sampza View Post

kyllä se auttamatta on kallista lystiä....
                        just v-loppuna erään tuttavan kanssa katseltiin melkein kaikki mahd paikat läpi mistä saa koukkua ja johtosarjaa (örum yms) ja joka paikassa jälleen myynti hinta koukulle oli ~120-160€ ja 7 napainen johtosarja oli järkiään sen 160€

E: tuttu siis töissä eräässä liikkeessä jonka jälleenmyyjä tunnuksilla nähtiin heidän sisäänosto hinnat ja mikä maksa minkäkin verran asiakkaalle.
                        Last edited by Jpää; 07-10-2010, 21:32.
                        VW Crafter
                        e90 320d
                        ex:
                        f31 320xda
                        e61 530da
                        e38 740d
                        e34 535 bt
                        e39 540ia
                        Pårkkana E36
                        e46 320 d
                        e34 525 tds

Comment

• Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

Minuutin haulla ebaysta:

Onha noita, kattoo sitte vaa tarkemmin että kaikki tarpeellinen on mukana ja oikeanlainen liitin kärryä varten. Tosta en enempiä katellu ku että on sähkösarja mukana.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

Comment

• huppu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 423
                            • Rovaniemi

Originally posted by nekholm View Post
                            Tuohon en ite ainakaan osaa varmasti mitään sanoa, kannattaa ehkä kysyä huollosta mitä ovat mieltä, että kannattaako ottaa hinuri Tuolla autolla, mistä mainitsin, niin ei taidettu montaa kilometriä ajaa, kun se pääsi pajalle.
                            BMW E46 318d 10/04

Comment

• Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

Originally posted by K-3 View Post
                              Tilat vaikuttais ainakin kuvan perusteella jokseenkin samalta, joten tuota vois harkita. Ei vaan taida talvipakkasilla kovin nopsaa tuulilasi sulaa kun tuolta jalkatilan pohjalta hönkii (tosin parempaakaan kiinteänasennuksen paikka ei taida olla?). Mitä muuten kuvan kiinnityskohdassa on seinän takana, että uskaltaako ruuvata paketin mukana tulleilla ruuveilla kiinni? Vaikutti aika pehmoiselta tuo verhoilu.
                              Itselläni tuulilasi + takalasi ja tietysti sivulasit auki talvella vaikka pakkasta oli vähän ehkä liikaakin, koska säädän kellon aina niin että lähes 2h lämmittää ennen kun hyppään autoon.

Itse laitoin lämmittimen kiinnityslevyn kiinni ihan suoraan tohon verhoiluun mukana tulleilla ruuveilla+prikolla, hyvin pysyy kiinni, ei ongelmia sen suhteen.
                              sigpic

Comment

• Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

Originally posted by nekholm View Post
                                Itse jätin auton parkkipaikalle ja menin bussilla hakemaan sytytyspuolat, maksoivat ~40€/kpl. marmoritiskiltä.
                                sigpic

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎