Illat pimenee niin tuli mieleen päivittää sisävalot ledeihin. Samalla tekisi mieli laittaa jalkatilaan omat valonsa, joiden oletan kuuluvan sisävalopakettiin. Jotta projekti tulisi tehtyä kunnolla niin haluaisin käyttää alkuperäisiä "umpioita" ja mahdollisesti myös johtoja.
En vain millään onnistu löytämään kyseisiä osia netin Online-katalogeista. Onko jollain kokemusta valojen laitosta tai tiedossa noita osanumeroita?
Jaa... ainakin oulun veholla valistivat että matto on juurikin bmw:n jotakin omaa lastenistuinta varten. Juniorin istuin painaa ilmeisesti jostakin tietystä kohdasta istuinta ja mattoa ja matkustajan airbag kytkeytyy automaattisesti pois päältä ja valo syttyy. Ajan kanssa tämä matto sitten kuluu kun siinä istutaan ja rupeaa polttelemaan valoa ja kytkee airbagin pois itsekseen. Mulla ainakin ongelma korostui aina kun vänkärin penkillä vielä istui joku. Miksi se matto tunnustelisi vain istuuko siinä penkillä joku, tai ei istu, ja sitten vain polttaisi airbagin valoa?
No perhana, hieno homma jos asia on näin. Vielä kuitenkin rohkenen olla erimieltä asiasta, mutta toivottavasti joku valaisee lisää. Itse elän siinä luulossa että tunnistinmatto tunnistaa penkillä istuvan ja läväyttää bägin naamalle jos kolaroit, muuten jää bägi laukeamatta. Korjatkaa jos olen väärässä.:think
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Kuten manuaalissa lukee, öljyt vaihdettava huoltoilmaisimen mukaan TAI kerran vuodessa. Ei ole lehmän vika jos heinä on huonoa
Lukeeko siinä manuaalissa, että mikä öljy laatu on minimi vaatimus pitkälle huoltovälille ja saisiko näitä huonompia käyttää ollenkaan? Minulla nuo kirjat on ruotsiksi niin niistä ei oikeen pääse jyvälle
Lukeeko siinä manuaalissa, että mikä öljy laatu on minimi vaatimus pitkälle huoltovälille ja saisiko näitä huonompia käyttää ollenkaan? Minulla nuo kirjat on ruotsiksi niin niistä ei oikeen pääse jyvälle
Enpä ole kiinnittänyt enempää huomiota, itselläni lappuset italiaksi
Mutta, jos LL-04 öljy kelpaa uudempiinkin koneisiin pitkällä huoltovälillä, niin miksei myös vanhempiin koneisiin.
No perhana, hieno homma jos asia on näin. Vielä kuitenkin rohkenen olla erimieltä asiasta, mutta toivottavasti joku valaisee lisää. Itse elän siinä luulossa että tunnistinmatto tunnistaa penkillä istuvan ja läväyttää bägin naamalle jos kolaroit, muuten jää bägi laukeamatta. Korjatkaa jos olen väärässä.:think
Tunnistinmatto tunnistaa vissiin yli 15kg painon. Tällöin kolari tilanteessa bägi laukeaa.
Äh, samapa tuo. Pääasia että ongelma korjautui sillä maton vaihdolla
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Tätä vois varmaan tutkiskella itsekin eteenpäin, mutta kyselen kuitenkin täältä kokemuksia.
Vika on seuraavanlainen, vasemmalle puolelle vilkutettaessa vilkutus on noin tuplasti tavallista nopeampaa.
Mitä on tehty:
- Polttimet ehjät
- takavilkun maajohto uusiksi
- etuvilkun kosketuksen ja johtojen tarkastus (osajohdoista teipattu)
- sivuvilkkuun en ole koskenut
- jännitetaso (pulssijännite korkea) vasen 1,5v/oikea 3v
Mahdolliset viat todennäköisyysjärjestyksessä:
1. maaongelma (kosketus)=etupään johtojen vaihto
2. vilkkuviiksi rikki
3. valomoduuli viallinen (tässä ei tietääkseni vilkkureleitä, vaan valomoduuli ohjaa?)
Ksysymys: 1. Onko ollut vastaavaa ongelmaa? 2. Miten noista saisi selvyyden? (oma kuvitelma on, että alhainen jännitetaso viittaisi kohtaan 1.)
Ps. Mikäli tietäjä löytyy lähialueelta tarjoan oluen..
Volvo 144s -69
Saab 96 v4 -73
Toyota Corolla -83
Bmw e30 318i -83
Renault Clio 1.4 -01
Renault Megane 1.6 -0.3
Peugeot 607 -00
Volvo v70 D5 -03
Bmw e46 320d -02
Tätä vois varmaan tutkiskella itsekin eteenpäin, mutta kyselen kuitenkin täältä kokemuksia.
Vika on seuraavanlainen, vasemmalle puolelle vilkutettaessa vilkutus on noin tuplasti tavallista nopeampaa.
Mitä on tehty:
- Polttimet ehjät
- takavilkun maajohto uusiksi
- etuvilkun kosketuksen ja johtojen tarkastus (osajohdoista teipattu)
- sivuvilkkuun en ole koskenut
- jännitetaso (pulssijännite korkea) vasen 1,5v/oikea 3v
Mahdolliset viat todennäköisyysjärjestyksessä:
1. maaongelma (kosketus)=etupään johtojen vaihto
2. vilkkuviiksi rikki
3. valomoduuli viallinen (tässä ei tietääkseni vilkkureleitä, vaan valomoduuli ohjaa?)
Ksysymys: 1. Onko ollut vastaavaa ongelmaa? 2. Miten noista saisi selvyyden? (oma kuvitelma on, että alhainen jännitetaso viittaisi kohtaan 1.)
Ps. Mikäli tietäjä löytyy lähialueelta tarjoan oluen..
Minulla E46 teki tuota heti ajon alussa. Minulla paloi myös laturin valo, joka korjaantui jännitteenmuuntimen vaihdolla. Eli epäilen että kyseessä oli akun matala varaustaso. Tosin minulle se teki sitä oikealle käännyttäessä...
Eikai tuo tomaattilota ala kiukutteleen kun kesänakit on 225 /40 / 18 ja talvella 225 /50 / 17, orkkisvanteilla. Näissähän on eri halkasijat? Mahtuuko nuo ees enään pyörimään raapimatta?
Eikai tuo tomaattilota ala kiukutteleen kun kesänakit on 225 /40 / 18 ja talvella 225 /50 / 17, orkkisvanteilla. Näissähän on eri halkasijat? Mahtuuko nuo ees enään pyörimään raapimatta?
225/45R17 on ainaki joku suositus tai vstv. koko E36:sessa, joten olettaisin tässäkin mallissa olevan. Huomaa paino sanalla oletus ja korjata saa, jos olen väärässä.
Mikä olis paras tapa nostaa xenoneitten valokeilaa, nyt tuntuis olevan liian alhalla tuo valokeila. Valot liikkuu käynnistäessä alas ja takas normikorkeuteen (joka on ehkä liian alhalla), korkeussäätö toimii myös ajaessa eli korkeussäätöantureitten pitäis olla ehjät.
Tapahtuuko tämä säätö ihan mekaanisesti vai ohjelmallisesti?
225/45R17 on ainaki joku suositus tai vstv. koko E36:sessa, joten olettaisin tässäkin mallissa olevan. Huomaa paino sanalla oletus ja korjata saa, jos olen väärässä.
225/45/17 ja 225/40/18 on sama vierintäkehä, eli ei 50-profiililla vaan mieluiten 45-profiililla 225 levyisenä
Comment