316 -02 sedan aj. 240tkm.
takapäästä kuskin puolelta kuuluu 60 - 98km nopeudessa jurinaa, epäilin että kuuluu kuskinpuolen pyörän laakerista ja vaihdoin uuden. samalla tuli huomattua et käkkärihihnojen kitkapinnat oli irti satuloista ja kaikki hilppeet jumissa, nyt siel ei oo mitään käkkäriin liittyvää paikoillaan paitti vaijeri.
mut ääni kuuluu edelleen, myös hienojakoista tärinää havaittavissa. jarrut ei laahaa..
periaatteessa perän mennessä äänen pitääs olla kovempaa ja kuulua alhaisemmissakin nopeuksissa?
rättinivelestä ei väljyyttä..
murros oli yhellä kohalla nätisti liikkuva mut ääri laidoissa oli pientä takkuamista molemmista päistä..
mistä osaas tutkia tarkemmin?
kertokaas nyt joku asiasta ymmärtävä!
välillä ääni hiljenee kun ajelee kuoppasilla teillä ja välillä taas ääni suurenee. pakin päälle laittaeessa peräpäästä kuuluu joskus " thumps " vaimeasti mut ei aina.. laakerit navoissa uudet sekä kaikki jarru hilppeet.. kylmänä ääni on vaieampaa, kun ajelee 5-10km ni ääni voimistuu mut välillä hiljenee lämpimänäkin..
ja nyt ääni kuuluu paremmin apparin puolelta..
Paljonko mene öljyä 325i e46 m54?
Entäs kuinka tuo öljynvaihtovälin ilmoittama kilometrimäärä "nollataan"?
-Kytke sytytysvirta pois päältä
-Paina ja pidä painettuna painiketta A nopeusmittarin ja polttoainemittarien välissä
-Käännä virta-avain asentoon 1.
-5 sekunnin jälkeen ilmestyy "oilservice" tai "inspection" näkyvät yhdessä "RESET" tai "RE" tekstin kanssa.
-Vapauta painike A. Paina ja pidä painettuna painiketta A. Seuraavien 5 s:n jälkeen teksti "RESET" alkaa välkkyä.
-Vapauta painike A. Paina ja vapauta painike A uudestaan.
-Uusi huoltoväli ilmestyy näytölle.
-Paina ja vapauta painike A. Teksti "END SIA" on nyt näytössä.
-Käännä sytytysvirta pois päältä.
Kyllähän tuo aika yleinen on. Nykii ja puutuu kiihdytyksissä ja tuntuu kone aika hengettömältä
Riippuu vähän onko diesel vai bensa ja miten paljon mittari on heikentynyt. Totaalihajoamisen ja väärän näyttämän välillä on joskus pitkäkin ajanjakso, joka tietysti huonontaa ajomukavuutta huomattavasti muttei näy suoraan vikakoodeissa.
aloin vaan miettiä että olisko ilmamassamittarissa jotakin vikaa kun autoon laitettiin uusi ohjelma ja persdynolla ei ole ainakaan tullut luvattuja tehoja lisää,että olisko toi ilmamassamittarin vaihto mahdollinen korjaus,tosin ei kyllä ole ollut nykimistä tai muutakaan epäilyttävää....
Taitaapi olla Löwen tekele joka on tuohon hintaan myynnissä. Sen alapuolella on aito Boschilainen hintaan 238€
Saksassa tuo Löwen mittari kustantaa 119,90€...
e90 330i lci -09 Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Onko kellään tietoa, että passaako e46 sedanin koukku samanikäiseen farkkuun (-00)!?
Itse itseäni lainaten...ei taida passata tuo sedanin koukku farkkuun vai? Taitaa mennä uuden ostoon, joiden hintoja seuranneena voin vinkata, että ainakin Oulussa Felox-niminen pulju (http://www.felox.fi/index.php) myy mielestäni halvalla asennettuna 600€:oon kiinteää ja olikohan puoltoistahunttia kalliimmalla irroitettavaa (asennuksen osuus 250€).
Mahtaakohan olla vika vai ominaisuus, että 320D:ssä (M47) seilaa tyhjäkäynti aavistuksen lähinnä kylmällä koneella. Seilaaminen tapahtuu tosin pienellä välillä n. 750-900rpm, mutta tärisyttää autoa ikävästi. Bensa-autoon olen joskus vastaavan onkelman vuoksi vaihtanut bensapaineensäätimen, mutta voisko johtua myös imuvuodosta tms.? Liekköhän olisi apua, jos käyttäisi piuhan päässä?
Kyselin tuolla aiemmin jo, että mistä olette löytäneet juuri diesel-moottorilla varustetuille e46:lle kohdistettuja korjausoppaita? Nappasin hyllystä Alfamerin e46 opuksen ja huomasin, että eipä se käsittelekkään erikseen kiisseleitä (http://www.alfamer.fi/3sarja-19982004-p-16247.html), mutta liekkö sitten tuosta opuksesta eri versiota löytyykään?
Mahtaakohan olla vika vai ominaisuus, että 320D:ssä (M57) seilaa tyhjäkäynti aavistuksen lähinnä kylmällä koneella. Seilaaminen tapahtuu tosin pienellä välillä n. 750-900rpm, mutta tärisyttää autoa ikävästi. Bensa-autoon olen joskus vastaavan onkelman vuoksi vaihtanut bensapaineensäätimen, mutta voisko johtua myös imuvuodosta tms.? Liekköhän olisi apua, jos käyttäisi piuhan päässä?
Ettei se moottori kuitenkin olisi M47 eikä M57..
Tuo tyhjäkäynnin seilaaminen kylmällä koneella voi johtua myös sähköisen lisälämmittimen päälle menosta. Lämmitin menee kylmällä koneella hetkeksi päälle, jolloin haukkaa virtaa niin paljon että tyhjäkäynti laskee hetkeksi.
Ettei se moottori kuitenkin olisi M47 eikä M57..
Tuo tyhjäkäynnin seilaaminen kylmällä koneella voi johtua myös sähköisen lisälämmittimen päälle menosta. Lämmitin menee kylmällä koneella hetkeksi päälle, jolloin haukkaa virtaa niin paljon että tyhjäkäynti laskee hetkeksi.
Ohhoh lipsahti eli neliseiska tietenkin. Mutta seilaaminen saattaa tapahtua kolmisenkin kertaa yhden liikennevalostopin aikana eli eikait se niin tiuhaan pätki tuota lisälämmittimen käyttöä?
Comment