Itse myös kaipailisin tietoja, että mihkä tuon sisätilalämppärin tohtii ruuvailla, eli onko heti tuon verjoilun takana mitään kriittistä? Tokihan ne asennusruuvit ovat melko lyhkäset, mutta ei viittis ympimähkään niitäkään ruuvailla. Tuli vaan pöljyyksissään ostettua se Defan paksumpi kansainmalli, joten liekkö se jo tiellä tuossa konsolin kyljessä. Voisi esim. jo tuossa aiemmin mainittu lattiateline olla järkevämpi, saisi aina vänkäri tarpeen tullen puskea lämppärin pois tieltä penkin eteen.
Koukun asennus olisi täälläkin edessä ja tosiaan mielellään ennen kelkkakauden alkua. Tuntuvat vaan pirulaiset olevan hinnoissaan. Käytettynäkin tuntuvat menevän kuin kuumille kiville. Näissä missään ei taida olla tuota johtosarjaa valmiutena jos ei ole koukkuakaan? Oiskohan tuo kuinka bolt-on homma, jos itse asentelis. Ei kellään satu olemaan kuvatuksia takapuskurin leikkelystä koukun asennuksen yhteydessä? Se pieni alalippa taitaa olla ainut näkyvä kohta, jota täytyy hieman puukottaa vai...?
Oletteko törmänneet Alfamerin tai vastaavan julkaisijan suomenkieliseen korjausoppaaseen, jossa tarkasteltaisiin edes jossain määrin myös diesel-koneita? Nappasin tomerana e46-opuksen kainaloon Motonetistä ja kotona luin takakannesta sen pienellä präntätyn: "ei käsitellä diesel-moottoreita, coupen ja cabrioletin korin eroavaisuuksia jne jne..". Mietin vain, että jos muuta opusta ei ole tuota korvaamaan, niin kyllähän tuon pohjalta jo jarruremontteja yms. varten saa neuvoa-antavaa, joten lojukoot siinä tapauksessa kirjahyllyssä.
Onko tälle M57 dieselille kovinkin ominaista korvakuulolla havaittava maltillinen nakutus kylmänä? Tiedän, että hydrauliset nostimet vaativat hetken öljynpaineiden nousua jne., mutta ajattelin vain, että onko tuo ominaisuus vai pitäiskö huolestua? Lähinnä vain VAG-dieselistä aiemmin kokemusta ja tässä ehkä ensimmäisen parin kilometrin matkalla nakutus kuuluu kyllä selvemmin, mutta häviää tyystin melko pikaiseen. Kelit ollut nollan pinnassa ja auto ei vielä roikan jatkeena. Öljyt melko vasta vaihdeltu jne.
Koukun asennus olisi täälläkin edessä ja tosiaan mielellään ennen kelkkakauden alkua. Tuntuvat vaan pirulaiset olevan hinnoissaan. Käytettynäkin tuntuvat menevän kuin kuumille kiville. Näissä missään ei taida olla tuota johtosarjaa valmiutena jos ei ole koukkuakaan? Oiskohan tuo kuinka bolt-on homma, jos itse asentelis. Ei kellään satu olemaan kuvatuksia takapuskurin leikkelystä koukun asennuksen yhteydessä? Se pieni alalippa taitaa olla ainut näkyvä kohta, jota täytyy hieman puukottaa vai...?
Oletteko törmänneet Alfamerin tai vastaavan julkaisijan suomenkieliseen korjausoppaaseen, jossa tarkasteltaisiin edes jossain määrin myös diesel-koneita? Nappasin tomerana e46-opuksen kainaloon Motonetistä ja kotona luin takakannesta sen pienellä präntätyn: "ei käsitellä diesel-moottoreita, coupen ja cabrioletin korin eroavaisuuksia jne jne..". Mietin vain, että jos muuta opusta ei ole tuota korvaamaan, niin kyllähän tuon pohjalta jo jarruremontteja yms. varten saa neuvoa-antavaa, joten lojukoot siinä tapauksessa kirjahyllyssä.
Onko tälle M57 dieselille kovinkin ominaista korvakuulolla havaittava maltillinen nakutus kylmänä? Tiedän, että hydrauliset nostimet vaativat hetken öljynpaineiden nousua jne., mutta ajattelin vain, että onko tuo ominaisuus vai pitäiskö huolestua? Lähinnä vain VAG-dieselistä aiemmin kokemusta ja tässä ehkä ensimmäisen parin kilometrin matkalla nakutus kuuluu kyllä selvemmin, mutta häviää tyystin melko pikaiseen. Kelit ollut nollan pinnassa ja auto ei vielä roikan jatkeena. Öljyt melko vasta vaihdeltu jne.
Comment