Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tapiska
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 70
    • Tampere

    Onko hajua missä sijaitsee hehkujen ohjainyksikkö, E46 320d M47N Touring? Tarviiko tuota ohjainyksikköä koodata/kalibroida jos sen vaihtaa uuteen?

    Itsellä antaa vikakoodia 2 sylinterin hehkulle koko ajan, hehkut vaihdettu mutta silti sitä vikakoodia pukkaa niin kaippa se vika voisi olla sitten tuossa hehkujen ohjainyksikössä.:think
    Last edited by Tapiska; 23-02-2011, 03:06.
    E91 320iA - 08 LCI

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      Originally posted by tuumas View Post
      Huomasin että on lakannut E46 kuskin penkin lämmitys penkin yläosasta, eli vain istuinosa lämpeää? Onko kokemuksia, voiko olla vain joku johto irti/poikki vai?
      Cabissa lämpee muistaakseni vänkärinpenkistä vain selkäosa. Ne vastusmatot pystyy todennäköisesti sieltä penkin alla olevasta liittimestä mittaamaan jos tietää kaavion miten mitata. Vaihdatin E36 sporttipenkkiin joskus molemmat matot, maksoi n. 150€ 2 mattoa marmoritiskiltä ja sitten kyllä pelasi. Parintunnin työ.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Originally posted by Tapiska View Post
        Onko hajua missä sijaitsee hehkujen ohjainyksikkö, E46 320d M47N Touring? Tarviiko tuota ohjainyksikköä koodata/kalibroida jos sen vaihtaa uuteen?

        Itsellä antaa vikakoodia 2 sylinterin hehkulle koko ajan, hehkut vaihdettu mutta silti sitä vikakoodia pukkaa niin kaippa se vika voisi olla sitten tuossa hehkujen ohjainyksikössä.:think
        Siellä se on jossain öljytikun jalan vieressä. Melko hankalassa paikassa vaihdon kannalta, ohjeen mukaan alhaalta päin pitäisi vaihtaa. Näppäräsorminen saanee yläkautta mutta voi olla liittimet tiukassa eikä niitä oikein edes näe :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Goisb
          Newbiemmer
          • Feb 2011
          • 6
          • Espoo

          Originally posted by ilu View Post
          Samoja oireita täällä! Mulla työmatkaa tulee 60km päivässä, ja sekään ei tahdo riittää. Viime viikon oli reilua -30 koko ajan, ni loppuviikkoa kohti huomasi miten laiskemmis ja laiskemmin starttaa, mut vkl heitin parinsadan kilsan reissun, niin taas starttaa todella topakasti.

          Ja mulla palaa noi acs+luitonesto, mut ko käyttää latuirissa / lämpimässä ni sammuuvat joksikin päivää, voisikohan tämäkin johtua vaan alhaisesta jännitteestä?

          Olen suunnitellut ylläpitolaturia konehuoneeseen, ja sen linkittämistä lohkolämppärin roikkaan..
          Kuulostaa hyvinkin tutulta! Täällä on pakkaset ollu siinä -25 ja -15 välillä. Työmatkaa kertyy vaan n. 30km päivässä joten oon koittanu ajaa ylimäärästä lenkkiä. Vähän se on aina tota starttausta piristäny. No, maanantaina palo acs-valo alkumatkan, eilen en ajanu ja tänään ei startannu.

          Eikö tossa startissa oo joku että se ei edes yritä pyörittää jos akussa ei riitä potku? Mulla päästeli vaan semmosta naksutusta kun yritti startata.
          G30 530e -19, E90 318i -09
          ex: F10 530d -10, E46 320i -99

          Comment

          • tuumas
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2564
            • Lapland, Finland

            Originally posted by Antti O View Post
            Cabissa lämpee muistaakseni vänkärinpenkistä vain selkäosa. Ne vastusmatot pystyy todennäköisesti sieltä penkin alla olevasta liittimestä mittaamaan jos tietää kaavion miten mitata. Vaihdatin E36 sporttipenkkiin joskus molemmat matot, maksoi n. 150€ 2 mattoa marmoritiskiltä ja sitten kyllä pelasi. Parintunnin työ.
            Jaaha, pitänee tilata huoltoon aika

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              e46 330iA -02.
              Onko totta että jonkun "sporttipaketin" mukana tulee myös korkeammalla stallinopeudelle oleva turbiini? Mihin kiekkoihin normaalisti tuo kone nostaa kiekat? entä tuolla "sportti tubiinilla"?
              Tuntuu että nousee todella korkealle ~2500rpm josta johtuen liikkeelle lähtö on vähän liiankin rivakkaa normaaliajoon. Normaalia vai ei?
              Autossa on käsittääkseni joku pienempi m-sport paketti, ei korin osia mutta matalempi alusta, sporttijakkarat + ratti ainakin.
              Kellään tietoa?
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Iltsu
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 778
                • Espoo

                Oma veikkaus on että laatikko on sama varusteista riippumatta. Ja sanoisin, että nuo sporttialusta, ratti ja penkit on ruksittu erikseen, sillä ei taida olla kun yhdenlainen m-sport paketti.
                Tesla Model Y Performance
                E36 318iS "jäärata/rallicross"

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by Iltsu View Post
                  Oma veikkaus on että laatikko on sama varusteista riippumatta. Ja sanoisin, että nuo sporttialusta, ratti ja penkit on ruksittu erikseen, sillä ei taida olla kun yhdenlainen m-sport paketti.
                  No mitä tommosen M54 bensakoneisen turbiinin stallinopeus on normaalisti?
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • _paffa
                    Newbiemmer
                    • Jan 2011
                    • 1
                    • Sawo

                    Mistä edullinen takavaimentaja m43b19 koneiseen -00, 316:seen? Simons rapiat 300e schmiedmannilla, ja motonetin peruspönttö 128e, mutta saisi olla tuplaulostulo tai yhdellä leveällä, jotta täyttää puskurin aukon.

                    Comment

                    • ///Jone
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2009
                      • 1281
                      • HKI

                      Mistä nuo e46 tuuppaa virtoja purkamaan, kun akku tyhjenee jos auto seisoo viikon. Akku vaihdettu joulukuussa. Jaa mahtaa olle vika jossain muualla myös, auto ollu laturissa ja startti vain napsuu, mistähän vikaa kannattaisi etsiä?
                      Last edited by ///Jone; 24-02-2011, 13:37.
                      ______________________
                      Nykyinen:
                      Model 3

                      BMW:t vuodesta 2009:
                      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                      Comment

                      • rioj
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 47
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by Tapiska View Post
                        Onko hajua missä sijaitsee hehkujen ohjainyksikkö, E46 320d M47N Touring? Tarviiko tuota ohjainyksikköä koodata/kalibroida jos sen vaihtaa uuteen?

                        Itsellä antaa vikakoodia 2 sylinterin hehkulle koko ajan, hehkut vaihdettu mutta silti sitä vikakoodia pukkaa niin kaippa se vika voisi olla sitten tuossa hehkujen ohjainyksikössä.:think
                        _nixu_ kertoikin paikan. Alakautta vaihdoin omani ja todella hieman ahdas paikka. Kannattaa irrottaa johdot (virransyöttö ja hehkuille lähtevät) ennenkuin poistaa kiinnityspultit. Itse en ainakaan saanut kahta kättä mitenkään mahtumaan tuonne.
                        Eikä tarvitse koodata.
                        Omani antoi vikakoodia kaikista neljästä hehkusta ja tuon yksikön vaihto tosiaan lievästi ilmaistuna paransi kylmäkäynnistyvyyttä!

                        -Riku

                        Comment

                        • Ezra
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2011
                          • 79
                          • Imatra

                          Minkäslaista remppaa odotettavissa 300tkm ajettuun M43TUB19 koneelliseen E46:een ?

                          Onko jo liikaa ajettu tuolle koneelle ?
                          E39 535i -98

                          Comment

                          • ///Jone
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2009
                            • 1281
                            • HKI

                            Originally posted by Ezra View Post
                            Minkäslaista remppaa odotettavissa 300tkm ajettuun M43TUB19 koneelliseen E46:een ?

                            Onko jo liikaa ajettu tuolle koneelle ?
                            Kahtosin huoltokirjaa onko vaihettu vesipumppu, etualatukivarret ja oikeestaan kaikki puslat alustassa, airbaginmatot, jarrut, iskarit ymym. mitä käytetyssä voi levitä, toisin sanoen kaikki voi levitä kymmenvuotiaassa bmw:ssä. Tuntuu muutenkin olevan osat huomattavasti hepposempaa kuin japseissa. Joskin kunnossa ollessa ei voi ajettuvuutta ja ergonomiaa verratakaan samanikäisiin toyotiin, nissaneihin...



                            Mutta kertokaas vienkä huoltoon vai voisko itte elvyttää, Startatessa kuuluu vain naksuntaa. Yritin kopuutella solenoidia mutta aika piilossa se startti. Maapiste ja akunnapojen liitokset katottu. Akkukin tuliterä ja ladattu.
                            Last edited by ///Jone; 24-02-2011, 15:42.
                            ______________________
                            Nykyinen:
                            Model 3

                            BMW:t vuodesta 2009:
                            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                            Comment

                            • antti79
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2499
                              • Littoinen

                              Originally posted by Ezra View Post
                              Minkäslaista remppaa odotettavissa 300tkm ajettuun M43TUB19 koneelliseen E46:een ?

                              Onko jo liikaa ajettu tuolle koneelle ?

                              Originally posted by ///Jone View Post
                              Kahtosin huoltokirjaa onko vaihettu vesipumppu, etualatukivarret ja oikeestaan kaikki puslat alustassa, airbaginmatot, jarrut, iskarit ymym. mitä käytetyssä voi levitä, toisin sanoen kaikki voi levitä kymmenvuotiaassa bmw:ssä.
                              Ihan vaan mielenkiinnosta että lukeeko sinun autosi huoltokirjassa että "korjattu kaikki mikä voi levitä". Tai yleensäkkään merkintää jonkun osan korjaamisesta, tuskimpa. Eli huoltokirjasta ei mielestäni selviä oikeastaan yhtään mitään auton todellisesta kunnosta.

                              Kyllä mielestäni noin paljon ajetun auton kunto tarkastetaan kokeilemalla ja tutkimalla, ei huoltokirjasta. Kyseessä voi olla täys pommi, tai sitten ei.
                              Öljynvaihdoista voi merkintä huoltokirjassa olla joten sen voi tarkistaa. Huom. voi olla merkintä, yleensä tuon ikäistä autoa ei enää ole käytetty merkkiliikkeessä vaan huollettu itse, mikä ei välttämättä ole huono asia, riippuu täysin omistajasta.

                              Mutta kysymyksen esittäjälle, että välttämättä ei ole tiedossa mitään remonttia, tai sitten täysi remontti. Vaikea sanoa, noilla kilometreillä on jo varmasti suuri osa alustan puslista vaidettu ainakin kertaalleen, voi olla että toinen kerta on just tulossa(n. 150tkm 1,kerta, 300tkm. 2.kerta noin karkeesti). Koneelle tuo kilometrimäärä ei ole vielä liikaa, käyntiäänestä voi päätellä paljon, esim. nokka-akselin kuluminen kuuluu naputuksena ym. Vaihdekepin puslat voi kanssa olla jo kuluneet mutta ne on helppo vaihtaa.

                              Eli rohkeasti vaan koeajolle ja tutkimaan auton yleisilmettä ja tuntumaa.
                              sigpic
                              Originally Posted by jari kihlman
                              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                              Comment

                              • T-N
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2010
                                • 42
                                • Raisio

                                Semmonen ongelma ilmennyt tommosessa 330d vm.2000 kun vasen ajovalopolttimo (xenoni) alkoi välkkymään. Nyt on tullut ostettua 3 uutta polttimoa ja kaikki on palanut alle 100km ajon jälkeen... Vanha polttimo pelaa muuten mutta välkkyy välillä... Onko kenelläkään samanlaista ongelmaa ollut ja mistä mahtaisi johtua !?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎