Nro 5 ja 7 on kumisia ja toimii samalla tiivisteinä. Vähän moottoritiiviste-silikonia juureen niin alkaa pitämään nesteet sisällä. Nimimerkillä kumpaankin e46:een saman joutunu tekemään
Mulla oli E39:ssä vastaava ongelma. Oli se pumppu kuoresta halki. Sen sai liimaamalla kuntoon ja rupes toimimaan hyvin. Koita nypätä se pumppu irti, tukkia toinen lähtö sormella ja puhaltaa toiseen. Jos vuotaa jostain, niin pumppu liimaukseen tai vaihtoon. Jos ei, niin sitte vika voi olla siinä tiivisteessä, mikä on sen pumpun lähdön ympärillä siinä säiliössä.
Kiitokset tästä, vahvasti epäilinkin että pumpun juuresta vuotaa, mutta ajattelin vahvistaa vielä.
Luulen että käyn ostamassa uuden pumpun ja sihdin, ei kiinnosta alkaa liimailemaan jne.
mikäli se pumppu on halki tai muuten rikki niin ei päätä huimannu uuen hinta ku kävin ite eilen ostamassa makso 9,5e uusi, tosin marmoritiskin hintaa en tiiä
Perä vuotanut hieman öljyä tuossa kovilla pakkasilla ja nyt täytyisi tarkistaa öljyn määrä ja mahdollisesti lisätä sitä. Onko tuossa lisäysreikää ja jos on niin missä? Tuossa pikaisella vilkaisulla löysin vain tuon 6-kolokantaisen pultin josta ilmeisesti tyhjennetään öljyt.....?
Perä vuotanut hieman öljyä tuossa kovilla pakkasilla ja nyt täytyisi tarkistaa öljyn määrä ja mahdollisesti lisätä sitä. Onko tuossa lisäysreikää ja jos on niin missä? Tuossa pikaisella vilkaisulla löysin vain tuon 6-kolokantaisen pultin josta ilmeisesti tyhjennetään öljyt.....?
Eiköhän sieltä tyhjennysreikä löydy pohjasta ja täyttöreikä ylempää.
Vähän kun ajatuksella katselee niin auttaa kovasti.
Ikinähän nämä ei ole täynnä öljyä, ainoastaan reikään asti.
Sama kuvio vaihteistoissa sit kun tiputtaa reijästä, on öljyä oikea määrä.
Eiköhän sieltä tyhjennysreikä löydy pohjasta ja täyttöreikä ylempää.
Vähän kun ajatuksella katselee niin auttaa kovasti.
Ikinähän nämä ei ole täynnä öljyä, ainoastaan reikään asti.
Sama kuvio vaihteistoissa sit kun tiputtaa reijästä, on öljyä oikea määrä.
Eipä ole pohjassa reikää vaan ainoastaan tuo reikä joka on kuvassa nro.5.
Aiheeseen viitaten,että onkohan mahdollisesti näissä nelivetosissa lukkoa vai onko sama perä mikä normi 330d:ssä? Ja siis tuo sigun auto kyseessä,kun itsekkin pitäis kaikki mahdolliset öljyt vaihtaa periin ja laatikkoon.Käyköhän esim.laatikkoon ihan sama kura ku takatuuppariin?
Bemarissa on kuskinpuolen eturenkaassa tuntunut välystä olevan kovasti ja paikansin mukamas raidetangonpään väljäksi. no uuden ostin (59e) ja vaihdatin ja huomasin että ei vanhassa ollut välystä vaan etu alatukivarren takempi pusla irti. kuinka haastava homma sinne on vaihtaa pusla? ja ensinnäki saako sinne vaihdettua ja mistä löytyy?
Ja autohan on..
E46 bmw touring 330d 2001vm
Tarkemmin ku tänään tarkisteli alustaa niin todellinen välys paikka näyttäisi olevan sittenkin raidetangon sisäpää. Minkälainen homma vaihtaa? onko haitarikumen sisällä jokin mutteri joka aukastaan ja lähtee raidetanko irti vai.?
Ja tänään tuli vaihdettua perän takimmainen pusla jota kokeilin irrotella 5h ja ei lähteny puslan kehä millään irti joten joudun halkasemaan koko puslan kehikon ja hitsaamaan viillon sitte kiinni.
Aiheeseen viitaten,että onkohan mahdollisesti näissä nelivetosissa lukkoa vai onko sama perä mikä normi 330d:ssä? Ja siis tuo sigun auto kyseessä,kun itsekkin pitäis kaikki mahdolliset öljyt vaihtaa periin ja laatikkoon.Käyköhän esim.laatikkoon ihan sama kura ku takatuuppariin?
Pääpiirteittäin vois sanoa että kun purkissa lukee gear oil niin se riittää.
Vähän kun seuraa noita taulukoita niin ei voi mennä vikaan.
Ainut tarkempi asia on että lukolliseen perään pitää olla LS lisäaineistettua.
Comment