Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ape
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 474
    • Savonlinna

    Tuossa signaturen e46 ruvennut kuulumaan tasakaasulla ajaessa pientä vihellystä. Mistä mahtaa johtua? pienimuotoista nykimistäkin on havaittavissa kylmällä koneella.
    Last edited by Ape; 20-05-2011, 11:59.
    Id.4
    ex: Toyota avensis
    Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
    ex:Audi a6 avant 1.8t
    ex: Suzuki gsx-r750 k6
    ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
    ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
    ex: e36 320 coupe -93

    Comment

    • racing02
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2026
      • Riihimäki

      Imuvuoto.

      Comment

      • pav
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 178
        • Varkaus

        Originally posted by abject View Post
        Joo säätimeltä lähtee kyllä piuhat.

        Täytyy tutkailla vielä paremmin toi umpioiden seutu kun saa tuon merssun pois tallista.

        Olisko kellään heittää mitään (hyvää) veikkausta tuohon tihkun puuttumiseen?
        Onko autossa sadetunnistin? Tai onko ollut, ja laitettu tuulilasi jossa ei ole tunnistinta.. En tiedä mitä sitten tapahtuisi tuossa tapauksessa, mutta jos auto luulee että siinä on sadetunnistin eikä saa sieltä tietoa, luuleeko se että pitää pyyhkiä kuin viimeistä päivää? :think

        Comment

        • Benzi87
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 1106
          • Oulu

          Originally posted by Esal View Post
          ...ja sen kuuluu pitää työkoneen ääntä, tiputtaa öljyä allensa, haista pahalle, täristä, jne.? Joo, ei se savu nyt välttämättä niin nyky-dieseliin kuuluva ominaisuus ole, vaikka tehoa löytyykin.
          Joo ei tosiaan sitä meinaa että vaikka tuprauttaa että pellin alla ois 500hp.
          Tehot ei oo muuttunut mihinkään ja silti on alkanut tuprauttelemaan niin pakko sille nyt joku syy on löytyä? :think

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            Originally posted by Esal View Post
            ...ja sen kuuluu pitää työkoneen ääntä, tiputtaa öljyä allensa, haista pahalle, täristä, jne.? Joo, ei se savu nyt välttämättä niin nyky-dieseliin kuuluva ominaisuus ole, vaikka tehoa löytyykin.
            Kyllä ainakin omasta on aina tullut kunnolla kiihdyttäessä mustaa, ei mitenkään paljon mutta kuitenkin tulee kun lapun lyö kunnolla lattiaan. Normaalikiihdytyksellä ei tule. Savuarvo on ollut katsastuksessa silti tosi pieni. Itsellä ei ainakaan ole tullut vielä yhtään dieseliä vastaan jolla ei mustaa saa tulemaan. Vai onko noissa sitten jotain vikaa?

            Jos savutus on jotenkin poikkeava niin kannattaisi ekana tarkistaa ilmasuodatin.
            Last edited by Antsah; 21-05-2011, 02:15.

            Comment

            • JTP
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 506
              • Hpj

              Originally posted by Benzi87 View Post
              Kenelläkään vastaavaa ominaisuutta/vikaa 320d:ssä vm.2002? :think
              On alkanut nyt kuukauden aikana tuprauttelemaan mustaa savua kun kiihdyttää esim. liikennevaloista.
              Ei siis tule jatkuvana usvana vaan aina silloin jos polkasee reilummin.
              Kerran on kierrokset heittänyt tyhjäkäynnillä kylmällä koneella.
              Voisko nuo liittyä toisiin jotenkin?
              Todennäköisesti ilmamassamittari alkaa hiipua, yleensä noita savutusoireita alkaa ilmaantua kun mittarilla on rullattu 100 - 150tkm.
              Musta savuhan johtuu liian rikkaasta ilman ja polttoaineen seoksesta, eli kone saa joko liian vähän ilmaa, tai liikaa löpöä.
              Paljon ajettu ja likaantunut ilmamassamittari mittaa läpi virranneen ilman määrän todellista suuremmaksi, jolloin DDE säätää ruiskutusaikaa pitemmäksi....ja siitä johtuu tuo voimasavu!

              Tuossa omassa rakkineessa nuo vastaavankaltaiset oireet alkoi kun sillä oli rullattu reilut 100tkm.
              Mut kun savutus on vielä aika vähäistä, ja kun vedotkin on vielä tallessa, niin en ole vielä katsonut tarpeelliseksi tuota massamittaria uusia....
              e90 330i lci -09
              Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
              Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

              Comment

              • Benzi87
                BTCF Member
                • Feb 2011
                • 1106
                • Oulu

                Originally posted by JTP View Post
                Todennäköisesti ilmamassamittari alkaa hiipua, yleensä noita savutusoireita alkaa ilmaantua kun mittarilla on rullattu 100 - 150tkm.
                Musta savuhan johtuu liian rikkaasta ilman ja polttoaineen seoksesta, eli kone saa joko liian vähän ilmaa, tai liikaa löpöä.
                Paljon ajettu ja likaantunut ilmamassamittari mittaa läpi virranneen ilman määrän todellista suuremmaksi, jolloin DDE säätää ruiskutusaikaa pitemmäksi....ja siitä johtuu tuo voimasavu!

                Tuossa omassa rakkineessa nuo vastaavankaltaiset oireet alkoi kun sillä oli rullattu reilut 100tkm.
                Mut kun savutus on vielä aika vähäistä, ja kun vedotkin on vielä tallessa, niin en ole vielä katsonut tarpeelliseksi tuota massamittaria uusia....
                No tulihan sieltä edes yks kunnollinen vastaus.
                Omalla autolla on jo keretty rullaamaan 310tkm joten on mahdollista että tuo ilmamassamittari ois viallinen.
                On myös hyvin vedot tallessa ja toimii muutenkin moitteettomasti joten suotta tuota hätäilemään mittarin kanssa ennen ku jättää välille? :think
                Vaivaa vaan kun ei ole mikään pyssy kyseessä ja tuprauttelee mustaa.

                Comment

                • abject
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 378
                  • Vähäkyrö

                  Originally posted by pav View Post
                  Onko autossa sadetunnistin? Tai onko ollut, ja laitettu tuulilasi jossa ei ole tunnistinta.. En tiedä mitä sitten tapahtuisi tuossa tapauksessa, mutta jos auto luulee että siinä on sadetunnistin eikä saa sieltä tietoa, luuleeko se että pitää pyyhkiä kuin viimeistä päivää? :think
                  Ei ainakaan VIN numeron perusteella haetusta varustelistasta moista löydy. Eipä se kyllä tiedä että tuossa on vakkariakaan, saati muitakin bägejä kuin ratissa.

                  Koitin tutkiskella tuon toimintaa tuossa vähän tarkemmin, kun olin pessyt auton ja siipparit oli ojossa. Nyt siitä löytyi tihku, mutta tuo säädin ei toiminut edelleenkään ja se löytyi vasta sieltä viiksen toiseksi viimeisestä lovesta.

                  Alkaa olemaan aika henkimaailman juttuja, mieluummin on sitten ajamatta sadepäivinä, niin ei tarvi ressata.

                  Osaako joku sanoa mikä rääkäisy tuosta kuuluu kun ihan kylmiltä starttaa - auto seissyt vähintään 3-4h? Ihan niinkuin startista, eikä liity kierroksiin ja häipyy tosiaan samoihin aikoihin kun vois kuvitella startin hiljenevän. Alkoi kuulumaan kun kippasin paisuntasäiliön täyteen jäähdytysnestettä. Pitää tosiaan olla ihan kylmä, "kuumana" ei äännä mitään. Starttia vaihtamallahan siitä varmaan selviäis.
                  F11 525dx M-Sport ’14
                  w123 240D Lang MR '81

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Originally posted by Benzi87 View Post
                    No tulihan sieltä edes yks kunnollinen vastaus.
                    Omalla autolla on jo keretty rullaamaan 310tkm joten on mahdollista että tuo ilmamassamittari ois viallinen.
                    On myös hyvin vedot tallessa ja toimii muutenkin moitteettomasti joten suotta tuota hätäilemään mittarin kanssa ennen ku jättää välille? :think
                    Vaivaa vaan kun ei ole mikään pyssy kyseessä ja tuprauttelee mustaa.
                    Tarkista myös se ilmasuodattimen kunto, jos et vasta ole sitten vaihtanut.

                    Comment

                    • Kaimann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1214
                      • Karigasniemi

                      Nyt olis tuossa -98 318i:ssä startti ongelmia. Startti kyllä pyörii hyvin, mutta kun se aina tarraa hammaskehälle ja jääpi pyörimään tyhjää. Tätäkin tapahtuu vähän vaihtelevasti, välillä ei ollenkaan ja eilen meni varmaan 3min ennen ku sain auton käyntiin. Ja tietenki tämän piti tapahtua marketin pihalla että bemarin nikottelulle oli mahollisimman monta todistajaa. Onko olemassa jotain anturia joka vaikuttaa tuohon startin toimintaan vai onko startti vain likainen tai sökö?
                      "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                      Comment

                      • janne[l
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 861
                        • Ylöjärvi

                        .

                        tsekkasin nuo takaluukun napin johdot ja kaikki oli kunnossa, mutta luukku ei silti aukea kuin avaimella kääntäen lukosta. Miten tuon mikrokytkimen voisi testata toimiiko se vai mistä vika voisi johtua ?
                        e46 330i cabriolet
                        e91 320d
                        e36 328 törpö

                        Comment

                        • e46 Individual
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 57
                          • Porvoo

                          Ilmamassamittari

                          Itsellä vähän samanlaisia oireita 330da -04 kanssa. Siis tupruttaa mustaa, kun antaa happea. Öljyä ei syö. Jos keraan ilmamassamittari on syynä, niin saako sen itse vaihdettua ja oisko vinkkiä hinnasta? Tai osanumeroa, niin pääsee hommassa eteenpäin. Motti siis M57N

                          Kiitti
                          E93 335i M-sport -10
                          Carlyllä onnistuu vikakoodien luku ja koodaukset

                          Comment

                          • JTP
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 506
                            • Hpj

                            Originally posted by Kaimann View Post
                            Nyt olis tuossa -98 318i:ssä startti ongelmia. Startti kyllä pyörii hyvin, mutta kun se aina tarraa hammaskehälle ja jääpi pyörimään tyhjää. Tätäkin tapahtuu vähän vaihtelevasti, välillä ei ollenkaan ja eilen meni varmaan 3min ennen ku sain auton käyntiin. Ja tietenki tämän piti tapahtua marketin pihalla että bemarin nikottelulle oli mahollisimman monta todistajaa. Onko olemassa jotain anturia joka vaikuttaa tuohon startin toimintaan vai onko startti vain likainen tai sökö?
                            Kuuluuko sieltä startin suunnalta sellainen karmea rääkäisy, vai vaimeampaa hurinaa kun yrittää startata?
                            Jos rääkäisee, niin vauhtipyörän hammaskehältä puuttuu pari-kolme peräkkäistä hammasta. Tai jos kuuluu "siedettävämpää" hurinaa, niin silloin starttimoottorin bendix hurttaa.
                            Tuon bendixlaitteen vaihtaminen ei ole mikään mahdoton homma, vaikka vaatii toki startin purkamisen atomeiksi...
                            e90 330i lci -09
                            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                            Comment

                            • JTP
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 506
                              • Hpj

                              Originally posted by e46 Individual View Post
                              Itsellä vähän samanlaisia oireita 330da -04 kanssa. Siis tupruttaa mustaa, kun antaa happea. Öljyä ei syö. Jos keraan ilmamassamittari on syynä, niin saako sen itse vaihdettua ja oisko vinkkiä hinnasta? Tai osanumeroa, niin pääsee hommassa eteenpäin. Motti siis M57N

                              Kiitti
                              Tuo massamittarin vaihto on helppo homma, eikä vie aikaa kuin varttitunnin verran.
                              Tuossa seuraavassa linkissä olisi passeli mittari... http://www.maf-shop.com/product_info...e2dca2cf54e701
                              e90 330i lci -09
                              Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                              Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                              Comment

                              • e46 Individual
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2010
                                • 57
                                • Porvoo

                                Originally posted by JTP View Post
                                Tuo massamittarin vaihto on helppo homma, eikä vie aikaa kuin varttitunnin verran.
                                Tuossa seuraavassa linkissä olisi passeli mittari... http://www.maf-shop.com/product_info...e2dca2cf54e701
                                Kiitoksia! Tilasin tuolta. Toivottavasti auttaa savutukseen.
                                Vinkkejä vaihtoon?
                                Ilmeisesti ihan bolt-on meiningillä, eikä tarvitse koodailla mitään?
                                E93 335i M-sport -10
                                Carlyllä onnistuu vikakoodien luku ja koodaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎