Tuossa signaturen e46 ruvennut kuulumaan tasakaasulla ajaessa pientä vihellystä. Mistä mahtaa johtua? pienimuotoista nykimistäkin on havaittavissa kylmällä koneella.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by abject View PostJoo säätimeltä lähtee kyllä piuhat.
Täytyy tutkailla vielä paremmin toi umpioiden seutu kun saa tuon merssun pois tallista.
Olisko kellään heittää mitään (hyvää) veikkausta tuohon tihkun puuttumiseen?
Comment
-
-
Originally posted by Esal View Post...ja sen kuuluu pitää työkoneen ääntä, tiputtaa öljyä allensa, haista pahalle, täristä, jne.? Joo, ei se savu nyt välttämättä niin nyky-dieseliin kuuluva ominaisuus ole, vaikka tehoa löytyykin.
Tehot ei oo muuttunut mihinkään ja silti on alkanut tuprauttelemaan niin pakko sille nyt joku syy on löytyä? :think
Comment
-
-
Originally posted by Esal View Post...ja sen kuuluu pitää työkoneen ääntä, tiputtaa öljyä allensa, haista pahalle, täristä, jne.? Joo, ei se savu nyt välttämättä niin nyky-dieseliin kuuluva ominaisuus ole, vaikka tehoa löytyykin.
Jos savutus on jotenkin poikkeava niin kannattaisi ekana tarkistaa ilmasuodatin.Last edited by Antsah; 21-05-2011, 02:15.
Comment
-
-
Originally posted by Benzi87 View PostKenelläkään vastaavaa ominaisuutta/vikaa 320d:ssä vm.2002? :think
On alkanut nyt kuukauden aikana tuprauttelemaan mustaa savua kun kiihdyttää esim. liikennevaloista.
Ei siis tule jatkuvana usvana vaan aina silloin jos polkasee reilummin.
Kerran on kierrokset heittänyt tyhjäkäynnillä kylmällä koneella.
Voisko nuo liittyä toisiin jotenkin?
Musta savuhan johtuu liian rikkaasta ilman ja polttoaineen seoksesta, eli kone saa joko liian vähän ilmaa, tai liikaa löpöä.
Paljon ajettu ja likaantunut ilmamassamittari mittaa läpi virranneen ilman määrän todellista suuremmaksi, jolloin DDE säätää ruiskutusaikaa pitemmäksi....ja siitä johtuu tuo voimasavu!
Tuossa omassa rakkineessa nuo vastaavankaltaiset oireet alkoi kun sillä oli rullattu reilut 100tkm.
Mut kun savutus on vielä aika vähäistä, ja kun vedotkin on vielä tallessa, niin en ole vielä katsonut tarpeelliseksi tuota massamittaria uusia....e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostTodennäköisesti ilmamassamittari alkaa hiipua, yleensä noita savutusoireita alkaa ilmaantua kun mittarilla on rullattu 100 - 150tkm.
Musta savuhan johtuu liian rikkaasta ilman ja polttoaineen seoksesta, eli kone saa joko liian vähän ilmaa, tai liikaa löpöä.
Paljon ajettu ja likaantunut ilmamassamittari mittaa läpi virranneen ilman määrän todellista suuremmaksi, jolloin DDE säätää ruiskutusaikaa pitemmäksi....ja siitä johtuu tuo voimasavu!
Tuossa omassa rakkineessa nuo vastaavankaltaiset oireet alkoi kun sillä oli rullattu reilut 100tkm.
Mut kun savutus on vielä aika vähäistä, ja kun vedotkin on vielä tallessa, niin en ole vielä katsonut tarpeelliseksi tuota massamittaria uusia....
Omalla autolla on jo keretty rullaamaan 310tkm joten on mahdollista että tuo ilmamassamittari ois viallinen.
On myös hyvin vedot tallessa ja toimii muutenkin moitteettomasti joten suotta tuota hätäilemään mittarin kanssa ennen ku jättää välille? :think
Vaivaa vaan kun ei ole mikään pyssy kyseessä ja tuprauttelee mustaa.
Comment
-
-
Originally posted by pav View PostOnko autossa sadetunnistin? Tai onko ollut, ja laitettu tuulilasi jossa ei ole tunnistinta.. En tiedä mitä sitten tapahtuisi tuossa tapauksessa, mutta jos auto luulee että siinä on sadetunnistin eikä saa sieltä tietoa, luuleeko se että pitää pyyhkiä kuin viimeistä päivää? :think
Koitin tutkiskella tuon toimintaa tuossa vähän tarkemmin, kun olin pessyt auton ja siipparit oli ojossa. Nyt siitä löytyi tihku, mutta tuo säädin ei toiminut edelleenkään ja se löytyi vasta sieltä viiksen toiseksi viimeisestä lovesta.
Alkaa olemaan aika henkimaailman juttuja, mieluummin on sitten ajamatta sadepäivinä, niin ei tarvi ressata.
Osaako joku sanoa mikä rääkäisy tuosta kuuluu kun ihan kylmiltä starttaa - auto seissyt vähintään 3-4h? Ihan niinkuin startista, eikä liity kierroksiin ja häipyy tosiaan samoihin aikoihin kun vois kuvitella startin hiljenevän. Alkoi kuulumaan kun kippasin paisuntasäiliön täyteen jäähdytysnestettä. Pitää tosiaan olla ihan kylmä, "kuumana" ei äännä mitään. Starttia vaihtamallahan siitä varmaan selviäis.F11 525dx M-Sport ’14
w123 240D Lang MR '81
Comment
-
-
Originally posted by Benzi87 View PostNo tulihan sieltä edes yks kunnollinen vastaus.
Omalla autolla on jo keretty rullaamaan 310tkm joten on mahdollista että tuo ilmamassamittari ois viallinen.
On myös hyvin vedot tallessa ja toimii muutenkin moitteettomasti joten suotta tuota hätäilemään mittarin kanssa ennen ku jättää välille? :think
Vaivaa vaan kun ei ole mikään pyssy kyseessä ja tuprauttelee mustaa.
Comment
-
-
Nyt olis tuossa -98 318i:ssä startti ongelmia. Startti kyllä pyörii hyvin, mutta kun se aina tarraa hammaskehälle ja jääpi pyörimään tyhjää. Tätäkin tapahtuu vähän vaihtelevasti, välillä ei ollenkaan ja eilen meni varmaan 3min ennen ku sain auton käyntiin. Ja tietenki tämän piti tapahtua marketin pihalla että bemarin nikottelulle oli mahollisimman monta todistajaa. Onko olemassa jotain anturia joka vaikuttaa tuohon startin toimintaan vai onko startti vain likainen tai sökö?"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
Ilmamassamittari
Itsellä vähän samanlaisia oireita 330da -04 kanssa. Siis tupruttaa mustaa, kun antaa happea. Öljyä ei syö. Jos keraan ilmamassamittari on syynä, niin saako sen itse vaihdettua ja oisko vinkkiä hinnasta? Tai osanumeroa, niin pääsee hommassa eteenpäin. Motti siis M57N
KiittiE93 335i M-sport -10
Carlyllä onnistuu vikakoodien luku ja koodaukset
Comment
-
-
Originally posted by Kaimann View PostNyt olis tuossa -98 318i:ssä startti ongelmia. Startti kyllä pyörii hyvin, mutta kun se aina tarraa hammaskehälle ja jääpi pyörimään tyhjää. Tätäkin tapahtuu vähän vaihtelevasti, välillä ei ollenkaan ja eilen meni varmaan 3min ennen ku sain auton käyntiin. Ja tietenki tämän piti tapahtua marketin pihalla että bemarin nikottelulle oli mahollisimman monta todistajaa. Onko olemassa jotain anturia joka vaikuttaa tuohon startin toimintaan vai onko startti vain likainen tai sökö?
Jos rääkäisee, niin vauhtipyörän hammaskehältä puuttuu pari-kolme peräkkäistä hammasta. Tai jos kuuluu "siedettävämpää" hurinaa, niin silloin starttimoottorin bendix hurttaa.
Tuon bendixlaitteen vaihtaminen ei ole mikään mahdoton homma, vaikka vaatii toki startin purkamisen atomeiksi...e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by e46 Individual View PostItsellä vähän samanlaisia oireita 330da -04 kanssa. Siis tupruttaa mustaa, kun antaa happea. Öljyä ei syö. Jos keraan ilmamassamittari on syynä, niin saako sen itse vaihdettua ja oisko vinkkiä hinnasta? Tai osanumeroa, niin pääsee hommassa eteenpäin. Motti siis M57N
Kiitti
Tuossa seuraavassa linkissä olisi passeli mittari... http://www.maf-shop.com/product_info...e2dca2cf54e701e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostTuo massamittarin vaihto on helppo homma, eikä vie aikaa kuin varttitunnin verran.
Tuossa seuraavassa linkissä olisi passeli mittari... http://www.maf-shop.com/product_info...e2dca2cf54e701
Vinkkejä vaihtoon?
Ilmeisesti ihan bolt-on meiningillä, eikä tarvitse koodailla mitään?E93 335i M-sport -10
Carlyllä onnistuu vikakoodien luku ja koodaukset
Comment
-
Comment