Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkka21
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 159
    • Mikkeli

    Originally posted by Henkka21 View Post
    Millastas ruostesuojausta on porukka tehny ? :think Oma E46 on siis vuoden alussa tuotu etelä-saksasta suomeen ja ois nyt hyvää aikaa hoitaa tuo homma alta pois kun konepellin ja takakontin ym. saumat on paikkamaalattu ja pikkuruosteet poistettu.

    Millaista käsittelyä suosittelisitte?
    Anyone?

    Comment

    • Mikaeli
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 109
      • Vaasa

      Miten olette irroittanut m54:stä flektin? Moottorin puoleisen siis. Lähteekö 32mm avolenkillä vai onko se oma erikoistyökalu pakollinen?

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by Henkka21 View Post
        Anyone?
        Koteloihin ehkäpä jos välttämättä haluat lotrata aineiden kanssa mutta älä ainakaan mee pohjaan vetää mitään tervoja koska siellä oleva muovipinnote ei tällöin ainakaan pääse hengittämään.
        Paras kun menee kaikki saumat ja kolot pensselin ja pesuaineen kanssa läpi ja vahat päälle
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • pav
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 178
          • Varkaus

          Originally posted by jsk View Post
          Osaisko kukaan sanoa mikä tuli kun apparin puolen ikkuna jäi alas. Piti käsin nostaa se ylös ja lyyä teipillä kiinni että se pysyy ylhäällä. Kumminkin napista sen saa takas alas. Moottori kuullostaa toimivan molempiin suuntiin ja napsahdus kuuluu ku se pääsee perille. Eli onko se nosto mekanismi sama tilata heti uus vai voiko tuolle tehä jotaki?
          jos vastaava kuin e39:ssä, niin sieltä on varmaan katkennut se osa joka on vaijerissa kiinni ja nostaa sitä lasia. Jos ei purkkapatenttia saa kiinni vaijeriin, niin sitten uusi nostomekanismi hankintaan.

          Comment

          • Kande
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 155
            • Kokkola

            Onko mahdollinen kombinaatio E46 320d touringista? Ei ole ihan täysin selvinny itselle miten tuo facelift tapahtu korin ja tekniikan osalta, menikö käsi kädessä ja millä päivämäärällä.

            - 23.6.2001 tullut tehtaan linjalta ulos, rekisteröity 07/2001
            - facelift kori
            - 100kw M47 mylly

            Ajallisesti kori taitaa olla siinä rajoilla, mutta saiko faceliftiin alussa tuota vanhempaa konetyyppiä vai onko ne aina M47N.
            Mielellään faktaa jos on, spekuloitu on jo riittämiin
            Last edited by Kande; 06-07-2011, 11:35.
            Volvo S80 D5
            Golf IV Variant 02


            BMW exlist:
            E34 520i M20B20 -88, E39 525iA -01, E36 320i Touring -95, E46 330i Touring -02, E46 316ti Compact -03, E34 540i Touring 6-gang 1994 #133/499, E39 520i Touring -02, E39 530d Touring m-sport -02, E36 318 cabrio -94, E21 315

            Comment

            • jsk
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 40
              • Haapajärvi

              Originally posted by pav View Post
              jos vastaava kuin e39:ssä, niin sieltä on varmaan katkennut se osa joka on vaijerissa kiinni ja nostaa sitä lasia. Jos ei purkkapatenttia saa kiinni vaijeriin, niin sitten uusi nostomekanismi hankintaan.
              se sieltä justiin oli mennykki. sain se kahdella nippusiteellä korjattua tuli niin hyvä että en taidakkaa vielä tilata uusia hiluja siihen

              Comment

              • Kaimann
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1214
                • Karigasniemi

                Välillä syttyy käsijarrunmerkkivalo mittaristoon kesken ajon, hetken kuluttua sammuu sitten itsekseen. Käsijarrun nykimisellä ei ole mitään vaikutusta asiaan. Mistäs moinen vois johtua?
                "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by Henkka21 View Post
                  Originally Posted by Henkka21
                  Millastas ruostesuojausta on porukka tehny ? Oma E46 on siis vuoden alussa tuotu etelä-saksasta suomeen ja ois nyt hyvää aikaa hoitaa tuo homma alta pois kun konepellin ja takakontin ym. saumat on paikkamaalattu ja pikkuruosteet poistettu.

                  Millaista käsittelyä suosittelisitte?

                  Anyone?
                  e46 on jo tehtaalta ruostesuojattu, eli siihen ei pidä/saa mennä vetämään mitään 70-luvun koritekniikan litkuja...ei varsinkaan niihin koteloihin jotka ovat vahapinnoitetut ja osin uretaani täytteiset.
                  Kaikki pohjapuolen "rappaaminen" on ihan yhtä älykästä kuin peltikaton tervaaminen.

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Originally posted by Mikaeli View Post
                    Miten olette irroittanut m54:stä flektin? Moottorin puoleisen siis. Lähteekö 32mm avolenkillä vai onko se oma erikoistyökalu pakollinen?
                    Itsellä ainakin lähti ihan tuolla 32mm lenkillä kun muutaman kerran terävästi vasaralla paukautti. Varmaan tiedätkin, että on vasuri kierre siinä.

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Originally posted by Hemi View Post
                      e46 on jo tehtaalta ruostesuojattu, eli siihen ei pidä/saa mennä vetämään mitään 70-luvun koritekniikan litkuja...ei varsinkaan niihin koteloihin jotka ovat vahapinnoitetut ja osin uretaani täytteiset.
                      Kaikki pohjapuolen "rappaaminen" on ihan yhtä älykästä kuin peltikaton tervaaminen.




                      Ei nämä bemaritkaan sentään ruostumattomia silti ole

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        Originally posted by Antsah View Post
                        On noissa kyllä läpät, omassa ainakin oli Konehan on M47N http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26

                        Itse ehdin omalla -03:lla ajella 437tkm. Itsellä ei tekniikassa ollut muita murheita kuin yksi suutin jonka vaihdoin. Turbo oli varmaankin vaihdettu entisen omistajan toimesta. Noissa sun vaihtoehdoissa tulee varmaankin turboremppa ajankohtaiseksi piakkoin, jos ei ole jo uusittu. Siinä ne tuon koneen tyypillisimmät viat taitaakin olla eli turbo ja suuttimet.

                        Alustan suhteen ne samat tärinähommat on kuin E39:ssa. Tyypillisin kai ne alatukivarren isot kumipuslat tai alatukivarret. Tuntuu tärinänä ratissa jarruttaesssa kevyesti. Tyypillisimmät ruostekohdat on konepellin sauma umpioiden yläpuolella ja ovien saumat.

                        Itse ehkä sinuna samantien laittaisin 330d, varsinkin jos meinaat kärryä vedellä, vaikka eihän tuo 320d mikään laiska ole, mutta mukavampi peli varmasti vetää kärryä.

                        OK, nämä hyvä tietää. tossa olis vaan tosi herkku toi invidual m-sportti, ja kyllä toi 320d saa riittää, lastuttaa sitten kun alkaa tehot hiipua, ja isompi turbo tilalle jos laukee 330 heikosti tarjolla ja maksaa sitten hyvä yksilö hunajata.. olishan se toki kivempi ku olis tehoa ja vääntöä jo valmiiksi enemmän ja varaa hommata vieläkin lisää
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • pav
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 178
                          • Varkaus

                          oikean puolen jarruvalon vikavalo ilmaantuu mittariin kun painaa jarrua. Lamppu toimii, mutta palaa himmeämmin kuin vasen. Lamput vaihdoin päikseen, ei vaikutusta. Mittasin myös jännitteet (ilman jarrun painamista, ei ollut apuria):
                          Vasen puoli 2,1V
                          Oikea puoli 1,4V

                          Kanta on ehjä, hapettumia ei näy.
                          Mistähän tuo voi hävittää jännitettä?

                          Comment

                          • jorda
                            BTCF Member
                            • Dec 2010
                            • 143
                            • -

                            Originally posted by jorda View Post
                            mikähän mahtaa olla e46 325ci:n korkeus navasta kaareen vakioalustalla? ja sitten taas korkeus m-sport jousilla/alustalla? :think
                            eikö kukaan osaa kertoa mietityttää onko omassa autossa jo m-sport jouset vaihdettu entisen omistajan toimesta vaiko ei :think

                            MB GL 450cdi '11
                            Nissan Skyline R34 GT-T ´99
                            Ex:
                            e61LCI Touring 530d '09
                            MB Vito 122cdi '11
                            e36 318i Touring ´96
                            e30 316 ´85
                            volvo 940 ´91
                            Ibiza Cupra ´08
                            e46 325Ci ´05

                            e30 320i ´86
                            e30 316i ´89
                            Audi 80 ´87

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              E46 vm.1998 sedan.

                              Apparin puolen lasi pitää "rutinaa". Rutina jatkuu muutaman sekunnin vielä ikkunan sulkeutumisenkin jälkeen.

                              Paljonhan tuota lasia ei käytetä, kun vaimo yleensä yksin liikenteessä, mutta onko mahdollisesti joku nostajan muovimekanismi menossa rikki, kun tuolla lailla ääntää?

                              Thankyouu
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              • Petteri75
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2540
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by Warra View Post
                                Askarruttanut jo pitkään..

                                Monessa E46 olen nähnyt syylärin edessä, munuaisten takana semmoiset mustat muoviset läpät. Onko ainoa näiden merkitys talvella auttaa auto lämpiämään nopeammin, ja onko kesällä haitallista jos jengi on unohtanut nuo paikoilleen? Itse olen aina ottanut varmuuden vuoksi kesäksi nuo pois (ja talveksi takaisin), mutta entisistä omistajista ei aina tiedä.
                                Ainoa seuraus on viiman vähentäminen moottorille, tällä on merkitystä jonkin verran kun M54-huohotinjärjestelmä on järjetön. Itse otin pois heti kun alkoi lämpenemään. Eniten vaikutusta koneen lämpenemiseen oli 10-vuotiaan viskon vaihtaminen. Läpät + kulunut visko => kone lämpeni käyntikuntoiseksi kohtuullisella ajamisella.

                                Nyt näin kesäkuumilla lienee tarpeen varmistaa hyvä jäähdytysteho. Ainakin itsellä visko kyllä lähtee pyörimään "täysillä" jos ruuhkassa joutuu seisomaan ja ympärillä +25 -asteinen ilma.

                                Mutta minne hittoon laitoin ne läpät keväällä..
                                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎