Originally posted by väiski525
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Kaimann View PostTaakse olis tarkoitus vaihtaa jarrukilvet, ja siinä pitäs vissiin pyörännapa käyttää irti. Onko tuossa navan irti käyttämisessä jotain mahdollisia asioita jotka menee murphyn lain mukaan, lähinnä se negatiivinen versio laista huolettaa, "jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen".
Last edited by Antsah; 21-07-2011, 21:49.
Comment
-
-
Kokemuksia 330d toukasta mallia -00 ja 184hp koneella kohta kuuden vuoden ajalta: kilometrejä mittarissa 139tkm kun auton ostin ja nyt mennään siellä 310tkm paikkeilla. Isompia remontteja on ollut korkeapainepumppu (1000€) joka laukesi 218tkm kohdalla sekä ahdin (300€) joka laukesi 290tkm kohdalla. Ahtimen halpa hinta selittyy ebaylla ja omalla työllä, uusihan kustantaa 1300€.
Jousia meni takaa parikin paria, kunnes vaihdoin H&R:n tekeleisiin. Tasavahva jousi tosiaan kestää alkuperäistä tynnyrijousta paremmin. Alustan osia joutuu uusimaan tiuhempaan jos madallusta kaipaa, jos vakiokorkeudella päästelee niin kestää ihan hyvin.
Tyyppiviat toukassa ovat siis vakiojousien katkeilu takaa, keskuslukituksen toimimattomuus (antennivahvistin tai johtosarja), takalasin aukeilu (katso aiempi), dieseleiden VNT ahdin kestää tai sitten ei (siivistä alkaa irrota palasia kun laakeri väljistyy), korkeapainepumppu on monella ollut murheena, samoin siirtopumput, automaateissa läpät imusarjassa (saattaa imaista koneeseen) ja periä on irronnut korista.
Oliko tarpeeksi listaa"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostKokemuksia 330d toukasta mallia -00 ja 184hp koneella kohta kuuden vuoden ajalta: kilometrejä mittarissa 139tkm kun auton ostin ja nyt mennään siellä 310tkm paikkeilla. Isompia remontteja on ollut korkeapainepumppu (1000€) joka laukesi 218tkm kohdalla sekä ahdin (300€) joka laukesi 290tkm kohdalla. Ahtimen halpa hinta selittyy ebaylla ja omalla työllä, uusihan kustantaa 1300€.
Jousia meni takaa parikin paria, kunnes vaihdoin H&R:n tekeleisiin. Tasavahva jousi tosiaan kestää alkuperäistä tynnyrijousta paremmin. Alustan osia joutuu uusimaan tiuhempaan jos madallusta kaipaa, jos vakiokorkeudella päästelee niin kestää ihan hyvin.
Tyyppiviat toukassa ovat siis vakiojousien katkeilu takaa, keskuslukituksen toimimattomuus (antennivahvistin tai johtosarja), takalasin aukeilu (katso aiempi), dieseleiden VNT ahdin kestää tai sitten ei (siivistä alkaa irrota palasia kun laakeri väljistyy), korkeapainepumppu on monella ollut murheena, samoin siirtopumput, automaateissa läpät imusarjassa (saattaa imaista koneeseen) ja periä on irronnut korista.
Oliko tarpeeksi listaa
Comment
-
-
Originally posted by janne320d View Posttuoltahan noita http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=93
itse laitoin -04 autosta otetun soittimen -01 autoon eikä muuta tarvinnut tehdä kuin laittaa adapteri antenninjohtoon koska liitin on erilainen
Vanhemman mallisessa soittimessa on antennivahvistimelle eri liitin kuin uusissa taas se on samassa syssyssä antennijohdon kanssa.GLK 320CDI 4Matic
e90
e46
e36
Comment
-
-
Originally posted by däädää View PostKiitos vain näistä tiedoista Missä lukemissa sulla keskikulutus pyörinyt?
Mutta oma on ollut ainakin tekniikan puolesta hyvinkin huoleton kulkine, pumpun ja turbon uusimiset ovat ainoat joissa matka on katkennut, onneksi nekin sattuivat kotikulmilla. Tai ei se turbon hajoaminen matkaa sinänsä katkaissut, mutta aika hengetöntä menoa oli kotiin"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostTuohon varmaan hyvät vinkit löytyy:
http://juubi.hlan.net/index.php?page...ouring/repair5
Anteeksi, seuraavalta sivultahan se ohje löytyLast edited by Kaimann; 22-07-2011, 11:05."Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostKahden vuoden yhtäjaksoinen kulutusmittaus antoi tankkaus.comin mukaan kulutukseksi 6,46 L/100km. Mulla ei ole mitään lisälämmittimiä, joten talvella kylmänä käymään kelissä kuin kelissä ja 15-30min tyhjäkäyntiä ennen ajoa.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostSiis täh ? Mitäs järkeä tässä on? Moottorihan pitää lämmittää ajamalla eikä tyhjäkäyttämällä. Sitäpaitsi diesel ei edes lämpene tyhjäkäynnillä tuossa ajassa ilman polttoainelämppäriä.
Eli niin kauan kun mulla ei ole mitään ulkoisia lämmittimiä niin aion autoa käyttää sen 15-30min pakkasilla ennen ajoa"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Ollaan kovasti E46 touring M57-linjalla joten aasinsiltana kysyisin perän "naksumisesta".
Ongelmana siis on se että jarrurempan yhteydessä (auto nosturilla kaikki pyörät ilmassa) kävi ilmi että jos takavetarita kääntää eri suuntiin kuuluu jostakin perästä naksuntaa, joka tuntuu myös käsissä, eli kaikki ei välttämättä ole hyvin. Vastaavaa ääntä kuului myös pyörittäessä vasenta takapyörää.
Autolla on ajettu noin 180tkm, perä vaikuttaisi olevan kiinni korissa ja normiajossa takaa ei kuulu mitään ylimääräistä, pois lukien ne ilmeisesti normaalit lonksumiset. Onko perämurikan uusiminen siis mahdollisesti edessä?
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostSulaa ikkunat ja laatikossa on öljyt edes sen verran notkeat että vaihteet toimii. Jos suoraan lähtee kylmällä koneella ajamaan, niin auto on niin kankea ettei vaihteet mene kunnolla päälle eikä se ahtimenkaan voitelu oikein tunnu toimivan. Lämpö nousee tyhjäkäynnillä tuossa ajassa siniseltä pois, jos pakkasta ei ole yli -10 astetta niin ensimmäiseen viivaan. M57:ssa on sähköinen vastus joka toimii lisälämmittimenä pakkasilla. Sen toiminnan huomaa auton tyhjäkäynnin niiauksella tasaisin väliajoin kylmänä.
Eli niin kauan kun mulla ei ole mitään ulkoisia lämmittimiä niin aion autoa käyttää sen 15-30min pakkasilla ennen ajoa
Ok, jokainen omalla autollaan ja tavallaan . Mulla on tietysti Eberi, mut jos se ei ole jostain syystä ollut päällä, lämmitän auton kyllä ihan ajamalla, kunhan saan ikkunat auki - n. 2-3 min. Vaihteet menee jees, sen hoitaa tomaatti ja ahtimen voitelusta en tiedä, mutta hyvin auto aina vetää. Niin, ja sähköinen vastus on mulla ollut vikakoodien mukaan jo vuosia pimeänä.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Mikä vikana kun tuulilasin pyyhkijät jäävät liian ylös..
Kun niitä käyttää niin ne jäävät noin 15cm normaalia ylemmäs kun pitäisi..
Käy kyllä alhaalla "normaalissa" kohtaa kun pyyhkii mutta jäävät pyyhkäisyn jälkeen liian ylös..
Onko näissä vehkeissä joku pyyhkijän "vaihto" asento johon ne voi ajaa testerillä.. Ja nyt muuten vain jäänyt siihen vai mikä vikana..? :think
Kyseessä siis -01 320ci
Comment
-
-
Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Originally posted by Hanza View Post
Alakautta molemmin puolin kait yks joku plugi irti ja sitten repimään"Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
Comment