Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KooHoo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 132
    • Oulu

    Originally posted by pkuitune View Post
    Sattuipas sopivasti, mä kun tässä kävin miettimään 318i:n vaihtamista 320d:hen, mutta mieltä lähinnä askarruttaa tuo, että kuinka iso tuo käyttövoimavero tuossa sun autossas mahtaa olla :think Mulla tulee kilsoja noin 30000 vuodessa niin taitaa sen puolesta dieselvero kuittaantua? Mites sitten tuo kulutuspuoli? Jos jaksaisit vastailla niin olis jees
    Omassa -00 320d Touringissa muistaakseni dieselveron osuus 490€ ja pitäisi jo noilla kilsoilla kuittaantua. Tuo oma manuaali ottaa sen kuutisen litraa seka-ajossa eli n.50/50 kaupunkia ja maantietä. Maantieajossa pääsee parhaillaa viiden pintaan eikä kaupunkiajossa ole hirveästi yli kuuden vienyt.

    Comment

    • Squamish
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 260
      • HEL

      Originally posted by TFV View Post
      Vitun söörtsi.

      Mites E46:ssa saa celsiukset takaisin näyttöön. Vaimo soitti, että fahrenhettia näkyy.
      Painamalla kerran sitä mittaristossa oikealla puolella, rundimittarin vieressä olevaa painiketta.
      Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Squamish View Post
        Painamalla kerran sitä mittaristossa oikealla puolella, rundimittarin vieressä olevaa painiketta.
        Kiitos.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • KooHoo
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 132
          • Oulu

          Originally posted by Antsah View Post
          Tänään oli -22 ja oli roikassa n. 2h säteilylämppärillä ja ei kyllä mitään vaikeuksia startissa, hehkuttaa sen 2s ja lähtee samantien käyntiin.

          Ettei vain olisi KooHoo:lla hehkuissa vikaa?

          Kyllä se on lähtenyt niinkuin palmun alta, jos pakkasta esim. -5 astetta tai vaikka auto olisi usiammankin tunnin seisonut kovemmillakin pakkasilla. Eipä tuosta akusta ollut pyörittämään kovin kauaa, mutta kyllähän tuo jo iltapäivästä paukahti tulille. Jos kone vähänkin lämmin niin hehkuttaa ei pidä kuin max. sen puoli sekuntia, mutta nyt vahvasti epäilyttää, että kone ei lämpene piuhan päässä ollenkaan. Nyt auto ollut testin vuoksi varaston pistokkeesta jatkuvasti lämmityksessä 8 tuntia, eikä esim. kansi tuntunut lämmenneen yhtään! Kyllähän se vesitilaankin lämmön pitäisi johtua tuossa ajassa. Kohta pitäis lähtä liikenteeseen, niin näkee onko lämmennyt yhtään. Kyllä sen jo koneen pyörimisen nihkeydestä ja alun käynnistä kuulee, että en ole pelkän hehkutuksen pituuden varaan arviotani perustanut.

          Noh, tutun pajalle varailtu huomiseksi aikaa alustavasti, niin taidampa hakea uuden vastuksen jos ei nytkään ole lämmennyt. Toki kun auto on nosturilla ja pohjamuovi irti, niin täytyy vielä käsin kokeilla, että lämpeneekö vastus ja sitten vielä testata uudella vastuksella irrallaan, ettei vain olisi viimeinen piuhan pätkä haaroittimelta vastukselle rikki kuten kaverin Audissa tuossa taannoin....

          Comment

          • Ezcu
            Bimmer Rookie
            • Apr 2010
            • 45
            • Hamina

            Kuskin ikkuna alkoi reistaamaan. Päivällä avasin ikkunan, vähän nahkeasti laski alas. Ylöspäin ei sitten enää suostunutkaan tulemaan, muuta kuin avaus/sulkemis nappia ylös ja väkisin lasia ylöspäin nykimällä. Tämän jäkleen ei suostunut enää liikkumaan mihinkään suuntaan. Oven sisältä kuuluu kyllä jonkin näköistä surinaa, että jotain kyllä tapahtuu, mutta ikkuna ei vaan liiku mihinkään Mikäköhän mahtoi mennä?? En usko että nosto moottori kuitenkan.. Ihan hirveästi ei kiinnostaisi lähteä tuonne pakkaseen sen ihmeemmin tutkimaan. Että jos jollain sattuisi olemaan jotain vinkkiä niin helpottaisi kummasti Kaikki muut lasit toimii ihan normaalisti. Ja siis sedanista oli kyse.

            Comment

            • pkuitune
              Newbiemmer
              • Jun 2010
              • 25
              • Espoo, Otaniemi

              Sattuipas tänään tuossa ilta yhdeksän tienoilla ylimääräisiä sydämenlyöntejä aiheuttanut juttu. Olin viittä minuuttia aikasemmin kylmäkäynnistänyt auton ja lähtenyt ajelemaan Helsinkiin päin viittäkymppiä, kun huomaamatta lämpömittarin viisari kipusi ihan tappiin. Siinä sitten tuli säikähdettyä aika hyvin; auto tien reunaan, virrat pois ja konepelti auki.

              Totesin ekaksi käsituntumalla, ettei kone ollut mitenkään erityisen lämmin eikä se pitänyt mitään sihinääkään. Sen jälkeen uskalsin kurkata jäähdyttimeen ja lopputulos olikin se, ettei se neste siellä edes kiehunut. Siinä sitten mietin että mitähän helvettiä tässä nyt pitäisi tehdä ja kokeilin kerran kääntää uudestaan virrat päälle, jolloin viisari kipusi yhä ihan sinne punaiselle. Toisella yrittämällä lämpömittarin viisari ei enää noussut vaan jäi siniselle.

              Jäipähän mietityttämään, että mikä mahtoi tuonkin syynä sitten olla. Onneksi vika oli vain mittarissa, ei koneessa. Mene ja tiedä sitten...
              BMW 318i -99

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                Originally posted by pkuitune View Post
                Sattuipas tänään tuossa ilta yhdeksän tienoilla ylimääräisiä sydämenlyöntejä aiheuttanut juttu. Olin viittä minuuttia aikasemmin kylmäkäynnistänyt auton ja lähtenyt ajelemaan Helsinkiin päin viittäkymppiä, kun huomaamatta lämpömittarin viisari kipusi ihan tappiin. Siinä sitten tuli säikähdettyä aika hyvin; auto tien reunaan, virrat pois ja konepelti auki.

                Totesin ekaksi käsituntumalla, ettei kone ollut mitenkään erityisen lämmin eikä se pitänyt mitään sihinääkään. Sen jälkeen uskalsin kurkata jäähdyttimeen ja lopputulos olikin se, ettei se neste siellä edes kiehunut. Siinä sitten mietin että mitähän helvettiä tässä nyt pitäisi tehdä ja kokeilin kerran kääntää uudestaan virrat päälle, jolloin viisari kipusi yhä ihan sinne punaiselle. Toisella yrittämällä lämpömittarin viisari ei enää noussut vaan jäi siniselle.

                Jäipähän mietityttämään, että mikä mahtoi tuonkin syynä sitten olla. Onneksi vika oli vain mittarissa, ei koneessa. Mene ja tiedä sitten...
                Kävi jäässä ja suli? Tarkasta nesteen pakkaskestävyys.
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  Originally posted by pkuitune View Post
                  Sattuipas tänään tuossa ilta yhdeksän tienoilla ylimääräisiä sydämenlyöntejä aiheuttanut juttu. Olin viittä minuuttia aikasemmin kylmäkäynnistänyt auton ja lähtenyt ajelemaan Helsinkiin päin viittäkymppiä, kun huomaamatta lämpömittarin viisari kipusi ihan tappiin. Siinä sitten tuli säikähdettyä aika hyvin; auto tien reunaan, virrat pois ja konepelti auki.

                  Totesin ekaksi käsituntumalla, ettei kone ollut mitenkään erityisen lämmin eikä se pitänyt mitään sihinääkään. Sen jälkeen uskalsin kurkata jäähdyttimeen ja lopputulos olikin se, ettei se neste siellä edes kiehunut. Siinä sitten mietin että mitähän helvettiä tässä nyt pitäisi tehdä ja kokeilin kerran kääntää uudestaan virrat päälle, jolloin viisari kipusi yhä ihan sinne punaiselle. Toisella yrittämällä lämpömittarin viisari ei enää noussut vaan jäi siniselle.

                  Jäipähän mietityttämään, että mikä mahtoi tuonkin syynä sitten olla. Onneksi vika oli vain mittarissa, ei koneessa. Mene ja tiedä sitten...
                  Tasan kerran kävi noin edellisellä autolla kesällä, mutta ei keittänyt.
                  Säikähdin myös aivan helvetisti ja saman tien tien sivuun, sammutin auton ja ihmettelin tilannetta hetken, sitten auto taas tulille ja mittari olikin taas kuten pitää. Joku hämärä bugi mittaristossa joka ilmeni tasan kerran.
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • Remolux
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 294

                    Originally posted by TFV View Post
                    Kävi jäässä ja suli? Tarkasta nesteen pakkaskestävyys.
                    sama täällä eilen aamusella. lämmöt nousi tappiin 2km aikana kun normaalisti menee 15 - 20km normaaliin.. auto sisälle ja kattoon syyläriin ni oli vain nesteen tilalla hilettä. kesällä ko vaihettiin nesteet ni kyllä mielestämme laitettiin fifty fifty eli pitääs kestää sen -45astetta.. oisko ollu paskaa ainettakin..

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6935
                      • N/A

                      15-20km että nousee lämmöt normaaliin? wtf.
                      Omassa kun lähtee esilämmitettynä katoksesta -24 kelissä ajamaan on lämpömittari tasan puolvälissä 5km ajon jälkeen. Tosin teen yleensä niin että kun lähden ajamaan pistän puhalluksen yleensä noin 1/4 teholle paneelista ja kun lämmöt ovat puolvälissä painan "AUTO" nappia. Tämä ainaskin jonkinverran nopeuttaa nesteitten lämpeämistä.
                      Vaikuttaa kyllä aika lämpimältä tuo E46 talvella ja tuo auto a/c hienosti jakaa lämpöä myös jaloille kunnolla.

                      Comment

                      • huppu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 423
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by Antti O View Post
                        15-20km että nousee lämmöt normaaliin? wtf.
                        Omassa kun lähtee esilämmitettynä katoksesta -24 kelissä ajamaan on lämpömittari tasan puolvälissä 5km ajon jälkeen. Tosin teen yleensä niin että kun lähden ajamaan pistän puhalluksen yleensä noin 1/4 teholle paneelista ja kun lämmöt ovat puolvälissä painan "AUTO" nappia. Tämä ainaskin jonkinverran nopeuttaa nesteitten lämpeämistä.
                        Vaikuttaa kyllä aika lämpimältä tuo E46 talvella ja tuo auto a/c hienosti jakaa lämpöä myös jaloille kunnolla.
                        Moro.
                        Täytyypä ite kokeilla tuota, että laittaa ensin puhalluksen pienelle ja nostaa vasta tien päällä kun lämmöt nousee. Turhaahan se on puhalluttaa haaleaa ilmaa.

                        Asiasta kolmanteen, osaat varmaan vastata siihen, että saako tuota automaatti-ilmastoinnin auto-nappia käyttää talvella? :think Oon kuullu ettei ilmastointia sais käyttää talvella ettei se mene rikki. En tosin ymmärrä mikä automaatti-ilmastoinnissa olis järki jos sitä ei joskus sais käyttää. Sitä vartenhan se on että sisäilma pidetään halutulla lämmöllä Kiitos jos saan vastausta asiaan. Ohjekirja kun on in deutch niin ei paljon ymmärrä parin saksan kurssin käyneenä.
                        BMW E46 318d 10/04

                        Comment

                        • Jolli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2556
                          • Virolahti

                          Originally posted by huppu View Post
                          Moro.
                          Täytyypä ite kokeilla tuota, että laittaa ensin puhalluksen pienelle ja nostaa vasta tien päällä kun lämmöt nousee. Turhaahan se on puhalluttaa haaleaa ilmaa.

                          Asiasta kolmanteen, osaat varmaan vastata siihen, että saako tuota automaatti-ilmastoinnin auto-nappia käyttää talvella? :think Oon kuullu ettei ilmastointia sais käyttää talvella ettei se mene rikki. En tosin ymmärrä mikä automaatti-ilmastoinnissa olis järki jos sitä ei joskus sais käyttää. Sitä vartenhan se on että sisäilma pidetään halutulla lämmöllä Kiitos jos saan vastausta asiaan. Ohjekirja kun on in deutch niin ei paljon ymmärrä parin saksan kurssin käyneenä.
                          Termostaatit voivat olla kaput, rikki, död. EGR-termari ekana vaihtoon mikäli sellainen löytyy.

                          Automaatti-ilmastoinnin nappia voit käyttää talvella, ilmastointi ei lähde pyörimään enää kun on pakkasta (olikohan maaginen raja -3 astetta?). Itselläni M57 varustetulla moottorilla menee n.4-5km myös että on käyntilämpötilassaan, 83astetta. Tarkoitus olisi EGR-termari itselläni vaihtaa, noidenhan pitäisi käydä vielä kuumempana omasta mielestäni.

                          Ja itselläni tosiaan kesät-talvet auto-nappula päällä ja 20-astetta lämmönpyynti.
                          Last edited by Jolli; 30-11-2010, 09:09.
                          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                          PM tavoittaa, puhelimella ei.

                          Comment

                          • pav
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 178
                            • Varkaus

                            E46 automaatti-ilmastoinnin AUTO painikehan vaan säätää lämpötilan ja puhalluksen. Ja tietty lämpimällä ilmastoinnin käytön tarpeen. Mutta talvella tai alle +3 asteen ei ilmastointi lähde tietääkseni edes käyntiin. Myöskin jos ilmastoinnin nappulasta sammuttaa ilmastoinnin, ei se lähde käyntiin kuumallakaan, vaikka olisi AUTO käytössä.

                            Comment

                            • riuska
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1160
                              • Lahti

                              Originally posted by huppu View Post
                              Moro.
                              Täytyypä ite kokeilla tuota, että laittaa ensin puhalluksen pienelle ja nostaa vasta tien päällä kun lämmöt nousee. Turhaahan se on puhalluttaa haaleaa ilmaa.
                              Ite pistän koko masiinan kiinni ennenku lämmöt on yli sinisen.. kumminkin toi sisätilan lämmitin ku on puhaltanu kapiinin jo aikalämpöseksi..
                              F30 320d
                              F30 320i
                              E46 320i
                              E36 325i
                              E30 316

                              Comment

                              • Pärre
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 29
                                • Turku

                                Webaston hintoja kävin kyselemässä ja tuumivat koko paketin hinnaksi asennuksineen 2000+ Euroa riippuen onko väyläohjattu vai ei.
                                Miten kun nyt luultavasti on väyläohjattu niin mitä mahtaa maksaa 320 Dieselin -05 Väyläohjain Eepperille ja saako mistään muualta kuin BMW:n omalta timanttitiskiltä?
                                Ex/Lancer Evolution 8
                                E46 -05 Coupe Diesel facelift
                                Bawarian-sound-werks

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎