Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Originally posted by väiski525 View Post
    ainakin takajouset kannattaa tarkistaa, taitaa olla tyyppivika kaikissa e46 itelläkin toinen poikki, viimeviikolla ostin auton (320d farkku -04 155tkm)

    polje kunnolla koeajolla, ettei älyttömästi savuta, ainakaan mustaa..

    parkissa ovi/ikkunat auki ja sammuta kone, ja kuuntele kolahtaako moottoritilassa --> motin tukikumien tai kaksoismassakytkimen tarkistus. jos kolahtaa äänekkäästi niin jompikumpi antautumassa.

    ajossa 2 vaihteella pintakaasulla pumppaaminen, itellä kolahtaa hieman takapäästä, ja epäilen kyllä tuon katkenneen jousen pitävän melua siellä..

    ite kävin myös vikakoodit lukemassa foorumilaisella koeajolla, niin ei sieltäkään löydy mitään ylläreitä sitten ja voi tarkistaa kilometrit että pitää paikkansa yms

    yleiset ruostekohdat tais olla munuaisten päällä, ovien alareunat ainakin..
    Itsellä jäänyt myös mainitsematta, että molemmat takajouset katkesivat itselläkin. Eibachin jouset, syy on kai oheneva jousi alapäästään. Tasapaksuiset jouset kai kestävät hyvin. Itsellä ei katkenneet jouset oireilleet mitenkään, ei kolahtelua tai ajo-ominaisuuksissa muutosta.

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      Originally posted by Kaimann View Post
      Taakse olis tarkoitus vaihtaa jarrukilvet, ja siinä pitäs vissiin pyörännapa käyttää irti. Onko tuossa navan irti käyttämisessä jotain mahdollisia asioita jotka menee murphyn lain mukaan, lähinnä se negatiivinen versio laista huolettaa, "jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen".
      Tuohon varmaan hyvät vinkit löytyy:
      Last edited by Antsah; 21-07-2011, 21:49.

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        Kokemuksia 330d toukasta mallia -00 ja 184hp koneella kohta kuuden vuoden ajalta: kilometrejä mittarissa 139tkm kun auton ostin ja nyt mennään siellä 310tkm paikkeilla. Isompia remontteja on ollut korkeapainepumppu (1000€) joka laukesi 218tkm kohdalla sekä ahdin (300€) joka laukesi 290tkm kohdalla. Ahtimen halpa hinta selittyy ebaylla ja omalla työllä, uusihan kustantaa 1300€.
        Jousia meni takaa parikin paria, kunnes vaihdoin H&R:n tekeleisiin. Tasavahva jousi tosiaan kestää alkuperäistä tynnyrijousta paremmin. Alustan osia joutuu uusimaan tiuhempaan jos madallusta kaipaa, jos vakiokorkeudella päästelee niin kestää ihan hyvin.

        Tyyppiviat toukassa ovat siis vakiojousien katkeilu takaa, keskuslukituksen toimimattomuus (antennivahvistin tai johtosarja), takalasin aukeilu (katso aiempi), dieseleiden VNT ahdin kestää tai sitten ei (siivistä alkaa irrota palasia kun laakeri väljistyy), korkeapainepumppu on monella ollut murheena, samoin siirtopumput, automaateissa läpät imusarjassa (saattaa imaista koneeseen) ja periä on irronnut korista.

        Oliko tarpeeksi listaa
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          Originally posted by NokiLeka View Post
          Tyyppiviat toukassa ovat siis vakiojousien katkeilu takaa
          Itsellä oli sedan, joten samanlailla katkeilee siinäkin ne ohenevat jouset.

          Comment

          • däädää
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 756
            • Tornio

            Originally posted by NokiLeka View Post
            Kokemuksia 330d toukasta mallia -00 ja 184hp koneella kohta kuuden vuoden ajalta: kilometrejä mittarissa 139tkm kun auton ostin ja nyt mennään siellä 310tkm paikkeilla. Isompia remontteja on ollut korkeapainepumppu (1000€) joka laukesi 218tkm kohdalla sekä ahdin (300€) joka laukesi 290tkm kohdalla. Ahtimen halpa hinta selittyy ebaylla ja omalla työllä, uusihan kustantaa 1300€.
            Jousia meni takaa parikin paria, kunnes vaihdoin H&R:n tekeleisiin. Tasavahva jousi tosiaan kestää alkuperäistä tynnyrijousta paremmin. Alustan osia joutuu uusimaan tiuhempaan jos madallusta kaipaa, jos vakiokorkeudella päästelee niin kestää ihan hyvin.

            Tyyppiviat toukassa ovat siis vakiojousien katkeilu takaa, keskuslukituksen toimimattomuus (antennivahvistin tai johtosarja), takalasin aukeilu (katso aiempi), dieseleiden VNT ahdin kestää tai sitten ei (siivistä alkaa irrota palasia kun laakeri väljistyy), korkeapainepumppu on monella ollut murheena, samoin siirtopumput, automaateissa läpät imusarjassa (saattaa imaista koneeseen) ja periä on irronnut korista.

            Oliko tarpeeksi listaa
            Kiitos vain näistä tiedoista Missä lukemissa sulla keskikulutus pyörinyt?

            Comment

            • MsG
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 420
              • Helsinki

              Originally posted by janne320d View Post
              tuoltahan noita http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=93

              itse laitoin -04 autosta otetun soittimen -01 autoon eikä muuta tarvinnut tehdä kuin laittaa adapteri antenninjohtoon koska liitin on erilainen
              Valikoimissa olikin -99 autosta otettu soitin -03 autoon..

              Vanhemman mallisessa soittimessa on antennivahvistimelle eri liitin kuin uusissa taas se on samassa syssyssä antennijohdon kanssa.
              GLK 320CDI 4Matic
              e90
              e46
              e36

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                Originally posted by däädää View Post
                Kiitos vain näistä tiedoista Missä lukemissa sulla keskikulutus pyörinyt?
                Kahden vuoden yhtäjaksoinen kulutusmittaus antoi tankkaus.comin mukaan kulutukseksi 6,46 L/100km. Mulla ei ole mitään lisälämmittimiä, joten talvella kylmänä käymään kelissä kuin kelissä ja 15-30min tyhjäkäyntiä ennen ajoa. Kyllä se tehtaan ilmoittama 7 L/100km on ihan paikkaansapitävä keskikulutusarvio. Tietysti jos kaikki ajo on kaupungissa tai vastaavasti pikatiellä niin lukemat sen mukaan.

                Mutta oma on ollut ainakin tekniikan puolesta hyvinkin huoleton kulkine, pumpun ja turbon uusimiset ovat ainoat joissa matka on katkennut, onneksi nekin sattuivat kotikulmilla. Tai ei se turbon hajoaminen matkaa sinänsä katkaissut, mutta aika hengetöntä menoa oli kotiin
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Kaimann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1214
                  • Karigasniemi

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Tuohon varmaan hyvät vinkit löytyy:
                  http://juubi.hlan.net/index.php?page...ouring/repair5
                  Mutta tuossa jääpi se pyörän napa vielä kannattimeen kiinni, ja näin ollen on haitoilla kun jarrukilpeä vaihtaa.
                  Anteeksi, seuraavalta sivultahan se ohje löyty
                  Last edited by Kaimann; 22-07-2011, 11:05.
                  "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17508
                    • Turku

                    Originally posted by NokiLeka View Post
                    Kahden vuoden yhtäjaksoinen kulutusmittaus antoi tankkaus.comin mukaan kulutukseksi 6,46 L/100km. Mulla ei ole mitään lisälämmittimiä, joten talvella kylmänä käymään kelissä kuin kelissä ja 15-30min tyhjäkäyntiä ennen ajoa.
                    Siis täh ? Mitäs järkeä tässä on? Moottorihan pitää lämmittää ajamalla eikä tyhjäkäyttämällä. Sitäpaitsi diesel ei edes lämpene tyhjäkäynnillä tuossa ajassa ilman polttoainelämppäriä.
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      Originally posted by Laku View Post
                      Siis täh ? Mitäs järkeä tässä on? Moottorihan pitää lämmittää ajamalla eikä tyhjäkäyttämällä. Sitäpaitsi diesel ei edes lämpene tyhjäkäynnillä tuossa ajassa ilman polttoainelämppäriä.
                      Sulaa ikkunat ja laatikossa on öljyt edes sen verran notkeat että vaihteet toimii. Jos suoraan lähtee kylmällä koneella ajamaan, niin auto on niin kankea ettei vaihteet mene kunnolla päälle eikä se ahtimenkaan voitelu oikein tunnu toimivan. Lämpö nousee tyhjäkäynnillä tuossa ajassa siniseltä pois, jos pakkasta ei ole yli -10 astetta niin ensimmäiseen viivaan. M57:ssa on sähköinen vastus joka toimii lisälämmittimenä pakkasilla. Sen toiminnan huomaa auton tyhjäkäynnin niiauksella tasaisin väliajoin kylmänä.

                      Eli niin kauan kun mulla ei ole mitään ulkoisia lämmittimiä niin aion autoa käyttää sen 15-30min pakkasilla ennen ajoa
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • dwtall
                        Newbiemmer
                        • Nov 2007
                        • 8
                        • Uusimaa

                        Ollaan kovasti E46 touring M57-linjalla joten aasinsiltana kysyisin perän "naksumisesta".

                        Ongelmana siis on se että jarrurempan yhteydessä (auto nosturilla kaikki pyörät ilmassa) kävi ilmi että jos takavetarita kääntää eri suuntiin kuuluu jostakin perästä naksuntaa, joka tuntuu myös käsissä, eli kaikki ei välttämättä ole hyvin. Vastaavaa ääntä kuului myös pyörittäessä vasenta takapyörää.

                        Autolla on ajettu noin 180tkm, perä vaikuttaisi olevan kiinni korissa ja normiajossa takaa ei kuulu mitään ylimääräistä, pois lukien ne ilmeisesti normaalit lonksumiset. Onko perämurikan uusiminen siis mahdollisesti edessä?

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17508
                          • Turku

                          Originally posted by NokiLeka View Post
                          Sulaa ikkunat ja laatikossa on öljyt edes sen verran notkeat että vaihteet toimii. Jos suoraan lähtee kylmällä koneella ajamaan, niin auto on niin kankea ettei vaihteet mene kunnolla päälle eikä se ahtimenkaan voitelu oikein tunnu toimivan. Lämpö nousee tyhjäkäynnillä tuossa ajassa siniseltä pois, jos pakkasta ei ole yli -10 astetta niin ensimmäiseen viivaan. M57:ssa on sähköinen vastus joka toimii lisälämmittimenä pakkasilla. Sen toiminnan huomaa auton tyhjäkäynnin niiauksella tasaisin väliajoin kylmänä.

                          Eli niin kauan kun mulla ei ole mitään ulkoisia lämmittimiä niin aion autoa käyttää sen 15-30min pakkasilla ennen ajoa

                          Ok, jokainen omalla autollaan ja tavallaan . Mulla on tietysti Eberi, mut jos se ei ole jostain syystä ollut päällä, lämmitän auton kyllä ihan ajamalla, kunhan saan ikkunat auki - n. 2-3 min. Vaihteet menee jees, sen hoitaa tomaatti ja ahtimen voitelusta en tiedä, mutta hyvin auto aina vetää. Niin, ja sähköinen vastus on mulla ollut vikakoodien mukaan jo vuosia pimeänä.
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • H-nkka
                            Newbiemmer
                            • Sep 2010
                            • 28
                            • Tampere

                            Mikä vikana kun tuulilasin pyyhkijät jäävät liian ylös..
                            Kun niitä käyttää niin ne jäävät noin 15cm normaalia ylemmäs kun pitäisi..
                            Käy kyllä alhaalla "normaalissa" kohtaa kun pyyhkii mutta jäävät pyyhkäisyn jälkeen liian ylös..

                            Onko näissä vehkeissä joku pyyhkijän "vaihto" asento johon ne voi ajaa testerillä.. Ja nyt muuten vain jäänyt siihen vai mikä vikana..? :think

                            Kyseessä siis -01 320ci

                            Comment

                            • Hanza
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1931
                              • Juvan Shell. Requiescat in pace

                              Kuinka tuo osanro. 6 on kiinni?



                              Ei kehtais vaa tunkee puukkoa väliin ja reuhasta. Ei kiinnostas sikamassalla kiinnitellä uusiks.
                              Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                              t: luft waffel

                              "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                              Comment

                              • Kaimann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 1214
                                • Karigasniemi

                                Originally posted by Hanza View Post
                                Kuinka tuo osanro. 6 on kiinni?



                                Ei kehtais vaa tunkee puukkoa väliin ja reuhasta. Ei kiinnostas sikamassalla kiinnitellä uusiks.
                                Onko tästä apua?
                                Alakautta molemmin puolin kait yks joku plugi irti ja sitten repimään
                                "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎