Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

    Niin että onkos kukaan tempassut takaa pyörännapaa irti irroittamatta koko tukivartta? Tai voisko joku muuten vain valaista vähän miten se saattaisi onnistua?
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

    Comment

    • Hanza
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1931
      • Juvan Shell. Requiescat in pace

      Originally posted by Kaimann View Post
      Onko tästä apua?
      Alakautta molemmin puolin kait yks joku plugi irti ja sitten repimään
      Se lähti ihan vaan reilusti repäsemällä. Heijastimet ensin irti.
      Hinauskoukun peite pois ja sinne väliin sormi. Reilu tempasu ja kiinnikkeet alkoivat aueta.
      Päät pitää vetää taaksepäin ei repiä ulospäin.

      Jännitin taas vaan liikaa enkä uskaltanut aluks käyttää voimaa tarpeeksi.
      Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

      t: luft waffel

      "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

      Comment

      • Kaimann
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1214
        • Karigasniemi

        Originally posted by Hanza View Post
        Se lähti ihan vaan reilusti repäsemällä. Heijastimet ensin irti.
        Hinauskoukun peite pois ja sinne väliin sormi. Reilu tempasu ja kiinnikkeet alkoivat aueta.
        Päät pitää vetää taaksepäin ei repiä ulospäin.

        Jännitin taas vaan liikaa enkä uskaltanut aluks käyttää voimaa tarpeeksi.
        Tämän takia pitäis aina ottaa pari asennuskaljaa ennen ku alottaa
        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

        Comment

        • Nepper
          Newbiemmer
          • Jul 2009
          • 16
          • Joensuu

          Terve!

          Iski seuraavanlainen ongelma tienpäällä 1.8 valvetronickilla olevaan bemariin.
          Auto sammutti itsensä kiihdytyksessä, noin 70km/h vauhdista polttaen jouluvaloja mittaritaulussa, - akku, ölyjynpaine, luistonesto pois päältä, moottorihäiriö. -

          Mitään kilahtelua ja metallin muodonmuutoksen suloääniä ei koneesta kuulunut. Koitin startata uudestaan, olettaen että tämä on sähkövika, ei tulosta.
          Hinauksen jälkeen koetin tuuriani, auto hyrähti käyntiin ja moottorista ei sen kummempia sivuääniä kuulunut, tasainen naksutus vain kuten uudesta asti.

          Ajoin auton huollolle, jossa testeri näytti:
          Nokka-akselin asentoanturi - imupuolen nokka-akseli - elpälooginen signaali
          Kampiakselin asentotunnistin - johtokatkos
          Nokka-akselin asentoanturi - pakopuolen nokka-akseli - epälooginen signaali
          -
          Tällä huollolla todettiin, että jotain vikaa tuolla osastolla, ei otettu sen kummemmin kantaa

          Seuraava huoltopaikka -
          Korjaaja totesi lapun nähtyään, että siellä on nokka-ketju löystymässä ja jako koittanut hyppiä - ketjun, kiristimen ja ohjurin vaihtoa tarjosi remontiksi.
          Samalla manasi kyseisen bmw:n koneen epäonnistuneeksi.

          -Ihan en tuota sulattanut suorilta ja seuraavan korjaamon tuttu huoltomies sanoikin, että kyllä sieltä koneesta pitäisi sivuääntä tulla reilusti jos nokka-ketju olisi löysällä.

          Auto toimiessaan siis käy nätisti, pientä heijaiusta tyhjäkäynnillä satunnaisesti(100-50rpm).
          Nyt tosin käynnistymisessä on ollut arpomista. Ehkä 20 käynnistyskerran välein saa hinkata muutaman kerran ilman tulosta, mutta kun odottelee 5min ja sitten käy kääntämästä avainta niin lähtee.

          Arvon foorumilaisilla kokemusta tai hyviä neuvoja? Ei kai tuo ketjun löystymisestä voi johtua?
          Last edited by Nepper; 24-07-2011, 07:33.

          Comment

          • väiski525
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2572
            • Vantaa

            Originally posted by Nepper View Post
            Terve!

            Iski seuraavanlainen ongelma tienpäällä 1.8 valvetronickilla olevaan bemariin.
            Auto sammutti itsensä kiihdytyksessä, noin 70km/h vauhdista polttaen jouluvaloja mittaritaulussa, - akku, ölyjynpaine, luistonesto pois päältä, moottorihäiriö. -

            Mitään kilahtelua ja metallin muodonmuutoksen suloääniä ei koneesta kuulunut. Koitin startata uudestaan, olettaen että tämä on sähkövika, ei tulosta.
            Hinauksen jälkeen koetin tuuriani, auto hyrähti käyntiin ja moottorista ei sen kummempia sivuääniä kuulunut, tasainen naksutus vain kuten uudesta asti.

            Ajoin auton huollolle, jossa testeri näytti:
            Nokka-akselin asentoanturi - imupuolen nokka-akseli - elpälooginen signaali
            Kampiakselin asentotunnistin - johtokatkos
            Nokka-akselin asentoanturi - pakopuolen nokka-akseli - epälooginen signaali
            -
            Tällä huollolla todettiin, että jotain vikaa tuolla osastolla, ei otettu sen kummemmin kantaa

            Seuraava huoltopaikka -
            Korjaaja totesi lapun nähtyään, että siellä on nokka-ketju löystymässä ja jako koittanut hyppiä - ketjun, kiristimen ja ohjurin vaihtoa tarjosi remontiksi.
            Samalla manasi kyseisen bmw:n koneen epäonnistuneeksi.

            -Ihan en tuota sulattanut suorilta ja seuraavan korjaamon tuttu huoltomies sanoikin, että kyllä sieltä koneesta pitäisi sivuääntä tulla reilusti jos nokka-ketju olisi löysällä.

            Auto toimiessaan siis käy nätisti, pientä heijaiusta tyhjäkäynnillä satunnaisesti(100-50rpm).
            Nyt tosin käynnistyminen on ollut satunnaisesti arpomista. Saa hinkata käyntiin muutaman kerran ilman tulosta, mutta kun odottelee 5min ja sitten käy kääntämästä avainta niin lähtee.

            Arvon foorumilaisilla kokemusta tai hyviä neuvoja? Ei kai tuo ketjun löystymisetä voi johtua?

            mites ois noi asentotunnistimet vaihtoon kerta niistä on vikakooditkin...? :think
            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

            - MB s205 220cdi -15
            - Volvo s80 2.5t -07
            - mb s211 280cdi -08
            - e46 320i -03
            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
            - e46 320d Individual "m-sport" -04
            - e39 525i -01

            Comment

            • Nepper
              Newbiemmer
              • Jul 2009
              • 16
              • Joensuu

              Koodit nollattiin ja ei ole uudestaan ajossa ilmestynyt vastaavaa tilannetta, joka aiheuttaisi vikamuistiin jälkeä. Jos tuollainen anturi menee rikki niin eikö se ole kerrasta poikki, sähköosa kun on kyseessä? -Ei kehtaisi kylillä ajella ihan vaan siitä ilosta, että saa toistettua vika-tilanteen ja hinautettua auton

              Voiko esim. tuo kampiakselin asentotunnistimen antama vikakoodi (johtokatkos) sotkea nuo nokan anturit antamaan virheeksi epäloogisen signaalin?
              Tuntuu vain hullulta että kaikki kolme porsii samaan aikaan ja vielä hullummalta se, että pitäisi nokka-ketju vaihtaa noitten vikakoodien perusteella, ilman mitään mekaniikan aiheuttamaa sivuääntä.
              Last edited by Nepper; 24-07-2011, 00:09.

              Comment

              • väiski525
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2572
                • Vantaa

                Originally posted by Nepper View Post
                Koodit nollattiin ja ei ole uudestaan ajossa ilmestynyt vastaavaa tilannetta, joka aiheuttaisi vikamuistiin jälkeä. Jos tuollainen anturi menee rikki niin eikö se ole kerrasta poikki, sähköosa kun on kyseessä?
                enmä noista sen tarkemmin tiedä, voi kai niissä jotai kosketushäikkääkin olla ja siks sammuttanu ajosta auton :think kai niistä tulis uudestaa koodia jos olis rikki. viisammat korjatkoon
                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                - MB s205 220cdi -15
                - Volvo s80 2.5t -07
                - mb s211 280cdi -08
                - e46 320i -03
                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                - e39 525i -01

                Comment

                • ockelbo4500
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 923
                  • Sotkamo--Oulu

                  Sanokaapa joku kuuluisko tuossa mun E46 touringissa olla edessä joustintuen yläpäässä tuo kuvan numero 13 osa ?



                  Eli Pitäiskö tuo vahvikelevy löytyä kaikista autoista. Jos pitäis niin mulla on sitten entinen omistaja viskannut vahvikkeet mäkeen ja ehkä sen vuoksi toisella puolen on tuo alumiininen yläpää meinannut pullistella ittesä solmuun.
                  BMW E84 X1 18dXdrive -14

                  Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                  Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                  Ex, E46 320 d Touring -01
                  Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                  Comment

                  • e46touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1321
                    • Tornio

                    poor road package SA 815

                    Originally posted by ockelbo4500 View Post
                    Sanokaapa joku kuuluisko tuossa mun E46 touringissa olla edessä joustintuen yläpäässä tuo kuvan numero 13 osa ?



                    Eli Pitäiskö tuo vahvikelevy löytyä kaikista autoista. Jos pitäis niin mulla on sitten entinen omistaja viskannut vahvikkeet mäkeen ja ehkä sen vuoksi toisella puolen on tuo alumiininen yläpää meinannut pullistella ittesä solmuun.
                    nuo osat nro 13 ja 12 kuuluvat samaan poor road pakettiin.
                    eli JOS auto on tilattu tehtaalta SA koodilla 815 niin silloin nuo molemmat pitäisi kuulua
                    sinne kääntölaakerin ja korin väliin.
                    __________________________________________________ ____________
                    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                    Comment

                    • Rikke
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 579
                      • Paimio

                      Originally posted by Rikke View Post
                      Kysellään nyt muilta diisselin omistajilta että onko seuraava vika vai ominaisuus:

                      Pintakaasulla varovasti pienillä vaihteilla kiihdyttäessä, noin ~2500rpm kohdilla tulee selkeä tehopiikki, huomaa hyvin että veto paranee.
                      Reilummin kiihdyttäessä tuota ei niinkään huomaa, vetää komeasti heti alusta alkaen jos melkein tyhjäkäyntikierroksilta vähän polkaisee.

                      Voimaa löytyy eikä mitään muuta häröilyä ilmene, pienenpieni ujo musta haamu karkaa jos oikean jalan suoristaa, yleensä ekan kerran polkaistessa. Taitaa vaan lähteä noet liikkeelle, yleensä kun ajan kuin vanha nainen
                      Liittyykös tuo kenties jotenkin turbon heräämiseen tms?

                      Ahtopainemittarillahan tuon näkisi hyvin että miten käyttäytyy, harmi vaan ettei sellaista ole alunperin mittaristoon lisätty, volvossa oli

                      Niin autohan on 330d m57n-koneella.
                      Nostellas tätä.

                      Mites muuten tuossa m57n:ssä ahtopaineet säätyy? Lähinnä vaikuttavat komponenti ja niiden sijainnit?

                      Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                      Nyk. VW Golf '00
                      Nyk. VW Golf '95
                      Historiaa:x17 BMW +Muuta

                      Comment

                      • kuukankorpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 634

                        Mistähän kannattaisi lähteä etsimään perärontista takakaiuttimille tulevia johtoja?Sillä kyselen kun entisellä omistajalla ollut vahvistin varapyöräkotelossa ja nyt takakaiuttimien johdot roikkuu irrallaan.Auto siis -01 330d sedan.

                        Comment

                        • ockelbo4500
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 923
                          • Sotkamo--Oulu

                          Originally posted by e46touring View Post
                          nuo osat nro 13 ja 12 kuuluvat samaan poor road pakettiin.
                          eli JOS auto on tilattu tehtaalta SA koodilla 815 niin silloin nuo molemmat pitäisi kuulua
                          sinne kääntölaakerin ja korin väliin.

                          Ok. Eli eipä sitten muuta kuin uutta ylälaakeria huomenna ostamaan ja katsomaan, joko se asettuis paremmin paikoilleen
                          BMW E84 X1 18dXdrive -14

                          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                          Ex, E46 320 d Touring -01
                          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                          Comment

                          • väiski525
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2572
                            • Vantaa

                            Originally posted by kuukankorpi View Post
                            Mistähän kannattaisi lähteä etsimään perärontista takakaiuttimille tulevia johtoja?Sillä kyselen kun entisellä omistajalla ollut vahvistin varapyöräkotelossa ja nyt takakaiuttimien johdot roikkuu irrallaan.Auto siis -01 330d sedan.
                            ne on siinä heti takapenkkien takana olevan "kannen" alla. eli pohjavaneri pois, sieltä löytyy pari 10mm muovimutteria jonka jälkeen nousee se perimmäinen osa kontin pohjasta penkkejä vasten. siellä menee nippu johtoja, auton oma vahvistin on siellä johon piuhat tulevat. värejä en muista voin tarkistaa jos tarvetta, mutta jos kerta roikkuu irtonaisena niin tunnistat ne
                            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                            - MB s205 220cdi -15
                            - Volvo s80 2.5t -07
                            - mb s211 280cdi -08
                            - e46 320i -03
                            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                            - e46 320d Individual "m-sport" -04
                            - e39 525i -01

                            Comment

                            • Slazha
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 2284
                              • Joensuu/Syvyys

                              Onko muille sattunut vastaavaa että ei takakontti pysy kiinni? Siis aina kun lyö kontin kiinni niin sähkölukko avaa sen uudelleen, ensin jos ovet laittaa kapulasta lukkoon ja sitten kontin kiinni pysyy myös kontti kiinni.

                              onko vika siis takakontin katkaisimessa? vai itse lukko osassa josa siis mikrokytkin on?

                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              E36 318is class II, e30 turpo

                              Comment

                              • Heksula
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 2285
                                • Porvoo

                                Originally posted by Slazha View Post
                                Onko muille sattunut vastaavaa että ei takakontti pysy kiinni? Siis aina kun lyö kontin kiinni niin sähkölukko avaa sen uudelleen, ensin jos ovet laittaa kapulasta lukkoon ja sitten kontin kiinni pysyy myös kontti kiinni.

                                onko vika siis takakontin katkaisimessa? vai itse lukko osassa josa siis mikrokytkin on?

                                http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=41&fg=60
                                Veikkaan sitä mikrokytkintä, meidän autossa oli saman kaltainen ongelma. Huonompi homma tuossa on se että vaihtoon menee se koko kahva rekkarikilven valoineen kaikkineen, mikrokytkintä ei saa erikseen. Vielä huonompi on jos auto on korinväriin maalatuilla kahvoilla niin joutuu vielä maalauttamaankin ko. osan.
                                2020 G20 320i xdrive

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎