Niin että onkos kukaan tempassut takaa pyörännapaa irti irroittamatta koko tukivartta? Tai voisko joku muuten vain valaista vähän miten se saattaisi onnistua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Kaimann View PostOnko tästä apua?
Alakautta molemmin puolin kait yks joku plugi irti ja sitten repimään
Hinauskoukun peite pois ja sinne väliin sormi. Reilu tempasu ja kiinnikkeet alkoivat aueta.
Päät pitää vetää taaksepäin ei repiä ulospäin.
Jännitin taas vaan liikaa enkä uskaltanut aluks käyttää voimaa tarpeeksi.Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Originally posted by Hanza View PostSe lähti ihan vaan reilusti repäsemällä. Heijastimet ensin irti.
Hinauskoukun peite pois ja sinne väliin sormi. Reilu tempasu ja kiinnikkeet alkoivat aueta.
Päät pitää vetää taaksepäin ei repiä ulospäin.
Jännitin taas vaan liikaa enkä uskaltanut aluks käyttää voimaa tarpeeksi."Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-
Comment
-
-
Terve!
Iski seuraavanlainen ongelma tienpäällä 1.8 valvetronickilla olevaan bemariin.
Auto sammutti itsensä kiihdytyksessä, noin 70km/h vauhdista polttaen jouluvaloja mittaritaulussa, - akku, ölyjynpaine, luistonesto pois päältä, moottorihäiriö. -
Mitään kilahtelua ja metallin muodonmuutoksen suloääniä ei koneesta kuulunut. Koitin startata uudestaan, olettaen että tämä on sähkövika, ei tulosta.
Hinauksen jälkeen koetin tuuriani, auto hyrähti käyntiin ja moottorista ei sen kummempia sivuääniä kuulunut, tasainen naksutus vain kuten uudesta asti.
Ajoin auton huollolle, jossa testeri näytti:
Nokka-akselin asentoanturi - imupuolen nokka-akseli - elpälooginen signaali
Kampiakselin asentotunnistin - johtokatkos
Nokka-akselin asentoanturi - pakopuolen nokka-akseli - epälooginen signaali
-
Tällä huollolla todettiin, että jotain vikaa tuolla osastolla, ei otettu sen kummemmin kantaa
Seuraava huoltopaikka -
Korjaaja totesi lapun nähtyään, että siellä on nokka-ketju löystymässä ja jako koittanut hyppiä - ketjun, kiristimen ja ohjurin vaihtoa tarjosi remontiksi.
Samalla manasi kyseisen bmw:n koneen epäonnistuneeksi.
-Ihan en tuota sulattanut suorilta ja seuraavan korjaamon tuttu huoltomies sanoikin, että kyllä sieltä koneesta pitäisi sivuääntä tulla reilusti jos nokka-ketju olisi löysällä.
Auto toimiessaan siis käy nätisti, pientä heijaiusta tyhjäkäynnillä satunnaisesti(100-50rpm).
Nyt tosin käynnistymisessä on ollut arpomista. Ehkä 20 käynnistyskerran välein saa hinkata muutaman kerran ilman tulosta, mutta kun odottelee 5min ja sitten käy kääntämästä avainta niin lähtee.
Arvon foorumilaisilla kokemusta tai hyviä neuvoja? Ei kai tuo ketjun löystymisestä voi johtua?Last edited by Nepper; 24-07-2011, 07:33.
Comment
-
-
Originally posted by Nepper View PostTerve!
Iski seuraavanlainen ongelma tienpäällä 1.8 valvetronickilla olevaan bemariin.
Auto sammutti itsensä kiihdytyksessä, noin 70km/h vauhdista polttaen jouluvaloja mittaritaulussa, - akku, ölyjynpaine, luistonesto pois päältä, moottorihäiriö. -
Mitään kilahtelua ja metallin muodonmuutoksen suloääniä ei koneesta kuulunut. Koitin startata uudestaan, olettaen että tämä on sähkövika, ei tulosta.
Hinauksen jälkeen koetin tuuriani, auto hyrähti käyntiin ja moottorista ei sen kummempia sivuääniä kuulunut, tasainen naksutus vain kuten uudesta asti.
Ajoin auton huollolle, jossa testeri näytti:
Nokka-akselin asentoanturi - imupuolen nokka-akseli - elpälooginen signaali
Kampiakselin asentotunnistin - johtokatkos
Nokka-akselin asentoanturi - pakopuolen nokka-akseli - epälooginen signaali
-
Tällä huollolla todettiin, että jotain vikaa tuolla osastolla, ei otettu sen kummemmin kantaa
Seuraava huoltopaikka -
Korjaaja totesi lapun nähtyään, että siellä on nokka-ketju löystymässä ja jako koittanut hyppiä - ketjun, kiristimen ja ohjurin vaihtoa tarjosi remontiksi.
Samalla manasi kyseisen bmw:n koneen epäonnistuneeksi.
-Ihan en tuota sulattanut suorilta ja seuraavan korjaamon tuttu huoltomies sanoikin, että kyllä sieltä koneesta pitäisi sivuääntä tulla reilusti jos nokka-ketju olisi löysällä.
Auto toimiessaan siis käy nätisti, pientä heijaiusta tyhjäkäynnillä satunnaisesti(100-50rpm).
Nyt tosin käynnistyminen on ollut satunnaisesti arpomista. Saa hinkata käyntiin muutaman kerran ilman tulosta, mutta kun odottelee 5min ja sitten käy kääntämästä avainta niin lähtee.
Arvon foorumilaisilla kokemusta tai hyviä neuvoja? Ei kai tuo ketjun löystymisetä voi johtua?
mites ois noi asentotunnistimet vaihtoon kerta niistä on vikakooditkin...? :think- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Koodit nollattiin ja ei ole uudestaan ajossa ilmestynyt vastaavaa tilannetta, joka aiheuttaisi vikamuistiin jälkeä. Jos tuollainen anturi menee rikki niin eikö se ole kerrasta poikki, sähköosa kun on kyseessä? -Ei kehtaisi kylillä ajella ihan vaan siitä ilosta, että saa toistettua vika-tilanteen ja hinautettua auton
Voiko esim. tuo kampiakselin asentotunnistimen antama vikakoodi (johtokatkos) sotkea nuo nokan anturit antamaan virheeksi epäloogisen signaalin?
Tuntuu vain hullulta että kaikki kolme porsii samaan aikaan ja vielä hullummalta se, että pitäisi nokka-ketju vaihtaa noitten vikakoodien perusteella, ilman mitään mekaniikan aiheuttamaa sivuääntä.Last edited by Nepper; 24-07-2011, 00:09.
Comment
-
-
Originally posted by Nepper View PostKoodit nollattiin ja ei ole uudestaan ajossa ilmestynyt vastaavaa tilannetta, joka aiheuttaisi vikamuistiin jälkeä. Jos tuollainen anturi menee rikki niin eikö se ole kerrasta poikki, sähköosa kun on kyseessä?- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Sanokaapa joku kuuluisko tuossa mun E46 touringissa olla edessä joustintuen yläpäässä tuo kuvan numero 13 osa ?
Eli Pitäiskö tuo vahvikelevy löytyä kaikista autoista. Jos pitäis niin mulla on sitten entinen omistaja viskannut vahvikkeet mäkeen ja ehkä sen vuoksi toisella puolen on tuo alumiininen yläpää meinannut pullistella ittesä solmuun.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
poor road package SA 815
Originally posted by ockelbo4500 View PostSanokaapa joku kuuluisko tuossa mun E46 touringissa olla edessä joustintuen yläpäässä tuo kuvan numero 13 osa ?
Eli Pitäiskö tuo vahvikelevy löytyä kaikista autoista. Jos pitäis niin mulla on sitten entinen omistaja viskannut vahvikkeet mäkeen ja ehkä sen vuoksi toisella puolen on tuo alumiininen yläpää meinannut pullistella ittesä solmuun.
eli JOS auto on tilattu tehtaalta SA koodilla 815 niin silloin nuo molemmat pitäisi kuulua
sinne kääntölaakerin ja korin väliin.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by Rikke View PostKysellään nyt muilta diisselin omistajilta että onko seuraava vika vai ominaisuus:
Pintakaasulla varovasti pienillä vaihteilla kiihdyttäessä, noin ~2500rpm kohdilla tulee selkeä tehopiikki, huomaa hyvin että veto paranee.
Reilummin kiihdyttäessä tuota ei niinkään huomaa, vetää komeasti heti alusta alkaen jos melkein tyhjäkäyntikierroksilta vähän polkaisee.
Voimaa löytyy eikä mitään muuta häröilyä ilmene, pienenpieni ujo musta haamu karkaa jos oikean jalan suoristaa, yleensä ekan kerran polkaistessa. Taitaa vaan lähteä noet liikkeelle, yleensä kun ajan kuin vanha nainen
Liittyykös tuo kenties jotenkin turbon heräämiseen tms?
Ahtopainemittarillahan tuon näkisi hyvin että miten käyttäytyy, harmi vaan ettei sellaista ole alunperin mittaristoon lisätty, volvossa oli
Niin autohan on 330d m57n-koneella.
Mites muuten tuossa m57n:ssä ahtopaineet säätyy? Lähinnä vaikuttavat komponenti ja niiden sijainnit?
Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
Nyk. VW Golf '00
Nyk. VW Golf '95
Historiaa:x17 BMW +Muuta
Comment
-
-
Originally posted by e46touring View Postnuo osat nro 13 ja 12 kuuluvat samaan poor road pakettiin.
eli JOS auto on tilattu tehtaalta SA koodilla 815 niin silloin nuo molemmat pitäisi kuulua
sinne kääntölaakerin ja korin väliin.
Ok. Eli eipä sitten muuta kuin uutta ylälaakeria huomenna ostamaan ja katsomaan, joko se asettuis paremmin paikoilleenBMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by kuukankorpi View PostMistähän kannattaisi lähteä etsimään perärontista takakaiuttimille tulevia johtoja?Sillä kyselen kun entisellä omistajalla ollut vahvistin varapyöräkotelossa ja nyt takakaiuttimien johdot roikkuu irrallaan.Auto siis -01 330d sedan.- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Onko muille sattunut vastaavaa että ei takakontti pysy kiinni? Siis aina kun lyö kontin kiinni niin sähkölukko avaa sen uudelleen, ensin jos ovet laittaa kapulasta lukkoon ja sitten kontin kiinni pysyy myös kontti kiinni.
onko vika siis takakontin katkaisimessa? vai itse lukko osassa josa siis mikrokytkin on?
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by Slazha View PostOnko muille sattunut vastaavaa että ei takakontti pysy kiinni? Siis aina kun lyö kontin kiinni niin sähkölukko avaa sen uudelleen, ensin jos ovet laittaa kapulasta lukkoon ja sitten kontin kiinni pysyy myös kontti kiinni.
onko vika siis takakontin katkaisimessa? vai itse lukko osassa josa siis mikrokytkin on?
http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=41&fg=602020 G20 320i xdrive
Comment
-
Comment