Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mamu
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 95
    • Espoo

    Originally posted by Esal View Post
    Siellä on sitten juurikin se automaatin lämmönvaihtimentermostaatti rikki, osa on kallis, ei nyt ihan yhtä kallis kuin missä koko vaihdin täytyy uusia. On kokeiltu ja ajeltu talvella egr-termarin ja jäähdyttimen letku tukossa, eikä lämmöt siitä muutu. Tuo 90 tuntuu aika kovalta luvulta, kun termostaatikin aukeaa jo ennemmin?
    Minulla termarin vaihdon jälkeen nostaa lämmöt 88-90 asteeseen jo tyhjäkäynnillä ilman keulan tukkimista, vaikka pakkasta taisi viime talvenakin olla välillä yli 30 astetta. Autona E46 M57 manuaali. Termarin hankin marmorilta.

    Comment

    • grz
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 274
      • Helsinki

      Originally posted by harakrankka View Post
      Oisko kellään hajua tämmösestä:

      Eli ohjaus tuntuu jotenki omituiselta. Ei varsinaisesti väljältä, mutta jos ajaa kuoppaan tai töyssyyn niin ratti ns "lyö käsille" aika voimakkaasti, eli vähän liikaa välittyy tien epätasaisuudet rattiin. Tää tapahtuu nimenomaan kun ajaa vain toisen etupyörän kuoppaan, eikä oikeastaan väliä kumman pyörän ajaa.

      Uraherkkyyttäkin on, joka myös johtuu huonoista renkaista. Talvirenkailla uraherkkyys helpottaa, mutta tää ratin tärähtäminen töyssyissä ei hävinnyt mihinkään.

      Etualatukivarret puslineen on uudet ja koiranluut ja vakaajan puslat on myös vaihdettu ja kulmat säädetty. Väljää ei tunnu löytyvän mistään.
      Ratti myös täristää vähän silloin tällöin motarinopeuksissa.

      Omituisin juttu on se, että jos käännän pyörät ääriasentoon vaikka vasemmalle ja ajan kanttarista ylös, niin etupyörän osuessa kanttariin ratti nytkähtää vielä jonkun verran vasemmalle, eli tuntuu kun joku antais vielä periksi vaikka pyörät on jo kännetty ääriasentoon. Vaikea selittää, mutta todella hämäävää.

      Tasasella tiellä ei ohjauksessa tunnu oikeestaan mitään ihmeellistä.

      Ideoita?

      Auto on E46 318i Touring -99
      Pienet mutuilut:
      Oliko raidetangot milloin vaihdettu? Onko alle pistetty jotain motonet-osaa muuta tonni sitten?
      Onko camber säädetty tehtaan arvojen mukaan vai ns.sportimmin?
      Uraherkkyys tietty vähenee talvella kun on kapeammat ja korkeamman profiilin renkaat.
      1990 325i M Technic II
      2016 420d Gran Coupe
      ex:2006 330d M Sport
      ex:2004 325i M Sport

      Comment

      • grz
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 274
        • Helsinki

        Originally posted by rounders View Post
        käynnistäessä ilmeisesti automaattiryyppy ? menee päälle
        kun ekat minuutit on tyhjäkäynti aina siellä 850-900 paikkeilla.

        ongelma ilmenee kun tää ryyppy menee pois päältä. tapahtuu nyt jo lähes joka aamu. eli kun kierrokset laskee sinne reiluun 700 niin ihan kuin tiputtais vahingossa liian alas. ja alkaa sit korjaamaan hypäyttämällä jonnekin 1200 paikkeille. ja jää tähän 650 -1200 sit hypyttämään. kerran onnistui jo valoissa sammumaankin.

        usein riittänyt kun polkaissut vaan kunnolla kerran kaasua niin lopettaa.
        eikä vaikuta millään lailla ajoon. ainoastaan esim 2, tai 3. valot mihin aamulla pysähtyy. niin ilmenee.

        mistähän tollanen mahtais johtuu? kenelläkään ideoita.
        vai vaatiiko taas vikakoodien lukemista?

        itestä tuntuu ,et jos tyhjäkäyntiä nostais sen 50 rpm. niin pysyis silloin "turvallisen " korkealla . eikä tarttis tietokoneen tehä mitään korjausliikkeitä

        ja kyseessä siis sigun auto.

        ostakaa pois myyntiosiossa ilmoitus
        Sulla on vanos-tiivisteet done. Tuntuuko että alakierroksilla olisi vähän puhti pois, mutta kuitenkin ylärekisteri vetää mainiosti?
        M52/M54 vanos-ongelmista löytyy foorumilta paljonkin juttua, searchilla löytyy. Esim. nimimerkki Doni on noita vaihdellut.
        1990 325i M Technic II
        2016 420d Gran Coupe
        ex:2006 330d M Sport
        ex:2004 325i M Sport

        Comment

        • juha77
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 749
          • Vaasa

          Keskuslukko reistaa -03 facelift coupessa.Ovet saa lukkoon aina, mutta aukeeminen onkin sitten työn takana. Edestakasin lukkoon-auki yhdistelmää avaimesta painellen lopulta aukeaa. Lukkopesästä avaimella aukastessa saa toki auki mutta vaan kuskin oven. Takaluukun aukasu toimii normaalisti. Sama ongelma molemmilla avaimilla sekä keskikonsolin lukitus/aukaisu napista. Taitaa mennä joku boxi uusiksi vai onko muita ehdotuksia?
          e90 330ia
          E36 328i touring
          Ex:
          e46 330i touring facelift
          e46 318ci facelift
          e36 320i cab M-Sport
          e36 325i coupe
          e30 318i

          Comment

          • harakrankka
            Newbiemmer
            • Feb 2011
            • 7
            • Espoo

            Originally posted by grz View Post
            Pienet mutuilut:
            Oliko raidetangot milloin vaihdettu? Onko alle pistetty jotain motonet-osaa muuta tonni sitten?
            Onko camber säädetty tehtaan arvojen mukaan vai ns.sportimmin?
            Uraherkkyys tietty vähenee talvella kun on kapeammat ja korkeamman profiilin renkaat.

            Raidetankoja ei mun aikana oo ainakaan vaihdettu. Auto ollut n. vuoden mulla. En löytänyt niistä klappia. Nää ongelmat alkoi jo keväällä kun alatukivarsien puslat oli loppu, mutta ei oikeen parantunu kauheesti vaihdon jälkeen.

            Ei oo motonet -osia laitettu, puslat on Meylen ja tukivarretkin pitäis olla ihan laatukamaa. Merkkiä en muista mutta fixus-liikkeestä ostin n. 160€/kpl. Olis ollu halvempiakin tarjolla, mutten uskaltanu!

            Camberiin ei oo pahemmin koskettu, kun ei oo juurikaan säätövaraa. Alusta lienee vakio ainakin korkeudesta päätellen(!) En muista arvoja nyt, mutta luulen etteivät ole niin pielessä että tämmöstä aiheuttaisi. Ratti nimittäin lyö käsille pyörät käännettyinäkin ja ohjaustuntuma jotenki heikkenee/kevenee kuopissa.

            Iskarit ja -yläpäät vaikuttaa olevan ok, ei kolise eikä jää keinumaan töyssyjen jälkeen, eli ihan jämäkältä vaikuttaa siltä osin.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              Originally posted by juha77 View Post
              Keskuslukko reistaa -03 facelift coupessa.Ovet saa lukkoon aina, mutta aukeeminen onkin sitten työn takana. Edestakasin lukkoon-auki yhdistelmää avaimesta painellen lopulta aukeaa. Lukkopesästä avaimella aukastessa saa toki auki mutta vaan kuskin oven. Takaluukun aukasu toimii normaalisti. Sama ongelma molemmilla avaimilla sekä keskikonsolin lukitus/aukaisu napista. Taitaa mennä joku boxi uusiksi vai onko muita ehdotuksia?
              Todennäköisesti korimodulin (GM V) vaihdolla (+koodaus) korjaantuu. Pelkät korimodulin keskuslukituksen releetkin saa kyllä vaihdettua. KLIK
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • juha77
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 749
                • Vaasa

                Originally posted by Clavurion View Post
                Todennäköisesti korimodulin (GM V) vaihdolla (+koodaus) korjaantuu. Pelkät korimodulin keskuslukituksen releetkin saa kyllä vaihdettua. KLIK
                Ok, kiitos!
                e90 330ia
                E36 328i touring
                Ex:
                e46 330i touring facelift
                e46 318ci facelift
                e36 320i cab M-Sport
                e36 325i coupe
                e30 318i

                Comment

                • jrr
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 104
                  • Riihimäki

                  Onko jossain kuvan kanssa ohjetta takapyörien aurauskulmien säätämisestä? Tai voisiko joku vaikka varaosakuvan avulla hieman valaista asiaa? Vaihdoin tuon osan nro. 18 http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 uuteen ja nyt on pyörä jo selkeästi silmällä havaittavasti vinossa. Pisti miettimään että joutuuko tässä seuraavaksi laittamaan jo tukivarsiakin ostoslistalle, vai mikä on vialla. Ja tuo kyseinen bracketti tuli jo asennettua tuota pyöränkulmaa silmällä pitäen, eli siinä ei ole enää varaa käännellä ja väännellä.

                  Comment

                  • HellFire
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 280
                    • Turku

                    Originally posted by Ezra View Post
                    Tämän jo tiesinkin, mutta kun ei ole lampunpesimiä eikä autom. korkeudensäätöä. Pitää siis käydä ostamassa nuo h7 polttimon kannat ja virittää ne jollain tapaa tuohon umpioon kiinni :think

                    Tai sitten väkerrän jotkut omavalmiste lampunpesimet tohon!

                    Näiköhän on autoon joskus vaihdettu etupuskuri tjsp. kun ei noita lampunpesimiä ole :O Automaattista korkeudensäätöä ei tarvitse olla vm. <2001 inssin mukaan.

                    Ei pitäisi puskurinvaihdon vaikuttaa, sillä E46 pesurit ovat siinä listassa umpion alapuolella. Kyseinen pesurihan tulee esiin vain pesun aikana. Kävitkö jo konttorilla kokeilemassa vai mikä on tilanne?
                    Luulisin, että ne pesurit sulla on siellä paikallaan ja luultavimmin selviät katsastuksesta korjauskehotuksella vaikka eivät toimisikaan. Omasta mielestäni se H7:n virittäminen Xenon umpioon ei ole mikään loistoratkaisu ollenkaan, tuskin osuu valokuvio heittämällä kohdilleen.
                    I wanted a faster horse.

                    Comment

                    • -Tk-
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2002
                      • 387
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Todennäköisesti korimodulin (GM V) vaihdolla (+koodaus) korjaantuu. Pelkät korimodulin keskuslukituksen releetkin saa kyllä vaihdettua. KLIK
                      Minä veikkaan ovien lukkoja, joissa siis on keskuslukon moottorit ym. sisässä. Omassa coupessa vaihdoin eka nuo releet eikä auttanut (ja releiden kontaktit oli hyväkuntoiset jälkikäteen tarkasteltuna), tämän jälkeen vaihdoin lukot oviin ja on toiminut. Lukot oli keväällä genuinepartsilla saksassa 80e/kpl. Voisi luulla, että coupessa ei sitä relevikaa niin helpolla tule, kun lukkojakin on vähempi kuin sedanissa.
                      325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

                      Comment

                      • BMW Hooligan
                        Newbiemmer
                        • Oct 2011
                        • 2
                        • Lahti

                        Osaisko joku fiksumpi nyt vähän jeesata tossa vaihdelaatikko hommassa...tuli kysyttyä Siekkiseltä että pystyykö se vahvistamaan ZF automaatti laatikkoa. Vastaus oli, että ei. Joten mikä laatikko siihen menisi,joka kestäis enemmän vääntöä ? Kysymys lähinnä se,että jos hommais vaikkapa 330d automaatti laatikon,niin kuinka paljon siinä joutuu ropaamaan,että saa sen toimimaan ? Vai onko sit jo "helpompi" homma vaihtaa siihen manuaali,vaikkapa 328 laatikko+kardaani ?

                        Comment

                        • Moelanen
                          Newbiemmer
                          • Aug 2009
                          • 24
                          • kainuu

                          kaasuläpän maksimi aukeamis kulma

                          Tuli vaihetttua separaattori+putket 2.8l vm1999 jonka jälkeen auto kävi tyhjäkäyntiä epätasaisesti, saatto sammua kylmänä ja kun lähti ajamaan niin esiinty pientä nykimistä. Kaksi kertaa on syttynyt eml ja luistoneston merkkivalo mutta kun käynnistää uudelleen niin käy taas normaalisti. Lämpimänä kyseistä ongelmaa en ole hoksannut. tuossa kahtelin ns. livedataa niin kaasuläpän maksimi arvo oli 70astetta. Vikakoodit luettu ja ilmoitti muistaakseni kaasupolkimen epäuskottavuus ja kaasuläpän asennon virhe, en nyt tarkkaan muista.

                          kysymykset kuuluu että voiko kaasuläppä olla rikki ja mikä on kaasuläpän maksimi aukeamis kulma?
                          F10 530da M-sport
                          E46 320cia M-Sport II
                          ex.
                          E61 530da m-sport
                          E30 316i
                          E46 328i touring
                          E39 523i

                          Comment

                          • Ezra
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 79
                            • Imatra

                            Originally posted by HellFire View Post
                            Ei pitäisi puskurinvaihdon vaikuttaa, sillä E46 pesurit ovat siinä listassa umpion alapuolella. Kyseinen pesurihan tulee esiin vain pesun aikana. Kävitkö jo konttorilla kokeilemassa vai mikä on tilanne?
                            Luulisin, että ne pesurit sulla on siellä paikallaan ja luultavimmin selviät katsastuksesta korjauskehotuksella vaikka eivät toimisikaan. Omasta mielestäni se H7:n virittäminen Xenon umpioon ei ole mikään loistoratkaisu ollenkaan, tuskin osuu valokuvio heittämällä kohdilleen.
                            Aivan, kävin kokeilemassa ja juuri pesureista jäi kiinni. Ilmeisesti entinen omistaja on vaihtanut xenon umpiot ja myynyt vakiot pois. Värkkään nyt jonkunlaiset suuttimet tuonne keulalle, toivottavasti menee läpi vaikkei ole korkeapaineella toimivat.
                            E39 535i -98

                            Comment

                            • Ape
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 474
                              • Savonlinna

                              Tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan välillä tuossa nelikutosessa. Ei tee välttämättä tuota edes jokapäivä. Vanoksen o-renkaat, huohotin+putket ja haitariputket vaihdettu. Mikähän tuon voisi aiheuttaa? Vikakoodit luettu, eikä mitään löytynyt. Olisko joku anturi mikä vetelee viimisiä, koska välillä toimii normaalisti ja välillä ei? Jos ois imuvuotoja niin luulisi tekevän jatkuvasti tuota?
                              Id.4
                              ex: Toyota avensis
                              Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                              ex:Audi a6 avant 1.8t
                              ex: Suzuki gsx-r750 k6
                              ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                              ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                              ex: e36 320 coupe -93

                              Comment

                              • Henkka21
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 159
                                • Mikkeli

                                Hmm tulipa vaihdettua sachsin kytkinsarja tuohon omaan taxiin, kysymys kuuluu että onko tossa mahdollisuuksia säätää paria senttiä väljää kytkinpolkimelle? Ottaa niin perkeleen ylhäällä kiinni. Nestekytkin joojoo mut onko polkimelle jotain omaa säätöä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎