Originally posted by Esal
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by harakrankka View PostOisko kellään hajua tämmösestä:
Eli ohjaus tuntuu jotenki omituiselta. Ei varsinaisesti väljältä, mutta jos ajaa kuoppaan tai töyssyyn niin ratti ns "lyö käsille" aika voimakkaasti, eli vähän liikaa välittyy tien epätasaisuudet rattiin. Tää tapahtuu nimenomaan kun ajaa vain toisen etupyörän kuoppaan, eikä oikeastaan väliä kumman pyörän ajaa.
Uraherkkyyttäkin on, joka myös johtuu huonoista renkaista. Talvirenkailla uraherkkyys helpottaa, mutta tää ratin tärähtäminen töyssyissä ei hävinnyt mihinkään.
Etualatukivarret puslineen on uudet ja koiranluut ja vakaajan puslat on myös vaihdettu ja kulmat säädetty. Väljää ei tunnu löytyvän mistään.
Ratti myös täristää vähän silloin tällöin motarinopeuksissa.
Omituisin juttu on se, että jos käännän pyörät ääriasentoon vaikka vasemmalle ja ajan kanttarista ylös, niin etupyörän osuessa kanttariin ratti nytkähtää vielä jonkun verran vasemmalle, eli tuntuu kun joku antais vielä periksi vaikka pyörät on jo kännetty ääriasentoon. Vaikea selittää, mutta todella hämäävää.
Tasasella tiellä ei ohjauksessa tunnu oikeestaan mitään ihmeellistä.
Ideoita?
Auto on E46 318i Touring -99
Oliko raidetangot milloin vaihdettu? Onko alle pistetty jotain motonet-osaa muuta tonni sitten?
Onko camber säädetty tehtaan arvojen mukaan vai ns.sportimmin?
Uraherkkyys tietty vähenee talvella kun on kapeammat ja korkeamman profiilin renkaat.1990 325i M Technic II
2016 420d Gran Coupe
ex:2006 330d M Sport
ex:2004 325i M Sport
Comment
-
-
Originally posted by rounders View Postkäynnistäessä ilmeisesti automaattiryyppy ? menee päälle
kun ekat minuutit on tyhjäkäynti aina siellä 850-900 paikkeilla.
ongelma ilmenee kun tää ryyppy menee pois päältä. tapahtuu nyt jo lähes joka aamu. eli kun kierrokset laskee sinne reiluun 700 niin ihan kuin tiputtais vahingossa liian alas. ja alkaa sit korjaamaan hypäyttämällä jonnekin 1200 paikkeille. ja jää tähän 650 -1200 sit hypyttämään. kerran onnistui jo valoissa sammumaankin.
usein riittänyt kun polkaissut vaan kunnolla kerran kaasua niin lopettaa.
eikä vaikuta millään lailla ajoon. ainoastaan esim 2, tai 3. valot mihin aamulla pysähtyy. niin ilmenee.
mistähän tollanen mahtais johtuu? kenelläkään ideoita.
vai vaatiiko taas vikakoodien lukemista?
itestä tuntuu ,et jos tyhjäkäyntiä nostais sen 50 rpm. niin pysyis silloin "turvallisen " korkealla . eikä tarttis tietokoneen tehä mitään korjausliikkeitä
ja kyseessä siis sigun auto.
ostakaa pois myyntiosiossa ilmoitus
M52/M54 vanos-ongelmista löytyy foorumilta paljonkin juttua, searchilla löytyy. Esim. nimimerkki Doni on noita vaihdellut.1990 325i M Technic II
2016 420d Gran Coupe
ex:2006 330d M Sport
ex:2004 325i M Sport
Comment
-
-
Keskuslukko reistaa -03 facelift coupessa.Ovet saa lukkoon aina, mutta aukeeminen onkin sitten työn takana. Edestakasin lukkoon-auki yhdistelmää avaimesta painellen lopulta aukeaa. Lukkopesästä avaimella aukastessa saa toki auki mutta vaan kuskin oven. Takaluukun aukasu toimii normaalisti. Sama ongelma molemmilla avaimilla sekä keskikonsolin lukitus/aukaisu napista. Taitaa mennä joku boxi uusiksi vai onko muita ehdotuksia?e90 330ia
E36 328i touring
Ex:
e46 330i touring facelift
e46 318ci facelift
e36 320i cab M-Sport
e36 325i coupe
e30 318i
Comment
-
-
Originally posted by grz View PostPienet mutuilut:
Oliko raidetangot milloin vaihdettu? Onko alle pistetty jotain motonet-osaa muuta tonni sitten?
Onko camber säädetty tehtaan arvojen mukaan vai ns.sportimmin?
Uraherkkyys tietty vähenee talvella kun on kapeammat ja korkeamman profiilin renkaat.
Raidetankoja ei mun aikana oo ainakaan vaihdettu. Auto ollut n. vuoden mulla. En löytänyt niistä klappia. Nää ongelmat alkoi jo keväällä kun alatukivarsien puslat oli loppu, mutta ei oikeen parantunu kauheesti vaihdon jälkeen.
Ei oo motonet -osia laitettu, puslat on Meylen ja tukivarretkin pitäis olla ihan laatukamaa. Merkkiä en muista mutta fixus-liikkeestä ostin n. 160€/kpl. Olis ollu halvempiakin tarjolla, mutten uskaltanu!
Camberiin ei oo pahemmin koskettu, kun ei oo juurikaan säätövaraa. Alusta lienee vakio ainakin korkeudesta päätellen(!) En muista arvoja nyt, mutta luulen etteivät ole niin pielessä että tämmöstä aiheuttaisi. Ratti nimittäin lyö käsille pyörät käännettyinäkin ja ohjaustuntuma jotenki heikkenee/kevenee kuopissa.
Iskarit ja -yläpäät vaikuttaa olevan ok, ei kolise eikä jää keinumaan töyssyjen jälkeen, eli ihan jämäkältä vaikuttaa siltä osin.
Comment
-
-
Originally posted by juha77 View PostKeskuslukko reistaa -03 facelift coupessa.Ovet saa lukkoon aina, mutta aukeeminen onkin sitten työn takana. Edestakasin lukkoon-auki yhdistelmää avaimesta painellen lopulta aukeaa. Lukkopesästä avaimella aukastessa saa toki auki mutta vaan kuskin oven. Takaluukun aukasu toimii normaalisti. Sama ongelma molemmilla avaimilla sekä keskikonsolin lukitus/aukaisu napista. Taitaa mennä joku boxi uusiksi vai onko muita ehdotuksia?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Onko jossain kuvan kanssa ohjetta takapyörien aurauskulmien säätämisestä? Tai voisiko joku vaikka varaosakuvan avulla hieman valaista asiaa? Vaihdoin tuon osan nro. 18 http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 uuteen ja nyt on pyörä jo selkeästi silmällä havaittavasti vinossa. Pisti miettimään että joutuuko tässä seuraavaksi laittamaan jo tukivarsiakin ostoslistalle, vai mikä on vialla. Ja tuo kyseinen bracketti tuli jo asennettua tuota pyöränkulmaa silmällä pitäen, eli siinä ei ole enää varaa käännellä ja väännellä.
Comment
-
-
Originally posted by Ezra View PostTämän jo tiesinkin, mutta kun ei ole lampunpesimiä eikä autom. korkeudensäätöä. Pitää siis käydä ostamassa nuo h7 polttimon kannat ja virittää ne jollain tapaa tuohon umpioon kiinni :think
Tai sitten väkerrän jotkut omavalmiste lampunpesimet tohon!
Näiköhän on autoon joskus vaihdettu etupuskuri tjsp. kun ei noita lampunpesimiä ole :O Automaattista korkeudensäätöä ei tarvitse olla vm. <2001 inssin mukaan.
Ei pitäisi puskurinvaihdon vaikuttaa, sillä E46 pesurit ovat siinä listassa umpion alapuolella. Kyseinen pesurihan tulee esiin vain pesun aikana. Kävitkö jo konttorilla kokeilemassa vai mikä on tilanne?
Luulisin, että ne pesurit sulla on siellä paikallaan ja luultavimmin selviät katsastuksesta korjauskehotuksella vaikka eivät toimisikaan. Omasta mielestäni se H7:n virittäminen Xenon umpioon ei ole mikään loistoratkaisu ollenkaan, tuskin osuu valokuvio heittämällä kohdilleen.I wanted a faster horse.
Comment
-
-
Minä veikkaan ovien lukkoja, joissa siis on keskuslukon moottorit ym. sisässä. Omassa coupessa vaihdoin eka nuo releet eikä auttanut (ja releiden kontaktit oli hyväkuntoiset jälkikäteen tarkasteltuna), tämän jälkeen vaihdoin lukot oviin ja on toiminut. Lukot oli keväällä genuinepartsilla saksassa 80e/kpl. Voisi luulla, että coupessa ei sitä relevikaa niin helpolla tule, kun lukkojakin on vähempi kuin sedanissa.325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82
Comment
-
-
Osaisko joku fiksumpi nyt vähän jeesata tossa vaihdelaatikko hommassa...tuli kysyttyä Siekkiseltä että pystyykö se vahvistamaan ZF automaatti laatikkoa. Vastaus oli, että ei. Joten mikä laatikko siihen menisi,joka kestäis enemmän vääntöä ? Kysymys lähinnä se,että jos hommais vaikkapa 330d automaatti laatikon,niin kuinka paljon siinä joutuu ropaamaan,että saa sen toimimaan ? Vai onko sit jo "helpompi" homma vaihtaa siihen manuaali,vaikkapa 328 laatikko+kardaani ?
Comment
-
-
kaasuläpän maksimi aukeamis kulma
Tuli vaihetttua separaattori+putket 2.8l vm1999 jonka jälkeen auto kävi tyhjäkäyntiä epätasaisesti, saatto sammua kylmänä ja kun lähti ajamaan niin esiinty pientä nykimistä. Kaksi kertaa on syttynyt eml ja luistoneston merkkivalo mutta kun käynnistää uudelleen niin käy taas normaalisti. Lämpimänä kyseistä ongelmaa en ole hoksannut. tuossa kahtelin ns. livedataa niin kaasuläpän maksimi arvo oli 70astetta. Vikakoodit luettu ja ilmoitti muistaakseni kaasupolkimen epäuskottavuus ja kaasuläpän asennon virhe, en nyt tarkkaan muista.
kysymykset kuuluu että voiko kaasuläppä olla rikki ja mikä on kaasuläpän maksimi aukeamis kulma?F10 530da M-sport
E46 320cia M-Sport II
ex.
E61 530da m-sport
E30 316i
E46 328i touring
E39 523i
Comment
-
-
Originally posted by HellFire View PostEi pitäisi puskurinvaihdon vaikuttaa, sillä E46 pesurit ovat siinä listassa umpion alapuolella. Kyseinen pesurihan tulee esiin vain pesun aikana. Kävitkö jo konttorilla kokeilemassa vai mikä on tilanne?
Luulisin, että ne pesurit sulla on siellä paikallaan ja luultavimmin selviät katsastuksesta korjauskehotuksella vaikka eivät toimisikaan. Omasta mielestäni se H7:n virittäminen Xenon umpioon ei ole mikään loistoratkaisu ollenkaan, tuskin osuu valokuvio heittämällä kohdilleen.E39 535i -98
Comment
-
-
Tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan välillä tuossa nelikutosessa. Ei tee välttämättä tuota edes jokapäivä. Vanoksen o-renkaat, huohotin+putket ja haitariputket vaihdettu. Mikähän tuon voisi aiheuttaa? Vikakoodit luettu, eikä mitään löytynyt. Olisko joku anturi mikä vetelee viimisiä, koska välillä toimii normaalisti ja välillä ei? Jos ois imuvuotoja niin luulisi tekevän jatkuvasti tuota?Id.4
ex: Toyota avensis
Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
ex:Audi a6 avant 1.8t
ex: Suzuki gsx-r750 k6
ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
ex: e36 320 coupe -93
Comment
-
Comment