Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwenthusiast
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 84
    • Helsinki

    E46 jarruremppa

    Alkaa olemaan jarrut lopussa, joten pitää alkaa e46 316ti:hin remppaa suunnittelemaan. Sain tarjouksen Schmiedmann- huollosta alkuperäisillä osilla:
    kaikki levyt, palat, kulumistunnistimet. Hintaa töineen kertyisi noin 500€.

    Mitä muita vaihtoehtoja olisi? Kannattaako yli 10 vuotta ja vanhaan ja reilut 100 000 ajettuun enää laittaa orkkis jarruja? Mistä halvemmalla?

    Comment

    • Petteri80
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 578
      • Joensuu

      Originally posted by van_gils View Post
      Eikö kukaan osaisi antaa vinkkiä mistä voisi tätä vikaa alkaa etsimään?! Alkaa meinaan menemään herne jo nekkuun tässä=(
      Eli siis auto on 330xdA(-01) ja siis siitä asti kun auton hommasin niin aina välillä radio hiljenee?? Yleensä menee sillä sit ohi kun käyttää radiota kiinni ja laittaa uudestaan päälle(nyt viime aikoina en tokene sillä enään), siis silloin kun vika tulee niin kun käytän tv-ruutua päällä niin siinä lukee mute! Sit tv pois päältä ja radio toimii taas?? Soittimesta en ole löytänyt erillistä mute toimintoa, onko siinä? Radiosta häviää myös ääni joskus jos ajaa tiellä missä on paljon töyssyjä mutta tulee takaisin jos käyttää radion pois päältä?? Missä vika voisi olla? Voisiko joku maapiuha tms olla löysällä tai jotain? Veikkauksia kiitos
      Mulla oli sama ongelma edellisessä e46:ssa.
      Pätkiminen väheni kun otti kontin boxista liittimet irti, putsasi ne ja tökkäs takaisin kiinni. Mutta ei ratkaissut ongelmaa kokonaan.. Haulla löytyy lisää topickeja aiheesta.

      Comment

      • van_gils
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 117
        • keski-suomi

        Originally posted by Cell View Post
        Tod näk kylmäjuotoksia radiossa, eli radio rikki kuten Rahu sanoi. Sen voi korjata jos osaa, tai sitten hommata jostain ehjän.
        Onko se vaikea saada irti tuosta paikoiltaan? Tämä merkki kun on minulle niin uusi tuttavuus etten ole kerinnyt perehtymään asiaan Jos sen vaan irti saan niin on sähköalan kavereita

        Comment

        • van_gils
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 117
          • keski-suomi

          Originally posted by bmwenthusiast View Post
          Alkaa olemaan jarrut lopussa, joten pitää alkaa e46 316ti:hin remppaa suunnittelemaan. Sain tarjouksen Schmiedmann- huollosta alkuperäisillä osilla:
          kaikki levyt, palat, kulumistunnistimet. Hintaa töineen kertyisi noin 500€.

          Mitä muita vaihtoehtoja olisi? Kannattaako yli 10 vuotta ja vanhaan ja reilut 100 000 ajettuun enää laittaa orkkis jarruja? Mistä halvemmalla?
          Motonetissähän ne ei maksa juuri mitään ja jos itse vaihdat niin säästät aika paljon! Siihen en voi ottaa kantaa millaisia ovat mutta eiköhän niilläkin auto pysähdy Ja onhan alkuperäinen aina alkuperäinen.

          Comment

          • -jartza80-
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 85
            • Kirkkonummi

            Vaihteeks näköjään tihuttaa N42B20 öljyä kopan tiivisteen välistä, nyt ajattelin ihan itse sen vaihtaa. Tiiviste tulikin jo hankittua. Mitäköhän tiivisteliimaa niihin muutamaan kohtaan kannattaisi laittaa?

            Edit: Toimisko esim. Wyrthin sininen Super RTV silikoni tuohon tarkoitukseen?
            Last edited by -jartza80-; 30-11-2011, 21:01.
            E34 535i -89
            E46 318i Touring -02
            E36 323i Touring -97

            Comment

            • OneAndOnly
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 441
              • Nurmes

              Mitenkä olisi selvitettävissä kaverin 320d -02 suuttimien korjausarvot.
              Tyhjäkäynnillä näytti 1. ja 2. pytylle n. +- 0.5 ja 3. 4. pytylle 0 eikä hievahtaneetkaan. Sitten kun lähdettiin kiihdyttämään niin 1. 2. ja 4. meni nollaksi ja 3. pytty seilasi kuormituksesta riippuen 0 ja +4,5 välillä. Kiihdytyksestä kun löysäsi niin 3. meni nollaan ja 1. 2. ja joskus 4. antoi n. -0,5 lukemia

              Tasakaasulla ajettaessa taas oli jotkin pytyt nollilla ja joissain ihan pieniä miinuslukemia mut en enää muista missä pytyissä.

              Ilmamassamittari on kuulema äskettäin vaihdettu mutta livedata näytti tyhjäkäynnillä nominaliksi n.320 ja actual oli n.580 kaasuttaessa nominal n.600 ja actual n.1000
              Jossakin oli ollu juttua että pitäisi piuhanpäässä "koodata" uus ilmamassamittari mut pitäneekö paikkaansa?

              Railpressure meni livessä käsikädessä tyhjäkäynnillä n.320 bar ja kiihdytyksessä n.1600 bar

              Toiminallisesti ajaessa ei mitään niin ihmeellistä huomannut.
              Polttoaineen hajua joskus kuulema olisi ollut aistittavissa mutta ei oikein osannut kertoa että mistä se olisi peräisin.

              Tälläisiä ropleemia olisi täällä, kenelläkään ideoita?
              näillä mennään:
              Bmw e46 320d
              Suzuki Hayabusa 1300R

              Ex:
              Volvo XC70 D5 AWD -10
              Volvo V70 D5 -02
              Volvo V70 T5 -98
              VW Taro 2.4D -90 about 80hv
              BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
              -----------------------------

              Comment

              • väiski525
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2572
                • Vantaa

                Originally posted by bmwenthusiast View Post
                Alkaa olemaan jarrut lopussa, joten pitää alkaa e46 316ti:hin remppaa suunnittelemaan. Sain tarjouksen Schmiedmann- huollosta alkuperäisillä osilla:
                kaikki levyt, palat, kulumistunnistimet. Hintaa töineen kertyisi noin 500€.

                Mitä muita vaihtoehtoja olisi? Kannattaako yli 10 vuotta ja vanhaan ja reilut 100 000 ajettuun enää laittaa orkkis jarruja? Mistä halvemmalla?
                ei toi töineen kuulosta edes pahalta hinnalta :think ite sain autokeskukselta jotain huoltotarjouslappua postissa, siinä ku laskin nii pelkät levyt ja palat joka nurkkaan olis yli 800e (ALENNUKSESSA VIELÄ) ja siihen työt päälle

                Ebaystä saa halvalla laadukkaita (myös orkkiksia) levyjä ja paloja, sieltä tilaat ja teet ite tai viet pajalle, säästyy ehkä siinäkin jokunen roponen :think
                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                - MB s205 220cdi -15
                - Volvo s80 2.5t -07
                - mb s211 280cdi -08
                - e46 320i -03
                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                - e39 525i -01

                Comment

                • vitamiini
                  Newbiemmer
                  • Dec 2008
                  • 9

                  http://www.realoem.com/bmw/showparts...75&hg=51&fg=75 osa numero 8.
                  Näyttää löytyvän vaan diesel sedaneihin, mutta eikös ton luulis käyvän myös bensa coupeen? kokemuksia kellään?

                  Tarkennetaan vähän kyseessä siis vuoden -00 323ci
                  Last edited by vitamiini; 30-11-2011, 22:16.

                  Comment

                  • beemers
                    BTCF Member
                    • Oct 2005
                    • 5136
                    • Oulunsalo/Oulu

                    Huomenna olis työmaalla mulla hommana tuommonen kierroksilla pahaa ääntä pitävä e46 316i tai 318i. Jakopäätä epäiltiin ensin koska kuulosti että ketju siellä rahisee seinämiä pitkin ja tiedossa on hajoava ketjunkiristin mutta jakopää on aukastu tänään työkaverin toimesta ja kuulemma se puoli on kunnossa. Aamulla alan irroittaan öljypohjan mutta onko kellään tullu vastaavaa nokan eteen? Vähä vaan vinkkejä et mistä suunnasta kannattaa katella. korjaan huomenna mallia ja annan tarkemman moottorikoodin kun pääsen työmaalle itse auton kimppuun.

                    E: auto on 316i mutta ei m42 kone.
                    Last edited by beemers; 01-12-2011, 07:56.

                    E36Ticompact -95 HELLROT
                    -: orava : connection-

                    EX:E30///M3 replica Tic
                    EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                    Comment

                    • ka00z
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1805
                      • Varsinais-Suomi

                      Originally posted by beemers View Post
                      Huomenna olis työmaalla mulla hommana tuommonen kierroksilla pahaa ääntä pitävä e46 316i tai 318i. Jakopäätä epäiltiin ensin koska kuulosti että ketju siellä rahisee seinämiä pitkin ja tiedossa on hajoava ketjunkiristin mutta jakopää on aukastu tänään työkaverin toimesta ja kuulemma se puoli on kunnossa. Aamulla alan irroittaan öljypohjan mutta onko kellään tullu vastaavaa nokan eteen? Vähä vaan vinkkejä et mistä suunnasta kannattaa katella. korjaan huomenna mallia ja annan tarkemman moottorikoodin kun pääsen työmaalle itse auton kimppuun.

                      E: auto on 316i mutta ei m42 kone.
                      Eikai noissa m42 konetta olekaan? M43B19 löytyy nokalta tai jos 02 uudempi, niin N42.
                      W124 voll, markalla pidemmälle

                      Comment

                      • beemers
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 5136
                        • Oulunsalo/Oulu

                        Originally posted by ka00z View Post
                        Eikai noissa m42 konetta olekaan? M43B19 löytyy nokalta tai jos 02 uudempi, niin N42.
                        no tuo oli netistä otettua tietoa. kyl se tuo m43b19 on. Mutta edelleen onko kokemuksia tuon kuuloisesta viasta??

                        E36Ticompact -95 HELLROT
                        -: orava : connection-

                        EX:E30///M3 replica Tic
                        EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                        Comment

                        • Bääm
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 401
                          • Pori

                          Originally posted by vitamiini View Post
                          http://www.realoem.com/bmw/showparts...75&hg=51&fg=75 osa numero 8.
                          Näyttää löytyvän vaan diesel sedaneihin, mutta eikös ton luulis käyvän myös bensa coupeen? kokemuksia kellään?

                          Tarkennetaan vähän kyseessä siis vuoden -00 323ci
                          Vastaus: En tiedä, mutta..
                          Laitatko sen takia, ettei auto lämpeä? Termostaatti kokeiltu jo? Uskaltaisin väittää, että pitäisi lämmetä ja lämpöjen pysyä ylhäällä, jos kaikki on kunnossa, vaikka ois enemmänkin pakkasta.
                          330d -03 M57N

                          Comment

                          • beemers
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 5136
                            • Oulunsalo/Oulu

                            Originally posted by beemers View Post
                            Huomenna olis työmaalla mulla hommana tuommonen kierroksilla pahaa ääntä pitävä e46 316i tai 318i. Jakopäätä epäiltiin ensin koska kuulosti että ketju siellä rahisee seinämiä pitkin ja tiedossa on hajoava ketjunkiristin mutta jakopää on aukastu tänään työkaverin toimesta ja kuulemma se puoli on kunnossa. Aamulla alan irroittaan öljypohjan mutta onko kellään tullu vastaavaa nokan eteen? Vähä vaan vinkkejä et mistä suunnasta kannattaa katella. korjaan huomenna mallia ja annan tarkemman moottorikoodin kun pääsen työmaalle itse auton kimppuun.

                            E: auto on 316i mutta ei m42 kone.
                            itse itselleni vastaten. Kiertokangen laakerit paskana. 2 syl. pyörähtäny ympäri laakerit ja muista pytyistä kulunu pinnat rikki. The end.

                            E36Ticompact -95 HELLROT
                            -: orava : connection-

                            EX:E30///M3 replica Tic
                            EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                            Comment

                            • ka00z
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1805
                              • Varsinais-Suomi

                              Originally posted by beemers View Post
                              itse itselleni vastaten. Kiertokangen laakerit paskana. 2 syl. pyörähtäny ympäri laakerit ja muista pytyistä kulunu pinnat rikki. The end.
                              Saako udella löytyskö tuolle syytä? Ja paljon suurimpiirtein kelattu ko. motilla?
                              W124 voll, markalla pidemmälle

                              Comment

                              • beemers
                                BTCF Member
                                • Oct 2005
                                • 5136
                                • Oulunsalo/Oulu

                                Originally posted by ka00z View Post
                                Saako udella löytyskö tuolle syytä? Ja paljon suurimpiirtein kelattu ko. motilla?
                                noin 240tkm ajettu ja ilmeisesti omistaja ajanut liian vähällä öljyllä koska öljynsuodattimen jalan tiiviste holvannu öljyä pirusti ulospäin. Ei tietoa onko palanu öljynpaineen merkkivalo mutta jäljistä päätellen on

                                E36Ticompact -95 HELLROT
                                -: orava : connection-

                                EX:E30///M3 replica Tic
                                EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎