Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ezcu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 45
    • Hamina

    Originally posted by juhler View Post
    onko jollain tietoa kun seisontajarrukenkien pidiketapit ei tahdo pysyä paikalla.. tippui kerran ja laitoin takaisin kesti 2 päivää tippui taas.. kannattaisiko jättää pois vai auttaisiko jos hakisi uudet tapit.. ainakaan fiksuksen pojat ei tappeja valikoimasta löytäneet. Onko samallaista ongelmaa ilmennyt kellään muulla ja mikä auttoi?
    Jarrukilvestä kuluu ja ruostuu noi tappien kiinnitys reiät. Sen takia tuppaavat irtoilla. Itse leikkelin ja viilailin prikoista jemptit levyt jarrukilven taakse ja nyt on tapit kestäneet hyvin kiinne. Meneppäs kyselemään käsijarrukenkien asennussarjaa, siinä pitäisi olla nuo tapikat mukana.

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      Originally posted by Cell View Post
      M57 koneella ei tule tilannetta, että keulaa tarvitsisi peittää. Vaikka pakkaset kipuais kolmenkympin yli, ottaa se edelleen ehjillä termareilla sen n. 90 astetta ihan kiltisti, eli termaria vaihtoon vaan Ekat ongelmat dieselin lämpeämisen kanssa tulee vasta uudemmissa M57N2 moteissa joita ei edes tähän koppaan saa, ja niilläkin vasta siellä -20 paikkeilla. Onneksi ei olla samassa tilanteessa kuin esim vag SDI mottien kanssa
      Onko nyt lämpiämisessä ero esim. 339 530da ja e46 330da välillä jäähdytysjärjestelmän eroissa, kun 330da automaattilaatikon jäähdytys on lämmönvaihtimella ja 530da on oma öljynjäähdytin?
      On nimittäin vaihdettu nyt sitten kaikki 3 termostaattia, eikä tilanne siitä muutu. Satasen nopeudessa 84-85 astetta, nolla kelillä. Viimeksi meni tuo vaihteiston lämmönvaihtimen termari - kallista kokeilua tämäkin. Voihan tuo moottorin lämpöanturikin tietysti näyttää mitä näyttää, eikä sokeasti uskoa noita lukemia...
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • Enliz
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 1503
        • Espoo

        Originally posted by ockelbo4500 View Post
        Tuossa pari sivua taaksepäin joku kertoili poistaneensa ajovalopesurien sulakkeen talveksi.
        Aloin itsekin miettiä, että oisko tuo viisasta. Eli onko noissa jokin turvatoiminto vai meneekö jotain rikki, jos se ajovalopesurin läppä esim. jäätyy kiinni ?
        Niinku totesit, kannattaa ottaa pois sulake, eipähän jäädy ajovalopesurin läppä kiinni ja hajoa muutenkaan pesuri/pesurit.
        Paljon firman pihassa olevissa (leasing) autoissa näkee pesurin läppiä irti/ulkona talvella

        Ja muutenki, mitä sitä umpioo lähtee talvel jäädyttää.. ei se pesu niin paljon paranna
        Last edited by Enliz; 09-12-2011, 10:07.
        now: Mercedes Benz 350e AMG
        ex: f30 320i M-Sport
        ex: e46 320i M-Sport II
        ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
        ex: e36 316i Compact
        ex: e39 530i M-Sport
        ex: e46 320Cd M-Sport II

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 923
          • Sotkamo--Oulu

          OK. pitääpä napata sulake pois.

          eipä nuo tosiaan pakkasessa tunnu tuolla vedellä miksikään puhdistuvan, sama käydä ite veden ja rätin kanssa putsaamassa tarvittaessa.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          • zeniitti
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 574
            • 127.0.0.1

            Marmoritiski Tampere vastaa näin:

            Maalattuna tehtaalta 52e, toimitusaika jokusen viikon. Pohjamaalattuna 14,75e, toimitusaika parikolme päivää. Sprayvärejä saatavana, jos haluat itse maalata, hinta 29e, toimitusaika sama kuin pohjamaalatulla läpällä.

            Kyse siis siitä etupusrissa olevasta hinauskoukun suojaläpästä. Saako mistään halvemmalla? Parilta purkaamoltakin kysellyt, mutta menee puskurien mukana. Kannattaako alkaa ite spreijaamaan?

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              Originally posted by zeniitti View Post
              Marmoritiski Tampere vastaa näin:

              Maalattuna tehtaalta 52e, toimitusaika jokusen viikon. Pohjamaalattuna 14,75e, toimitusaika parikolme päivää. Sprayvärejä saatavana, jos haluat itse maalata, hinta 29e, toimitusaika sama kuin pohjamaalatulla läpällä.

              Kyse siis siitä etupusrissa olevasta hinauskoukun suojaläpästä. Saako mistään halvemmalla? Parilta purkaamoltakin kysellyt, mutta menee puskurien mukana. Kannattaako alkaa ite spreijaamaan?
              Ei kannata. Tee kerralla kunnolla ja osta valmiiksi maalissa oleva.

              Tuossa, kun käy vielä niin, että ensin menee väärään väriin / maalipinta on paska. Toiseksi, kun autolla ajetaan hetken matkaa, niin itikat vie maalit mennessään tuosta pienestä palasta ja varmasti syö miestä.

              Tämähän oli vain oma mielipiteeni.
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • Pekumie
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 243
                • -

                Muutama kysymys koskien 330d(M57) moottoria.

                Seilaako muilla kylmänä tyhjäkäynnillä kierrokset? Aivan kuin ilmastointi tms. kuormittaisi tasaisin syklein moottoria. Ilmastointi ei päällä sama homma. Lämpösellä koneella ei tee tätä ollenkaan.

                Mitä egr poisto vaatii? Ajatuksena olisi blokata sekin pois samalla, kun poistetaan nuo surullisen kuuluisat imusarjan läpät. Myös pieni ohjeistus läppien poistoon ei olisi pahitteeksi.

                Ja mitä tiivisteitä/tarvikkeita tarvitaan em. projektissa?

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  Originally posted by Pekumie View Post
                  Muutama kysymys koskien 330d(M57) moottoria.

                  Seilaako muilla kylmänä tyhjäkäynnillä kierrokset? Aivan kuin ilmastointi tms. kuormittaisi tasaisin syklein moottoria. Ilmastointi ei päällä sama homma. Lämpösellä koneella ei tee tätä ollenkaan.

                  Mitä egr poisto vaatii? Ajatuksena olisi blokata sekin pois samalla, kun poistetaan nuo surullisen kuuluisat imusarjan läpät. Myös pieni ohjeistus läppien poistoon ei olisi pahitteeksi.

                  Ja mitä tiivisteitä/tarvikkeita tarvitaan em. projektissa?
                  Seilaa, sen tekee sähköinen lisälämmitin (vastus), lämmityslaitteelle tulevassa letkussa, ottaa virtaa melkoisesti, katso paksu pun. sähköjohto.

                  Tästä voi vaan tulpata egr tulevan alipaineletkun, m57n muistaakseni antaa vikakoodin. Voi alkaa lämmetä huonommin tuon jälkeen.
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • Torppa
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 291
                    • Vihti

                    Originally posted by Esal View Post
                    Seilaa, sen tekee sähköinen lisälämmitin (vastus), lämmityslaitteelle tulevassa letkussa, ottaa virtaa melkoisesti, katso paksu pun. sähköjohto.

                    Tästä voi vaan tulpata egr tulevan alipaineletkun, m57n muistaakseni antaa vikakoodin. Voi alkaa lämmetä huonommin tuon jälkeen.

                    Kyllä vain, m57n ja valokin syttyy, jää sitten päälle seuraavan käynnistyksen jälkeen. Näin minulla.
                    ------------------------------------------------
                    Entiset:
                    E61 535D M-sport 11/-05
                    E61 535D M-sport 12/-04
                    E46 330D Touring 11/-03
                    E36 325i Coupe 8/-92
                    E30 318i Coupe -89

                    Comment

                    • Warra
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 483

                      316i E46 -99 1.9.

                      Veikkauksia viasta? Tiistaina saan auton vasta piuhan päähän, mutta kokeneilta foorumisteilta olisi kiva kuulla mietteitä että osaa varautua johonkin hintaluokkaan rempassa.

                      - Kulutus noussut n. litran, kun vauhdista pistää kytkimen pohjaan tai vapaalle, auton tyhjäkäynti hakee n. 300rpm ja 1000rpm välillä hetken ennenkuin asettuu. Auto täristää tyhjäkäynnin hakiessa. Auto tuntuu savuttavan enemmän kuin ennen. Moottorin lämmöllä ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.

                      - Mitä tehty: Vaihdettu tulpat, ilmamassamittarille menevä haitariputki, ilmansuodatin. Ilmamassamittari putsattu crc:n asiaan kuuluvalla aineella. Vaihdoilla ei vaikutusta asiaan ollenkaan.

                      Kuulostaa lambda-anturilta? Imuvuotoa ei pitäisi olla sillä tuo haitariputken vaihtokin oli varmuuden vuoksi tehty vaihto, vanha näytti ehjältä. Auto ei reagoi jos imuvuodolle tyypillisiin kohtiin suihkuttaa ainetta jolla vuodon pitäisi ilmetä. Exex Vompatti teki hyvin samanlaisia oireita kun lambda antautui, paitsi käyntihäiriöt olivat vielä isommat ja kone jopa sammui. Korjaantui täysin kyseisen anturin vaihdolla.
                      E46 320i Facelift Touring M54b22
                      exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                      Comment

                      • kahvitahra
                        Newbiemmer
                        • Sep 2007
                        • 16

                        Originally posted by Warra View Post
                        316i E46 -99 1.9.

                        Veikkauksia viasta? Tiistaina saan auton vasta piuhan päähän, mutta kokeneilta foorumisteilta olisi kiva kuulla mietteitä että osaa varautua johonkin hintaluokkaan rempassa.

                        - Kulutus noussut n. litran, kun vauhdista pistää kytkimen pohjaan tai vapaalle, auton tyhjäkäynti hakee n. 300rpm ja 1000rpm välillä hetken ennenkuin asettuu. Auto täristää tyhjäkäynnin hakiessa. Auto tuntuu savuttavan enemmän kuin ennen. Moottorin lämmöllä ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.

                        - Mitä tehty: Vaihdettu tulpat, ilmamassamittarille menevä haitariputki, ilmansuodatin. Ilmamassamittari putsattu crc:n asiaan kuuluvalla aineella. Vaihdoilla ei vaikutusta asiaan ollenkaan.

                        Kuulostaa lambda-anturilta? Imuvuotoa ei pitäisi olla sillä tuo haitariputken vaihtokin oli varmuuden vuoksi tehty vaihto, vanha näytti ehjältä. Auto ei reagoi jos imuvuodolle tyypillisiin kohtiin suihkuttaa ainetta jolla vuodon pitäisi ilmetä. Exex Vompatti teki hyvin samanlaisia oireita kun lambda antautui, paitsi käyntihäiriöt olivat vielä isommat ja kone jopa sammui. Korjaantui täysin kyseisen anturin vaihdolla.
                        Samat oireet on myös moottoreissa, joissa on jako hypännyt pieleen. Vielä jos tehottomuutta ilmenee. Tiedä sitten kuinka yleistä/mahdollista tuo ketjukoneissa on..
                        E46 330d | E34 535 | E28 520

                        Comment

                        • Warra
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 483

                          Originally posted by kahvitahra View Post
                          Samat oireet on myös moottoreissa, joissa on jako hypännyt pieleen. Vielä jos tehottomuutta ilmenee. Tiedä sitten kuinka yleistä/mahdollista tuo ketjukoneissa on..
                          No tuo olisi aika pelottavaa. Tehot ovat kyllä kunnossa, tai no niin kunnossa kuin näissä mopokoneen bemuissa yleensäkkin on. Hyvässä muistissa ex valvetronic ja isäukon syksyllä pois vaihtama käytännössä identtinen 1.9 mopedikoneen bemu.
                          E46 320i Facelift Touring M54b22
                          exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                          Comment

                          • McBeast
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2007
                            • 2998
                            • Tallinn

                            Originally posted by Warra View Post
                            No tuo olisi aika pelottavaa. Tehot ovat kyllä kunnossa, tai no niin kunnossa kuin näissä mopokoneen bemuissa yleensäkkin on. Hyvässä muistissa ex valvetronic ja isäukon syksyllä pois vaihtama käytännössä identtinen 1.9 mopedikoneen bemu.
                            Paljonko on kilometrejä mittarissa? Oletko kokeillut irroittaa MAF:n johtoa?
                            Ei se MAF nimittäin millään sprayaineilla kuntoon tule. Kuluva osa, siinä missä tulpatkin. :think
                            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              .

                              Originally posted by Warra View Post
                              316i E46 -99 1.9.

                              Veikkauksia viasta? Tiistaina saan auton vasta piuhan päähän, mutta kokeneilta foorumisteilta olisi kiva kuulla mietteitä että osaa varautua johonkin hintaluokkaan rempassa.

                              - Kulutus noussut n. litran, kun vauhdista pistää kytkimen pohjaan tai vapaalle, auton tyhjäkäynti hakee n. 300rpm ja 1000rpm välillä hetken ennenkuin asettuu. Auto täristää tyhjäkäynnin hakiessa. Auto tuntuu savuttavan enemmän kuin ennen. Moottorin lämmöllä ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.

                              - Mitä tehty: Vaihdettu tulpat, ilmamassamittarille menevä haitariputki, ilmansuodatin. Ilmamassamittari putsattu crc:n asiaan kuuluvalla aineella. Vaihdoilla ei vaikutusta asiaan ollenkaan.

                              Kuulostaa lambda-anturilta? Imuvuotoa ei pitäisi olla sillä tuo haitariputken vaihtokin oli varmuuden vuoksi tehty vaihto, vanha näytti ehjältä. Auto ei reagoi jos imuvuodolle tyypillisiin kohtiin suihkuttaa ainetta jolla vuodon pitäisi ilmetä. Exex Vompatti teki hyvin samanlaisia oireita kun lambda antautui, paitsi käyntihäiriöt olivat vielä isommat ja kone jopa sammui. Korjaantui täysin kyseisen anturin vaihdolla.
                              imuvuodoltahan toi haiskahtaa. Ootko putsannu kaasuläppää ja tyhjäkäynti"luistia" ? samalla kun putsaat sen kaasuläpän niin näkisit sen alemmankin haitariputken kunnon.
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • miccou
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 488
                                • Iisalmi

                                En nyt nopealla etsimisellä löytänyt vastausta, mutta:

                                Tarvitseeko etuiskareiden vaihdossa ottaa raidetangonpää ja tukivarrenpää (renkaan puolelta) irti?

                                Autona siis 320D e46 vm. -03
                                VW Passat 1.8t -04


                                X1 20Da X-Drive -13
                                E39 530Da Touring -01
                                E39 525iA Touring -01
                                E46 325iA Sedan -01
                                E46 320D Touring -00
                                Audi A3 1.9TDI -01
                                VW Multivan 2.5 TDI -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎