Originally posted by juhler
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Cell View PostM57 koneella ei tule tilannetta, että keulaa tarvitsisi peittää. Vaikka pakkaset kipuais kolmenkympin yli, ottaa se edelleen ehjillä termareilla sen n. 90 astetta ihan kiltisti, eli termaria vaihtoon vaan Ekat ongelmat dieselin lämpeämisen kanssa tulee vasta uudemmissa M57N2 moteissa joita ei edes tähän koppaan saa, ja niilläkin vasta siellä -20 paikkeilla. Onneksi ei olla samassa tilanteessa kuin esim vag SDI mottien kanssa
On nimittäin vaihdettu nyt sitten kaikki 3 termostaattia, eikä tilanne siitä muutu. Satasen nopeudessa 84-85 astetta, nolla kelillä. Viimeksi meni tuo vaihteiston lämmönvaihtimen termari - kallista kokeilua tämäkin. Voihan tuo moottorin lämpöanturikin tietysti näyttää mitä näyttää, eikä sokeasti uskoa noita lukemia...*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostTuossa pari sivua taaksepäin joku kertoili poistaneensa ajovalopesurien sulakkeen talveksi.
Aloin itsekin miettiä, että oisko tuo viisasta. Eli onko noissa jokin turvatoiminto vai meneekö jotain rikki, jos se ajovalopesurin läppä esim. jäätyy kiinni ?
Paljon firman pihassa olevissa (leasing) autoissa näkee pesurin läppiä irti/ulkona talvella
Ja muutenki, mitä sitä umpioo lähtee talvel jäädyttää.. ei se pesu niin paljon parannaLast edited by Enliz; 09-12-2011, 10:07.now: Mercedes Benz 350e AMG
ex: f30 320i M-Sport
ex: e46 320i M-Sport II
ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
ex: e36 316i Compact
ex: e39 530i M-Sport
ex: e46 320Cd M-Sport II
Comment
-
-
OK. pitääpä napata sulake pois.
eipä nuo tosiaan pakkasessa tunnu tuolla vedellä miksikään puhdistuvan, sama käydä ite veden ja rätin kanssa putsaamassa tarvittaessa.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Marmoritiski Tampere vastaa näin:
Maalattuna tehtaalta 52e, toimitusaika jokusen viikon. Pohjamaalattuna 14,75e, toimitusaika parikolme päivää. Sprayvärejä saatavana, jos haluat itse maalata, hinta 29e, toimitusaika sama kuin pohjamaalatulla läpällä.
Kyse siis siitä etupusrissa olevasta hinauskoukun suojaläpästä. Saako mistään halvemmalla? Parilta purkaamoltakin kysellyt, mutta menee puskurien mukana. Kannattaako alkaa ite spreijaamaan?
Comment
-
-
Originally posted by zeniitti View PostMarmoritiski Tampere vastaa näin:
Maalattuna tehtaalta 52e, toimitusaika jokusen viikon. Pohjamaalattuna 14,75e, toimitusaika parikolme päivää. Sprayvärejä saatavana, jos haluat itse maalata, hinta 29e, toimitusaika sama kuin pohjamaalatulla läpällä.
Kyse siis siitä etupusrissa olevasta hinauskoukun suojaläpästä. Saako mistään halvemmalla? Parilta purkaamoltakin kysellyt, mutta menee puskurien mukana. Kannattaako alkaa ite spreijaamaan?
Tuossa, kun käy vielä niin, että ensin menee väärään väriin / maalipinta on paska. Toiseksi, kun autolla ajetaan hetken matkaa, niin itikat vie maalit mennessään tuosta pienestä palasta ja varmasti syö miestä.
Tämähän oli vain oma mielipiteeni.
Comment
-
-
Muutama kysymys koskien 330d(M57) moottoria.
Seilaako muilla kylmänä tyhjäkäynnillä kierrokset? Aivan kuin ilmastointi tms. kuormittaisi tasaisin syklein moottoria. Ilmastointi ei päällä sama homma. Lämpösellä koneella ei tee tätä ollenkaan.
Mitä egr poisto vaatii? Ajatuksena olisi blokata sekin pois samalla, kun poistetaan nuo surullisen kuuluisat imusarjan läpät. Myös pieni ohjeistus läppien poistoon ei olisi pahitteeksi.
Ja mitä tiivisteitä/tarvikkeita tarvitaan em. projektissa?
Comment
-
-
Originally posted by Pekumie View PostMuutama kysymys koskien 330d(M57) moottoria.
Seilaako muilla kylmänä tyhjäkäynnillä kierrokset? Aivan kuin ilmastointi tms. kuormittaisi tasaisin syklein moottoria. Ilmastointi ei päällä sama homma. Lämpösellä koneella ei tee tätä ollenkaan.
Mitä egr poisto vaatii? Ajatuksena olisi blokata sekin pois samalla, kun poistetaan nuo surullisen kuuluisat imusarjan läpät. Myös pieni ohjeistus läppien poistoon ei olisi pahitteeksi.
Ja mitä tiivisteitä/tarvikkeita tarvitaan em. projektissa?
Tästä voi vaan tulpata egr tulevan alipaineletkun, m57n muistaakseni antaa vikakoodin. Voi alkaa lämmetä huonommin tuon jälkeen.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostSeilaa, sen tekee sähköinen lisälämmitin (vastus), lämmityslaitteelle tulevassa letkussa, ottaa virtaa melkoisesti, katso paksu pun. sähköjohto.
Tästä voi vaan tulpata egr tulevan alipaineletkun, m57n muistaakseni antaa vikakoodin. Voi alkaa lämmetä huonommin tuon jälkeen.
Kyllä vain, m57n ja valokin syttyy, jää sitten päälle seuraavan käynnistyksen jälkeen. Näin minulla.------------------------------------------------
Entiset:
E61 535D M-sport 11/-05
E61 535D M-sport 12/-04
E46 330D Touring 11/-03
E36 325i Coupe 8/-92
E30 318i Coupe -89
Comment
-
-
316i E46 -99 1.9.
Veikkauksia viasta? Tiistaina saan auton vasta piuhan päähän, mutta kokeneilta foorumisteilta olisi kiva kuulla mietteitä että osaa varautua johonkin hintaluokkaan rempassa.
- Kulutus noussut n. litran, kun vauhdista pistää kytkimen pohjaan tai vapaalle, auton tyhjäkäynti hakee n. 300rpm ja 1000rpm välillä hetken ennenkuin asettuu. Auto täristää tyhjäkäynnin hakiessa. Auto tuntuu savuttavan enemmän kuin ennen. Moottorin lämmöllä ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.
- Mitä tehty: Vaihdettu tulpat, ilmamassamittarille menevä haitariputki, ilmansuodatin. Ilmamassamittari putsattu crc:n asiaan kuuluvalla aineella. Vaihdoilla ei vaikutusta asiaan ollenkaan.
Kuulostaa lambda-anturilta? Imuvuotoa ei pitäisi olla sillä tuo haitariputken vaihtokin oli varmuuden vuoksi tehty vaihto, vanha näytti ehjältä. Auto ei reagoi jos imuvuodolle tyypillisiin kohtiin suihkuttaa ainetta jolla vuodon pitäisi ilmetä. Exex Vompatti teki hyvin samanlaisia oireita kun lambda antautui, paitsi käyntihäiriöt olivat vielä isommat ja kone jopa sammui. Korjaantui täysin kyseisen anturin vaihdolla.E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Originally posted by Warra View Post316i E46 -99 1.9.
Veikkauksia viasta? Tiistaina saan auton vasta piuhan päähän, mutta kokeneilta foorumisteilta olisi kiva kuulla mietteitä että osaa varautua johonkin hintaluokkaan rempassa.
- Kulutus noussut n. litran, kun vauhdista pistää kytkimen pohjaan tai vapaalle, auton tyhjäkäynti hakee n. 300rpm ja 1000rpm välillä hetken ennenkuin asettuu. Auto täristää tyhjäkäynnin hakiessa. Auto tuntuu savuttavan enemmän kuin ennen. Moottorin lämmöllä ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.
- Mitä tehty: Vaihdettu tulpat, ilmamassamittarille menevä haitariputki, ilmansuodatin. Ilmamassamittari putsattu crc:n asiaan kuuluvalla aineella. Vaihdoilla ei vaikutusta asiaan ollenkaan.
Kuulostaa lambda-anturilta? Imuvuotoa ei pitäisi olla sillä tuo haitariputken vaihtokin oli varmuuden vuoksi tehty vaihto, vanha näytti ehjältä. Auto ei reagoi jos imuvuodolle tyypillisiin kohtiin suihkuttaa ainetta jolla vuodon pitäisi ilmetä. Exex Vompatti teki hyvin samanlaisia oireita kun lambda antautui, paitsi käyntihäiriöt olivat vielä isommat ja kone jopa sammui. Korjaantui täysin kyseisen anturin vaihdolla.E46 330d | E34 535 | E28 520
Comment
-
-
Originally posted by kahvitahra View PostSamat oireet on myös moottoreissa, joissa on jako hypännyt pieleen. Vielä jos tehottomuutta ilmenee. Tiedä sitten kuinka yleistä/mahdollista tuo ketjukoneissa on..E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Comment
-
-
Originally posted by Warra View PostNo tuo olisi aika pelottavaa. Tehot ovat kyllä kunnossa, tai no niin kunnossa kuin näissä mopokoneen bemuissa yleensäkkin on. Hyvässä muistissa ex valvetronic ja isäukon syksyllä pois vaihtama käytännössä identtinen 1.9 mopedikoneen bemu.
Ei se MAF nimittäin millään sprayaineilla kuntoon tule. Kuluva osa, siinä missä tulpatkin. :think
Comment
-
-
.
Originally posted by Warra View Post316i E46 -99 1.9.
Veikkauksia viasta? Tiistaina saan auton vasta piuhan päähän, mutta kokeneilta foorumisteilta olisi kiva kuulla mietteitä että osaa varautua johonkin hintaluokkaan rempassa.
- Kulutus noussut n. litran, kun vauhdista pistää kytkimen pohjaan tai vapaalle, auton tyhjäkäynti hakee n. 300rpm ja 1000rpm välillä hetken ennenkuin asettuu. Auto täristää tyhjäkäynnin hakiessa. Auto tuntuu savuttavan enemmän kuin ennen. Moottorin lämmöllä ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.
- Mitä tehty: Vaihdettu tulpat, ilmamassamittarille menevä haitariputki, ilmansuodatin. Ilmamassamittari putsattu crc:n asiaan kuuluvalla aineella. Vaihdoilla ei vaikutusta asiaan ollenkaan.
Kuulostaa lambda-anturilta? Imuvuotoa ei pitäisi olla sillä tuo haitariputken vaihtokin oli varmuuden vuoksi tehty vaihto, vanha näytti ehjältä. Auto ei reagoi jos imuvuodolle tyypillisiin kohtiin suihkuttaa ainetta jolla vuodon pitäisi ilmetä. Exex Vompatti teki hyvin samanlaisia oireita kun lambda antautui, paitsi käyntihäiriöt olivat vielä isommat ja kone jopa sammui. Korjaantui täysin kyseisen anturin vaihdolla.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
En nyt nopealla etsimisellä löytänyt vastausta, mutta:
Tarvitseeko etuiskareiden vaihdossa ottaa raidetangonpää ja tukivarrenpää (renkaan puolelta) irti?
Autona siis 320D e46 vm. -03VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
Comment