Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MNi
    replied
    Originally posted by GeeTee View Post
    Auto on 99vm ja professional radiolla ja HiFi speaker systemillä mietin vaan tässä että kuuluuko tuohon kajari systeemin joku vahvari mikä nyt ei saa herätettä? Nythän ton uuden soittimen kanssa jää laittamatta tuo pieni liitin mikä tossa takapaneelin keskellä on ja sitten tuo pienipinninen sarjaliitin. Mitä ne on?
    Keskellä oleva koaksiaaliliitin on diversity control eli alkuperäinen soitin valitsee E46:n kolmesta antennista parhaan signaalin. Ei toimi milllään jälkiasennusradiolla joten radiokuuluvuus väistämättä heikkenee.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    E46 320d manuaali 100kw, auto täristää/humisee nelosella ja vitosella kierroksien ollessa noin 2000rpm, tasainen veto päälllä kaikkein pahin ääni. Vedon kun pudottaa kokonaan pois niin ääni lakkaa heti. Ääni on sellanen pahasti korviin ottava. Paikoillaan ollessa vaihteen laittaa silmään niin voimansiirrosta kuuluu semmonen kolaus, rättinivel? Samanlailla kolahtaa esim kiihdyttäessä ja kun on vetoa päällä vähän ja laittaa kytkimen pohjaan niin kolahtaa. Ei nyt pääse auton alle tutkimaan mutta tuo viimonen vika varmaan löytynee tuosta rättinivelestä? Voiko tuo jurraus johtua myös siitä?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by betsku View Post
    [ATTACH]114236[/ATTACH]

    Mikä osa tämä mahtaa olla?


    Rupesin vaan kuuntelemaan moottoria niin tuolta kuului sellainen ''naknaknak'' joten jotain sieltä on hajonnut..
    DISA-venttiili. Tyypillinen hajoava osa, vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Olpppae View Post
    Äsken laitettiin INPA kiinni 330d -01 m57 ja rail paineet näytti 330 niin paljon sen kuuluisi olla? INPA sanoo että p-paineet ei riitä auton startatessa niin olisiko näin että korkeapainepumppu olisi hajoamassa, kun auto ei meinaa millään lähteä käyntiin jos sen sammuttaa. Sammutuksen jälkee odottaa n15min niin yleensä lähtenyt käyntiin. Auto käy hienosti mutta sitten kun käy ajamassa ja alkaa ahtamaan niin alkaa nykiminen että ei saisi kunnolla soppaa ja auto ei kierrä 3800rpm enempää.
    Tuota luokkaa rail-paine kuuluukin olla tyhjäkäynnillä. Kurkkaa siirtopaine (pre-supply pressure). Pitäisi olla 4 bar tuntumassa, eikä ajossa koskaan saisi laskea alle 3 bar. Oliko myös matalasta siirtopaineesta vikakoodi?

    Leave a comment:


  • Saleen
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    No niin etuiskareiden vaihto alkoi mukavalla tavalla. Nasahti pultti numero 4. ekalla väännöllä kannan tyvestä poikki http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...hock_absorber/

    Onko tuossa vastakappaleesa kierre niissä molemmissa kiristävissä "käpälissä" johon tuo iskari upotetaan. Toisin sanoen pystyykö autolla nyt ajamaan ilman että iskari tipahtaa matkan varrelle?
    Kierre on vain siinä toisessa vastakkaisessa "käpälässä" toisessa on ihan sileäreikä, ajamiseen katkenneella pultilla en ota kantaa:think


    Originally posted by betsku View Post
    [ATTACH]114236[/ATTACH]

    Mikä osa tämä mahtaa olla?


    Rupesin vaan kuuntelemaan moottoria niin tuolta kuului sellainen ''naknaknak'' joten jotain sieltä on hajonnut..
    Uskoisin että on mennyt läpänakseli poikki, kannattaa korjata ettei pääse koneeseen sisään tuhoa tekemään
    Näin ainakin kuulin että voi tapahtua

    Eli osa nro: 7 on rikki --> http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...nifold_system/

    Edit: Tuosta linkki mistä saa korjausosat http://www.i6automotive.co.uk/mw-dis...-kit-3-0-only/
    Last edited by Saleen; 08-09-2013, 19:59.

    Leave a comment:


  • betsku
    replied
    e46 330ci

    Click image for larger version

Name:	rwegtwetwet.jpg
Views:	1
Size:	35.0 KB
ID:	4827351

    Mikä osa tämä mahtaa olla?


    Rupesin vaan kuuntelemaan moottoria niin tuolta kuului sellainen ''naknaknak'' joten jotain sieltä on hajonnut..

    Leave a comment:


  • Olpppae
    replied
    Äsken laitettiin INPA kiinni 330d -01 m57 ja rail paineet näytti 330 niin paljon sen kuuluisi olla? INPA sanoo että p-paineet ei riitä auton startatessa niin olisiko näin että korkeapainepumppu olisi hajoamassa, kun auto ei meinaa millään lähteä käyntiin jos sen sammuttaa. Sammutuksen jälkee odottaa n15min niin yleensä lähtenyt käyntiin. Auto käy hienosti mutta sitten kun käy ajamassa ja alkaa ahtamaan niin alkaa nykiminen että ei saisi kunnolla soppaa ja auto ei kierrä 3800rpm enempää.

    Leave a comment:


  • riippis
    replied
    Originally posted by tohmassi View Post
    Ei 400nm riitä nyt 1500 - 1700mm varrella väännetty ja työkaluvaunun voimahylsyt hajoavat! on lämmitetty, jäädytetty, koputeltu pulttia ja vaikka mitä muuta kivaa.
    Siinä ei pieni lämmitys meinaa mitään. Oletko pulttipyssyä kokeillut? Itse tappelin aikoinaan ensimmäistä kertaa sen kanssa ja mikään ei tuntunut auttavan. Mutta tuo lämmitys loppujenlopuksi tepsi.

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Ei oikein searcella oikein löytyny ongelmaani ratkaisua. Eli m57d30 kyse. Osia vaihdeltu hieman summassa mutta onkohan mikä pielessä kun määränsäätimelle tulevaan liittimeen tulee toiseen johtoon 12v ja toiseen8.8v no mutta virtojen ollessa noin 30s päällä pamahtaa molemmat 12v eilä toivoakaan käynnistymisestä. Neuvoja?

    Leave a comment:


  • tohmassi
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Pitennä vartta. Se on TIUKALLA!!!!! olikohan joku 400nm +-20

    Edit. Normi vasenkätiset kierteet


    Ei 400nm riitä nyt 1500 - 1700mm varrella väännetty ja työkaluvaunun voimahylsyt hajoavat! on lämmitetty, jäädytetty, koputeltu pulttia ja vaikka mitä muuta kivaa.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by GeeTee View Post
    Auto on 99vm ja professional radiolla ja HiFi speaker systemillä mietin vaan tässä että kuuluuko tuohon kajari systeemin joku vahvari mikä nyt ei saa herätettä? Nythän ton uuden soittimen kanssa jää laittamatta tuo pieni liitin mikä tossa takapaneelin keskellä on ja sitten tuo pienipinninen sarjaliitin. Mitä ne on?
    Siinä pikkuliittimessä on mun käsittääkseni line outs sille orkkis vahvarille... ja ainaki vähintään herätteen se tarvii...

    Edit, eli valkoiseen uuden soittimen remote out pitäs mennä??
    Last edited by Kissvesala; 07-09-2013, 20:08.

    Leave a comment:


  • GeeTee
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    Minkä ikänen auto? Noi adapterithan muuttu 01-> muistaakseni. Tsekkaa kytkentäkaaviot että on oikeat johdot oikeilla paikoilla. Muuten varmaan sitte mankan säädöissä/mankassa vikaa.
    Auto on 99vm ja professional radiolla ja HiFi speaker systemillä mietin vaan tässä että kuuluuko tuohon kajari systeemin joku vahvari mikä nyt ei saa herätettä? Nythän ton uuden soittimen kanssa jää laittamatta tuo pieni liitin mikä tossa takapaneelin keskellä on ja sitten tuo pienipinninen sarjaliitin. Mitä ne on?

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by GeeTee View Post
    Mikäs on vikana kun vaihdoin ton alkuperäsen kasettisoittimen tilalle JVC din1 soittimen ja hain motonetistä tuohon bmw-91-> adapterin tohon mikä kävi siihen. Noh soitin kyllä lähtee päälle ja muuten kaikki ok mutta kaijuttimista ei kuulu mitään. Tarviiko tuohon vielä jonkun lisä adapterin?
    Minkä ikänen auto? Noi adapterithan muuttu 01-> muistaakseni. Tsekkaa kytkentäkaaviot että on oikeat johdot oikeilla paikoilla. Muuten varmaan sitte mankan säädöissä/mankassa vikaa.

    Leave a comment:


  • riippis
    replied
    Originally posted by tohmassi View Post
    Millä lähtee e46 320d m47d20 koneesta kampiakselin hihnapyörän pultti pois? Onko oikea vai vasenkätiset kierteet?
    Tein työkalun jolla hihnapyrä pysyy paikallaan ja metrin varrella väänsin auki mutta ei lähde mmissä vika?
    Lämmitä sitä pultti tarpeeksi niin johan lähtee. Ja jos löytyy pulttipyssy niin menee liian helpoksi jo. Aina on noilla irronnut heti.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    No niin etuiskareiden vaihto alkoi mukavalla tavalla. Nasahti pultti numero 4. ekalla väännöllä kannan tyvestä poikki http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...hock_absorber/

    Onko tuossa vastakappaleesa kierre niissä molemmissa kiristävissä "käpälissä" johon tuo iskari upotetaan. Toisin sanoen pystyykö autolla nyt ajamaan ilman että iskari tipahtaa matkan varrelle?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎