Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jukkae
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    E46 320d manuaali 100kw, auto täristää/humisee nelosella ja vitosella kierroksien ollessa noin 2000rpm, tasainen veto päälllä kaikkein pahin ääni. Vedon kun pudottaa kokonaan pois niin ääni lakkaa heti. Ääni on sellanen pahasti korviin ottava. Paikoillaan ollessa vaihteen laittaa silmään niin voimansiirrosta kuuluu semmonen kolaus, rättinivel? Samanlailla kolahtaa esim kiihdyttäessä ja kun on vetoa päällä vähän ja laittaa kytkimen pohjaan niin kolahtaa. Ei nyt pääse auton alle tutkimaan mutta tuo viimonen vika varmaan löytynee tuosta rättinivelestä? Voiko tuo jurraus johtua myös siitä?
    Vinkkejä?


    Toinen asia mikä askarruttaa, miten saada hälytin tai hälyttimen sisätutka pois päältä kun laittaa ovet lukkoon? Koira monesti mukana autossa kaupassa käydessä niin pitäisi saada ovet joskus lukkoon edes...

    Leave a comment:


  • zakallin
    replied
    Mitäs pitäisi katsella tuollaisesta 320 dieselistä jolla rullattu ~300tkm?
    Milloin esim. pumppu ja turbo(ko) alkaa leviämään?

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    Oli myös moottorinhäiriövalo palanut mutta hävisi itsestään. Vikakoodin luvussa muistaakseni oli hetkellisesti käynyt laihalla, eli todnäk imuvuoto ja sytytyksessä välil ollut katkoksia.. liikkeen laskuun menee jos jotain vikaa tulee/löytyy, näin sovittiin

    Kyllä tuossa jotain häikkä on.. matka-ajossa 11l ajotietokoneen mukaan
    Last edited by jjanii; 15-09-2013, 18:19.

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    oonkin miettinyt kun ajossa tuntuu oudolle, kun esim lähtee tai vaihtaa vaihdetta niin ihan alakierroksilla ei tapahdu mitään ja sitten yhtääkkiä lähtee vetämään :think

    Leave a comment:


  • Juso
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    perjantaina ostin ensikesäksi valmiiksi kesäauton, 2003vm e46 cäbin ja ihmettelin kulutusta, alle 12.8 en saa menemään sekalaisessa ajossa (enemmän kaupunkiajoa), paljon muiden kulutus on ja onko tuo liian suuri? ainakin sain e39 540 menemään paljon vähemmällä
    Mulla sigun vehje vie 12,5l/100km ja melkeenpä kokonaan kaupunkiajoa
    Ei tuo sun kulutus kyllä ihan normaalilta kuulosta :think

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    perjantaina ostin ensikesäksi valmiiksi kesäauton, 2003vm e46 cäbin ja ihmettelin kulutusta, alle 12.8 en saa menemään sekalaisessa ajossa (enemmän kaupunkiajoa), paljon muiden kulutus on ja onko tuo liian suuri? ainakin sain e39 540 menemään paljon vähemmällä
    Helvetin isolle kuulostaa jos todellinen kulutus tuo. Oma menee alle seittemän matka ajossa toki 2.2 koneella, mutta selvitäppä imuvuodot, disan toiminta, vikakoodit, ilmaputsari ja ennen kaikkea vanoksen kunto! Viimesenä mainittu vaikuttaa alakierroksilla vääntöihin merkittävästi.

    Leave a comment:


  • zakallin
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    perjantaina ostin ensikesäksi valmiiksi kesäauton, 2003vm e46 cäbin ja ihmettelin kulutusta, alle 12.8 en saa menemään sekalaisessa ajossa (enemmän kaupunkiajoa), paljon muiden kulutus on ja onko tuo liian suuri? ainakin sain e39 540 menemään paljon vähemmällä
    Kyllähän tuo reilulta kuulostaa, oma 328 tomaatti menee sekalaisessa ajossa 8,5-9,5 litralla, maantiellä sitten jo reilusti pienemmällä.

    Leave a comment:


  • jjanii
    replied
    perjantaina ostin ensikesäksi valmiiksi kesäauton, 2003vm e46 cäbin ja ihmettelin kulutusta, alle 12.8 en saa menemään sekalaisessa ajossa (enemmän kaupunkiajoa), paljon muiden kulutus on ja onko tuo liian suuri? ainakin sain e39 540 menemään paljon vähemmällä

    Leave a comment:


  • estervainaa
    replied
    Originally posted by _odin View Post
    Ilmeisesti luistattanu kytkintä kunnolla niin kadonnut tuo ravistus näin ainaki mulla toimii jos alkaa ravistaan
    Originally posted by kani View Post
    Joo. Itsekin tein noin pari kertaa ja sitten olikin kytkin kokonaan loppu
    Katsotaan mitä tuleman pitää, luulisi tuon alkavan oireilla uudellen jos niikseen tulee :think Ei ole tosiaan oireillut enää lainkaan 200km ajossa tai kärryäkään vetäessä, aiemmin tosiaan 1-3 vaihteilla täristi kytkinpoljinta niin että ihan pärinä kuului, ei kuitenkaan lainkaan isommilla vaihteilla.

    Leave a comment:


  • Marttyyri
    replied
    Originally posted by Marttyyri View Post
    Sekä toinen kysymys, kun salavalikosta tekee "Test 2" mittaristotestin, jää vasemmassa alareunassa, moottorin vikavalon yläpuolella oleva valo pimeäksi. Koskaan en siis ole nähnyt kyseisen valon palavan, näyttää putkelta jonka päällä on kolme lämpoviivaa. Oisko katalysaattorin ylikuumenemisen varoitin? :think Pitäisikö kyseisenkin polttimon testin aikana palaa? Voisko joku omaan nelikutoseen testata ni tietää olla purkaamatta mittaristoa turhaan.
    Ei mulla muuta. Kiitosta!

    -Martti
    Niin osaisko joku tähän vastata?

    -Martti

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Originally posted by _odin View Post
    Ilmeisesti luistattanu kytkintä kunnolla niin kadonnut tuo ravistus näin ainaki mulla toimii jos alkaa ravistaan
    Joo. Itsekin tein noin pari kertaa ja sitten olikin kytkin kokonaan loppu

    Leave a comment:


  • walde
    replied
    Originally posted by Enliz View Post
    Kokemuksia AP:n säädettävistä? :think
    Paskaa. Ei todellakaan ole sama alusta kun KW V1, vaikka palstatotuutena täällä liikkuukin.

    Leave a comment:


  • _odin
    replied
    Originally posted by estervainaa View Post
    Pomo kävi tiistaina autollani ajamassa lenkin asioilla käydessään, en tiedä mitä teki mutta nyt kytkin toimii normaalisti. Pitää lainata sille autoa useamminkin niin ei tarvitse korjaamolla käyttää :think
    Ilmeisesti luistattanu kytkintä kunnolla niin kadonnut tuo ravistus näin ainaki mulla toimii jos alkaa ravistaan

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    Originally posted by Juso View Post
    Ootko aivan varma? Tuntuu ihan järjenvastaselta maalata mustassa listassa olevat tunnistimet hopeiksi?:think Täytyy varmaan koittaa noi maalit raapustella irti, ihme homma ...
    Facelift Coupessa on korinväriset listat + tutkat
    Sedani/Touring listat on mustat + tutkat.
    Noi hopeet tutkat vähän kuulostaa siltä, että oisko vaihdettu jostain ehjät tilalle?

    Itellä on sigun faceliftissä sedanissa on edellinen maalannut auton listat korinväriin, parkkitutkat suomi-autosta ylläri puuttuukin

    esim tässä:



    Edit: Estoril Blau näteimpiä värejä e46:een
    Last edited by Enliz; 13-09-2013, 20:16.

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Minkälainen tingetangeli on tuossa prefaceliftin puskurissa mihin sumuvalo kiinnittyy? Olin laittamassa sumaria takaisin paikoilleen kun se helvetin tapin vastakappale sinkosi jonnekkin auton syövereihin. Yritin katsella rähjäytyskuvista osanumeroa mutten onnistunut kyseistä osaa löytämään

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎