Originally posted by ttino
View Post
Akun napajännitteestä mittaamalla akun kunto selville, 12.65 V tai yli on priimaa, 12.24V 50% jäljellä jne, tiedot täältä: KLIK. Mittauksen voi tehdä testinä mittaristolta: KLIK.
Ledivaloista pitää olla sopivat mallit jotta niiden resistanssi vastaisi hehkulamppua. Valomoduli eli LSZ ohjaa ja monitoroi lamppuja. Monitorointi tehdään niin että lampulle ajetaan aika ajoin lyhyt pulssi joka ei ehdi sytyttämään lampun hehkulankaa mutta antaa vastusmittaustiedon korimodulille.
Takaluukun valot taas ovat E46:n tyyppivika, korista takaluukulle tulevan johtonipun johtimet tuppaa kuoriutumaan ajan saatossa. Lisää esim. KLIK tai KLIK.
Edit: Onko tietoa päätermostaatin ja mahdollisen EGR-termarin vaihdosta? Jos lämmöt ovat talvella seilanneet kovin ja kyseessä dieselpirssi niin jäähdytysnesteen pudotess rajan alle sähkövastus alkaa lämmittämään --> akkua rasitetaan jatkuvasti maantienopeuksilla --> akku kuluu ennen aikojaan. Talven tullen kannattaa siis tarkkailla moottorin lämpötilaa, viisarin tulisi viimeistään vartissa nousta tasan kello 12 asentoon ja pysyä siinä liimattuna. Mikäli heilahtelee alaspäni niin termostaatit vaihtoon.
Leave a comment: