memebuy23buy

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MNi
    replied
    Originally posted by ttino View Post
    Nonii eli kun sai kolina korjattua ni tuli uusi vika. Sähköt aivan sekaisin sisävalot mitkä vaihdettu ledisiin palaa sillonkuin tykkää ja takaluukun valot palavat välillä omia aikojaan ja ne on normi polttimot . Ajotietokone väittää että luukku auki vaikkei ole.. No sitte yritin käynnistää ni ei lähteny mutta ajovalot vilkku ku yritti starttaa sitte ei enää tapahtunu mitää eikä mikää muu enää toiminu ku mittaristo valot . Akku taisi loppua mutta miksi tekee noin :s?
    Milläs kolina korjaantui?

    Akun napajännitteestä mittaamalla akun kunto selville, 12.65 V tai yli on priimaa, 12.24V 50% jäljellä jne, tiedot täältä: KLIK. Mittauksen voi tehdä testinä mittaristolta: KLIK.

    Ledivaloista pitää olla sopivat mallit jotta niiden resistanssi vastaisi hehkulamppua. Valomoduli eli LSZ ohjaa ja monitoroi lamppuja. Monitorointi tehdään niin että lampulle ajetaan aika ajoin lyhyt pulssi joka ei ehdi sytyttämään lampun hehkulankaa mutta antaa vastusmittaustiedon korimodulille.

    Takaluukun valot taas ovat E46:n tyyppivika, korista takaluukulle tulevan johtonipun johtimet tuppaa kuoriutumaan ajan saatossa. Lisää esim. KLIK tai KLIK.

    Edit: Onko tietoa päätermostaatin ja mahdollisen EGR-termarin vaihdosta? Jos lämmöt ovat talvella seilanneet kovin ja kyseessä dieselpirssi niin jäähdytysnesteen pudotess rajan alle sähkövastus alkaa lämmittämään --> akkua rasitetaan jatkuvasti maantienopeuksilla --> akku kuluu ennen aikojaan. Talven tullen kannattaa siis tarkkailla moottorin lämpötilaa, viisarin tulisi viimeistään vartissa nousta tasan kello 12 asentoon ja pysyä siinä liimattuna. Mikäli heilahtelee alaspäni niin termostaatit vaihtoon.
    Last edited by MNi; 12-09-2013, 01:48.

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Hihna ja kiristimet, löytyy näemmä value line -pakettia jo noihinkin eli 11282250244.
    Thx

    Leave a comment:


  • jupe_84
    replied
    Originally posted by ttino View Post
    Nonii eli kun sai kolina korjattua ni tuli uusi vika. Sähköt aivan sekaisin sisävalot mitkä vaihdettu ledisiin palaa sillonkuin tykkää ja takaluukun valot palavat välillä omia aikojaan ja ne on normi polttimot . Ajotietokone väittää että luukku auki vaikkei ole.. No sitte yritin käynnistää ni ei lähteny mutta ajovalot vilkku ku yritti starttaa sitte ei enää tapahtunu mitää eikä mikää muu enää toiminu ku mittaristo valot . Akku taisi loppua mutta miksi tekee noin :s?
    Minulla samantyylisiä ongelmia starttikin meni sököksi tuossa samalla. Vika ei vielä selvillä saa nähdä mitä löytyy

    Leave a comment:


  • ttino
    replied
    Nonii eli kun sai kolina korjattua ni tuli uusi vika. Sähköt aivan sekaisin sisävalot mitkä vaihdettu ledisiin palaa sillonkuin tykkää ja takaluukun valot palavat välillä omia aikojaan ja ne on normi polttimot . Ajotietokone väittää että luukku auki vaikkei ole.. No sitte yritin käynnistää ni ei lähteny mutta ajovalot vilkku ku yritti starttaa sitte ei enää tapahtunu mitää eikä mikää muu enää toiminu ku mittaristo valot . Akku taisi loppua mutta miksi tekee noin :s?

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Takavaloista

    Kerran tuli käytettyä takavalot irti ja tämän jälkeen on ollut havaittavissa vähissä määrin kosteutta valojen sisällä kun ulkoa päin katsoo. Olisko tuohon vinkkiä, saako mitenkään tiivistettyä? Kerran kyselin KL:sta ja tiivisteet kuulemma tulee itse valojen mukana. Ettei saisi erikseen, onko näin? :think



    Osa nro 1:

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Ei mitään kokemuksia, osui jossakin vaan mainos silmään ja pistin muistiin jos vaikka tarvitsisi jossain.

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Olisko Nordlockin lukituslaatta tällaiseen tarkoitukseen kelpaava?

    Laatan pintakovuuden tulee olla suurempi kuin vastinpintojen eli mutterin ja rattaan pinnan.
    Pitääpä perehtyö tuohon, kiitti vinkistä. Onko käyttökokemuksiakin näistä?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Enliz View Post
    Vesipumppu pitäs vaihtaa sigun M54:een.. Hihna samalla, ootteko muuta laittanut? Rullia? etc
    Hihna ja kiristimet, löytyy näemmä value line -pakettia jo noihinkin eli 11282250244.

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    Vesipumppu pitäs vaihtaa sigun M54:een.. Hihna samalla, ootteko muuta laittanut? Rullia? etc

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by HujaudeR View Post
    Terse, oon vähän viimeaikoina haaveillu että ostas oikein ensimäisen ikioman baijerin ja omiin tarpeisiin tuommonen 320d ois aika passeli kun työmatkaa tulee paljon mutta ei ihan mopoin malli sentään ole. Eli mitäs näistä kannattaa erityisesti katsoa jos/kun menee katsomaan? Riisselipumppuhan noista ilmeisesti saattaa poksahtaa mutta millä kilometreillä? Ja mikähän on tuommosen diiselikoneen "elinikä" eli onko joku minkä kilonetrit ovat lähempänä 300tkm kuin 250tkm jo ihan loppuunajettuja :s
    Turbo, automaatti, siirtopumppu, suuttimet, hehkut, ylipäätäsä kaikki muu siitä koneen ympäriltä hajoaa kerran tai jopa 2 ennnekun ite kone mahtaa olla loppu. Eiköhän noilla pääse ihan hyvinkin sen 500 - 600 000km, jos järkevällä huoltohistorialla.

    Leave a comment:


  • HujaudeR
    replied
    Terse, oon vähän viimeaikoina haaveillu että ostas oikein ensimäisen ikioman baijerin ja omiin tarpeisiin tuommonen 320d ois aika passeli kun työmatkaa tulee paljon mutta ei ihan mopoin malli sentään ole. Eli mitäs näistä kannattaa erityisesti katsoa jos/kun menee katsomaan? Riisselipumppuhan noista ilmeisesti saattaa poksahtaa mutta millä kilometreillä? Ja mikähän on tuommosen diiselikoneen "elinikä" eli onko joku minkä kilonetrit ovat lähempänä 300tkm kuin 250tkm jo ihan loppuunajettuja :s

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Marttyyri View Post
    Hei! Tossa pari päivää sitten huomasin autossani (E46 -00 316 1.9) sellaisen ominaisuuden että kun auton käynnistää, syttyy mittaristoon tietenkin kaikenlaisia valoja pariksi sekunniksi. Mukana oikeassa alakulmassa oleva turvavyön valo, näköjään valo on päällä suunnilleen 8sec ja sen jälkeen sammuu.

    Ongelmaahan ei olisi muuten, muttakun sammuu vaikkei olisi vyötä kiinni.
    Eikös valon pitäisi jäädä palamaan vyön ollessa auki? Myöskään liikkeestä jos ottaa vyön auki niin valo ei syty, mites on muilla? En näe mitään virkaa koko valolle jossei näin toimis Onkohan mahdollista että vyön tunnistin on ohitettu tai jotain?
    Täällä jossain oli hiljakkoin samasta asiasta kyse, ja noin se vaan useimmilla varmaan toimii. Onkohan siellä edes näissä euroopan malleissa ko. tunnistinta.

    Leave a comment:


  • Marttyyri
    replied
    Mittariston valoista

    Hei! Tossa pari päivää sitten huomasin autossani (E46 -00 316 1.9) sellaisen ominaisuuden että kun auton käynnistää, syttyy mittaristoon tietenkin kaikenlaisia valoja pariksi sekunniksi. Mukana oikeassa alakulmassa oleva turvavyön valo, näköjään valo on päällä suunnilleen 8sec ja sen jälkeen sammuu.

    Ongelmaahan ei olisi muuten, muttakun sammuu vaikkei olisi vyötä kiinni.
    Eikös valon pitäisi jäädä palamaan vyön ollessa auki? Myöskään liikkeestä jos ottaa vyön auki niin valo ei syty, mites on muilla? En näe mitään virkaa koko valolle jossei näin toimis Onkohan mahdollista että vyön tunnistin on ohitettu tai jotain?


    Sekä toinen kysymys, kun salavalikosta tekee "Test 2" mittaristotestin, jää vasemmassa alareunassa, moottorin vikavalon yläpuolella oleva valo pimeäksi. Koskaan en siis ole nähnyt kyseisen valon palavan, näyttää putkelta jonka päällä on kolme lämpoviivaa. Oisko katalysaattorin ylikuumenemisen varoitin? :think Pitäisikö kyseisenkin polttimon testin aikana palaa? Voisko joku omaan nelikutoseen testata ni tietää olla purkaamatta mittaristoa turhaan.
    Ei mulla muuta. Kiitosta!

    -Martti
    Last edited by Marttyyri; 10-09-2013, 00:14. Reason: Auton tiedot.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by kani View Post
    <clip>
    Mitä tolle M54B30 öljypumpullekin pitäisi tehdä, M Gmbh:n kilpa-käyttöön tarkoitettu pumppu missä on erilainen tuo ratas/akseli on turhan suolainen eikä kuivasumppukaan ihan ilmainen ole?? Korjautuuko varsinainen vika (harmoniset värähtelyt) vaihtamalla kampiakselin hihnapyörä (=harmoninen vaimentaja?) ja laittamalla zhp mallin erilainen lukitusmutteri öljypumpun rattaaseen pitämään mutteria kiinni paremmin? Useampi tarina luettu sormin avattavissa olevasta öljypumpun ratasta kiinnipitävästä mutterista ja erinäisistä tavoista estää vika (hitsaus, lukitusvaijerillinen mutteri) mutta siirtää se vain toiseen täystuhoon.
    Olisko Nordlockin lukituslaatta tällaiseen tarkoitukseen kelpaava?

    Laatan pintakovuuden tulee olla suurempi kuin vastinpintojen eli mutterin ja rattaan pinnan.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by riuska View Post
    Ei oo paha vaihtaa perä vaan ylös jos ei nosturia ole. Siinä on liitoskohta ruurinpiirtein vasemman takapyörän kohdilla. Se putki on jotain 1200 pitkä ja saa hyvin taiteltua ne mutkat käsinki uuteen putkeen. Liitos kohta voi olla vähän tiukassa muuten helppo homma.
    Kuten todettua aiemmin, jarruputki myydään pitkänä ja pitää itse taitella paikalleen. Jos putki oli muotoon taivutettu, ei sitä edes pystyisi vaihtamaan.

    Leave a comment:

Working...
X