memebuy23buy

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _Hämis_
    replied
    Originally posted by ttino View Post
    No kyllä se hankaus ääni ainaki mun mielestä aika selvästi keskikonsolin kohilta kuului ja yhessä isossa töyssyssä pamahti jarru päälläkin ja sitte alko se ääni taas :o..
    Jarrurummussa jotain irti, ääni kantautuu vaijeria pitkin sisälle.

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    Jaahas, ei se jarruletku vuotanutkaan. Jarruputki oikealta takaa päästää jarrunesteen läpi. Onko minkälainen homma vaihtaa ja vaihdettava koko jarruputki vai onko tossa jossain kohtaa liitäntä mistä onnistus pelkän jälkiosan vaihto?
    Ei oo paha vaihtaa perä vaan ylös jos ei nosturia ole. Siinä on liitoskohta ruurinpiirtein vasemman takapyörän kohdilla. Se putki on jotain 1200 pitkä ja saa hyvin taiteltua ne mutkat käsinki uuteen putkeen. Liitos kohta voi olla vähän tiukassa muuten helppo homma.

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Originally posted by Saleen View Post
    Uskoisin että on mennyt läpänakseli poikki, kannattaa korjata ettei pääse koneeseen sisään tuhoa tekemään
    Näin ainakin kuulin että voi tapahtua

    Eli osa nro: 7 on rikki --> http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...nifold_system/

    Edit: Tuosta linkki mistä saa korjausosat http://www.i6automotive.co.uk/mw-dis...-kit-3-0-only/

    No huh huh. Näähän on ihan purkasta kasattuja. Öljypumpun rattaan mutteri ei pysy kiinni, jos sen hitsaa niin pumpun akseli hajoaa, Disa-venttiilin läppä voi ajautua moottoriin, vaihteiston siirtäjä- ja rajoitinholkit/tapit jumittaa, vanosissa on tiivisteitä jotka ei kestä lämpöä, sähköjohdot kovettuu eristeistä ja liittimet/sähköliitokset sopii paremmin huonelämpöiseen kuivaan tilaan kuin liikkuvaan laitteeseen jota käytetään -40 - +40 lämpötiloissa kuivassa ja kosteassa sekä olosuhteissa joissa tiivistyy kosteutta, kumiletkut ja putket haurastuu ja koppuroituu konehuoneessa ennen aikojaan koska niissä on käytetty materiaaleja jotka ei kestä konehuoneen lämpötiloja, kuten vanos tiivisteet..

    En oo ikinä yhdessäkään riisikupissa nähnyt mitään tällaista. Miten helvetissä vuodesta toiseen ryssitään ihan perusasioissa - materiaalit?? Sähköpiuhat, kumiosat, tiivisteet.. Autoissa minkä ratkaisuihin uhrataan aikaa ja rahaa mutta materiaalit on sitten ihan kelvottomia. Vikoja mitä on ollu E36:ssa, riesaa vielä E46:ssa ja seuraavissakin malleissa.

    Mitä tolle M54B30 öljypumpullekin pitäisi tehdä, M Gmbh:n kilpa-käyttöön tarkoitettu pumppu missä on erilainen tuo ratas/akseli on turhan suolainen eikä kuivasumppukaan ihan ilmainen ole?? Korjautuuko varsinainen vika (harmoniset värähtelyt) vaihtamalla kampiakselin hihnapyörä (=harmoninen vaimentaja?) ja laittamalla zhp mallin erilainen lukitusmutteri öljypumpun rattaaseen pitämään mutteria kiinni paremmin? Useampi tarina luettu sormin avattavissa olevasta öljypumpun ratasta kiinnipitävästä mutterista ja erinäisistä tavoista estää vika (hitsaus, lukitusvaijerillinen mutteri) mutta siirtää se vain toiseen täystuhoon.

    Leave a comment:


  • ttino
    replied
    E46

    No kyllä se hankaus ääni ainaki mun mielestä aika selvästi keskikonsolin kohilta kuului ja yhessä isossa töyssyssä pamahti jarru päälläkin ja sitte alko se ääni taas :o..

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Jaahas, ei se jarruletku vuotanutkaan. Jarruputki oikealta takaa päästää jarrunesteen läpi. Onko minkälainen homma vaihtaa ja vaihdettava koko jarruputki vai onko tossa jossain kohtaa liitäntä mistä onnistus pelkän jälkiosan vaihto?
    Last edited by Madduli; 09-09-2013, 16:57.

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Originally posted by ttino View Post
    Morjes ! Elikkä ostin tossa noin viikko sitten bmw e46 320d vm 02 ja tossa perjantaina 150 km matka ajettiin sillä ja puolessa väissä kuulus järkyttävä kolahdus siitä suunnillee keskikonsolin alta luultavasti kardaanista ? kolahduksen jälkeen auto rupes pitää siitä käsijarrun kohdalta outoa hankaus ääntä joka pieneni huomattavasti ku veti käsijarrua 4 naksahdusta ylöspäin " käsijarru oli todella löysä! " no sitte pysähdyttiin ja katottii ni mitää ei nähny koska maa varaa se 6cm ni ei sinne paljoa nää.. no matka jatkui ja ääntä ei kuulunut mutta meni noin 15 km ja pamahti taas ja ako se hankaus ääni ? nyt joku viisas jos auttaisi ja sanoisi mikä siellä voi olla ?
    Pitääkö käsijarru? Voisiko olla että käsijarrukengät tai jokin muu sieltä olisi lauennut? vai paikansitko äänen juuri keskikonsolin kohtaa?

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    Originally posted by riippis View Post
    Irtoaako sigun autosta etupuskuri ilman väkivaltaa? Ettei vaan tarvis liikoja rueta purkamaan ja rehkimään..
    Kannattaa siihen vähän työkaluja käyttää, muuten ei paha rasti .

    Sumarit kannattaa ottaa ensin pois, kehys lähtee vetämällä ja ovat yhdellä ruuvilla kiinni. Sisälokarin puolella muistaakseni yhdet 8mm kannalla olevat ruuvit per puoli, alhaalla taisi olla 4 kappaletta samanlaisia ja muutama muovinasta. Lisäksi rekisterikilven reunojen kohdalla kaksi pitkää pulttia, johon tarvitset Torx-hylsyä, tuohon tarvitaan pitkää jatkovartta ja niihin pääsee käsiksi puskurin alareunassa olevien reikien kautta. Sitten kun olet saanut puskurin liikkumaan, niin varovasti ulospäin ja töötin piuhat irti.

    Leave a comment:


  • ttino
    replied
    e46

    Morjes ! Elikkä ostin tossa noin viikko sitten bmw e46 320d vm 02 ja tossa perjantaina 150 km matka ajettiin sillä ja puolessa väissä kuulus järkyttävä kolahdus siitä suunnillee keskikonsolin alta luultavasti kardaanista ? kolahduksen jälkeen auto rupes pitää siitä käsijarrun kohdalta outoa hankaus ääntä joka pieneni huomattavasti ku veti käsijarrua 4 naksahdusta ylöspäin " käsijarru oli todella löysä! " no sitte pysähdyttiin ja katottii ni mitää ei nähny koska maa varaa se 6cm ni ei sinne paljoa nää.. no matka jatkui ja ääntä ei kuulunut mutta meni noin 15 km ja pamahti taas ja ako se hankaus ääni ? nyt joku viisas jos auttaisi ja sanoisi mikä siellä voi olla ?

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    kiitoksia! Vaihdan samalla kaikkien linjojen jarrunesteet varmuudenvuoksi.

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Originally posted by Marttyyri View Post
    Erikoinen tapa ilmata jarrut :think
    Juu tuli luettua vähän väärin

    Leave a comment:


  • Marttyyri
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    jarruletkun vaihto ois huomenna edessä, rostoffit ruiskittu avattaviin osiin. Letkun vaihto on ihan hallussa, mutta mites toi ilmaus? Pitääkö olla virrat päällä vai ei? Moottoripyörän jarruja on tullut ilmattua, mutta niissähän ei abs ole niin se alue on vähän pimennossa.
    Originally posted by riuska View Post
    ei mitään ihmeellistä... oisit laittanut kelmun tai jonkun säiliön korkin tilalle... tai jonkun palikan jarrupolkimen päälle...
    tossa yksinkertainen ja toimiva ilmaustapa Pekalta kopattu.

    1.Käännä virrat päälle jotta lämppärin säätimet toimii
    2.Lämpötila säätimet täysille
    3.Avaa vaikka paisarin korkki
    4.Avaa korkin vierestä ilmaruuvi
    5.Kaada nestettä niin kauan kun ilmaruuvista tuleepi suunnillee vaan pelkkää nestettä
    6.Kun olet näin toiminut niin sulje ilmaruuvi
    7.Sulje paisarin korkki
    8.Starttaa auto
    9. Käytä lämpimäksi ja seuraa lämpöjä.
    10.Sammuta auto
    10.Anna auton jäähtyä ja katso että syylärissä on sopivasti nestettä
    Erikoinen tapa ilmata jarrut :think

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    jarruletkun vaihto ois huomenna edessä, rostoffit ruiskittu avattaviin osiin. Letkun vaihto on ihan hallussa, mutta mites toi ilmaus? Pitääkö olla virrat päällä vai ei? Moottoripyörän jarruja on tullut ilmattua, mutta niissähän ei abs ole niin se alue on vähän pimennossa.
    ei niitä jarruja täsäkään tapuksessa syyläristä ilmata nooh yhtäkaikki, normi homma... jos kaks heppua niin aina helpompaa. jos mahollista niin ilmausnippaan tiivis letku ja säiliö täyteen nestettä ja nipasta tueva letku jarruneste purkkiin ja nippa auki, sitte vaan pumppaat jarrua niin kauan ku ilmaa tulee, sit nippa kiinni ja pumppaa paineen jarruihin, jättää polkimen pohjaan ja löysää nippaa niin monesti kunnes ei tule yhtään ilmoja, voit joutua sit ilmaamaan muistaki kulmista ku pelkästään sieltä mihin vaihat letkun... eikä tarvi virtoja olla.

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    jarruletkun vaihto ois huomenna edessä, rostoffit ruiskittu avattaviin osiin. Letkun vaihto on ihan hallussa, mutta mites toi ilmaus? Pitääkö olla virrat päällä vai ei? Moottoripyörän jarruja on tullut ilmattua, mutta niissähän ei abs ole niin se alue on vähän pimennossa.
    ei mitään ihmeellistä... oisit laittanut kelmun tai jonkun säiliön korkin tilalle... tai jonkun palikan jarrupolkimen päälle...
    niin ei vuoda nestettä kuin vaihtaa..
    Last edited by riuska; 09-09-2013, 19:54. Reason: korjaus ku olin kirjoittanut vähän eriaiheesta

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    jarruletkun vaihto ois huomenna edessä, rostoffit ruiskittu avattaviin osiin. Letkun vaihto on ihan hallussa, mutta mites toi ilmaus? Pitääkö olla virrat päällä vai ei? Moottoripyörän jarruja on tullut ilmattua, mutta niissähän ei abs ole niin se alue on vähän pimennossa.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Olpppae View Post
    Äsken laitettiin INPA kiinni 330d -01 m57 ja rail paineet näytti 330 niin paljon sen kuuluisi olla? INPA sanoo että p-paineet ei riitä auton startatessa niin olisiko näin että korkeapainepumppu olisi hajoamassa, kun auto ei meinaa millään lähteä käyntiin jos sen sammuttaa. Sammutuksen jälkee odottaa n15min niin yleensä lähtenyt käyntiin. Auto käy hienosti mutta sitten kun käy ajamassa ja alkaa ahtamaan niin alkaa nykiminen että ei saisi kunnolla soppaa ja auto ei kierrä 3800rpm enempää.
    Tai railin paineanturi finaalissa?

    Leave a comment:

Working...
X