Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jormuli
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Niin se toimii, eli automatiikka hoitaa puhallusta ja suuntaa ellei itse säädä niitä. Apukuskin peili kääntyy ala-asentoon peruutusvaihde kytkettäessä silloin kun peilin säätöpotikasta on valittu apukuskin peili, eli se pieni nuppi on käännetty apuskuskin peilin säätöä varten.

    Minulla kyllä peili kääntyy silloin kun nuppi on pistetty kuskin puolelle? Kaiken logiikan vastaisesti tietenkin... :think

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by Jomppeli View Post
    Ostin vähän aikaa sitten bmw 325 m-sport2 coupen. Mutta onko minulla automaattisessa ilmastoinissa häikkää, kun auto nappula ei mene pois päältä. Sen saa vain pois päältä jos muuttaa eri modeja niinkuin kuuluukin ja säätää puhallusta? Ja sitten toinen kysymys mikä voi olla vikana kun peruutusautomatiikka ei toimi, mutta peilit kyllä kääntyy siitä hiirestä ?
    Niin se toimii, eli automatiikka hoitaa puhallusta ja suuntaa ellei itse säädä niitä. Apukuskin peili kääntyy ala-asentoon peruutusvaihde kytkettäessä silloin kun peilin säätöpotikasta on valittu apukuskin peili, eli se pieni nuppi on käännetty apuskuskin peilin säätöä varten.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by SaGGaS View Post
    Voi siis olla että välillä toimii ja välillä ei ? Taajama-alueella ajettaessa mitään ongelmaa ei ole ja maantielläkin vain jos ajaa pidemmän matkan ( + 50 km ) eikä tätä tapahdu joka kerta. Ja mikäli tämä " hyytyminen " tapahtuu ja auton sammuttaa ja käynnistää niin taas toimii.. Kerran myös kokeilin ongelmien toisumisen takia että kulkeeko se edes mihinkään niin kyllä rampilta lähdettäessä sai hyvin kiihdytettyä reilusti yli tuon 130
    Sanoisin että livedatalla saisi suljettua siirtopumpun pois. En pysty todistamaan puolesta tai vastaan että finaalissa olevan siirtopumpun toiminta vaeltaa.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by nOrte View Post
    Oon vaihtamassa jäähdytinnesteet huomenna ja autossa on punaista valvoline nestettä ja kävin sitte motonetistä valvoline maxlife jäähdytin nestettä ostamassa niin kysymys kuuluu onkos tää aine mistään kotoisin ja kannattaako laittaa ja vissii bemarii pitäis sopia :think
    BMW:n omaa jäähdytinnestettä suositellaan, ei ole hinnan kiroissa: KLIK.

    Seossuhde vesi-jäähdytysnestelle on 1:1.

    Tarvittava hyväksyntä on BMW N 600 69.0, originaalineste on BASFin Glysantin G48: KLIK.

    Tuolta löytyy lista vuodelta 2007 TIS:stä hyväksytyistä jäähdytysnesteistä: KLIK.

    Valvolinen MaxLifessä on mainittu hyväksyntä eli sinne vaan: KLIK.

    Edit: Lisäksi tuolla TISsin vaihtovälidokussa sanotaan: "It is permissible to mix various brands of the approved agents."
    Last edited by MNi; 17-09-2013, 22:28. Reason: saa sekoittaa

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    unohtakaa

    Leave a comment:


  • Marttyyri
    replied
    Originally posted by Jomppeli View Post
    Ja sitten toinen kysymys mikä voi olla vikana kun peruutusautomatiikka ei toimi, mutta peilit kyllä kääntyy siitä hiirestä ?
    Ootkos varma että sulla on kyseinen peruutusautomatiikka?
    Jos tajusin oikein niin tarkoitat sitä kun oikea sivupeili kääntyy osoittamaan takarengasta kun pakille pistää. Eipä joka bemmistä löydy vaikka sähköikkunat löytyy. Nimim. e46 sähköikkunat muttei automatiikkaa =( Kiva kyl ois.
    Viisaammat korjatkoon.

    -Martti

    Leave a comment:


  • SaGGaS
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Kuulostaisi siirtopumpun vialta. INPAlla olisi hyvä lukea vikakoodit ja seurata livedataa liikenteessä, katso että siirtopumpun jälkeen ennen korkeapainepumppua dieselin paineet säilyy 4 barin tienoilla. Jos laskee alle 3 barin tuossa hyytymiskohdassa niin voisi antaa äänen siirtopumpulle, se ei vaan jaksa tuupata soppaa korkeapainepumpulle.
    Voi siis olla että välillä toimii ja välillä ei ? Taajama-alueella ajettaessa mitään ongelmaa ei ole ja maantielläkin vain jos ajaa pidemmän matkan ( + 50 km ) eikä tätä tapahdu joka kerta. Ja mikäli tämä " hyytyminen " tapahtuu ja auton sammuttaa ja käynnistää niin taas toimii.. Kerran myös kokeilin ongelmien toisumisen takia että kulkeeko se edes mihinkään niin kyllä rampilta lähdettäessä sai hyvin kiihdytettyä reilusti yli tuon 130

    Leave a comment:


  • Jomppeli
    replied
    Ostin vähän aikaa sitten bmw 325 m-sport2 coupen. Mutta onko minulla automaattisessa ilmastoinissa häikkää, kun auto nappula ei mene pois päältä. Sen saa vain pois päältä jos muuttaa eri modeja niinkuin kuuluukin ja säätää puhallusta? Ja sitten toinen kysymys mikä voi olla vikana kun peruutusautomatiikka ei toimi, mutta peilit kyllä kääntyy siitä hiirestä ?

    Leave a comment:


  • nOrte
    replied
    Oon vaihtamassa jäähdytinnesteet huomenna ja autossa on punaista valvoline nestettä ja kävin sitte motonetistä valvoline maxlife jäähdytin nestettä ostamassa niin kysymys kuuluu onkos tää aine mistään kotoisin ja kannattaako laittaa ja vissii bemarii pitäis sopia :think

    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Ääni voi olla myös liki normaali, esim: KLIK.
    Samanlainen ääni kuuluu myös tuossa videossa. Varmaan vaan olen niin tarkka noista koneen pikku äänistä Ei varmaan tarvitse huolestua koska ei stetoskoopillakaan kuulu koneesta mitään ihmeellistä.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Ääni voi olla myös liki normaali, esim: KLIK.

    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    bmw e46 328i sivuääni

    Tässä olisi ääninäyte https://www.youtube.com/watch?v=cTlWek3dDkc

    Mistä tuommoinen naputus voisi kuulua? Ääni ei kuulu kylmällä moottorilla eikä myöskään lämpimällä moottorilla JOS on antanut kunnolla lenkkaria autolle ennenkuin menee parkkiin kuuntelemaan. Muuten kuuluu lämpimänä kokoajan suurinpiirtein.

    Stetoskoopilla oon kuunnellu koneen päältä eikä muualta kuulu ääniä kun suuttimista naputusta, mutta ei se kyllä niistä voi kuulua noin isosti?:think
    en ole kuunnellut alakertaa muutakuin mitä ylhäältä voi kuunnella eikä sieltäkään mitään kolkatusta kuulu. Voiko tuo kuulua kaksoismassa vauhtipyörästä?

    Miten kiertokangenlaakerit oireilee jos ne alkaa olla loppu?

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by SaGGaS View Post
    Kiitoksia, tarvii kokeilla josko siinä olisi ongelman lähde..

    Nyt edelleen tuohon termostaatti hommaan keltanokka tarvisi opastusta.. kävin motonetistä hakemassa kyseisen osan jota hyllystä löytyi.. tietenkin kahdesta vaihtoehdosta se oli väärä ja toisella osalla toimitusajasta ei tietoa

    Termostaatti oli siis liian lyhyt joten kumpi näistä mahtaisi olla oikea:

    - http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28376/44/18

    - http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28848/44/18

    Maalaisjärjellä olettaisin sen olevan tuo kalliimpi, ainakin motonetissä kalliimpi olisi ollut se oikea.. Vai kannattaako tilata jostain muualta mahdollisesti halvemmalla / nopeammalla toimituksella, kiitos
    Originally posted by riuska View Post
    Marmorilta tuollaiset osat...
    Toinen ääni marmorille! Vaihdoin viime kesänä termarin harakiriin ja tänä kesänä sitten uudestaan alkuperäiseen.. Eli hae suosista se alkuperäinen.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by SaGGaS View Post
    Mistä mahtaa johtua että suuremmilla nopeuksilla 100 - 130 jos ajaa pidemmän matkan niin sen jälkeen tuntuu kuin autoon tulisi jonkin sortin rajoitin päälle ? Auto ei enää kiihdy kyseisestä nopeudesta vaan pysyy vaan samassa vaikka kaasu olisi lattiassa. Kun auton sammuttaa ja hetken päästä lähtee ajamaan kulkee taas normaalisti
    Tuntuu vaan hölmöltä ajaa moottoritiellä juuri ja juuri 120 ja auto ei vaan kiihdy eikä vastaa enää kaasuun, kun vauhtia hiljentää vaikka 80 ja lähtee kiihdyttämään ni kiihtyy normaalisti siihen samaan 120 ja sen jälkeen ei mitään ja kulutus " viisari " jämähtää 10l / 100km kohdalle eikä nouse vaikka kaasun laittaa lattiiaan..

    Tänään kuitenkin taas teki samaa mutta nyt sitten sylki jäähdytys nesteet pihalle, tuskin silti ongelmat on yhteydessä toisiinsa :think Mikähän osa mahtaa olla kyseessä joka on pettänyt ( kuvassa ympyröity )

    Auto on 03 vm oleva 330 diesel.

    PS. Löysinki kyseisen osan jo, ilmeisesti termostaatti.. Mutta silti ihmetyttää toi " hyytyminen " onko oire jostain isommasta.. kiitoksia mahdollisista avuista.
    Kuulostaisi siirtopumpun vialta. INPAlla olisi hyvä lukea vikakoodit ja seurata livedataa liikenteessä, katso että siirtopumpun jälkeen ennen korkeapainepumppua dieselin paineet säilyy 4 barin tienoilla. Jos laskee alle 3 barin tuossa hyytymiskohdassa niin voisi antaa äänen siirtopumpulle, se ei vaan jaksa tuupata soppaa korkeapainepumpulle.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by stts View Post
    ....

    Samoin kun rattia kääntää ajossa hieman oikealle alkaa pienesti täristämään rattia resonointiäänen kera, muttei tärrää niin kuin kieroilla jarrulevyillä tai kuluneilla alatukivarren takaheloilla, vaan hennosti väristen.

    Voikohan liittyä kytkimeen/kaksoismassan, kerta ilmenee tuo ratin käännön yteydessä, ei kai?
    Ääni pyöränlaakerille.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎